Για περιστατικό βίας βίας που έλαβε χώρα σε σχολείου του Ρεθύμνου κάνει λόγο η τοπική ΕΛΜΕ σε ανακοίνωση της.
Συγκεκριμένα στην ανακοίνωση τους καταγγέλλουν ότι αναπληρώτρια καθηγήτρια δέχτηκε άγρια επίθεση από μαθητή σε σχολείο του νομού Ρεθύμνου εν ώρα μαθήματος.
Σύμφωνα με πληροφορίες η καθηγήτρια δεν επιθυμούσε να καταθέσει μήνυση σε βάρος του μαθητή ωστόσο οι γονείς του προσήχθησαν στο αστυνομικό τμήμα όπου τους έγιναν συστάσεις.
Το περιστατικό αυτό δεν είναι πρωτοφανές. Εδώ και αρκετά χρόνια, όλο και πιο συχνά, το σχολείο έρχεται στο προσκήνιο της δημοσιότητας, με αφορμή προστριβές, εντάσεις και συγκρούσεις ανάμεσα σε εκπαιδευτικούς και εκπαιδευόμενους.
Καθηγητές δηλώνουν ότι συνάδελφοί τους έχουν ξυλοκοπηθεί, δέχονται απειλές, βρισιές με απαράδεκτες και χυδαίες φράσεις, φθορές στα αυτοκίνητά τους, και υπογραμμίζουν ότι αν και το φαινόμενο της βίας εναντίον τους σε καμία περίπτωση δεν αφορά την πλειονότητα των μαθητών, είναι εξαιρετικά σοβαρό και πήρε ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις από την έναρξη της πανδημίας.
Σοκαριστική ήταν η επιστολή του καθηγητή του ΕΠΑΛ που παραιτήθηκε μην αντέχοντας τον διαρκή εκφοβισμό του από μαθητές του ΕΠΑΛ στο οποίο υπηρετούσε. Ουσιαστικά, φώτισε ξαφνικά ένα κόσμο, που δεν θέλουμε να ξέρουμε ότι υπάρχει.
Γροθιά στο στομάχι ήταν το περιστατικό βίας σε σχολικό χώρο που ήρθε στη δημοσιότητα μέσα από ένα βίντεο στο οποίο ανήλικος μαθητής εμφανίζεται να τραμπουκίζει καθηγήτρια για μία... απουσία, την ίδια ώρα που όλη η τάξη φώναζε ρυθμικά «μπουνιά - μπουνιά».
Μόλις ένας χρόνος έχει περάσει (Ιανουάριος 2023) από τη μέρα που ομάδα 10 μαθητών της Γ’ τάξης ενός ΕΠΑΛ της Πάτρας άρχισε να κυνηγάει έναν καθηγητή που έτρεχε πανικόβλητος. Κάποια στιγμή, όπως αναφέρουν τοπικά ΜΜΕ, τον έπιασαν στα χέρια τους και άρχισαν να τον χτυπούν.
Παράλληλα, δεν έχουν περάσει πολλοί μήνες από τότε που μαθητής στο 1ο ΕΠΑΛ Ρεθύμνου επιτέθηκε και τραυμάτισε τον καθηγητή του, όταν εκείνος του έκανε παρατήρηση, ενώ στο Ρέθυμνο πάλι, στο Γυμνάσιο Συβρίτου, 23χρονος ξυλοκόπησε με μαγκούρα τον διευθυντή του σχολείου, σαν αντίποινα για την τριήμερη αποβολή του μαθητή αδελφού του.
Η κυρίαρχη εκδοχή για τις αιτίες αυτής της κατάστασης προσωποποιεί την αντίθεση μαθητών – καθηγητών και εστιάζει τις ευθύνες, κατά περίπτωση, είτε στη «δυσπροσάρμοστη» προσωπικότητα του μαθητή και στις «ανεπάρκειες και ελλείψεις του οικογενειακού του περιβάλλοντος» είτε στον «άδικο» και «αντιπαιδαγωγό» εκπαιδευτικό που «δεν γνωρίζει να εκτελεί σωστά το λειτούργημά του».
Σπάνια ανιχνεύεται στη γενίκευση της κοινωνικής βίας στο σχολείο, στη σχέση ανάμεσα στη βίαιη συμπεριφορά μαθητών ή εκπαιδευτικών και στις σχολικές συνθήκες, στην εξέταση του νοήματος των εκπαιδευτικών πρακτικών που υλοποιούνται, δηλαδή στην ίδια τη δομή και τη λειτουργία του σχολικού συστήματος.
Πολύ περισσότερο, διαφεύγει το γεγονός ότι, κάθε φορά που τα επιτελεία του υπουργείου Παιδείας ετοιμάζουν την κατάργηση δικαιωμάτων εκπαιδευτικών και εκπαιδευόμενων, πριν από τον «πόλεμο», κατηγορούν τα θύματά τους για να κάνουν τις παρεμβάσεις τους ευκολοχώνευτες στην κοινή γνώμη.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη