εκπαιδευτικοσ
Πώς θα αντιμετώπιζαν μια αγγελία ή πρόσκληση του ΙΕΠ οι  τεχνικοί κλιματιστικών για να επιδιορθώσουν και να συντηρήσουν τα κλιματιστικά  του ΙΕΠ δωρεάν; Σίγουρα οι τεχνικοί θα γελούσαν και τα κλιματιστικά θα τα έφτιαχνε τελικά ο πρόεδρος του ΙΕΠ.

Ποιοι υπουργοί Παιδείας είχαν προτείνει να πληρώνονται οι αναπληρωτές με μόρια;

To Νοέμβριο του 2014 ο τότε υπουργός Παιδείας Ανδρέας Λοβέρδος προχώρησε σε μια παγκόσμιας πρωτοτυπίας δήλωση για να καλύψει τις ελλείψεις καθηγητών και δασκάλων στα σχολεία.

Δήλωσε ότι σκέφτεται να καλέσει εκπαιδευτικούς να εργαστούν... δωρεάν με αντάλλαγμα μόρια που θα τους βοηθήσουν να ανέβουν θέσεις στους πίνακες κατάταξης όταν – και εφόσον – γίνουν προσλήψεις!

Πικρό γέλιο προκάλεσε η πρωτοφανής αυτή σκέψη, την οποία εξέφρασε στα "Νέα" ο Ανδρέας Λοβέρδος, προφανώς για να μετρήσει τις αντιδράσεις. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η "λύση" για τους εθελοντές εκπαιδευτικούς εξετάζεται από το υπουργείο, καθώς τα κενά στα σχολεία φαίνεται αδύνατο να καλυφθούν παρά το πάγωμα αιτήσεων συνταξιοδότησης εκπαιδευτικών μέχρι το τέλος του σχολικού έτους και την ανάκληση αποσπάσεων εκπαιδευτικών σε διάφορους τομείς.

Μπορεί ο Ανδρέας Λοβέρδος να ήταν «πρωτοπόρος» στην σύλληψη της ιδέας να υπάρχει πληρωμή σε μόρια αλλά άλλοι, στα χρόνια που ακολούθησαν, την εξειδίκευσαν στην πράξη.

Η ιδέα για εθελοδουλία έχει παρελθόν: Από τον εθελοντισμό ως την απλήρωτη εργασία, ένας μεσαίωνας δρόμος

Τον τελευταίο καιρό έγινε πολύς λόγος για την εθελοντική εργασία που ζητείται από τους εκπαιδευτικούς των δημόσιων σχολείων για την υλοποίηση δραστηριοτήτων εκτός υπηρεσιακού ωραρίου, με ανταμοιβή… μόρια. Όλα αυτά στο πλαίσιο μιας υποτιθέμενης αναβάθμισης του δημόσιου σχολείου. Πόσο όμως, απέχει ο εθελοντισμός από την απλήρωτη εργασία και μάλιστα, ήδη, για χαμηλόμισθους εργαζόμενους όπως οι εκπαιδευτικοί;

Μια ανάλογη περίπτωση, τηρουμένων των αναλογιών, είχαμε τα τελευταία χρόνια, επί υπουργίας Νίκης Κεραμέως, η οποία υλοποιήθηκε και ισχύει μέχρι και σήμερα. Η τότε υπουργός Παιδείας, πάντα βέβαια για την "ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών"  με το άρθρο 89 του ν. 4823/2021  "Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις" θεσμοθέτησε λειτουργία «εκπαιδευτικών ομίλων» μετά τη λήξη του ημερήσιου ωρολογίου προγράμματος διδασκαλίας όπου ο χρόνος απασχόλησης των εκπαιδευτικών – υπεύθυνων των ομίλων δεν θα προσμετράται στο εργασιακό τους ωράριο, αλλά θα συνεκτιμάται κατά την ατομική τους αξιολόγηση. Δηλαδή, θεσμοθέτησε αντί για αμοιβή μόρια!

 

Παράλληλα το 2023, η κ.Κεραμέως όρισε χιλιάδες εκπαιδευτικούς ως μέλη των άμισθων επιτροπών  παραλαβής έργων που υλοποιούνται στο πλαίσιο του Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας «Ελλάδα 2.0», σε κάθε σχολείο της χώρας!

Οι εμπλεκόμενοι στις επιτροπές αυτές ίσως και να ξεπερνούσαν τους μισούς από όσους μόνιμους εκπαιδευτικούς υπηρετούν, αφού η σχετική λίστα περιλάμβανε 12.566 επιτροπές, η κάθε μία από τις οποίες στελεχώνεται από 3 τακτικά και 3 αναπληρωματικά μέλη. 

Ολοι αυτοί οι άνθρωποι εντέλλονται για τα επόμενα χρόνια (μέχρι το 2025!) να αυξήσουν τον ήδη επιβαρυμένο φόρτο εξωδιδακτικής τους εργασίας προκειμένου να παραλαμβάνουν, να καταμετρούν, να τσεκάρουν την ποιότητα του εξοπλισμού, την εγκατάστασή του στα σχολεία και την υπογραφή των αναγκαίων πρωτοκόλλων και δελτίων παραλαβής, χωρίς καμία πρόσθετη αμοιβή.

Αλλά και ο Κυριάκος Πιερρακάκης ζήλωσε τη δόξα Κεραμέως και όρισε συνολικά 76.866 εκπαιδευτικούς, ως μέλη Επιτροπών Παραλαβής σε επίπεδο  Σχολικής  Μονάδας  (Ε.Π.Σ.Μ.) των 13 Περιφερειακών Διευθύνσεων  Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης  και της Σιβιτανιδείου για τα έργα  που υλοποιούνται στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2021-2027  και του  Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας  «Ελλάδα 2.0» !

Πρόκειται για τριμελείς επιτροπές -οι οποίες όμως γίνονται εξαμελείς καθώς υπάρχουν σε καθεμία και από τρία αναπληρωματικά μέλη- οι οποίες θα αναλάβουν μη αμειβόμενες να παραλάβουν έργα σε 12.811 σχολεία.

Αρμοδιότητα των Επιτροπών είναι η οριστική ποιοτική και ποσοτική  παραλαβή των υπό προμήθεια ειδών σε κάθε  Σχολική Μονάδα, υπογράφοντας το σχετικό πρωτόκολλο παραλαβής.  

Παράλληλα δεν έχουν, βέβαια, ξεχαστεί οι δηλώσεις του υπουργού Παιδείας, Αριστείδη Μπαλτά, στην τηλεόραση της ΕΡΤ στα τέλη Ιουλίου του 2015, που αφορούσαν το ωράριο διδασκαλίας των εκπαιδευτικών και τους διορισμούς και τις προσλήψεις για την κάλυψη των χιλιάδων κενών των σχολικών μονάδων.

Συγκεκριμένα, ο υπουργός Παιδείας δήλωσε ότι «η χώρα βρίσκεται σε κρίση, όλοι πρέπει να βάλουμε τον οβολό μας για να ξεπεραστεί η κρίση. Αν χρειαστεί ένας δάσκαλος να κάνει μία ή δύο ώρες παραπάνω ως συμβολή στο ξεπέρασμα της κρίσης, νομίζω ότι θα το δεχθεί. Ο καθένας οφείλει να συμβάλει με τον τρόπο του για να ξεπεραστεί η κρίση».

Αλλά και το 2018 όταν είχε δημιουργηθεί θέμα με το Ευρωπαϊκό Σχολικό Πρόγραμμα διανομής φρούτων, λαχανικών και γάλακτος στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας οι εκπαιδευτικοί και πάλι κλήθηκαν  να κάνουν αμισθί τη δουλειά «συνεργατών» που θα έπρεπε να έχουν προσληφθεί.

Το ΙΕΠ θυμάται τους "πρώτους διδάξαντες" και εισάγει την αμισθί εθελοντική εργασία

Πώς θα αντιμετώπιζαν, αναρωτιέται δικαίως το fresh-education.gr,  μια αγγελία ή πρόσκληση του ΙΕΠ οι  τεχνικοί κλιματιστικών για να επιδιορθώσουν και να συντηρήσουν τα κλιματιστικά  του ΙΕΠ δωρεάν; Σίγουρα οι τεχνικοί θα γελούσαν και τα κλιματιστικά θα τα έφτιαχνε τελικά ο πρόεδρος του ΙΕΠ. Για αυτόν τον λόγο δεν υπάρχει καμία τέτοια πρόσκληση σε καμία επαγγελματική ομάδα. 

Το ΙΕΠ, με πρόσκληση του Προέδρου του, ψάχνει “εκπαιδευτικούς για εργασία και αξιοποίηση του πάθους και της εμπειρίας τους”.

Τι δίνει στην πρόσκλησή του το ΙΕΠ για Ομάδες Εργασίας  εκπαιδευτικών (αμισθί) στη δράση «Μαζί για την Εκπαίδευση»; Να τι αναφέρει: “Στόχος είναι η αξιοποίηση του πλούτου εμπειρίας, εξειδίκευσης και πάθους που διαθέτουν οι εκπαιδευτικοί, καθώς και η ενίσχυση του οράματος για περαιτέρω σύνδεση του ΙΕΠ με τις/τους εκπαιδευτικούς, ώστε να ενταθεί η αμφίδρομη επικοινωνία και η ανταλλαγή γνώσεων και εμπειριών.”  

Κοντολογίς αυτό που δίνει είναι “σχετική βεβαίωση, με  την επισήμανση ότι αξιοποιήθηκαν (οι εκπαιδευτικοί) χωρίς διαδικασίες μοριοδότησης και συγκριτικής  αξιολόγησης.”

Όταν όμως θέλει ηλεκτρολόγους δεν κάνει τα ίδια αλλά τους προσκαλεί πρώτα και μετά τους πληρώνει κανονικά (δείτε εδώ ενδεικτικά) Άλλο  ηλεκτρολόγος και άλλο  εκπαιδευτικός για το ΙΕΠ τελικά.
Εξαίρεση αποτελούν όμως σχετικές προσκλήσεις στο όνομα της συνεργατικότητας και θεσμικές υποσχέσεις προς τους εκπαιδευτικούς.

Αμοιβές εκπαιδευτικών: Οι λέξεις /φράσεις που πρέπει να υποψιάζουν τους εκπαιδευτικούς ότι τους θέλουν καθηλωμένους μισθολογικά. Λέξεις/φράσεις  όπως: “να βάλει την ψυχή του”, “να βάλει τον χρόνο του”,  “αυτοθυσία”, “θα παίρνει μόρια να γίνει στέλεχος”, ” αξιοποίηση του πλούτου εμπειρίας, εξειδίκευσης “,   “πάθος” είναι χαρακτηριστικές αυτής της ιδεολογίας που θέλει τον εκπαιδευτικό να προσφέρει με αυτοθυσία και πάθος τις υπηρεσίες του εκτός ωραρίου και χωρίς αμοιβή.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Γιατί στη Θεσσαλονίκη χρησιμοποιούν τη φράση «με λες» αντί για «μου λες»

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

elas-peripoliko
Μαρούσι: Νέο περιστατικό βίας με θύματα ανήλικους- 17χρονοι δέχθηκαν επίθεση από τριάντα άτομα
Οι δύο ανήλικοι μεταφέρθηκαν στο ΚΑΤ με ελαφριά τραύματα ενώ σύμφωνα με πληροφορίες φαίνεται ότι υπήρχαν διαφορές ανάμεσα στις δύο παρέες και κάποιο...
Μαρούσι: Νέο περιστατικό βίας με θύματα ανήλικους- 17χρονοι δέχθηκαν επίθεση από τριάντα άτομα