Σε απόλυτη εξάρτηση από το κινητό τους τηλέφωνο μαθητές, που δεν το αποχωρίζονται ούτε στο σχολείο. Τα διαλείμματα στα σχολικά προαύλια κυλούν με τους μαθητές να βρίσκονται με τα κινητά τους στο χέρι, να μπαίνουν στα κοινωνικά δίκτυα και να ανεβάζουν προσωπικά στοιχεία και φωτογραφίες, χωρίς να αντιλαμβάνονται τους κινδύνους που διατρέχουν.
«Το θέμα έχει πλέον ξεφύγει. Χρειάζονται αυστηρότεροι όροι και κανόνες στη χρήση του κινητού από τους εφήβους», ανέφερε ο σύμβουλος σχολικής ζωής στο γυμνάσιο και γενικό λύκειο Αργαλαστής, κ. Αθανάσιος Σαμαράς. Σύμφωνα με τον ίδιο, οι έφηβοι είναι εθισμένοι στα κινητά και τα κοινωνικά δίκτυα. «Το βλέπουμε καθημερινά στο σχολείο. Προσπαθούμε να τους πάρουμε τα κινητά με καλό τρόπο, τους ενημερώνουμε για τους κινδύνους, καλούμε τους γονείς», περιγράφει.
«Τα παιδιά στην εφηβεία έχουν ανάγκη να ακουστούν και πολλές φορές αναζητούν αυτή τη φωνή τους μέσα από λάθους τρόπους. Είναι απαραίτητος ο ψηφιακός εγγραμμαρισμός, να εξηγήσουμε στους εφήβους τους κινδύνους για να βελτιωθεί η κατάσταση και το κινητό να γίνει από απαγορευμένη συσκευή, πραγματικό βοήθημα», σημείωσε η κ. Ασπασία Μάντζιου, σύμβουλος σχολικής ζωής στο 3ο ΕΠΑΛ Βόλου.
Τα παραπάνω που περιγράφει σε αναλυτικό δημοσίευμά της η Ελένη Χάνου στο taxydromos.gr, έγιναν γνωστά στο περιθώριο του τρίτου επιμορφωτικού σεμιναρίου, που πραγματοποιήθηκε χθες στο αμφιθέατρο του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας στο συγκρότημα Μουρτζούκου, στο πλαίσιο της υποστήριξης των σχολείων για την καλύτερη λειτουργία τους. Όπως σημείωσε η σύμβουλος σχολικής ζωής, Μαρία Λαγού, πολλές φορές οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται αντιμέτωποι με μεγάλα προβλήματα, καθώς οι μαθητές δεν αναγνωρίζουν τους κινδύνους του διαδικτύου, με αποτέλεσμα να δέχονται διαδικτυακό εκφοβισμό ή στοιχεία προσωπικά τους να χρησιμοποιούνται από επιτήδειους.
Η χρήση τεχνητής νοημοσύνης στην υπηρεσία επιτηδείων
Στο σεμινάριο, διδάσκοντες στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, μίλησαν για ένα ακόμη όπλο που έχουν στα χέρια τους επιτήδειοι που εκμεταλλεύονται την άγνοια ή την αφέλεια εφήβων για να τους βλάψουν. «Προσωπικά στοιχεία που ανεβαίνουν στο διαδίκτυο είναι δυνατό να χρησιμοποιηθούν με τεχνητή νοημοσύνη και να δημιουργήσουν δυσάρεστες καταστάσεις. Το πρόβλημα δείχνει να είναι πολύ μεγάλο με πληθώρα κρουσμάτων σχολικού και διαδικτυακού εκφοβισμού», ανέφερε ο διδάκτορας Γιώργος Πρώιας.
Παθόντες μοιράστηκαν εμπειρίες και έδωσαν οδηγίες
Τις προσωπικές τους εμπειρίες παρουσίασαν σε εκπαιδευτικούς, παθόντες διαδικτυακού εκφοβισμού. Πρόκειται για φοιτητές του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας που ως μαθητές υπέστησαν μπούλινγκ, έπεσαν θύματα ηλεκτρονικής απάτης, «χάθηκαν» στο διαδίκτυο…
Συνέστησαν μία εθελοντική ομάδα, κατέγραψαν τους κινδύνους και τις εμπειρίες τους και ως παθόντες μίλησαν για τους κινδύνους και τους τρόπους αποφυγής τους.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη