sxoleia
Θα ήθελα να δούμε σιγά-σιγά το θέμα του διευρυμένου ολοήμερου, το οποίο ξεκίνησε τη λειτουργία του από τη φετινή χρονιά 2022- 2023.

Όταν η πολιτική ηγεσία, ανακοίνωσε το νέο θεσμό ισχυρίστηκε, ότι αποτελεί μία ανάγκη των γονέων των μαθητών και σπεύδει άμεσα ώστε να ικανοποιήσει την ανάγκη αυτή διευρύνοντας τη λήξη του ολοήμερου προγράμματα στο σχολεία που  εντάχθηκαν στο νέο θεσμό από τις 4:00 στις 5:30 μ.μ .

Τον προηγούμενο Σεπτέμβριο του 2022, έγραφα, ότι η αύξηση των ωρών παραμονής των παιδιών στο σχολείο, όχι μόνο δεν εξυπηρετεί τους γονείς αλλά ούτε τα παιδιά, τα οποία θα έπρεπε να ήταν ο στόχος κάθε πολιτικής ηγεσίας, και αυτό γιατί πολλοί από τους μαθητές έπρεπε να βρίσκονται στους χώρους του σχολείου από τις 7:00 το πρωί, μέχρι τις 5:30 το απόγευμα, αν σε αυτό συνυπολογίσουμε και τις άλλες δραστηριότητες οι οποίες θα πρέπει να γίνονται τις επόμενες ώρες π.χ. tennis, volley, Αγγλικά, Γαλλικά, αθλητικές δραστηριότητες, θα δούμε ότι έχουμε να αντιμετωπίσουμε ένα πλήρως φορτωμένο πρόγραμμα, μέσα στο οποίο δεν θα υπήρχε καθόλου χρόνος για παιχνίδι η επαφή με την οικογένεια καθώς και με τους φίλους των.

Αυτό κατά την άποψη μου δημιούργησε πολλά προβλήματα από όσα ήθελαν να λυθούν. Πράγματι αρκετά σχολεία γρήγορα στελεχώθηκαν από εκπαιδευτικούς, ειδικοτήτων κατά βάση, σε πολλές δε περιπτώσεις, για να στηριχθεί το κυβερνητικό αυτό σχέδιο σε πολλές Διευθύνσεις, προηγήθηκε στελέχωση σχολείων που θα είχαν διευρυμένο ολοήμερο πρόγραμμα από τα υπόλοιπα ολοήμερα σχολεία.

Και έτσι, ενώ ένα από τα ερωτήματα είχα, ήταν, αν θα υπήρχαν οι εκπαιδευτικοί οι οποίοι θα στελεχώσου τα νέα ολοήμερα το ερώτημά μου αυτό στην πράξη μου απαντήθηκε  ΠΡΑΓΜΑΤΙ, υπήρχαν πολλοί εκπαιδευτικοί ειδικοτήτων οι περισσότερο οι οποίοι θα στελέχωσαν τα ολοήμερα διευρυμένου ωραρίου.

Αν και από την αρχή φάνηκε, ότι η στήριξη των γονέων δεν θα ήταν αντίστοιχη του οράματος το οποίο η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας είχες στο μυαλό της τα νέα διευρυμένου ωραρίου ολοήμερα άρχισαν να λειτουργούν μαζί με τα κανονικά ολοήμερα σχολεία από το Σεπτέμβρη.

Σιγά-σιγά όμως, οι Διευθυντές άρχισαν να να παρατηρούν γιατί πολλά παιδιά τα οποία είχαν γραφεί στο διευρυμένο να μην έρχονται, οι μαθητές να μειώνονται και πολλά άλλα να κλείνουν το ένα μετά το άλλο .

Πολλές φορές αφού πολλοί Διευθυντές σχολείων με προφορικές εντολές των οικείων Διευθύνσεων ενημερώνονταν, ότι θα έπρεπε να λειτουργήσουν τα διευρυμένα ολοήμερα και ας μην υπήρχε αναγκαίος αριθμός μαθητών έτσι ώστε φαίνεται ότι τα σχολεία διευρυμένου ωραρίου λειτουργούν.

Άλλοι διευθυντές, λόγω του ότι ο αριθμός των μαθητών ήταν πάρα πολύ μικρός αναγκάστηκαν να κλείσουν τα τμήματα του διευρυμένου να κρατήσουν όμως αρκετούς από τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι είχαν έρθει για να στελεχώσουν τις θέσεις αυτές.

Είχα από την αρχή τονίσει, ότι υπήρξε λάθος σχεδιασμός πρώτα πρώτα ως προς την επιλογή των σχολείων που θα γινόταν διευρυμένο ωράριο, αφού π.χ στην στην περιοχή του Αμαρουσίου τα περισσότερα ολοήμερα υπήρχαν από τη μεριά του δυτικού Αμαρουσίου και ελάχιστα από την πλευρά του ανατολικού, αν και αναζήτησα τους λόγους κάποιος να μου δώσει μια απάντηση.

Την προηγούμενη εβδομάδα, προσπάθησα να συγκεντρώσω τα στοιχεία (λειτουργίας των διευρυμένων) από τη διεύθυνση Π.Ε  Β Αθήνας, αλλά μέχρι σήμερα επίσημα στοιχεία δεν μου έχουν δοθεί.

Γνωρίζω όμως, ότι τα περισσότερα από τα μισά ολοήμερη διευρυμένου ωραρίου ένα ποσοστό 75 με 80% έπαψαν να λειτουργούν άρα λοιπόν στην πράξη ακυρώθηκε μία πολύ καλή ιδέα, η οποία όμως απέτυχε λόγω του άσχημου προγραμματισμού, σχεδιασμού της, καθώς επίσης και των λύσεων που δεν είχαν δοθεί.

Ποιες αστοχίες υπήρξαν;;

Είχα τονίσει από  την αρχή ότι εκτός από το προσωπικό των εκπαιδευτικών αναπληρωτών στην πλειοψηφία τους χρειάζεται κατάλληλη υλικοτεχνική υποδοχή που τα σχολεία μας δεν διαθέτουν.

Χώροι ξεκούρασης και ανάπαυσης των μικρών μαθητών, χώροι σίτισης, χρειάζονται μεγάλες αυλές έτσι ώστε τα παιδιά να έχουν χώρους να μπορούν να παίξουν, χρειάζονται αίθουσες επιτραπέζιου παιχνιδιού, αίθουσες με προβολείς- τηλεοράσεις αίθουσες επιτραπέζιων παιχνιδιών Ι, χρειάζεται περισσότερο προσωπικό στον τομέα της καθαριότητας των τάξεων και του σχολείου γενικά, μια νοσηλεύτρια, ένα μικρό ιατρείο.

Δυστυχώς αυτά τα οποία εμείς ως μάχιμοι εκπαιδευτικοί βλέπαμε ότι θα συμβούν, συμβαίνουν γιατί αρκετοί από  αυτούς που τα σχεδιάζουν δεν έχουμε γνώση, για το ποιο είναι το πραγματικό δημόσιο ελληνικό σχολείο.

Άλλα το φαντάζονται όπως ποιο κατά τη γνώμη τους είναι.

Είναι κρίμα τόσο σοβαρές αποφάσεις να οδηγούνται στην αποτυχία, η οποία είναι προδιαγεγραμμένη, αφού στη λήψη αυτών δεν συμμετέχει το μεγαλύτερο τμήμα που στηρίζει την εκπαίδευση, οι σύλλογοι των εκπαιδευτικών, το γονεϊκό κίνημα.

Τέλος η άποψή μου είναι, ότι θα πρέπει παιδιά να μην βρίσκονται τόσες πολλές ώρες στο χώρο του σχολείου αλλά να δημιουργηθούν σε κάθε γειτονιά, οι κατάλληλοι χώροι για παιχνίδι με ασφάλεια, ελεύθεροι χώροι πρασίνου χωρίς οχήματα, να έχουν πρόσβαση σε σινεμά, μουσεία, βιβλιοθήκες, επιτραπέζια παιχνίδια και κοινωνική επαφή μεταξύ τους.

Η γνώση των απαραίτητων δομικών συστατικών της εκπαίδευσης, είναι αναγκαία προϋπόθεση και συνθήκη έτσι ώστε να μπορέσει να στηριχθεί ο σωστός σχεδιασμός.

Είναι απαίτηση του γονεϊκού κινήματος, των μαθητών και των ίδιων των εκπαιδευτικών ακόμα ο σχεδιασμός και η οργάνωσή κάθε μέτρου του να είναι τέτοια, ώστε να μειώνονται τα περιθώρια της αποτυχίας.

Καταλήγοντας βλέπουμε ότι δεν είναι εύκολο να υλοποιηθούν κάποιες ιδέες όταν δεν στηρίζονται στην πραγματικότητα, αλλά μόνο στην εικονική πραγματικότητα κάποιων συμβούλων των οποίων η επαφή με την εκπαίδευση είναι μηδενική, αφού απέχουν χρόνια από την εκπαιδευτική διαδικασία, βρισκόμενοι για χρόνια είτε στο Ι.Ε.Π, είτε περιφερόμενοι στους δαιδαλώδεις διαδρόμους του Υπουργείου, αναζητώντας την να καταλάβουν την επόμενη θέση, διαχρονικά.

Ας αφιερώσουμε σε όλους αυτούς κάποιους στίχους από το ποίημα, του Ο. Ελύτη

«Παιδί με το γρατσουνισμένο γόνατο» (84): Παιδί με το γρατσουνισμένο γόνατο/ Κουρεμένο κεφάλι όνειρο ακούρευτο/ Ποδιά με σταυρωμένες άγκυρες/ Μπράτσο του πεύκου γλώσσα του ψαριού/ Αδερφάκι του σύννεφου! [….] Παιδί με το γρατσουνισμένο γόνατο/ Χαϊμαλί τρελό σαγόνι πεισματάρικο/ Παντελονάκι αέρινο/ Στήθος του βράχου κρίνο του νερού/ Μορτάκι του άσπρου σύννεφου!

Αθανάσιος Γρίβας, Δ/ντης 18ου Δ.Σ Αμαρουσίου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

stratos-arxiloxias-500-1200x675.jpg
Ένοπλες Δυνάμεις: Τι αλλάζει στη στρατιωτική θητεία από το 2025
Το 2025 αναμένεται να τεθεί σε εφαρμογή η νέα στρατιωτική θητεία στην Ελλάδα, βασισμένη στο φινλανδικό πρότυπο, το οποίο έχει κερδίσει...
Ένοπλες Δυνάμεις: Τι αλλάζει στη στρατιωτική θητεία από το 2025
Άγιος Βασίλης με βέργες
Χριστούγεννα στη Γερμανία: Όταν ο Άγιος Βασίλης έκανε «δώρο» βέργες για να χτυπήσει τα άτακτα παιδιά
Οι σκοτεινοί βοηθοί του Άγιου Βασίλη στις χριστουγεννιάτικες παραδόσεις της Ευρώπης
Χριστούγεννα στη Γερμανία: Όταν ο Άγιος Βασίλης έκανε «δώρο» βέργες για να χτυπήσει τα άτακτα παιδιά