Περίπου 6.000 τα παιδιά δε θα βρουν φέτος εκπαιδευτικό Παράλληλης Στήριξης ειδικά για αυτά, όπως συνέβαινε τα προηγούμενα χρόνια...
Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από όσα έχουν γίνει ήδη γνωστά σχετικά με τις προσλήψεις που έγιναν και που επίκεινται. Οι πιστώσεις που έχει το υπουργείο είναι 14.000 κι έχουν προσληφθεί στην Α΄ φάση 9.500 άρα οι νέες προσλήψεις θα είναι 4.500 είτε στη Β΄ φάση είτε και αργότερα. Αν υλοποιηθεί αυτός ο προγραμματισμός γίνεται κατανοητό ότι θα μείνουν χωρίς παράλληλη στήριξη 6.000 παιδιά αφού τα αιτήματα είναι 20.000
Ολα αυτά τα παιδιά, θα αναγκαστούν είτε να μοιραστούν τους λιγοστούς εκπαιδευτικούς με άλλα παιδιά που δικαιούνται αυτή τη βοήθεια σε άλλα Τμήματα και τάξεις, μειώνοντας έτσι κατά πολύ τις ώρες που στηρίζονται -οι οποίες έχουν αποφασιστεί μετά από επιστημονική γνώμη των ΚΕΔΑΣΥ- είτε οι οικογένειές τους θα εξαναγκαστούν, εφόσον το αντέχουν, να προσφύγουν σε ιδιωτική βοήθεια, πληρώνοντας κάτι που η πολιτεία όφειλε να τους παρέχει δωρεάν.
Δραματική επιστολή προς υφυπ. Παιδείας: "Είναι πολύ οδυνηρό για μας. Αδικηθήκαμε από τη Φύση, ας μην αδικηθούμε και από τη Πολιτεία...»
Γονείς από τη Λέσβο σε Επιστολή τους στην υφυπουργό Παιδείας αποκαλύπτουν την δραματική κατάσταση στην ειδική αγωγή και εκπαίδευση και ξεσκεπάζουν τις διακηρύξεις του υπουργείου Παιδείας για προτεραιότητα στα παιδιά με ειδικές ανάγκες.
Ανάμεσα σε άλλα οι γονείς σημειώνουν: «Εμείς οι Γονείς, δεν είμαστε Πολίτες Β´ κατηγορίας, ούτε τα παιδιά μας ενός κατώτερου Θεού… Κάθε καθυστέρηση στη συμπλήρωση των κενών θέσεων στη ΠΑΡΑΛΛΗΛΗ ΣΤΗΡΙΞΗ και ΕΝΤΑΞΗ, όπως ο Νόμος προβλέπει, «υπονομεύει» αργά, αλλά σταθερά, τη πρόοδο και το μέλλον τους, δημιουργώντας εις βάρος τους μη αναστρέψιμες καταστάσεις,.....«σκοτώνοντας» εμάς και εκείνα ψυχικά και όχι μόνο...για το ζήτημα που ταλανίζει κάθε χρόνο, από την έναρξη της Σχολικής περιόδου, πολλούς Γονείς της Λέσβου, βλέποντας, ότι τα «αδικημένα» από τη Φύση παιδιά μας, με μαθησιακές δυσκολίες, διάσπαση προσοχής κ.α., κάθε μέρα/εβδομάδα/μήνας/χρόνος που περνά, να μένουν όλο και πιο πίσω από τους συμμαθητές τους, μεγαλώνοντας το ΧΑΣΜΑ που τα χωρίζει, εκτιθέμενα μελλοντικά και σε ενδεχόμενο bulling και όχι μόνο.....Είναι πολύ οδυνηρό για μας. Η καθημερινότητα μας είναι δραματική. Αδικηθήκαμε από τη Φύση, ας μην αδικηθούμε και από τη Πολιτεία.....»
Από την άλλη αρκετοί γονείς, βρισκόμενοι σε απόγνωση από την εφαρμοζόμενη εκπαιδευτική πολιτική, επιλέγουν, και συχνά μέσα στην απελπισία τους πιέζουν τους εκπαιδευτικούς, να αποδεχτούν τους ιδιώτες ειδικούς βοηθούς (που βρίσκονται πολλές φορρές ανασφάλιστοι σε δημόσια σχολεία), προσπαθώντας να βρουν ατομική λύση στο Γολγοθά που ανεβαίνουν.
Οι εκπαιδευτικοί αντιδρούν
Με υπερβάλλοντα ζήλο και υλοποιώντας οδηγίες του ΥΠΑΙΘΑ, διοικητικά και παιδαγωγικά στελέχη διευθύνσεων εκπαίδευσης προτρέπουν τους διευθυντές σχολείων, να ζητήσουν από τα ΚΕΔΑΣΥ «τροποποίηση των ωρών» που αρχικά υπήρχαν σε αξιολογήσεις μαθητών, προκειμένου να υλοποιηθεί το πρόγραμμα «εξοικονομώ» στην παράλληλη στήριξη.
Από την πλευρά τους οι εκπαιδευτικοί, που ξεκίνησαν ήδη κινητοποιήσεις για το ζήτημα, τονίζουν προς κάθε κατεύθυνση ότι μόνο αρμόδιο όργανο για την τεκμηρίωση της παράλληλης στήριξης για κάθε μαθητή είναι το ΚΕΔΑΣΥ και όχι οι διευθύνσεις των σχολείων ή οι Σύλλογοι Διδασκόντων.
Όπως εύστοχα επισημαίνει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Α' Αθηνών, σημειώνει ότι οι διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων, δεν είναι δυνατόν να οδηγούνται στην ανάληψη της ευθύνης προτεραιοποίησης των αναγκών των μαθητών των σχολείων καθώς δεν προκύπτει καμία εμπλοκή τους βάσει νόμου. Επομένως, για την περίπτωση που ζητηθεί να επιλέξει ο Σύλλογος Διδασκόντων, είτε τώρα είτε σε μελλοντικό χρόνο, σε ποιους μαθητές θα διατεθεί εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης ή σε πόσα παιδιά θα «μοιραστεί» το σωστό είναι να απαιτήσουν να γίνουν από πλευράς της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης όλα τα απαραίτητα βήματα για να υπηρετηθούν οι ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών με αναπηρία/ ή και ειδικές εκπαιδευτικές δυσκολίες του σχολείου μας και να ενημερωθούν οι εκπαιδευτικοί ποιους μαθητές με αναπηρία ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες του σχολείου τους θα υποστηρίξουν οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί της παράλληλης στήριξης που τοποθετήθηκαν.
Δόμνα Μιχαηλίδου: Δεν είναι σωστό να υπάρχει ένας εκπαιδευτικός για κάθε παιδί!
Για την υφυπουργό Παιδείας κ.Δόμνα Μιχαηλίδου, δεν είναι σωστό για το ίδιο το παιδί, να υπάρχει ένας εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης για κάθε παιδί που το έχει ανάγκη!
Αυτό ακριβώς είπε σε συνέντευξη που έδωσε προχτές στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ. Η κ. Μιχαηλίδου, επιχείρησε να στηρίξει τον φετινό «κόφτη» στην Παράλληλη, και αγνοώντας (;) ότι τα ίδια τα ΚΕΔΑΣΥ και συνεπώς η επιστήμη, ορίζουν ποια παιδιά έχουν ανάγκη υποστήριξης και για πόσο χρόνο, αποφάνθηκε ότι η πρακτική του ΥΠΑΙΘΑ να μοιράζει τους εκπαιδευτικούς αυτούς σε περισσότερα παιδιά και τάξεις, είναι σωστή. Γιατί;
«Αυτό που γινόταν πολλές φορές παλαιότερα, ήταν ότι υπήρχαν δύο ή τρία παιδιά στο τμήμα με ανάγκες για παράλληλη στήριξη και γινόταν έτσι η παροχή ώστε να υπήρχαν 2-3 εκπαιδευτικοί ειδικής αγωγής μαζί με το δάσκαλο, σύνολο τέσσερις! Αυτό δεν είναι σωστό ούτε για την εκπαιδευτική διαδικασία, αλλά ούτε, γιατί σας λέω έχω ασχοληθεί πολύ με την Ειδική Αγωγή και με την αναπηρία, δεν είναι σωστό πέραν εξαιρέσεων , ούτε για το ίδιο το παιδί με την αναπηρία. Το παιδί με την αναπηρία χρειάζεται κάποιον να το βοηθάει εκπαιδευτικά, δε χρειάζεται κάποιον να γίνει η σκιά του για να το πω απλά...»
Μόνο που αυτό που είπε η υφυπουργός αποτελεί εξαίρεση, ενώ αντιθέτως, σήμερα έχουμε το φαινόμενο όχι 4 δασκάλων για ένα τμήμα, αλλά ενός εκπαιδευτικού παράλληλης για πολλά παιδιά, σε διαφορετικά τμήματα και ενίοτε, σε διαφορετικά σχολεία...
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη