Με το γνωστό του τρόπο να παρουσιάζει στον τομέα της Παιδείας, ως "ευρωπαϊσμό", "καινοτομία" και σύγχρονο προβληματισμό, συντηρητικές και αναχρονιστικές αντιλήψεις και στερεότυπα, ο αρθρογράφος της Καθημερινής Πάσχος Μανδραβέλης (https://www.kathimerini.gr/opinion/561980068/minotayros-stin-paideia/), υπερασπίζεται την ΕΒΕ της κυρίας Κεραμέως και μέμφεται τη δήλωση του Τομεάρχη Παιδείας του ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ Νίκου Φίλη περί "Μινώταυρου" αναφορικά με τη βίαιη απόρριψη 40.000 περίπου υποψηφίων από τα Πανεπιστήμια, τα δύο χρόνια της εφαρμογής της.
Δυστυχώς ο "Μινώταυρος" του νεοφιλευθερισμού που στοιχειώνει εδώ και χρόνια τη σκέψη του κ. Μανδραβέλη, τον παρεμποδίζει να δει την πραγματικότητα. Και τον κάνει ακόμη και να ειρωνεύεται χαιρέκακα, τα χιλιάδες παιδιά ( με τη "λευκή κόλλα" σύμφωνα με το γνωστό σλόγκαν των "αρίστων" ) που έμειναν εκτός Πανεπιστημίων. Όχι γιατί δεν άξιζαν, αλλά γιατί προσέκρουσαν στη λαιμητόμο της ΕΒΕ, που τον εξωραϊσμό της έχουν αναλάβει οι φιλοκυβερνητικοί και συστημικοί δημοσιογράφοι.
Γιατί όμως παραπονιέται για τη δήλωση του κ. Φίλη ο γνωστός "Μένουμε Ευρώπη" δημοσιογράφος; Και όχι για την ίδια την πολιτική της Ε.Ε. και της Κομισιόν που έχει θέσει ως στόχο το 2030 να έχει Πανεπιστημιακή μόρφωση το 45% - 50% των νέων 25-34 ετών; Διαφωνεί μήπως ο κ. Μανδραβέλης με τον ευρωπαϊκό στόχο για "την οικονομία και την κοινωνία της Γνώσης"; Όχι υποθέτουμε, αφού ο ίδιος με πλήθος άρθρων του για την οικονομία και τις σύγχρονες τεχνολογικές εξελίξεις, αυτό ακριβώς υποστηρίζει.
Πώς θα επιτευχθεί αυτός ο στόχος στη χώρα μας αν η απαίτηση για εισαγωγή στα ΑΕΙ ανέλθει στα 15.000 ή στα 16.000 μόρια π.χ. όπως πιθανότατα θα ήθελε μια αντίληψη Πανεπιστημίου μόνο για τις ελίτ ή για τους "αρίστους" των μαθητών, που αντιστοιχεί στη δεκαετία του '50 και του '60 και που φαίνεται να ασπάζεται ο κ. Μανδραβέλης;
Δεν διακρίνει στο σημείο αυτό κάποια αντίφαση;
Επίσης, γιατί δεν διαμαρτύρεται στην πρωθιέρεια των "αρίστων" την κυρία Άννα Διαμαντοπούλου, που ως υπουργός Παιδείας το 2010 κατάργησε τη "βάση του 10" της κυρίας Γιαννάκου, με απώτερο στόχο να πιάσει η Ελλάδα τον τότε στόχο της Ε.Ε. για 40% αποφοίτους Πανεπιστημίων το 2020 μεταξύ της προαναφερθείσας ηλικιακής κατηγορίας;
Πράγμα που επιτεύχθηκε με την πολιτική που εφάρμοσαν όλες οι μεταγενέστερες κυβερνήσεις (και η ΝΔ το 2019 και το 2020). Μάλιστα η χώρα μας βρέθηκε κατά τι πάνω από το στόχο, αποσπώντας επαίνους για την πρόοδο που σημείωσε.
Ο κ. Μανδραβέλης μιλά για κατάχρηση του όρου "βία". Σε πολλές περιπτώσεις έχει δίκιο. Επί του προκειμένου όχι. Πώς θα του φαινότανε άραγε, αν ως υποψήφιος ή γονιός, έχοντας υποστεί την απίθανη ταλαιπωρία της εκπαίδευσης εν μέσω πανδημίας, έβλεπε το ίδιο το υπουργείο Παιδείας να ανακοινώνει τον Μάιο του 2021 ότι διατίθενται 77.415 θέσεις στα ΑΕΙ και τελικά να εισάγονται λόγω ΕΒΕ κάτι παραπάνω από 60.000 υποψήφιοι; Κάτι ανάλογο συνέβη και το 2022.
Είναι ή δεν είναι αυτό μια βίαιη παρεμπόδιση να εκπληρωθούν τα όνειρα και οι προσδοκίες δεκάδων χιλιάδων νέων παιδιών; Που εξωθούνται βίαια, επίσης, στα ιδιωτικά Κολλέγια ή σε Πανεπιστήμια του εξωτερικού;
Θα μπορούσαμε πολλά ακόμη να προσθέσουμε.
Ας μείνουμε στο πιο βασικό, που μέχρι στιγμής ούτε η ίδια η υπουργός Παιδείας ούτε κανείς εκ των υποστηρικτών της ΕΒΕ έχει αποπειραθεί να απαντήσει.
Πώς κρίνουν ότι για την εισαγωγή στα Ιδιωτικά Κολέγια που η κυβέρνηση έχει καταστήσει ισότιμα ως προς τα Επαγγελματικά Δικαιώματα με τα Δημόσια Πανεπιστήμια, δεν υφίσταται καμία βάση εισαγωγής; Πώς ανέχεται η περί αριστείας και φιλελευθερισμού των "ίσων ευκαιριών" αντίληψή τους, την de facto "βάση" των 8.000 ή των 10.000 ευρώ, που απαιτούν οι εμπορικές αυτές επιχειρήσεις για να "εισάγουν" τους σπουδαστές στα ευαγή Ιδρύματά τους; Ιδρύματα που στο σύνολό τους -ας το πληροφορηθεί κι αυτό ο κ. Μανδραβέλης και οι συν αυτώ- βρίσκονται στον "πάτο" των διεθνών κατατάξεων;
Ελπίζουμε ότι ο αρθρογράφος της Καθημερινής, που σε ορισμένα θέματα πράγματι έχει τηρήσει μια στάση αρχών με προοδευτικά και αντιεθνικιστικά χαρακτηριστικά, θα θελήσει να επανεξετάσει τη θέση του για την ΕΒΕ και επιτέλους από τις στήλες της συγκεκριμένης εφημερίδας να υπάρξουν κάποιες τοποθετήσεις για την αντιμεταρρύθμιση υπέρ των ιδιωτών εμπόρων της εκπαίδευσης που είναι η μόνη πραγματική "συνεισφορά" και "αριστεία" αυτής της κυβέρνησης και της συγκεκριμένης υπουργού στα εκπαιδευτικά μας πράγματα. Με... μετρήσιμα αποτελέσματα. Π.χ. στο ύψος της φετινής πρωτοφανούς διαφημιστική δαπάνης των Κολεγίων για τη προσέλκυση πελατείας.
Από ποια δεξαμενή; Μα, από τους υποψήφιους που κόπηκαν λόγω ΕΒΕ.
Κι ας μας συγχωρήσει ο κ. Μανδραβέλης για τη χρήση του βίαιου όρου "κόπηκαν".
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη