Τα σχολεία ανοίγουν αύριο Τρίτη ξανά τις πόρτες τους.
Θα υποδεχτούν μαθητές και καθηγητές για άλλο ένα μήνα σχεδόν διδασκαλία. 3 βδομάδες τα λύκεια και 4 βδομάδες τα γυμνάσια.
Ξέχασα να αναφέρω… απρόθυμους μαθητές ή κατά συνθήκη μαθητές… Και όχι δεν μου φταίνε τα παιδιά. Ήταν μια δύσκολη εποχή για να είσαι μαθητής. Πως να αναπνεύσεις μέσα από την μάσκα, πως να παρακολουθήσεις μετά από νοσηλεία λόγω κοβιντ, πως να αντέξεις τα ανοιχτά παράθυρα πως να προσαρμοστείς μετά από 1,5 χρόνο άγονης τηλεκπαίδευσης. Πως;;
Και από την πλευρά των καθηγητών το ίδιο…. Ανοιχτά παράθυρα, κρύο, η μάσκα που κολλούσε στο λαιμό. Το θέμα είναι ότι όσο κι αν ήταν αντίξοες οι συνθήκες θα τηρηθεί το πρωτόκολλο. Το σκληρό πρωτόκολλο που θέλει τράπεζα θεμάτων σε λύκεια και προαγωγικές εξετάσεις στα γυμνάσια.
Σκεφτόμουν η τρίτη λυκείου η άτυχη αυτή γενιά που το λύκειο το έβγαλε μπροστά σε μια οθόνη, το πιο σημαντικό χρόνο της σχολικής εκπαίδευσης όπου κρίνεται η μετέπειτα πορεία, με αποχή από εξετάσεις δυο χρόνια τώρα. Με τάξεις που υπολειτουργούσαν λόγω έλλειψης καθηγητών η λόγω ασθένειας μαθητών. Αλλά η διαδικασία θα τηρηθεί στο ακέραιο.
Σκέφτομαι επίσης ότι αυτές οι εξετάσεις σε όλες τις βαθμίδες θα είναι πάλι η επιβεβαίωση μιας ψευδαίσθησης ότι όλα λειτουργούν κανονικά. Όμως η διαδικασία τηρείται στα καθημερινά προγράμματα, στην διδαχή της ύλης, και όχι στην χρονική διάρκεια των γραπτών εξετάσεων. Ο απολογισμός δεν γίνεται στα γραπτά διαγωνίσματα αλλά στο τέλος κάθε μέρας όταν ανοίγεις την πόρτα και λες «καλό μεσημέρι»
Το λέγαμε όλοι αγκομαχώντας αυτό το «καλό μεσημέρι φέτος».
Απρόθυμοι , κουρασμένοι μαθητές, με συχνή παραβατική συμπεριφορά με αδιαφορία για την εκπαιδευτική διαδικασία, καθηγητές που έτρεχαν πανικόβλητοι μεταξύ του παιδαγωγικού έργου, διοικητικού έργου και χρέη νοσηλευτή.
Πως να καλυφθούν τα κενά; Πως να ενισχύσεις την ψυχολογική βουτιά στα τάρταρα των μαθητών; Τι ανατροφοδότηση να πάρει ο καθηγητής; Εδώ να ανασάνει δεν μπορούσε καλά καλά…
Αξιολογήσεις στα ΚΕΔΑΣΥ να γίνονται σωρηδόν για παιδιά που δυσκολεύονταν να προσαρμοστούν στην μαθησιακή διαδικασία. Που σταματούσε η απροθυμία για να ασχοληθούν λίγο πιο σοβαρά με τα μαθήματα τους, και που ξεκινούσαν οι μαθησιακές δυσκολίες σοβαρές η μη, ένας Θεός ξέρει.
Το σίγουρο είναι ότι η πανδημία, αν όντως φτάνει στο τέλος της, κατέστρεψε τους εφήβους, με την εκπαίδευση να βρίσκεται στο μάτι ενός κύκλωνα που δεν λέει να κοπάσει, και τις καταστροφικές του συνέπειες ήδη αντιληπτές.
Εύχομαι να τελειώσει αυτή η ιστορία οριστικά. Εύχομαι η επόμενη σχολική χρονιά να ξεκινήσει χωρίς σελφ τεστ, μάσκες, κοβιντ και όλοι μας να το αφήσουμε πίσω μας τον εφιάλτη.
Καλό κουράγιο σε όλους μας, μαθητές, γονείς, καθηγητές. Θα είναι ένας δύσκολος κουραστικός μήνας. Αλλά θα τα καταφέρουμε!!! Αυτό δεν κάνουμε πάντα;;;
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη