Εκδόθηκε σήμερα η εγκύκλιος του Γενικού Γραμματέα Ανώτατης Εκπαίδευσης με θέμα: «Εφαρμογή των διατάξεων του ν. 4957/2022 «Νέοι Ορίζοντες στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα: Ενίσχυση της ποιότητας, της λειτουργικότητας και της σύνδεσης των Α.Ε.Ι. με την κοινωνία και λοιπές διατάξεις» για την οργάνωση και λειτουργία προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών και λοιπά θέματα.», με την οποία συνεχίζεται η εξειδίκευση των διατάξεων του ν. 4957/2022 και παρέχονται οδηγίες για την εφαρμογή τους.
Παράλληλα, διευκρινίζονται θέματα που αφορούν στη μεταβατική λειτουργία και οργάνωση των μεταπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών των Α.Ε.Ι. και απαντώνται ερωτήματα που τέθηκαν από τα Α.Ε.Ι. . Με τον τρόπο αυτό, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων συνδράμει τα Πανεπιστήμια στην υλοποίηση του νέου νόμου για τα Α.Ε.Ι., ο οποίος ήδη εφαρμόζεται από αυτά, συμβάλλοντας στην περαιτέρω ανάπτυξή τους και στη θεσμική θωράκιση κρίσιμων λειτουργιών τους.
Τι αλλάζει στα ΠΜΣ που παρέχουν Παιδαγωγική Επάρκεια
Σχετικά με τα υφιστάμενα κατά την έναρξη ισχύος του ως άνω νόμου Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών που χορηγούν παράλληλα παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια, δυνάμει σχετικής απόφασης Συγκλήτου του Α.Ε.Ι. που έχει εκδοθεί πριν την 21η .7.2022, συνεχίζουν να λειτουργούν νομίμως έως την ολοκλήρωση της διαδικασίας πιστοποίησης – αξιολόγησής τους από την ΕΘ.Α.Α.Ε., η οποία θα πρέπει να ολοκληρωθεί το αργότερο έως την 31η .12.2024. Προκειμένου να συνεχίσουν τα εν λόγω Π.Μ.Σ. να χορηγούν παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια δεν αρκεί να αξιολογηθούν επιτυχώς από την ΕΘ.Α.Α.Ε. εν γένει ως προγράμματα μεταπτυχιακών σπουδών σύμφωνα με τη διαδικασία που ακολουθείται από την ΕΘ.Α.Α.Ε. για όλα τα Π.Μ.Σ. (βλέπε https://www.ethaae.gr/el/nea/prokyrikseis/314-prosklisi-ypovolis-protaseon-giapistopoiisi-pms), αλλά παράλληλα να πληρούν και τις απαιτήσεις του προτύπου της παρ. 5 του άρθρου 99 του ν. 4957/2022. Εάν η διαδικασία αξιολόγησης ενός Π.Μ.Σ. ολοκληρωθεί από την ΕΘ.Α.Ε.Ε. και κριθεί ότι δεν πληροί τις απαιτήσεις του εν λόγω προτύπου, πλην όμως πιστοποιείται εν γένει ως Π.Μ.Σ., αυτό συνεχίζει να λειτουργεί νομίμως, αλλά οι φοιτητές που θα εισαχθούν από το αμέσως επόμενο ακαδημαϊκό έτος δεν δύνανται να λάβουν την παιδαγωγική και διδακτική επάρκεια.
Ανάμεσα στις διατάξεις της εγκυκλίου, περιλαμβάνεται μια που προβλέπει ότι για την παροχή διδακτικού έργου σε προγράμματα πρώτου και δεύτερου κύκλου σπουδών, ξενόγλωσσα προγράμματα σπουδών και εκπαιδευτικά προγράμματα των Κέντρων Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (Α.Ε.Ι.), καθώς και την παροχή ερευνητικού έργου προς τα Α.Ε.Ι., από υπαλλήλους φορέων του δημόσιου τομέα, δεν απαιτείται η προσκόμιση άδειας άσκησης πρόσθετου επ’ αμοιβή σύμφωνα με το άρθρο 31 του ν. 3528/2007, υπό την προϋπόθεση ότι η παροχή του διδακτικού ή ερευνητικού έργου παρέχεται εκτός του ωραρίου εργασίας τους
Ολη η εγκύκλιος
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη