Thumbnail
Σχολεία: Τι προβλέπεται για τους ανεμβολίαστους εκπαιδευτικούς, τη διαχείριση μαθητών ή εκπαιδευτικών με συμπτώματα περιστατικών COVID-19, την καραντίνα και τις άδειες εκπαιδευτικών- covid 19

Επιστρέφουν αύριο Δευτέρα 12 Σεπτεμβρίου πίσω στα θρανία οι μαθητές νηπιαγωγείου, δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου.

Οι σχολικές αυλές σε όλη τη χώρα θα γεμίσουν από το 1,4 εκατ. μαθητές, τους 160 χιλιάδες εκπαιδευτικούς, ενώ δεν θα είναι λίγοι και οι γονείς και οι κηδεμόνες που θα φτάσουν μέχρι το νηπιαγωγείο ή το δημοτικό σχολείο των παιδιών τους για να παρακολουθήσουν τον αγιασμό.

Όσον αφορά στη μάσκα (απλή χειρουργική ή υφασμάτινη με κατάλληλες προδιαγραφές) είναι προαιρετική για τους μαθητές σε όλες τις τάξεις, τους εκπαιδευτικούς και το λοιπό προσωπικό, καθώς και για τους επισκέπτες των σχολικών μονάδων.

Σχετικά με την παρουσία γονέων στον Αγιασμό στα σχολεία

Αναφορικά με το αν οι γονείς θα μπορέσουν να δώσουν το παρών κανονικά στον αγιασμό της Δευτέρας 12 Σεπτεμβρίου 2022, η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως έδωσε μια οδηγία για την ημέρα του αγιασμού στα σχολεία.

Συγκεκριμένα, η υπουργός είπε: “Τα διαδικαστικά της πρώτης ημέρας στο σχολείο ρυθμίζονται από τον Διευθυντή του σχολείου οπότε καλώ τους γονείς να έρθουν σε επικοινωνία με τον Διευθυντή, αλλά δεν υπάρχουν μέτρα τα οποία θα ισχύσουν κατά την πρώτη ημέρα και θα θυμίσω πως υπάρχουν συγκεκριμένες εισηγήσεις από την επιτροπή των ειδικών, οι οποίοι κατέληξαν σε ομόφωνη εισήγηση για τα μέτρα έναρξης της σχολικής και ακαδημαϊκής χρονιάς, με προαιρετική τη χρήση της μάσκας, με απομόνωση του κρούσματος και μετά υποχρεωτική μάσκα για άλλες 5 ημέρες μετά το πενθήμερο της απομόνωσης”. 

Τι κάνουν οι ανεμβολίαστοι εκπαιδευτικοί

Παράλληλα προβλέπεται ότι οι ανεμβολίαστοι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να κάνουν ένα rapid test την εβδομάδα το οποίο θα πρέπει να πραγματοποιούν πριν από την Τρίτη έως και σαράντα οκτώ (48) ώρες πριν από την προσέλευση στη σχολική μονάδα, στα Κέντρα Διεπιστημονικής Αξιολόγησης, Συμβουλευτικής και Υποστήριξης (ΚΕ.Δ.Α.Σ.Υ.) και στα Κέντρα Εκπαίδευσης για το Περιβάλλον και την Αειφορία (Κ.Ε.ΠΕ.Α.). Αν το αποτέλεσμα είναι θετικό τότε ακολουθείται το πρωτοκόλλο του ΕΟΔΥ.

Διαχείριση μαθητών ή εκπαιδευτικών με συμπτώματα περιστατικών COVID-19

Στο ΦΕΚ περιγράφεται και το πρωτόκολλο διαχείρισης μαθητή, εκπαιδευτικού και μέλους του προσωπικού με συμπτώματα περιστατικών COVID-19.

Εάν ένας μαθητής εκδηλώσει συμπτώματα που μπορεί να εμφανιστούν σε παιδί με λοίμωξη COVID-19, εκτός του χώρου του σχολείου, παραμένει στο σπίτι και ειδοποιείται η σχολική μονάδα με ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων.

Εάν ο μαθητής βρίσκεται στη σχολική μονάδα, λαμβάνουν χώρα εκ μέρους του Υπευθύνου COVID-19 της σχολικής μονάδας τα παρακάτω:

– Επικοινωνία με την οικογένεια για παραλαβή του μαθητή.
– Απομόνωση του μαθητή σε προκαθορισμένο καλά αεριζόμενο χώρο, με επίβλεψη, μακριά από τα υπόλοιπα παιδιά και εφαρμογή απλής χειρουργικής μάσκας.

– Εφαρμογή υγιεινής χεριών και αναπνευστικής υγιεινής από τον μαθητή και τα άτομα που το φροντίζουν.
– Χρήση εξοπλισμού ατομικής προστασίας από το προσωπικό (μάσκα, γάντια, και σε περίπτωση κινδύνου εκτίναξης βιολογικών υγρών ή αναπνευστικών εκκρίσεων- ποδιά αδιάβροχη και οφθαλμική προστασία με γυαλιά ή ασπίδα προσώπου).
– Επιμελής καθαρισμός του χώρου και εφαρμογή απολυμαντικού σε επιφάνειες μετά την αναχώρηση του μαθητή με χρήση εξοπλισμού ατομικής προστασίας.
– Γίνεται ιατρική αξιολόγηση με πρωτοβουλία των γονέων/κηδεμόνων και σε συνεργασία με αυτούς. Εφόσον, σύμφωνα με την αξιολόγηση αυτή, ο μαθητής χαρακτηριστεί ως ύποπτο κρούσμα COVID-19 συστήνεται η διενέργεια εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊoύ COVID -19 (rapid-test) ή με τη μέθοδο μοριακού ελέγχου (PCR). Εν αναμονή του αποτελέσματος, ο μαθητής παραμένει σε απομόνωση κατ’ οίκον, ενώ η σχολική μονάδα συνεχίζει τη λειτουργία της. Εάν η ιατρική αξιολόγηση που έγινε σε συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες οδηγήσει στο συμπέρασμα ότι δεν προκύπτουν ενδείξεις λοίμωξης COVID-19, τότε ο μαθητής μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο όταν τα συμπτώματα υφεθούν ή παρέλθει τυχόν άλλο, πέρα από COVID-19, πρόβλημα υγείας, χωρίς να είναι απαραίτητη η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης. Εάν από την ιατρική αξιολόγηση προκύπτει ότι ο/η μαθητής/τρια είναι ύποπτο κρούσμα συστήνεται η διενέργεια εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊoύ COVID -19 (rapid-test) ή με τη μέθοδο μοριακού ελέγχου (PCR).

Εάν ένας εκπαιδευτικός, μέλος Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. ή μέλος του λοιπού προσωπικού εκδηλώσει συμπτώματα που μπορεί να εμφανιστούν σε άτομο με λοίμωξη COVID-19 εκτός του χώρου του σχολείου, παραμένει στο σπίτι και με ευθύνη του ειδοποιείται η σχολική μονάδα.

Εάν αυτό συμβεί όταν είναι στο σχολείο, αποχωρεί από το χώρο του σχολείου μετά από συνεννόηση με τους υπεύθυνους. Συστήνεται η υποβολή του σε εργαστηριακό διαγνωστικό έλεγχο με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊoύ COVID -19 (rapid-test) ή με τη μέθοδο μοριακού ελέγχου (PCR). Εν αναμονή του αποτελέσματος, οι ανωτέρω παραμένουν σε απομόνωση κατ’ οίκον, ενώ το σχολείο συνεχίζει κανονικά τη λειτουργία του.

Διαχείριση θετικού κρούσματος και 5ημερη καραντίνα

Αν μαθητής ή μέλος του προσωπικού βρεθεί θετικός στον κορωνοϊό τότε «ο γονέας ή κηδεμόνας του μαθητή ή ο εκπαιδευτικός, μέλος Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π. ή μέλος του λοιπού προσωπικού ενημερώνει τον υπεύθυνο διαχείρισης COVID-19 της σχολικής μονάδας για το θετικό αποτέλεσμα του διαγνωστικού τεστ για COVID-19.

Ο μαθητής και το μέλος του προσωπικού που είναι επιβεβαιωμένο κρούσμα COVID-19 πρέπει να απομακρυνθεί από το σχολείο και να παραμείνει σε απομόνωση για πέντε (5) ημέρες από την ημέρα του θετικού εργαστηριακού διαγνωστικού ελέγχου.

Κατά τη διάρκεια της απομόνωσης, ο μαθητής ή το μέλος του προσωπικού με επιβεβαιωμένο COVID-19 πρέπει να απέχει και από όλες τις εξωσχολικές δραστηριότητες (π.χ. φροντιστήριο, ξένες γλώσσες, αθλητισμός). Ως ημέρα 0 θεωρείται η ημέρα λήψης της θετικής εργαστηριακής διάγνωσης.

Τι ισχύει για τις άδειες εκπαιδευτικών- covid 19

Οι εκπαιδευτικοί και τα μέλη Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π που είναι  επιβεβαιωμένα περιστατικά COVID-19 εκδίδουν τη βεβαίωση θετικού διαγνωστικού ελέγχου και την επιδεικνύουν στον/στην Διευθυντή/ντρια του σχολείου καταθέτοντας  και υπεύθυνη δήλωση 

Τι προβλέπει το νέο πρωτόκολλο 2022/23 για την  άδεια εκπαιδευτικών- covid 19

Οι εκπαιδευτικοί και τα μέλη Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π που είναι  επιβεβαιωμένα περιστατικά COVID-19 και τίθενται σε  κατ’ οίκον απομόνωση για πέντε (5) ημέρες  προκειμένου να δικαιολογήσουν την πενθήμερη απουσία  από την εργασία τους λόγω νόσησης από τον κορoνοιό  COVID-19, επισκέπτονται την ηλεκτρονική πλατφόρμα  (gov.gr – EΨΠ), και αφού αυθεντικοποιηθούν με τη χρήση  των κωδικών – διαπιστευτηρίων της Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. (taxisnet),  σύμφωνα με το άρθρο 24 του ν. 4727/2020 (Α’ 184), εκδίδουν τη βεβαίωση θετικού διαγνωστικού ελέγχου. 

Aκολούθως υποβάλουν σχετική υπεύθυνη δήλωση της  παρ. 4 του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 επιδεικνύοντας  ταυτόχρονα στον/στην Διευθυντή/ντρια-Προϊστάμενό/ή τους την αντίστοιχη βεβαίωση θετικού ελέγχου  με τη χρήση ταχείας ανίχνευσης αντιγόνου κορωνοϊού  COVID-19 (rapid test) ή μοριακού ελέγχου (PCR).

Στην  περίπτωση που ο/η εκπαιδευτικός ή μέλος Ε.Ε.Π. – Ε.Β.Π  νοσηλευτεί αποδεδειγμένα σε νοσοκομείο λόγω νόσησης από κορoνοιό COVID-19, η απουσία του δικαιολογείται για όλο το χρονικό διάστημα νοσηλείας του/της  με την υποβολή σχετικής υπεύθυνης δήλωσης της παρ. 4  του άρθρου 8 του ν. 1599/1986 και την επίδειξη ταυτόχρονα στον/στην Διευθυντή/ντρια -Προϊστάμενό/ή των  σχετικών εγγράφων του νοσοκομείου. 

Επιστροφή στο σχολείο μετά την παρέλευση πέντε (5) ημερών

Ο/Η μαθητής/τρια ή ο ενήλικος μπορεί να επιστρέψει στο σχολείο μετά την παρέλευση πέντε (5) ημερών  απομόνωσης, εάν δεν υπάρχουν συμπτώματα ή τα συμπτώματα μετά το πενθήμερο βελτιώνονται με πλήρη  υποχώρηση του πυρετού για ένα 24ωρο χωρίς την χρήση αντιπυρετικών.

Αν ο πυρετός επιμένει συστήνεται  η παράταση της απομόνωσης εντός της οικείας μέχρι  την πλήρη υποχώρηση του πυρετού. Για την επιστροφή στο σχολείο των επιβεβαιωμένων περιστατικών δεν  απαιτείται η διενέργεια νέου εργαστηριακού διαγνωστικού τεστ ούτε η προσκόμιση ιατρικής βεβαίωσης.

Σε  περίπτωση, όμως, που, παρά τις συστάσεις, πραγματοποιηθεί νέος εργαστηριακός διαγνωστικός έλεγχος και  είναι θετικός, τότε το γεγονός αυτό δεν αποτελεί λόγο  μη επανόδου στο σχολείο.

Στην περίπτωση ασθενών  με πολύ σοβαρή νόσο ή ανοσοκαταστολή μπορεί το  παραπάνω απαιτούμενο διάστημα από την έναρξη των  συμπτωμάτων να παραταθεί, σύμφωνα με την γνώμη  του θεράποντος ιατρού.

Οι μαθητές/τριες καθώς και τα  μέλη του προσωπικού όταν επιστρέφουν στο σχολείο ή  στην υπηρεσία τους υποχρεούνται στη χρήση μάσκας  υψηλής αναπνευστικής προστασίας (N95 ή ΚΝ95 ή FFP2)  ή διπλής μάσκας για πέντε (5) ημέρες από την ημέρα  λήξης της απομόνωσης. 

Δείτε εδώ το ΦΕΚ

.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

dioxeis
Το υπουργείο "κερνάει" πειθαρχικά: Οι διώξεις για συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή ξεπερνούν πανελλαδικά τις 150.
«Το ΥΠΑΙΘΑ ευνόησε τις συνθήκες δυσλειτουργίας του σχολείου και επιπλέον ενθαρρύνει τον κοινωνικό κανιβαλισμό ενάντια στους εκπαιδευτικούς. Είναι...
Το υπουργείο "κερνάει" πειθαρχικά: Οι διώξεις για συμμετοχή στην Απεργία-Αποχή ξεπερνούν πανελλαδικά τις 150.
ekpaideytikos
«Και τι ανάγκη έχετε εσείς, τρεις μήνες το χρόνο καθόσαστε, βάλε και τα Χριστούγεννα και το Πάσχα, ζωάρα κάνετε».
Τι πραγματικά σημαίνει το να είσαι δάσκαλος!
«Και τι ανάγκη έχετε εσείς, τρεις μήνες το χρόνο καθόσαστε, βάλε και τα Χριστούγεννα και το Πάσχα, ζωάρα κάνετε».
σχολειο
κ. Διευθυντά της Εκπαίδευσης οι Δάσκαλοι σιωπούν όταν τα παιδιά κοιμούνται όχι όταν τα σκοτώνουν!
Ας μας πει ο κ. Διευθυντής Εκπαίδευσης που είναι και δάσκαλος γιατί οι δάσκαλοι πρέπει να σιωπούν όταν τα παιδιά πεθαίνουν;
κ. Διευθυντά της Εκπαίδευσης οι Δάσκαλοι σιωπούν όταν τα παιδιά κοιμούνται όχι όταν τα σκοτώνουν!