Καλλιτεχνικό Σχολείο Αργολίδας: Στεγαστική ανεπάρκεια και διάσπαση σε δύο χωριά
Καλλιτεχνικό Σχολείο Αργολίδας: Τεράστιες ελλείψεις σε υποδομές

Το Καλλιτεχνικό σχολείο Αργολίδας στεγάζεται στο πρώην δημοτικό/νηπιαγωγείο Προσύμνης και έχει δυναμικό επτά αιθουσών- αλλά και ελλείψεις σε επιπλέον αναγκαίες αίθουσες διδασκαλίας και εργαστηρίων,  αθλητικές εγκαταστάσεις και  συντήρηση, όπως καταγγέλλουν οι γονείς των μαθητών.

«Από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη εκτός από το γυμνάσιο θα λειτουργήσει για πρώτη φορά Λυκειακή τάξη κάτι που προφανώς θα αναδείξει περαιτέρω τις ήδη υπάρχουσες ελλείψεις σε υποδομές. Ήδη για την εύρυθμη λειτουργία των Γυμνασιακών τάξεων, το σχολείο μας χρειάζεται εργαστήρια θετικών επιστημών και πληροφορικής  και επανδρωμένα εργαστήρια θεάτρου και εικαστικών, ενώ απαιτούνται και αίθουσες για την στέγαση των μαθητών της Α’ Γυμνασίου από το νέο σχολικό έτος» επισημαίνουν σε ανακοίνωσή τους.

«Το πιο σημαντικό όμως είναι πως σύσσωμη η σχολική κοινότητα – μαθητές εκπαιδευτικοί και γονείς- επιθυμεί την ενότητα της, θεωρώντας ότι η  στεγαστική ανεπάρκεια του σχολείου και η διάσπαση του σε δύο χωριά,  θα προκαλέσει πέρα από την υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου, διάλυση των δεσμών της σχολικής κοινότητας και πιθανή «σχολική διαρροή» και μείωση του αριθμού των μαθητών» καταλήγουν και ζητούν να μην λαμβάνονται αποφάσεις από την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αργολίδας και το Δήμο Άργους Μυκηνών ΕΡΗΜΗΝ των καθηγητών, των γονέων και των μαθητών του Καλλιτεχνικού σχολείου Αργολίδας.

Η ανακοίνωση του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Καλλιτεχνικού Σχολείου Αργολίδας «Αστεριών»

Επείγον θέμα επίλυσης στεγαστικού προβλήματος Καλλιτεχνικού Σχολείου Αργολίδας- Λέμε ΟΧΙ στη διάσπαση του Σχολείου μας!

Το Καλλιτεχνικό Γυμνάσιο Αργολίδας, ένα από τα εννέα της χώρας μας,  ιδρύθηκε και λειτουργεί από το 2021. Έχει ως σκοπό την αξιοποίηση των ταλέντων και την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών της Περιφερειακής Ενότητας Αργολίδας. Στις δύο βαθμίδες (γυμνάσιο-λύκειο) οι μαθητές -μαθήτριες διδάσκονται τα μαθήματα γενικής παιδείας, με εβδομαδιαία προσαύξηση ωρών για τα καλλιτεχνικά μαθήματα ειδικότητας ανάμεσα σε θέατρο, χορό, εικαστικά.

Το σχολείο στεγάζεται στο πρώην δημοτικό/νηπιαγωγείο Προσύμνης, κληροδότημα του Ιωάννη Καραμάνου και έχει δυναμικό επτά αιθουσών- αλλά και ελλείψεις σε επιπλέον αναγκαίες αίθουσες διδασκαλίας και εργαστηρίων,  αθλητικές εγκαταστάσεις και  συντήρηση.

Από τον ερχόμενο Σεπτέμβρη εκτός από το γυμνάσιο θα λειτουργήσει για πρώτη φορά Λυκειακή τάξη κάτι που προφανώς θα αναδείξει περαιτέρω τις ήδη υπάρχουσες ελλείψεις σε υποδομές. Ήδη για την εύρυθμη λειτουργία των Γυμνασιακών τάξεων, το σχολείο μας χρειάζεται εργαστήρια θετικών επιστημών και πληροφορικής  και επανδρωμένα εργαστήρια θεάτρου και εικαστικών, ενώ απαιτούνται και αίθουσες για την στέγαση των μαθητών της Α’ Γυμνασίου από το νέο σχολικό έτος.

Την Κυριακή 2 Ιουνίου 2024 σε έκτακτη Γενική Συνέλευση του Συλλόγου γονέων Καλλιτεχνικού Σχολείου Αργολίδας ενημερωθήκαμε για την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Άργους Μυκηνών, να διχοτομήσουν το Σχολείο μεταφέροντας την  πρώτη Λυκειακή τάξη και τη Γ’ γυμνασίου,  την επόμενη σχολική χρονιά,  στο παλιό δημοτικό σχολείο του Κουτσοποδίου.

Η απόφαση αύτη λήφθηκε, θεωρητικά, για να δοθεί λύση στις ελλείψεις αιθουσών και λοιπών υποδομών και  σε συνέχεια των επαναλαμβανόμενων πρωτοβουλιών και ενεργειών του Συλλόγου για να επιλυθούν έγκαιρα τα ανωτέρω προβλήματα.

Μια οποιαδήποτε λύση δεν είναι η λύση που ζητάμε. Η απόφαση που λήφθηκε δημιουργεί πολλά περισσότερα προβλήματα από αυτά που προσπαθεί να επιλύσει.

Το Καλλιτεχνικό Σχολείο λειτούργει σήμερα ως Γυμνάσιο και θα ενισχυθεί με την πρώτη λυκειακή τάξη τον Σεπτέμβριο 2024, γεγονός που σημαίνει ότι η σχολική μας δομή συνεχίζει να λειτουργεί υπό ενιαία διεύθυνση και  δεν δημιουργείται νέο σχολείο, το Καλλιτεχνικό Λύκειο. Οι καθηγητές , τόσο της γενικής παιδείας όσο και των καλλιτεχνικών κατευθύνσεων υπάγονται στο ίδιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα αναλόγως των αναγκών του σχολείου, Γυμνασίου και Λυκείου πλέον.  Το Κουτσοπόδι απέχει από την Προσύμνη περί τα 16χμ καθιστώντας τις διοικητικές λειτουργίες, ενός τέτοιου διασπασμένου πλέον σχολείου αναποτελεσματικές.  Το ΔΣ του Συλλόγου μας επιχείρησε να επισκεφθεί και να κρίνει ιδίοις όμμασι αν το προτεινόμενο σχολείο στο Κουτσοπόδι επαρκεί για τις ανάγκες της επερχόμενης  Γ Γυμνασίου και Α΄ Λυκείου, πλην όμως η Δημοτική Αρχή δεν ανταποκρίθηκε στο αίτημα μας.  Ο κ Δήμαρχος, σε πρόσφατη τηλεοπτική συνέντευξη, αναφέρθηκε στο παλαιό Δημοτικό Κουτσοποδίου ως την καλύτερη λύση και ότι  χρειάζεται απλά ένα φρεσκάρισμα ( προφανώς ελαιοχρωματισμό) για είναι έτοιμο να δεχτεί τις δυο τάξεις του σχολείου.  Άραγε διαθέτει επανδρωμένα εργαστήρια θετικών επιστημών, πληροφορικής, θεάτρου, χορού και εικαστικών?? Άραγε το προτεινόμενο σχολείο διαθέτει αθλητικές εγκαταστάσεις για την απαραίτητη άθληση των νεαρών μαθητών? Άραγε η πρόταση αυτή έλαβε υπόψη της το γεγονός ότι τόσο οι καθηγητές γενικής παιδείας όσο και οι καθηγητές των κατευθύνσεων θα πρέπει ενδεχομένως και την ίδια ημέρα να βρίσκονται σε δυο κτίρια που  απέχουν 16 χιλιόμετρα τουλάχιστον μεταξύ τους? Άραγε αυτή η απόφαση έλαβε υπόψη της τα πενιχρά εισοδήματα των καθηγητών των κατευθύνσεων ( μόλις 6,00 € την ώρα)   και την ενδεχόμενη υποστελέχωση του σχολείου μας ως προς τις κατευθύνεις εφόσον το σχολείο μας λειτούργει σε δυο κτίρια στα οποία δεν υπάρχει ούτε καν συγκοινωνία που να τα συνδέει?? Εν τέλει το Δημοτικό Συμβούλιο κατά την λήψη  μιας τέτοιας απόφασης , υπολόγισε το γεγονός ότι και για την υφιστάμενη δομή του Γυμνασίου, απαιτούνται επανδρωμένα εργαστήρια θετικών επιστημών, πληροφορικής, θεάτρου κλπ ή ότι και τα έξοδα λειτουργίας και  συντήρησης δυο κτιρίων ( θέρμανση, τηλέφωνα, internet, διαμόρφωση προαύλιων χώρων  κλπ) απλά διπλασιάζονται ?

Το πιο σημαντικό όμως είναι πως σύσσωμη η σχολική κοινότητα – μαθητές εκπαιδευτικοί και γονείς- επιθυμεί την ενότητα της, θεωρώντας ότι η  στεγαστική ανεπάρκεια του σχολείου και η διάσπαση του σε δύο χωριά,  θα προκαλέσει πέρα από την υποβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου, διάλυση των δεσμών της σχολικής κοινότητας και πιθανή «σχολική διαρροή» και μείωση του αριθμού των μαθητών. Οι διδάσκοντες κάνουν λόγο, πέραν των άλλων, για την ανάγκη της συνεργασίας και αλληλεπίδρασης των μαθητών όλων των τάξεων για την επιτυχή επιτέλεση του σχολικού προγράμματος σπουδών με τα σύγχρονά παιδαγωγικά εργαλεία της διακειμενικότητας και  της διακαλλιτεχνικότητας.  Γεγονός είναι ότι η συνεργασία μεταξύ των ειδικοτήτων όλων των τάξεων του σχολείου επιφέρει άριστα αποτελέσματα,  αυτά που όλοι γνωρίζουμε από τις μέχρι τώρα ΚΟΙΝΕΣ και  ΕΝΙΑΙΕΣ εκδηλώσεις του σχολείου μας στο τέλος της σχολικής χρονιάς για παράδειγμα η φετινή θεατρική παράσταση του σχολείου στον Μέγα Αλέξανδρο ή η εκδήλωση στο Βουλευτικό με τον κ Παπαγρηγοράκη στην ανάδειξη του έργου του «Μυρτιδιώτισσα»  ή ακόμα και την βραβευμένη παρουσία του σχολείου μας στο μαθητικό φεστιβάλ των Αχαρνών τα τελευταία δυο χρόνια. Η εμπειρία μας αυτή απέδειξε ότι μόνο η ενιαία και κοινή δράση όλων των μαθητών και καθηγητών του σχολείου μας μπορεί να οδηγήσει σε τέτοια αποτελέσματα.

Η Γενική μας Συνέλευση μετά από ενδελεχή συζήτηση, αποφάσισε ΟΜΟΦΩΝΑ ότι:

ΖΗΤΑΜΕ την ανέγερση νέας σχολικής δομής για το Καλλιτεχνικό Σχολείο Αργολίδας που να καλύπτει ολικά και ενιαία τις στεγαστικές μας ανάγκες και να πληροί όλες τις απαιτούμενες και νόμιμες προδιαγραφές ώστε τα παιδιά μας να απολαμβάνουν το δικαίωμα τους στη μόρφωση και να λάβουν δημοκρατική, σύγχρονη και ουσιαστική εκπαίδευση.

ΚΑΛΟΥΜΕ το Δήμο Άργους Μυκηνών, έως την ανέγερση της νέας σχολικής μονάδας, να προβεί σε όλες  εκείνες τις απαιτούμενες ενέργειες ώστε να επιλυθεί προσωρινά το στεγαστικό πρόβλημα του υφιστάμενου σχολείου μας και να καλύψει τις ανάγκες της πρώτης Λυκειακής τάξης.

Υπενθυμίζουμε στο Δήμο Άργους Μυκηνών και στην Διεύθυνση  Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης την απόφαση του Σχολικού Συμβουλίου του σχολείου μας , σύμφωνα με την οποία αποφασίσαμε ΟΜΟΦΩΝΑ την ενίσχυση της σχολικής μας δομής με πέντε νέες αίθουσες ώστε να καλυφθούν πλήρως τα καλλιτεχνικά εργαστήρια ( Εικαστικών, Θεάτρου και Χορού)και τα εργαστήρια γενικής παιδείας ( Θετικών Επιστημών και Πληροφορικής).

Είμαστε γονείς, φορολογούμενοι πολίτες και δεν οφείλουμε να υποδεικνύουμε την καλύτερη λύση για το κτιριακό του σχολείου των παιδιών μας , υπεύθυνοι για αυτό κυρίως είναι η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αργολίδας , ο Δήμος Άργους Μυκηνών και το ΥΠΑΙΘΑ. Ωστόσο δε μπορούμε να μένουμε παρατηρητές της εγκατάλειψης του Καλλιτεχνικού  Σχολείου Αργολίδας που ιδρύθηκε μόλις το 2021, και έχει σταθεί ένα σχολείο αγαπητό στους μαθητές του και στην κοινωνία μας, δημιουργικό και παραγωγικό με εξαιρετικό διδακτικό προσωπικό. Αλληλέγγυοι στέκονται και ο Σύλλογος γονέων του Μουσικού Σχολείου Αργολίδας αλλά και η τοπική κοινωνία όλου του Νομού Αργολίδας  που υποστηρίζει,  αποδέχεται και εμπιστεύεται όλα αυτά τα χρόνια το σχολείο μας.

ΖΗΤΑΜΕ να μην λαμβάνονται αποφάσεις από την Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αργολίδας και το Δήμο Άργους Μυκηνών ΕΡΗΜΗΝ των καθηγητών, των γονέων και των μαθητών του Καλλιτεχνικού σχολείου Αργολίδας.

Το ΔΣ του ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ και ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ του ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ «ΑΣΤΕΡΙΩΝ»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βάσεις Εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές διεκδικούν να πάνε ψηλότερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

astinomia-peripoliko
Πάτρα: Κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση για την κακοποίηση 15χρονου
Κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση για τον ξυλοδαρμό 15χρονου από τον πατέρα του όταν του είπε ότι είναι ομοφυλόφιλος
Πάτρα: Κατεπείγουσα προκαταρκτική εξέταση για την κακοποίηση 15χρονου
pirosvestiki
Φωτιά τώρα στην Άνδρο
Συναγερμός έχει σημάνει στην πυροσβεστική για φωτιά που ξέσπασε το μεσημέρι της Κυριακής στην Άνδρο
Φωτιά τώρα στην Άνδρο
trimperis
Πρόταση του Ομότιμου Καθηγητή Φυσικής Γ.Τριμπέρη για τα πτυχία που αναγνωρίζονται ως Integrated Master
Ένα αναβαθμισμένο 5ετές Προπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών θα δώσει ισχυρότερα εφόδια
Πρόταση του Ομότιμου Καθηγητή Φυσικής Γ.Τριμπέρη για τα πτυχία που αναγνωρίζονται ως Integrated Master