Αν κάποιος -πέρα από τους πολίτες που την κατατάσσουν συστηματικά στις τελευταίες θέσεις δημοφιλίας των κυβερνητικών στελεχών- αξιολογούσε την κ.Κεραμέως, η οποία όπου σταθεί κι όπου βρεθεί υποστηρίζει ότι επιτέλεσε πλήρως τις προεκλογικές της εξαγγελίες, σε ποιά αξιολόγηση θα κατέληγε;
«Τέσσερα χρόνια έργο για την Παιδεία. Αλλαγή στην πράξη», ήταν ένα από τα πρόσφατα βιντεοσκοπημένα μηνύματα της Νίκης Κεραμέως αναφορικά με τον απολογισμό του Υπουργείου από το 2019. «Στόχος μας, αρχικός και διαχρονικός, τα παιδιά μας να πρωταγωνιστήσουν σε έναν ραγδαία εξελισσόμενο κόσμο», λέει.
Η πραγματικότητα βέβαια, είναι λίγο διαφορετική: Χιλιάδες εκπαιδευτικοί, διοικητικοί υπάλληλοι, γονείς, φοιτητές και μαθητές ταλαιπωρούνται καθημερινά για διάφορους λόγους, αρκετοί εκ των οποίων αφορούν αμέλειες και καθυστερήσεις του ΥΠΑΙΘ.
Αμέλειες όπως η μη σύσταση οργανικών θέσεων στις ειδικότητες της πρωτοβάθμιας για την οποία χθες απέστειλαν επιστολή απόγνωσης 425 εκπαιδευτικοί, καθυστερήσεις όπως η μη ίδρυση τμημάτων Ενταξης (μόλις 40 έχουν ιδρυθεί από 580-600 που απαιτούνται) με αποτέλεσμα πολλοί μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να εξαναγκάζονται να αλλάξουν σχολείο, επειδή σε αυτό που φοιτούν δεν υπάρχει Τμήμα Ένταξης, αλλά και η προσπάθεια επιβολής της ατομικής αξιολόγησης με κάθε τρόπο, που οδηγεί σε κωμικοτραγικές καταστάσεις. Καταστάσεις όπως αυτή που περιέγραψε χθες η ΕΛΜΕ Κεφαλονιάς_Ιθάκης, με την τοπική Δ/νση Δ/θμιας Εκπ/σης (ΔΔΕ) Κεφαλονιάς – Ιθάκης να διαθέτει εκπαιδευτικό στα μέσα της σχολικής χρονιάς, σε σχολείο μόνο για δύο ώρες (!), προκειμένου να αξιολογηθεί, ενώ από την αρχή της σχολικής χρονιάς είχε διατεθεί καθ΄ ολοκληρία στις διοικητικές υπηρεσίες της Δ.Δ.Ε!
«Με την μεθόδευση αυτή, το συνδικαλιστικό μας επιχείρημα ότι «είναι αντιπαιδαγωγικό, παράδοξο και παράλογο ο αξιολογητής να μην γνωρίζει την σύνθεση και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της τάξης του εκπαιδευτικού που αξιολογείται», παίρνει εν τέλει κωμικοτραγική διάσταση, όταν, ούτε ο ίδιος ο καθηγητής, κατά την αξιολόγησή του, δεν γνωρίζει τους μαθητές της ίδιας του της τάξης», τονίζει η ΕΛΜΕ...
Αλλά και αμέλειες που οδηγούν σε προβλήματα, όπως οι απλήρωτες εδώ και 3 μήνες πάγιες δαπάνες των 13 Περιφερειακών Διευθύνσεων Εκπαίδευσης του ΥΠΑΙΘ, εξαιτίας έλλειψης υλικοτεχνικής υποδομής και γιατί η κ.Κεραμέως δεν έχει μεριμνήσει ώστε σε κάθε Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης να δημιουργηθεί Διεύθυνση Ελέγχου και Εκκαθάρισης Δικαιολογητικών Δαπανών... Για να μη μιλήσουμε για τα πανεπιστημιακά τμήματα χωρίς ή με «θολά» επαγγελματικά δικαιώματα ή για την ταλαιπωρία αποφοίτων των πρώην ΤΕΙ.
Ας δούμε το πρόβλημα με τις οργανικές θέσεις στις ειδικότητες της πρωτοβάθμιας:
Με ανοικτή επιστολή τους, 425 εκπαιδευτικοί ζητούν την άμεση σύσταση οργανικών θέσεων για τις κοινές Ειδικότητες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και της Ειδικής Αγωγής σε όλη την επικράτεια, οι οποίες έχουν «παγώσει» λόγω καθυστερήσεων και όγω της προκήρυξης των επικείμενων εκλογών:
Οι εκπαιδευτικοί ζητούν επίσης από το ΥΠΑΙΘ να προχωρήσει και σε συμπληρωματικό κύκλο μεταθέσεων, αποκαθιστώντας έτσι μια δυσλειτουργία πολλών ετών, που απηχεί στην ποιότητα της δημόσιας εκπαίδευσης
«Το αίσθημα ματαίωσης και δυσαρέσκειας των εκπαιδευτικών των εν λόγω αντικειμένων είναι δεδομένο, όπως και το αίσθημα της άνισης μεταχείρισης έναντι των συνάδελφων άλλων κλάδων που τα ποσοστά ικανοποίησης των αιτημάτων τους ήταν αρκετά υψηλά», τονίζουν
Επιστολή: Αμεση σύσταση οργανικών θέσεων για τις κοινές Ειδικότητες
Αλγεινή εντύπωση έχει προκαλέσει η ματαίωση της σύστασης νέων οργανικών θέσεων για τις κοινές Ειδικότητες της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και της Ειδικής Αγωγής λόγω της προκήρυξης των επικείμενων εκλογών. Αναρωτιόμαστε αν η καθυστέρηση στην πρόσκληση των εισηγήσεων των Διευθύνσεων ήταν αποτέλεσμα σκόπιμης ολιγωρίας ή αποτέλεσμα ελλιπούς προγραμματισμού.
Όπως και να έχει, η επικαιροποίηση των οργανικών κενών και ο Εκσυγχρονισμός της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης παίρνουν αναβολή για άγνωστο χρονικό διάστημα και οι εισηγήσεις των διευθύνσεων εκπαίδευσης μπαίνουν σε κάποιο συρτάρι. Το αίσθημα ματαίωσης και δυσαρέσκειας των εκπαιδευτικών των εν λόγω αντικειμένων είναι δεδομένο, όπως και το αίσθημα της άνισης μεταχείρισης έναντι των συνάδελφων άλλων κλάδων που τα ποσοστά ικανοποίησης των αιτημάτων τους ήταν αρκετά υψηλά.
Για άλλη μια χρονιά, επί παραδείγματι, τα μεγάλα αστικά κέντρα στερούνται στελέχωσης μόνιμου προσωπικού στις συγκεκριμένες κοινές Ειδικότητες και στην Ειδική Αγωγή.
Καλούμε το Υπουργείο να προβεί στην άμεση σύσταση οργανικών θέσεων για τις κοινές Ειδικότητες σε όλη την επικράτεια, και σε συμπληρωματικό κύκλο μεταθέσεων, αποκαθιστώντας έτσι μια δυσλειτουργία πολλών ετών, που απηχεί στην ποιότητα της δημόσιας εκπαίδευσης. Η πολιτική ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ. οφείλει να ακονίσει, επιτέλους, τα χειμαζόμενα αντανακλαστικά της.
Που είναι τα Τμήματα ένταξης, οέο;
Με δεύτερη επιστολή, άλλοι εκπαιδευτικοί ζητούν την ίδρυση – άμεσα – Τμημάτων Ένταξης, ώστε πολλοί μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να μην αναγκαστούν να αλλάξουν σχολείο, επειδή σε αυτό που φοιτούν δεν υπάρχει Τμήμα Ένταξης.
Η «αμαρτωλή» αυτή ιστορία εκκρεμεί από το 2021, όταν η κ.Μακρή εξέδωσε εγκύκλιο καλώντας σε υποβολή προτάσεων για ίδρυση Τμημάτων Ένταξης (Τ.Ε.) σε δημόσιες σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Σύμφωνα με την εγκύκλιο «το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προκειμένου να προβεί σε ιδρύσεις Τμημάτων Ένταξης με στόχο την κάλυψη των εκπαιδευτικών αναγκών μαθητών/τριών της Α/θμιας και της Β/θμιας Γενικής και Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, προσκαλεί τους/τις Διευθυντές/ντριες Εκπαίδευσης σε συνεργασία με τους/τις Περιφερειακούς/ές Διευθυντές/ντριες Εκπαίδευσης, να συντάξουν και να απευθύνουν προτάσεις/εισηγήσεις για την ίδρυση Τμημάτων Ένταξης (T.E.) σε δημόσιες σχολικές μονάδες Α/θμιας και Β/θμιας Εκπαίδευσης Γενικής και Επαγγελματικής Κατεύθυνσης. Για την πρόταση για ίδρυση Τμήματος Ένταξης σε σχολική μονάδα, πρέπει να ληφθούν υπόψη:
a. η πλήρης αξιοποίηση των ήδη ιδρυμένων τμημάτων ένταξης που λειτουργούν σε σχολικές μονάδες της περιοχής εξαντλώντας τις δυνατότητες που έλκονται από την παρ. 1 του άρθρου 28 του ν.4638/2019 (Α΄181),
b. οι υφιστάμενες κτιριακές υποδομές των σχολικών μονάδων και οι μεταξύ τους χιλιομετρικές αποστάσεις,
c. ο αριθμός και η τάξη φοίτησης μαθητών/τριών με διαγνωσμένες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τους/τις οποίους/ες προτείνεται υποστήριξη από Τμήμα Ένταξης από το οικείο Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (εφεξής ΚΕΣΥ) ή την Δευτεροβάθμια Επιτροπή Διεπιστημονικής Αξιολόγησης (εφεξής ΔΕΔΑ). Το οικείο ΚΕΣΥ δύναται, εφόσον κρίνει, να προτείνει την υποστήριξη μαθητών από Τμήμα Ένταξης και για μαθητές/τριες που διαθέτουν γνωμάτευση από Ιατροπαιδαγωγικό Κέντρο (εφεξής ΙΠΔ) ή από άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία έτερου υπουργείου.
Ομως, η ανάγκη προηγούμενης γνωμοδότησης των Δημοτικών Συμβουλίων, με την οποία έπρεπε να προκύπτει η δέσμευση των αναγκαίων πιστώσεων καθυστέρησε σύμφωνα με το Υπουργείο. Σύμφωνα με την τοποθέτηση του Διευθυντή ΕΑΕ του ΥΠΑΙΘ τον περασμένο Φεβρουάριο έφτασαν, με πολύ μεγάλη καθυστέρηση, από τους Δήμους της χώρας οι σχετικές βεβαιώσεις έγκρισης για τα υπό ίδρυση Τμήματα Ενταξης της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά σχολεία, όποτε αυτή τη στιγμή το ΥΠΑΙΘ βρίσκεται πολύ κοντά στο να περατώσει τη διαδικασία ίδρυσης τους. Εκτοτε όμως, ουδέν...
Η επιστολή λοιπόν, αναφέρει τα εξής:
Να ιδρυθούν άμεσα όλα τα προς ίδρυση Τμήματα Ένταξης
Ο ΠΑΣΑΔ σε ενημερωτικό του σημείωμα στις 8/2/2022 ανέφερε τα εξής:
«Τα νέα τμήματα ένταξης που βρίσκονται προς ίδρυση είναι 580-600 (για α/θμια και β/θμια συνολικά). Η διαδικασία ίδρυσής τους σε ό,τι αφορά τις αρμοδιότητες του τμήματος ειδικής αγωγής του υπουργείου έχει ολοκληρωθεί και, πλέον, είναι θέμα πολιτικής ηγεσίας το πότε αυτά θα δοθούν ως κενά.»
Παρ ' όλο που όλες οι απαραίτητες διαδικασίες που όριζε η εγκύκλιος υπ' αριθμ. 48132 / Δ3/ 27-04-2021 για την ίδρυση των νέων Τμημάτων Ένταξης έχουν ολοκληρωθεί από το 2021, το ΥΠΑΙΘ έχει ιδρύσει μόνο 40 από τα συνολικά 580-600 που βρίσκονταν προς ίδρυση!
Είναι επιτακτική ανάγκη να ιδρυθούν άμεσα όλα τα προς ίδρυση Τμήματα Ένταξης, ώστε πολλοί μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να μην αναγκαστούν να αλλάξουν σχολείο, επειδή σε αυτό που φοιτούν δεν υπάρχει Τμήμα Ένταξης. Για αυτό, χρειάζεται να υπάρχει Τμήμα Ένταξης σε κάθε σχολείο και στις 2 βαθμίδες, ώστε να παρέχεται η κατάλληλη υποστήριξη καθ' όλο το μαθητικό βίο. Δυστυχώς, αυτό που παρατηρείται είναι η συρρίκνωση του αριθμού των Τμημάτων Ένταξης από την Αθμια στη Βθμια Εκπαίδευση και ειδικά στα Λύκεια, τα Τμήματα Ένταξης είναι σχεδόν ανύπαρκτα.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη