Μαθητές μαζεύουν σκουπίδια από παραλία
Μαθητές από 5 χώρες μάζεψαν 100 κιλά σκουπίδια από δημοφιλή παραλία στα Χανιά «στοιχηματίζοντας» σε μια πανευρωπαϊκή γενιά ευσυνείδητων πολιτών για το περιβάλλον

Περισσότερα από 100 κιλά σκουπίδια μάζεψαν από τη δημοφιλή παραλία των Αγίων Αποστόλων στα Χανιά μαθητές Λυκείου από την Ελλάδα, τη Λιθουανία, την Εσθονία, την Τσεχία και την Πορτογαλία, θέλοντας να δώσουν και ένα άμεσο ουσιαστικό νόημα στο μήνυμα «Αναλαμβάνουμε δράση για το μέλλον τώρα», το οποίο ανέλυσαν στις εργασίες που εκπόνησαν για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, τις επιπτώσεις της τουριστικής βιομηχανίας στο περιβάλλον και τη συναφή εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία.

actingnowforthefuture3.jpg

Η διεθνής συνεργασία των μαθητών έγινε στο πλαίσιο του ευρωπαϊκού προγράμματος κινητικότητας Erasmus + KA229 με τον τίτλο «Acting now for the future», όπου την Ελλάδα εκπροσώπησαν το 7ο Γενικό Λύκειο Θεσσαλονίκης και τα Εκπαιδευτήρια «Θεοδωρόπουλου».

Κατά την τετραήμερη παραμονή τους στην Κρήτη οι μαθητές ενημερώθηκαν από πανεπιστημιακούς με εξειδίκευση στα περιβαλλοντικά ζητήματα και συνάντησαν τους δημάρχους Ηρακλείου και Χανίων, αλλά και επισκέφθηκαν το εργοστάσιο ανακύκλωσης ΔΕΔΙΣΑ των Χανίων και παρακολούθησαν την παρουσίαση του προγράμματος «Mission 100 - Climate - Neatral & Smart Cities».

Για τον Παναγιώτη, την Κατερίνα, τον Θάνο, την Άλκηστη και την Άννα η έρευνα που έκαναν για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, αλλά και η συμμετοχή τους στις εθελοντικές περιβαλλοντικές δράσεις δεν ήταν απλώς η αναγκαία εργασία για την παρουσίαση των 56 σελίδων που ετοίμασαν με κείμενα, γραφήματα και χάρτες, αλλά αποτέλεσαν πηγή προβληματισμού για τη συλλογική και ατομική ευθύνη.

Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ οι μαθητές μετέφεραν τη δική τους οπτική και αντίληψη για όσα συμβαίνουν στον πλανήτη και θα καθορίσουν το μέλλον τους και των επόμενων γενεών.

actingnowforthefuture1.jpg

«Το συγκεκριμένο πρόγραμμα μας έκανε να συνειδητοποιήσουμε ότι ο πλανήτης μας θέλει ακόμα πολλή δουλειά για να τον σώσουμε», ανέφεραν εκφράζοντας την πεποίθηση ότι τα ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά προγράμματα που φέρνουν κοντά μαθητές από πολλές γωνιές του Ευρώπης δύνανται να συμβάλουν «στη δημιουργία μιας πανευρωπαϊκής γενιάς ευσυνείδητων και ενεργών πολιτών», κρίνοντας και από το γεγονός ότι «εμάς το πρόγραμμα αυτό μας βοήθησε πολύ να διευρύνουμε τους ορίζοντές μας και να ευαισθητοποιηθούμε ακόμα περισσότερο και πιο συνειδητοποιημένα να αναλάβουμε δράση για την ανακύκλωση και την εξοικονόμηση ενέργειας».

«Αυτά που μάθαμε κάνοντας έρευνα για την παρουσίασή μας κάθε άλλο παρά μας καθησύχασαν, καθώς καταλάβαμε πως στα δικά μας χρόνια θα κριθεί ένα μεγάλο εύρος όλων των περιβαλλοντικών προβλημάτων, τα οποία καθημερινά διογκώνονται», σημείωσαν, υπογραμμίζοντας την αξία της ατομικής ευθύνης.

«Μία οργανωμένη δράση, όπως ο καθαρισμός της παραλίας των Χανίων, που υλοποιήσαμε στο πλαίσιο του προγράμματος, ήταν αρκετά αποτελεσματική, όμως η κίνηση κάθε ατόμου να μαζέψει ένα σκουπίδι είναι αρκετά πιο απλή διαδικασία και σίγουρα αν όλοι οι πολίτες σκέφτονταν με αυτό τον τρόπο θα παρατηρήσουμε εντυπωσιακά αποτελέσματα», εξήγησαν.

actingnowforthefuture4.jpg

Προσλαμβάνουν, όμως, οι έφηβοι πέντε ευρωπαϊκών χωρών, με τον ίδιο τρόπο το διακύβευμα της κλιματικής αλλαγής για τον πλανήτη; Περνώντας τέσσερις μέρες μαζί, συζητώντας με τους συνομηλίκους τους για όσα τους απασχολούν στην καθημερινότητά τους, οι μαθητές από τη Θεσσαλονίκη συμπέραναν:

«Διαφέρουμε όσον αφορά μερικά προβλήματα, όμως έχουμε ακόμα πιο πολλά προβλήματα κοινά και αυτό συνιστά αποδεικτικό στοιχείο πως η κλιματική αλλαγή και η μόλυνση του περιβάλλοντος μας αφορά όλους, ανεξαρτήτως καταγωγής και ηλικίας».

«Η παράλληλη στόχευση τόσο στην ακαδημαϊκή προσέγγιση των θεματικών όσο και η βιωματική καλλιέργεια της ενσυναίσθησης στα περιβαλλοντικά ζητήματα υπήρξε ιδιαίτερα αποτελεσματική», δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο καθηγητής του 7ου ΓΕΛ, Θεόδωρος Χαμπίδης, σημειώνοντας πως «τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μυηθούν στις αρχές της συλλογικότητας κάτω από την ομπρέλα της ευρύτερης κοινότητάς μας, της Ευρώπης». «Είχαν την ευκαιρία να νιώσουν τον παλμό της Ευρώπης, να διαμορφώσουν μια αντίληψη με γνώμονα τη διεκδίκηση ενός καθαρού περιβάλλοντος και μιας καλύτερης προοπτικής», πρόσθεσε η καθηγήτρια Κατερίνα Εφραιμίδου, παρατηρώντας πως «καθαρό περιβάλλον σημαίνει δυναμική διεκδίκηση της νέας γενιάς για όσα της ανήκουν».

«Η ανάπτυξη των δεξιοτήτων της επικοινωνίας, της αλληλεπίδρασης και της διαμόρφωσης πνεύματος αλληλοϋποστήριξης συνετέλεσαν στην έμπρακτη βίωση της ενσυναίσθησης και της κουλτούρας της συνεργασίας. Άλλωστε, στόχευση υπήρξε και παραμένει η διαμόρφωση της προοπτικής ενός κοινού μέλλοντος, βασισμένου στον σεβασμό στο περιβάλλον», επισήμανε ο διευθυντής του σχολείου, Γρηγόρης Μαυροκωστίδης.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ypaith
Υπ. Παιδείας: Προσλήψεις 69 εκπαιδευτικών - Νέα διαδικασία για την κάλυψη 170 κενών θέσεων
Προσλήψεις 69 εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ70 Δασκάλων στην Πρωτοβάθμια Γενική Εκπαίδευση, ως προσωρινών αναπληρωτών - Όλα τα ονόματα - Αναμένεται νέα...
Υπ. Παιδείας: Προσλήψεις 69 εκπαιδευτικών - Νέα διαδικασία για την κάλυψη 170 κενών θέσεων
ryanair.jpg
Πρόστιμο «μαμούθ» ύψους 179 εκατομμυρίων ευρώ σε Ryanair και Easyjet για τις έξτρα χρεώσεις
Η απόφαση επιβεβαιώνει και αυξάνει τα πρόστιμα ύψους 150 εκατ. ευρώ που προτάθηκαν τον περασμένο Μάιο και παράλληλα απαγορεύει τη συνέχιση των...
Πρόστιμο «μαμούθ» ύψους 179 εκατομμυρίων ευρώ σε Ryanair και Easyjet για τις έξτρα χρεώσεις