Προτάσεις του ΟΟΣΑ για την αλλαγή του συστήματος προσλήψεων εκπαιδευτικών θα εξετάσει η ελληνική κυβέρνηση, όπως αποκάλυψε χθες το πρωί ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης, σε συνέντευξη που έδωσε στο Mega.
Η αποκάλυψη αυτή ξεκίνησε με αναφορά στις εξετάσεις PISA που αναδεικνύουν αδυναμίες των Ελλήνων μαθητών, αλλά με αφορμή αυτό, ο Κ. Πιερρακάκης ανέφερε ότι ο ΟΟΣΑ θα κάνει προτάσεις και για την αλλαγή του συστήματος προσλήψεων:
«Υπήρξε η συζήτηση για τα αποτελέσματα του Pisa και στην Ελλάδα αλλά και στις άλλες χώρες της ΕΕ. Μας προβλημάτισαν σε σχέση με πτωτική καμπύλη. Θα κάνουμε μία μελέτη, όπου ο ΟΟΣΑ θα έρθει να μας προτείνει μία σειρά από μέτρα για το πως θα βελτιώσουμε αυτά τα αποτελέσματα, όχι με ένα τρόπο αυθαίρετο αλλά με ένα τρόπο συμβατό για το τι έχει ανάγκη η χώρα μας, στο πλαίσιο της πολιτικής μας. όχι απλώς αντιγράφεις τι κάνουν στη Σουηδία ή στη Φινλανδία, που είναι υπέροχα παραδείγματα αλλά δεν θα δούλευαν αναγκαστικά εδώ. Μέσα σ’ αυτή τη μελέτη, θα υπάρξουν και συστάσεις για τους διορισμούς εκπαιδευτικών», είπε χαρακτηριστικά.
Ο προσανατολισμός για αλλαγή του συστήματος διορισμών / προσλήψεων των εκπαιδευτικών για το επιτελείο του υπουργείου Παιδείας είναι σταθερός χρόνια τώρα. Έχει εξαγγελθεί πολλές φορές από την πρώην υπουργό Παιδείας αλλά μαζεύτηκε πίσω είτε γιατί δεν ήθελε να δοκιμάσει την "καυτή πατάτα" είτε γιατί υπήρχαν άλλες προτεραιότητες την περίοδο 2000-2023.
Ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης επανέφερε το θέμα από τους πρώτους μήνες της ανάληψης της νέας υπουργικής του ευθύνης.
Στις 18/7/2023 σρην συνάντηση της ΟΛΜΕ με τον υπουργό Παιδείας η ηγεσια του Υπουργείου Παιδείας ανέφερε απέξω απέξω ότι προσπαθεί να βρει ένα σύστημα ώστε να συγκεράσει το νέο αίμα των εκπαιδευτικών με αυτούς που εργάζονται χρόνια στην εκπαίδευση. Στο πλαίσιο αυτό έκανε λόγο για ένα υβριδικό τρόπο διορισμού. Διαγωνισμός ΑΣΕΠ και προσοντολόγιο.
Την Τετάρτη 30 Αυγούστου 2023 μετά από πρόσκληση της ΠΟΣΕΕΠΕΑ προς τον Υπουργό Παιδείας, πραγματοποιήθηκε συνάντηση στο Υπουργείο με τον Διευθυντή του Πολιτικού γραφείου του Υπουργού Νίκο Δημάκη, τον Γενικό Γραμματέα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων Ιωάννη Κατσαρό, τον Διευθυντή του γραφείου της πρώην
Υφυπουργού Δόμνας Μιχαηλίδου, Παρασκευά Γιαλούρη και τον Διευθυντή Ειδικής Αγωγής Μπουσδούνη Ιωάννη.
Ανάμεσα σε άλλα στη συνάντηση αυτή ανακοινώθηκε από τη μεριά του υπουργείου Παιδείας ότι στις προθέσεις του είναι να συνεχιστούν οι διορισμοί και να γίνονται κάθε χρόνο και αναφορικά με την γραπτό διαγωνισμό πρόθεση είναι να υπάρξει ένα υβριδικό σύστημα διορισμών και προλήψεων αναπληρωτών με ιδιαίτερη έμφαση στους εκπαιδευτικούς που έχουν μεγάλη προϋπηρεσία.
Σύμφωνα με πληροφορίες το υπουργείο Παιδείας έχει στην ατζέντα του να προχωρήσει με το παραπάνω μοντέλο μέσα στο 2025 και εκείνο που αναζητά είναι πως θα αποφύγει ή θα εξουδετερώσει τις αντιδράσεις που γνωρίζει καλά ότι υπάρχουν.
Η σκέψη για ιβριδικό μοντέλο περιέχει μια πρώτη ζώνη αντιμετώπισης των αντιδράσεων καθώς η εξαγγελία του επιβάλλει την δημιουργία - κατασκευή αντιμαχόμενων ομάδων και πριμοδοτεί έναν κανιβαλικό ανταγωνισμό ανάμεσα σε αναπληρωτές και νέους πτυχιούχους με τεχνητές διαχωριστικές γραμμές.
Είναι προφανές ότι η εμπλοκή του δήθεν ουδέτερου ΟΟΣΑ είναι μια δεύτερη γραμμή αντιμετώπισης των αντιδράσεων από τη μεριά του υπουργείου Παιδείας.
Η "μελέτη" του ΟΟΣΑ θα αναδείξει τα προβλήματα του τρέχοντος τρόπου διορισμού/ προσλήψεων εκπαιδευτικών, θα πλειοδοτήσει στην θέση του υπουργείου Παιδείας για τον άδικο αποκλεισμό των νέων πτυχιούχων (του νέου αίματος όπως λέει), θα κινδυνολογήσει με προτάσεις για προσλήψεις εκπαιδευτικών από τις περιφέρειες εκπαίδευσης, του διευθυντές εκπαίδευσης, τους διευθυντές σχολείων ή ακόμη και τους δήμους και θα βάλει τη σφραγίδα του στην επαναφορά του ΑΣΕΠ με ένα μεταβατικό πρόγραμμα.
Οι "χρησμοί" του ΟΟΣΑ για το ζήτημα των διορισμών και της διαχείρισης του εκπαιδευτικού προσωπικού
Για όσους πιθανόν δεν γνωρίζουν να σημειώσουμε ότι ο ΟΟΣΑ είναι ένας υπερεθνικός, διακρατικός οργανισμός, που αντλεί ισχύ μέσα από τις συνέργειες με οργανισμούς όπως η Παγκόσμια Τράπεζα και το ΔΝΤ, με εμμονές στις νεοφιλελεύθερες σημαίες της αξιολόγησης, της ανταγωνιστικότητας, της αποκέντρωσης, της λογοδοσίας και της αυτονομίας των σχολείων και που επηρεάζει τα εκπαιδευτικά συστήματα πολλών χωρών του κόσμου (περίπου 80) επί πληρωμή.
Στην προτελευταία Έκθεση του ΟΟΣΑ «Για ένα λαμπρό μέλλον της εκπαίδευσης στην Ελλάδα» το ζήτημα των διορισμών και της διαχείρισης του εκπαιδευτικού προσωπικού έχει κεντρική θέση. Το παρακάτω απόσπασμα είναι ενδεικτικό της αντίληψης που έχει για το θέμα της στελέχωσης των σχολείων με εκπαιδευτικούς και για τον τρόπο επίλυσής του: «Η επίλυση του προβλήματος των λιγότερων οργανικών θέσεων ήταν ευφυής (!) και από διοικητική και από οικονομική άποψη. Η εναλλακτική λύση ήταν η χρήση αναπληρωτών εκπαιδευτικών, με τη συμφωνία και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. (…) Δεν μισθοδοτούνται κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, κι έτσι –από μια μακροοικονομική άποψη- δεν αποτελούν μια επιπλέον μακροχρόνια επιβάρυνση του εθνικού προϋπολογισμού».
Ο ΟΟΣΑ λοιπόν, διαφωνούσε με τον μόνιμο διορισμό εκπαιδευτικών «ως δαπανηρή επιλογή που αναπαράγει τις σημερινές “ακαμψίες” του μόνιμου εκπαιδευτικού προσωπικού που δεν αξιολογείται» και πρότεινε νέες, ακόμα πιο ευέλικτες και ελαστικές σχέσεις εργασίας.
Στην τελευταία του Έκθεση «Πηγαίνοντας για την Ανάπτυξη 2021» ο ΟΟΣΑ πρότεινε για την εκπαίδευση μεταξύ άλλων την «σταδιακή μετατροπή των σημερινών συμβάσεων μονιμότητας των εκπαιδευτικών σε μακροχρόνιες συμβάσεις που θα ενισχύσουν και θα επιβραβεύσουν την αποδοτικότητα τους»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/12
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ