vrefonipiakos
ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ / INTIME NEWS
Τι αναφέρουν οι εργαζόμενοι του Δήμου Βύρωνα για τους παιδικούς σταθμούς

Με ανακοίνωσή του το Σωματείο Εργαζομένων Δήμου Βύρωνα αναφέρεται στα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι παιδικοί σταθμοί του Δήμου.

Όπως υποστηρίζουν, τα προβλήματα έχουν να κάνουν με την υποχρηματοδότηση, με την υλικοτεχνική υποδομή, την ποιότητα τροφίμων και των ειδών καθαριότητας αλλά και με ελλείψεις στο παιδαγωγικό και βοηθητικό προσωπικό.

«Στο Δήμο Βύρωνα υπηρετούν σ’όλες τις ειδικότητες 60 εργαζόμενοι μέσω των προγραμμάτων ΕΣΠΑ και 40 μόνιμοι υπάλληλοι. Είναι απαράδεκτο η προσχολική αγωγή και οι εργαζόμενοι της να στηρίζονται, στο μεγαλύτερο μέρος, σε χρηματοδοτήσεις από ευρωπαϊκά προγράμματα με ημερομηνία λήξης», τονίζεται στην ανακοίνωση, μεταξύ άλλων.

Η ανακοίνωση

«Οι παιδικοί σταθμοί του Δήμου μας με σωρεία προβλημάτων που έχουν να κάνουν καταρχάς με την υποχρηματοδότηση, με την υλικοτεχνική υποδομή, την ποιότητα τροφίμων και των ειδών καθαριότητας αλλά και με ελλείψεις στο παιδαγωγικό και βοηθητικό προσωπικό, καλούνται σε τρεις μήνες από σήμερα να υποδεχθούν και να φιλοξενήσουν βρέφη και νήπια της γειτονιάς μας καλύπτοντας με επάρκεια τις ανάγκες των δημοτών.

Η κυβέρνηση εδώ και έναν χρόνο τάζει λαγούς με πετραχήλια ανακοινώνοντας ότι αλλάζουν όλα στην προσχολική αγωγή με παρεμβάσεις και «νέα» προοπτική για τον χώρο.

Δεν γίνεται όμως κουβέντα για αύξηση των δαπανών για τη δημόσια παιδεία και ειδικότερα για την προσχολική αγωγή.

Κανένας σχεδιασμός για προσλήψεις μόνιμου προσωπικού και μονιμοποίηση των εργαζομένων μέσω των προγραμμάτων ΕΣΠΑ, εργαζόμενοι που έχουν έως και πάνω από δώδεκα χρόνια που υπηρετούν, με συμβάσεις στους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς όλης της χώρας.

Στο Δήμο Βύρωνα υπηρετούν σ’όλες τις ειδικότητες 60 εργαζόμενοι μέσω των προγραμμάτων ΕΣΠΑ και 40 μόνιμοι υπάλληλοι. Είναι απαράδεκτο η προσχολική αγωγή και οι εργαζόμενοι της να στηρίζονται, στο μεγαλύτερο μέρος, σε χρηματοδοτήσεις από ευρωπαϊκά προγράμματα με ημερομηνία λήξης.

Να συρρέουν οι εργαζόμενοι στα δικηγορικά γραφεία καταβάλλοντας χρήματα από το υστέρημα τους διεκδικώντας δικαστικά το δικαίωμά τους στη μόνιμη και σταθερή εργασία. Να κερδίζουν δικαστικά την παραμονή τους στην εργασία( όπως έγινε και με τους εργαζόμενους του Δήμου Βύρωνα ) και να συνεχίζουν να ζουν στην εργασιακή επισφάλεια λόγω του Νόμου Βορίδη ο οποίος υποχρεώνει τις δημοτικές αρχές να ασκούν εφέσεις σε αποφάσεις δικών που αφορούν τον προσδιορισμό ή την μετατροπή της εργασιακής σχέσης μεταξύ των εργαζομένων και Δήμων.

Ζητάμε να καταργηθεί το άρθρο 37 του Νόμου 4915/2022

Κανένας λόγος για δημιουργία νέων σύγχρονων δομών και βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής των υπαρχόντων που να ανταποκρίνονται στις ανάγκες της λαϊκής οικογένειας.

Στο Δήμο Βύρωνα λειτουργούν 4 βρεφικοί σταθμοί, 2 βρεφονηπιακοί και 2 νηπιακοί. Σε κάποιες γειτονιές της πόλης όπως η Φρυγίας, Νέας Ελβετίας, Μεταμόρφωση και το Κέντρο του Βύρωνα (που δεν μπορεί να καλυφθεί από τους υπάρχοντες σταθμούς λόγω μεγάλης ζήτησης ),χρειάζεται να δημιουργηθούν νέοι Βρεφονηπιακοί σταθμοί.

Στο Δήμο Βύρωνα κατατέθηκαν για το σχολικό έτος 2023-2024 αιτήσεις εγγραφών για 561 νήπια και βρέφη .Φέτος κατατέθηκαν 521 αιτήσεις εγγραφών 237 βρέφη 284 νήπια. Οι θέσεις συνολικά που μπορεί να παρέχει η Διεύθυνση παιδικών σταθμών είναι 453.

Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους.

Είναι αυτονόητη η ανάγκη δημιουργίας σύγχρονων βρεφονηπιακών σταθμών σε όλες τις γειτονιές του Δήμου μας.

Τα σοβαρά προβλήματα που υπάρχουν σήμερα στους ΠΣ είναι συνέπεια μιας πολιτικής που κοστολογεί τις ανάγκες των μικρών παιδιών, των νέων γονιών και των εργαζομένων στους ΠΣ.

Μιας πολιτικής που βάζει τα κερδη πάνω από τις ζωές μας.

Με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων Ν.Δ ΠΑΣΟΚ ΣΥΡΙΖΑ η στρόφιγγα της κρατικής χρηματοδότησης, είναι κλειστή με αποτέλεσμα ο αριθμός των Παιδικών Σταθμών, η λειτουργία τους, τα μέσα και οι υποδομές τους να είναι πίσω από τις ανάγκες της κοινωνίας και των δυνατοτήτων της εποχής μας.

Οι ανάγκες των μικρών παιδιών υπολογίζονται από την κυβέρνηση ως κόστος, ενώ τα χρήματα που δίνονται, διοχετεύονται με προκλητικό τρόπο ώστε να ενισχύεται ο ιδιωτικός τομέας, πάντα σε βάρος των δημόσιων και κοινωνικών δομών.

Στο Δήμο Βύρωνα την σχολική χρονιά 2023-2024 έγιναν ελάχιστες τεχνικές παρεμβάσεις στους Π.Σ. που σε καμία περίπτωση δεν αρκούν και δεν καλύπτουν τις τεράστιες υλικοτεχνικές ανάγκες. Χρειάζονται έργα συντήρησης με σχεδιασμό και όραμα έτσι ώστε οι Π.Σ να ανταποκρίνονται στις σημερινές ανάγκες των μικρών παιδιών και της κοινωνίας.

Την σχολική χρονιά που διανύουμε δεν δόθηκε εποπτικό υλικό

Τα καθαριστικά και τα είδη για την φροντίδα και την υγιεινή σε τόσο μικρά παιδιά θα πρέπει να είναι άριστης ποιότητας, κάτι που δεν ισχύει στο Δήμο Βύρωνα.

Προβλήματα με την σίτιση των παιδιών, που δημιουργήθηκαν το τελευταίο διάστημα ,χρειάζεται να αντιμετωπιστούν άμεσα

Γενικότερα σε σχέση με την σίτιση , θα πρέπει μέλημα της δημοτικής αρχής να είναι η άριστη ποιότητα των πρώτων υλών παρασκευής γευμάτων των παιδιών και να μην γίνονται εκπτώσεις σε σχέση με αυτό.

Η μείωση του αριθμού των βρεφών και νηπίων ανά τμήμα χωρίς μείωση του απαραίτητου αριθμού εργαζομένων είναι αναγκαία όσο ποτέ άλλοτε.

Οι ηλικίες των παιδιών που φιλοξενούνται έχουν μειωθεί σημαντικά και αποτελεί προϋπόθεση ασφαλούς λειτουργίας η τήρηση αλλά και η μείωση σε κάποια τμήματα (2,5 έως 3 χρονών) της αναλογίας παιδιών παιδαγωγών.

Ενάντια σε αυτές τις πολιτικές διεκδικούμε από την Κυβέρνηση και τη Δημοτική Αρχή:

· Μόνιμες προσλήψεις επιστημονικού, παιδαγωγικού και βοηθητικού προσωπικού ώστε να καλυφτούν οι ανάγκες. (παιδαγωγοί, ειδικοί παιδαγωγοί για παράλληλη στήριξη στα νήπια που το έχουν ανάγκη, λογοθεραπευτής, νοσηλευτής, τεχνολόγος τροφίμων, τραπεζοκόμοι, καθαριστές).

·Καμία απόλυση εργαζόμενου, μονιμοποίηση όλων των συμβασιούχων.

· Άμεση συντήρηση και βελτίωση των υποδομών. Γενναία χρηματοδότηση. Μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, με βάση τις ανάγκες της κοινωνίας, για νέους βρεφονηπιακούς σταθμούς στις γειτονιές του Βύρωνα (πλήρη ανακαίνιση όλων των παιδικών σταθμών, βάψιμο των προσόψεων, των αιθουσών όπου αυτό είναι αναγκαίο. Άμεσες και αποτελεσματικές λύσεις σε καθημερινά τεχνικά θέματα που δυστυχώς χρονίζουν.)

· Κτίρια σύγχρονα, ασφαλή, με τους αναγκαίους χώρους για το παιχνίδι, τη σίτιση, την ξεκούραση των παιδιών.

·Αναβάθμιση των αύλειων χώρων για την ενίσχυση του αδόμητου ελεύθερου παιχνιδιού.

· Νέοι βρεφικοί και παιδικοί σταθμοί για την κάλυψη όλων των αναγκών . Τα όποια βρεφικά τμήματα δημιουργηθούν για να καλύψουν τη μεγάλη ζήτηση για φιλοξενία βρεφών στους υπάρχοντες νηπιακούς σταθμούς θα πρέπει να πληρούν όλες τις προδιαγραφές που ορίζονται από την νομοθεσία και όχι να αποτελούν μια πρόχειρη λύση .

·Αντικατάσταση σχολικού λεωφορείου λόγω παλαιότητας και έλλειψης κλιματιστικού.

· Η δυνατότητα του Δήμου να καλύψει τη βασική ανάγκη όλων των παιδιών στην προσχολική αγωγή κάθε χρόνο μειώνεται, με αποτέλεσμα δεκάδες οικογένειες σε μια ιδιαίτερα δύσκολη οικονομικά περίοδο, να επιβαρύνονται ακόμα περισσότερο και να αναζητούν απεγνωσμένα λύση. Μετά την εφαρμογή της δίχρονης προσχολικής αγωγής επανεκτιμώντας και αξιολογώντας τις ανάγκες και τα χαρακτηριστικά των παιδιών που πλέον φιλοξενούνται στους βρεφονηπιακούς σταθμούς χρειάζεται άμεσα να μειωθεί η αναλογία παιδιών παιδαγωγών. (Ένας σημαντικός αριθμός παιδιών που λόγω ηλικίας θα έπρεπε να φιλοξενηθούν σε βρεφικά τμήματα , μεταπηδούν στα νηπιακά αλλά με άλλους όρους εις βάρος παιδιών και εργαζομένων με άλλη αναλογία και άλλη διαθεσιμότητα σε προσωπικό και σε εξοπλισμό).

· Να διασφαλιστούν άμεσα επαρκή και ποιοτικά Μέσα Ατομικής Προστασίας για τους εργαζόμενους .

· Οι εξαγγελίες της κυβέρνησης για παράταση του ωραρίου των παιδικών σταθμών είναι, αν μη τι άλλο, αντιεπιστημονικές και ανεδαφικές γιατί μόνο ένα μικρό ποσοστό των εγγεγραμμένων παιδιών μπορούν να παραμείνουν ως το προβλεπόμενο ωράριο λόγω της έλλειψης προσωπικού και υποδομών, με αποτέλεσμα να γίνεται επιλογή για το ποιος θα παραμείνει ή όχι.

· Αύξηση της άδειας ανατροφής και στους δύο γονείς με κάλυψη όλου του μισθολογικού κόστους από το κράτος.

· Αύξηση της ηλικίας των βρεφών που δεχόμαστε στους βρεφικούς σταθμούς από την ηλικία των έξι μηνών στους εννέα μήνες , όπως ίσχυε έως το 2017.

· Επαρκή κρατική χρηματοδότηση των παιδικών σταθμών ώστε όλα τα παιδιά να μπουν στους παιδικούς σταθμούς του δήμου, χωρίς οικονομική επιβάρυνση των οικογενειών , χωρίς vaouger και προϋποθέσεις.

·Κατάργηση τροφείων όπως ήδη έχουν κάνει άλλοι δήμοι (Καισαριανής και Νέας Ιωνίας)

·Η προσχολική αγωγή – εκπαίδευση είναι ζήτημα ανάγκης και όχι πολυτέλεια.

Απαιτούμε, Κυβέρνηση και Δήμος ν’ αναλάβουν την ευθύνη ολοκληρωτικά, με πόρους, μέσα, σύγχρονα κτίρια και αποκλειστικά μόνιμο επιστημονικό, παιδαγωγικό και βοηθητικό προσωπικό.

Κυβέρνηση και δήμαρχοι κάνουν σαφές με κάθε τρόπο ότι στον «σύγχρονο» κόσμο τους δεν χωράνε οι ανάγκες των παιδιών και των εργαζομένων.

Εμείς τους απαντάμε ότι δε θα σταματήσουμε να διεκδικούμε όλα όσα μας ανήκουν.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 15/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

vaseis-2015-ptosi-1.jpg
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
Πού θα πάνε οι βάσεις εισαγωγής στις πιο υψηλόβαθμες σχολές
Μηχανογραφικό: Εκπνέει σήμερα η προθεσμία για την υποβολή του - Που πάνε οι βάσεις στις υψηλόβαθμες σχολές
tramp
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
Πιθανότατα οι οπαδοί του υποψηφίου Ντόναλντ Τραμπ, θέλουν να στείλουν ένα μήνυμα στον Ντόναλντ Τραμπ ότι είναι στο πλευρό του και ότι συμπάσχουν μαζί...
Οπαδοί του Τραμπ εμφανίστηκαν με επίδεσμο στο δεξί αυτί
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»
«Το δικό μου επιχείρημα που αφορά την αξία του σχολείου είναι το εξής: Τι είναι το σχολείο λοιπόν παιδιά; Είναι ένας τόπος συνάντησης»
«Εγώ κύριε που δεν θέλω να ασχοληθώ με επιστήμες που περιέχουν μαθηματικά γιατί θα πρέπει να τα μάθω;»