Μαθητές Γ΄ Λυκείου: Νίκη Κεραμέως μας ακούς;
Λόγια μαθητών - υποψηφίων των Πανελλαδικών Εξετάσεων, που συμπυκνώνουν απόγνωση, απελπισία αλλά και διαμαρτυρία και θυμό για τη στάση του υπουργείου Παιδείας στο θέμα της εξεταστέας ύλης

Σοβαρά προβλήματα στη φοίτηση των μαθητών στα σχολεία έχουν ανακύψει και στη φετινή σχολική χρονιά. 

Μόνο τις δυο πρώτες εβδομάδες λειτουργίας των σχολείων το νέο έτος (από 10 έως 20 Ιανουαρίου) περίπου 40.000 μολύνθηκαν και ως εκ τούτου δεν μετείχαν στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ παράλληλα, χάθηκαν, λόγω μη έγκαιρης πρόσληψης εκπαιδευτικών περίπου130.000 ώρες διδασκαλίας. Η τρίτη εβδομάδα των μαθημάτων, δηλαδή το διάστημα 24-28 Ιανουαρίου, το μεγαλύτερο μέρος των σχολικών μονάδων υπολειτούργησε λόγω κακοκαιρίας.

Οι φετινοί μαθητές της Γ΄ Λυκείου και υποψήφιοι των πανελληνίων εξετάσεων του Ιουνίου, βιώνουν ένα ψυχολογικό μαρτύριο και έχουν χάσει τελείως την καθημερινότητα τους, ιδιαίτερα, τα τελευταία 2 χρόνια.

Όχι μόνο γιατί έχουν να αντιμετωπίσουν το «δρεπανηφόρο άρμα» της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής (που πέρσι «θέρισε» 20.000 υποψήφιους).

Όχι μόνο γιατί αντιμετώπισαν και αντιμετωπίζουν τις συνέπειες της πανδημίας με ότι αυτό συνεπάγεται.

Αλλά και γιατί  έχουν "ροκανίσει"  τα δυο τελευταία χρόνια της μαθητικής τους ιδιότητας και πορείας στα κακοτράχαλα μονοπάτια της τηλεκπαίδευσης με σημαντικές ελλείψεις και κενά, κενά τα οποία σε συνδυασμό με το τρομερό άγχος που βιώνουν οι έφηβοι καθιστούν την προετοιμασία για τις πανελλήνιες εξετάσεις από μόνη της έναν γολγοθά.

Παρόλα αυτά, όπως επισημαίνουν οι μαθητές, το υπουργείο Παιδείας, σαν να μην έχει συμβεί τίποτα, σαν όλα να λειτουργούν κανονικά τα 2 τελευταία χρόνια, αύξησε την ύλη σε κάθε κατεύθυνση.

Έτσι δεν είναι καθόλου τυχαίο που το τελευταίο χρονικό διάστημα υπάρχει ένας βομβαρδισμός επιστολών στη Νίκη Κεραμέως και στα ΜΜΕ με τις οποίες οι συντάκτες τους (μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικοί καθώς και ενώσεις γονέων και εκπαιδευτικά σωματεία) ζητούν μείωση της ύλης των φετινών πανελλαδικών.

Ας δούμε ενδεικτικά μερικές από αυτές που συμπυκνώνουν απόγνωση, απελπισία αλλά και διαμαρτυρία και θυμό για τη στάση του υπουργείου Παιδείας στο θέμα αυτό.

mathitis_1.jpeg

Επιστολή (1): Με ποια κριτήρια η ύλη αντί να παραμείνει στα ίδια φυσιολογικά επίπεδα προ-κορονοϊού τελικά αυξήθηκε;

Αξιότιμη κυρία υπουργέ,

Ως μαθήτρια της Γ’ Λυκείου πήρα την πρωτοβουλία να σας αποστείλω αυτό το μήνυμα προκειμένου να αναλογιστείτε το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε και αφορά την ογκώδη ύλη των Πανελλαδικών Εξετάσεων 2022 . Η ύλη δεν αναλογεί σε μια τόσο απρόοπτη, απαιτητική  χρονιά που διανύουμε ως κοινωνία. Καθημερινά rapid test , αναμονή στην ουρά για ιχνηλάτηση, καθηγητές μαθημάτων κατεύθυνσης σε καραντίνα, χιλιάδες μαθητές που νοσούν. Έχετε αναλογιστεί τις χαμένες ώρες , την ταλαιπωρία όλων αυτών των μαθητών , το επιπρόσθετο άγχος και τις αναταραχές που βιώνουν λόγω της πανδημίας; Έχετε αναλογιστεί πως όλα αυτά θα συμβαίνουν καθημερινά έως τον Ιούνιο;

ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΝΑ ΑΝΤΑΠΕΞΕΛΘΟΥΜΕ όχι γιατί δεν έχουμε τις δυνάμεις…αλλά τον χρόνο. Με ποια κριτήρια η ύλη αντί να παραμείνει στα ίδια φυσιολογικά επίπεδα προ-κορωνοϊού τελικά αυξήθηκε;(π.χ Θεωρητική) Πως οι μαθητές θα μπορέσουν να έρθουν σε μια ισορροπία με όλες αυτές τις αναστατώσεις ; Πως θα μπορέσουν να τα βγάλουν πέρα κ. Κεραμέως με όλα αυτά…ΠΩΣ; ΕΒΕ ,Συντελεστές , ενδοσχολικές από το Γυμνάσιο, 2 χρόνια τηλεκπαίδευση και η ύλη; …σα να μη συμβαίνει τίποτα… Σαν όλα να κυλούν ομαλά…

Σας ζήτω λοιπόν να λάβετε υπόψη όλα τα παραπάνω και να προβείτε σε κάποια μείωση της ύλης ώστε να καταστεί τέτοια που θα συμβαδίζει στις ειδικές συνθήκες που διανύουμε…

όχι γιατί το ζητάμε ως βοήθεια αλλά ως κάτι ΑΥΤΟΝΟΗΤΟ!

Κατερίνα Οικονόμου

mathitria_1.jpg

Επιστολή (2): «Έχουμε χάσει δεκάδες ώρες μαθήματος»

Προς την Υπουργό Παιδείας,

Είμαι ένας από τους χιλιάδες μαθητές που προετοιμάζονται για τις πανελλαδικές εξετάσεις. Οι καταστάσεις που βιώνουμε είναι πραγματικά πρωτόγνωρες τα δύο τελευταία χρόνια. Από την αρχή της χρονιάς έχουμε χάσει δεκάδες ώρες μαθήματος είτε λόγω κρουσμάτων σε εκπαιδευτικούς είτε λόγω των κρουσμάτων που προκύπτουν στα τμήματα και την διαδικασία ιχνηλάτησης που ακολουθούμε(rapid tests ).

Όλα αυτά αναμένονται να πάρουν τεράστιες διαστάσεις το επόμενο χρονικό διάστημα  λόγω της ραγδαίας εξάπλωσης του ιού στη χώρας μας και σε ολόκληρο τον πλανήτη και έτσι είναι αυτονόητο ότι θα χαθούν ακόμα πολλές ώρες μαθήματος. Μαθητές και καθηγητές σε καραντίνα κατά χιλιάδες με αποτέλεσμα να χάνουν πολλά μαθήματα και με μια ύλη των πανελλαδικών εξεταζόμενων μαθημάτων να μην επιδέχεται την απουσία από τα μαθητικά καθήκοντα ούτε για μία μέρα.

Η ψυχολογική  και η σωματική μας πίεση έχει φτάσει σε οριακό σημείο. Η σχολική χρονιά που διανύουμε δεν μπορεί να χαρακτηριστεί φυσιολογική, πόσο μάλλον μετά από 2 χρόνια τηλεκπαίδευσης. Η ύλη είναι σε πρωτόγνωρες διαστάσεις μεγάλη με αποτέλεσμα να πιέζονται μέχρι και οι ίδιοι μας οι καθηγητές οι οποίοι "τρέμουν" στην ιδέα να ασθενήσουν μήπως βρεθούν πίσω στην ύλη.

Περνάμε το ίδιο δύσκολα όπως και τα περσινά παιδιά της Γ' Λυκείου.

Ζητάμε να εξετάσετε το θέμα της μείωσης της ύλης των πανελλαδικώς εξεταζόμενων μαθημάτων της σχολικής χρονιάς 2021-2022 γιατί είναι κάτι που κρίνεται αναγκαίο.

Σας ευχαριστώ εκ' των προτέρων.

Παναγιώτης Τσουρής - Μαθητής Γ'  Λυκείου

mathitis_5.jpg

Επιστολή (3): Τα πράγματα είναι οριακά, οι χαμένες διδακτικές ώρες δεκάδες, και η ύλη στα ύψη

Αξιότιμη κ. Κεραμέως

Διανύουμε την δεύτερη εβδομάδα επαναλειτουργίας των σχολείων. Αντιμετωπίζουμε ήδη πολλά θέματα με την εμφάνιση κρουσμάτων τόσο στη διαδικασία ιχνηλάτησης (2 μέρες την εβδομάδα σχεδόν κάθε εβδομάδα) και με την απουσία καθηγητών, με αποτέλεσμα να επηρεάζεται η παράδοση της ύλης.

Τα μαθήματα που χάνονται είναι πολλά σε καθημερινή βάση από την αρχή της σχολικής χρονιάς. Πως θα μπορέσουμε να ανταπεξέλθουμε σε τέτοιες καταστάσεις για το υπόλοιπο της χρονιάς; Πως θα αναπληρωθεί η χαμένη ύλη για τους μαθητές που βρίσκονται σε καραντίνα αλλά και για τους καθηγητές που δεν μπορούν να τη παραδώσουν;

Τα πράγματα είναι οριακά, οι χαμένες διδακτικές ώρες δεκάδες, και η ύλη στα ύψη . Σας καλώ λοιπόν να εξετάσετε το θέμα της μείωσης της ύλης των Πανελλαδικώς Εξεταζόμενων μαθημάτων διότι οι περιπτώσεις αυτές δεν είναι μεμονωμένες αλλά λαμβάνουν χώρα σε κάθε ελληνικό σχολείο , σε κάθε οικογένεια και σε κάθε Έλληνα μαθητή του 2022 που αγωνιά ,αγωνίζεται και υπομένει κάτω από αυτές τις πρωτόγνωρες καταστάσεις.

Σας ευχαριστώ.

Ιωάννα Ιακωβίδου  - Μαθήτρια Γ’ Λυκείου

mathitria_4.jpg

Επιστολή (4):  Αναρωτιέμαι κυρία υπουργέ, γιατί έχουμε διαφορετική αντιμετώπιση;

Αξιότιμη κυρία υπουργέ,

Όπως γνωρίζεται και εσείς, τα τελευταία δύο χρόνια για ολόκληρο τον κόσμο αποτελούν ένα βάναυσο αγώνα ενάντια σε έναν αόρατο εχθρό, τον COVID-19.

Μέσα σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες  οι μαθητές πρέπει να συνεχίσουν τον αγώνα τους.

Όμως οι καταστάσεις μέσα στις οποίες εγώ και συμμαθητές μου χτίσαμε τις βάσεις μας ήταν ιδιαίτερα δύσκολες και καταπιεστικές. Ξεκινώντας την Α' λυκείου δια ζώσης και έπειτα με τηλεκπαίδευση και συνεχίζοντας την Β' λυκείου με το μεγαλύτερο μέρος του σχολικού έτους σε τηλεκπαίδευση. Σε αυτά τα δύο χρόνια όμως χάσαμε μεγάλο μέρος των μαθημάτων λόγω τεχνικών προβλημάτων, χάσαμε διδακτικές ώρες λόγω απουσίας καθηγητών και μαθητών που νόσησαν με το  COVID - 19, χάσαμε δικούς μας ανθρώπους και χάσαμε τους εαυτούς μας. Όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα τον αποπροσανατολισμό μας από τους στόχους μας.

Φτάνοντας στο σήμερα, οι μαθητές έχουν φτάσει στο όριο τους. Είμαστε η γενιά της τηλεκπαίδευσης, είμαστε η γενιά όλων των μεγάλων εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων, είμαστε η γενιά με την αυξημένη σε σχέση με τις προηγούμενες χρονιές ύλη, είμαστε η γενιά που κουράστηκε ψυχικά και σωματικά.

Είμαστε η γενιά που θέλει να αναπνεύσει.

Έχουμε τις ίδιες δυσκολίες με τις προηγούμενες δύο γενιές. Οπότε αναρωτιέμαι κυρία υπουργέ, γιατί έχουμε διαφορετική αντιμετώπιση; Γιατί αγνοείτε την πίεση που έχουμε; Και γιατί κάνετε τις συνθήκες πιο δύσκολες;

Για όλα τα παραπάνω θα σας παρακαλούσα εκ μέρους όλων των μαθητών να εξετάσετε το ενδεχόμενο μείωσης της εξεταζόμενης ύλης των μαθημάτων των πανελλαδικών για το έτος 2021-2022.

Σας ευχαριστώ,

Μαθήτρια Γ' Λυκείου

Λυδία Π.

mathitis.jpg

Επιστολή (5) : «Μέσα σε όλα αυτά που ζούμε, έρχεστε φέτος εσείς και το Ινστιτούτο να μας αυξήσετε την ύλη;»

Αξιότιμη Κυρία Κεραμέως

Είμαι και εγώ ένας μαθητής από τους πολλούς της Γ’ Λυκείου,

Είμαι και εγώ ένας μαθητής: 

Που δεν έχω δει φυσιολογική σχολική χρονιά στο Λύκειο

Που δεν βιώνω τη Τρίτη Λυκείου όπως άλλες γενιές

Που αγωνίζομαι μέσα σε όλες αυτές τις αντίξοες συνθήκες του κορωνοϊού

Που τελευταία φορά που συμμετείχα  σε διαδικασία εξετάσεων είναι από το Γυμνάσιο

Που βλέπω τους καθηγητές μου να προβληματίζονται για το πως θα «βγάλουν»  την τεράστια ύλη

Είμαι ένας μαθητής που πριν λίγο καιρό διαγνώστηκα θετικός στο COVID-19 και «βγήκα εκτός» 2 εβδομάδες από το πρόγραμμά μου.

Πως κυρία Κεραμέως θα αναπληρώσω τη χαμένη ύλη,  και το κυριότερο ποιος θα μου διδάξει την ερχόμενη αφού πολλοί από τους καθηγητές μου βρίσκονται σε καραντίνα;

Πολλά συμβαίνουν φέτος,

Χαμένες διδακτικές ώρες ;...δεκάδες

Κρούσματα σε μαθητές και καθηγητές ;...χιλιάδες

Πραγματικά μέσα σε όλα αυτά που ζούμε, έρχεστε φέτος εσείς και το Ινστιτούτο να μας αυξήσετε την ύλη; Με ποια δικαιολογία; Με ποια λογική; Πως θα τα βγάλουμε πέρα; ΠΩΣ; Έχουμε φτάσει στα όρια μας … εμείς , οι καθηγητές , οι γονείς μας. Κάθε μέρα εκτός από το άγχος των εξετάσεων βιώνουμε και το άγχος της πανδημίας. Ναι αυτή που μας έκλεισε 2 χρόνια στις οθόνες  και «χτίσαμε» τις βάσεις των μαθημάτων εξ’ αποστάσεως.

Μπορεί εσείς κ. Κεραμεως να ζείτε σε ένα παράλληλο σύμπαν που ο COVID έχει τελειώσει …Εμείς όμως βρισκόμαστε στην Ελλάδα του 2022 των rapid, των Self test , της Όμικρον, των ανοιχτών παραθύρων, της καραντίνας. Μπορείτε να υπολογίσετε πως όλα αυτά θα συμβαίνουν μέχρι τις ημέρες των Πανελληνίων; Οι Πανελλαδικές Εξετάσεις είναι μια διαδικασία που εκτός από τις γνώσεις γινόμαστε δυνατοί στα δύσκολα, μαθαίνουμε να μη το βάζουμε κάτω…Όταν όμως οι καταστάσεις είναι τέτοιες πρέπει να υπάρχει λογική εκ’ μέρους σας .

Σας καλώ λοιπόν να δείξετε κατανόηση στο θέμα που απασχολεί σήμερα όλους τους μαθητές της Γ’ Λυκείου και τους καθηγητές μας και να προχωρήσετε άμεσα σε μείωση της ύλης.

Σας ευχαριστώ

Βασίλης Δημητρακόπουλος

mathitria_2.jpg

Πανελλήνιες 2022: Υπογραφές υπέρ της μείωσης της εξεταστέας ύλης

Τζουλιάν Χατζίου

Συλλογή υπογραφών για την μείωση της εξεταστέας ύλης των πανελλαδικών εξετάσεων - «Να ακουστεί των μαθητών»

Οι υποψήφιοι εξεταζόμενοι των πανελληνίων εξετάσεων, βιώνουν ένα ψυχολογικό μαρτύριο και έχουν χάσει τελείως την καθημερινότητα τους εξαιτίας της πανδημίας τα τελευταία 2 χρόνια.

Ειδικότερα οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ' Λυκείου που εξετάζονται φέτος, έχουν διανύσει 2 χρόνια τηλεκπαίδευσης με αυτονόητες ελλείψεις και κενά, κενά τα οποία σε συνδυασμό με το τρομερό άγχος που βιώνει ο σύγχρονος έφηβος καθιστούν την προετοιμασία για τις πανελλήνιες εξετάσεις από μόνη της έναν γολγοθά.

Παρόλα αυτά το υπουργείο Παιδείας, σαν να μην έχει συμβεί τίποτα, σαν όλα να λειτουργούν κανονικά τα 2 τελευταία χρόνια, αύξησε την ύλη σε κάθε κατεύθυνση, σε εξωφρενικό επίπεδο. Βλέπουμε τους καθηγητές και τις καθηγήτριες μας να δίνουν καθημερινά μάχη για να μπορέσουν να ολοκληρώσουν την ύλη έως το τέλος της σχολικής χρονιάς, την ώρα που μέχρι πέρυσι η ύλη ολοκληρωνόταν από τον Απρίλιο.

Ταυτόχρονα βλέπουμε συμμαθητές και συμμαθήτριες μας να παθαίνουν κρίσεις άγχους εξαιτίας της καθημερινής πίεσης που βιώνουν για να μπορέσουν μέσα σε αυτές τις συνθήκες να πετύχουν στις εξετάσεις.

Επιπλέον, βλέπουμε ακόμη τους ίδιους μας τους εαυτούς, να εξαντλούμαστε και να πιεζόμαστε σε ακραίο βαθμό, να στερούμαστε την κοινωνική μας ζωή και να στερούμαστε ακόμη και ώρες ύπνου ώστε να κάνουμε τα όνειρα μας πραγματικότητα. Για να πραγματώσουμε όμως τα όνειρα αυτά, βιώνουμε αυτό τον τωρινό εφιάλτη.

Με το κείμενο αυτό, ως μαθητής της Γ' λυκείου ζητώ από συμμαθητές και συμμαθήτριες, από υποψήφιους και υποψήφιες, από καθηγητές και καθηγήτριες, απο απλούς συμπολίτες και συμπολίτισσες να συνυπογράψουν το αίτημα για μείωση της ύλης των πανελλαδικών εξετάσεων και να μπορέσει η φωνή μας να ακουστεί δυνατά στην κυβέρνηση.

Οι υπογραφές συλλέγονται εδώ

*Σημείωση, για να καταχωρηθεί η υπογραφή χρειάζεται επιβεβαίωση του μηνύματος του avaaz, μέσω e-mail.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Σαμαράς - Μητσοτάκης
Κόντρα Μητσοτάκη – Σαμαρά: Τα σενάρια για αποχωρήσεις, κόμμα και κάλπες
Ποιοι βουλευτές θα μπορούσαν να ακολουθήσουν τον Σαμαρά - Τι ακούγεται για νέο κόμμα ή για συμμαχία με Λατινοπούλου - Τι σχεδιάζει ο Μητσοτάκης
Κόντρα Μητσοτάκη – Σαμαρά: Τα σενάρια για αποχωρήσεις, κόμμα και κάλπες
makri-zetta-vouli
Ζέττα Μακρή: Σχετικά με τους διορισμούς εκπαιδευτικών το νέο σχολικό έτος 2025/26
«Στόχος μας είναι να μπορέσουμε να επαναλάβουμε τον αριθμό των 10.000 διορισμών που έγιναν φέτος και αυτή την προτεραιότητα προτάσσει υπουργείο...
Ζέττα Μακρή: Σχετικά με τους διορισμούς εκπαιδευτικών το νέο σχολικό έτος 2025/26