Σεμινάριο, εκπαιδευτικοί
Άρχισαν συγχωνεύσεις τμημάτων και αυθαίρετες μετακινήσεις μαθητών από σχολείο σε σχολείο, με καθαρά λογιστικά κριτήρια

 

Στη Λάρισα έχουν ξεπεράσει κάθε όριο οι προφορικές αφόρητες  πιέσεις της Διοίκησης της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας-ακόμα και υπαλλήλων της υπηρεσίας- προς τους Διευθυντές Σχολικών Μονάδων για αυθαίρετες μετακινήσεις μαθητών από σχολείο σε σχολείο. Η Διοίκηση της εκπαίδευσης ζητά από τους Διευθυντές Σχολικών Μονάδων, να προχωρήσουν σε μετακινήσεις μαθητών χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των γονέων, γεγονός παράνομο και πρωτοφανές στα εκπαιδευτικά χρονικά.

Οι αυθαίρετες εντολές της Διοίκησης της Εκπαίδευσης Λάρισας, στο πλαίσιο της εφαρμογής της  αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας,  προκαλούν τεράστια αναστάτωση στους γονείς των μαθητών, ανατρέποντας τον οικογενειακό προγραμματισμό τους. Παράλληλα  μεγαλώνει ο αριθμός των μαθητών στις τάξεις προκαλώντας μεγάλες δυσκολίες στην εκπαιδευτική διαδικασία και στην ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου. Η συρρίκνωση των σχολείων αποτελεί ευθεία βολή στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Επίσης  δημιουργούνται τεχνητά πλεονάσματα – υπεράριθμες  εκπαιδευτικών που εξουθενώνονται μετακινούμενοι από σχολείο σε σχολείο, στοχοποιούνται και συκοφαντούνται ως «περίσσευμα». Ειδικότερα με τη βίαιη μετακίνηση  απειλείται η πρόσβαση στην εκπαίδευση της ευάλωτης ομάδας των Ρομά μαθητών μας αυξάνοντας τη σχολική διαρροή.

Λίγο βορειότερα, στην Καβάλα σε σοβαρή καταγγελία προχώρησαν τα Δ.Σ. τεσσάρων σχολείων τονίζοντας ότι Δημοτικά ωθούνται σε υποβάθμιση για το σχολικό έτος 2024-2025.

Είναι αποφασισμένο το υπουργείο Παιδείας όχι μόνο να προχωρήσει σε συγχωνεύσεις τμημάτων διαφορετικών τάξεων δημοτικού αλλά και σε κλείσιμο σχολείων και μέσα στην Καβάλα δήλωσε το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Καβάλας Βασίλης Ποιμενίδης. Ο κ. Ποιμενίδης εξήγησε πως δηλωμένος σκοπός του υπουργείου είναι η συγχώνευση τάξεων πρώτης και δευτέρας για τμήματα εν συνόλω μικρότερα των 25 μαθητών, δίχως παιδαγωγικό κριτήριο ενώ συμπλήρωσε πως στα σχέδια του υπουργείου είναι και το λουκέτο σε σχολικές μονάδες.

Δημιουργούνται τεχνητά πλεονάσματα εκπαιδευτικών που στοχοποιούνται και συκοφαντούνται ως «περίσσευμα»

 

Επιχείρηση μετακίνησης μαθητών και συγχωνεύσεων τμημάτων

Πριν μερικούς μήνες η πρώην υφυπουργός Παιδείας κ. Δόμνα Μιχαηλίδου απαντώντας σε κριτική για συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων στη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης οι οποίες δημιουργούν προβλήματα στην καθημερινή μετακίνηση των μαθητών είχε δηλώσει ότι “οι συγχωνεύσεις γίνονται για το συμφέρον όλης της εκπαιδευτικής κοινότητας και  όταν συζητάμε για παιδιά Γυμνασίου να περπατούν 1-1,5 χιλιόμετρο την ημέρα για να πάνε στο σχολείο τους, δεν είναι ένα πρόβλημα το οποίο, η εκπαιδευτική κοινότητα και εγώ ως υπεύθυνη αυτού του υπουργείου και εκπαιδευτικός η ίδια, θεωρώ ότι είναι αποτρεπτικό”.

Παράλληλα αίσθηση είχε προκαλέσει η τοποθέτησή της για το γεγονός ότι θα καλούνται καθημερινά να περπατούν έως και δυο χιλιόμετρα για να πάνε στο σχολείο, με την ίδια να απαντά πως το περπάτημα κάνει καλό και πως ο Π.Ο.Υ. συστήνει να περπατάμε όλοι 8 χλμ. την ημέρα για καλή υγεία.

«Δε θα κάνω επίκληση στον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας που λέει ότι είναι καλό και σωστό να περπατάμε όλοι 8 χιλιόμετρα την ημέρα…» σημείωσε χαρακτηριστικά η Δόμνα Μιχαηλίδου.

Αμ έπος αμ έργον (μαζί με το λόγο και το έργο)!

 

Λίγους μόλις μήνες αργότερα, σήμερα, δεν έφτανε που με την «ψηφιακή λειτουργία» των απομακρυσμένων σχολείων στρώνεται ο δρόμος για κλείσιμο και συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, μηνύματα που έρχονται το τελευταίο διάστημα από διάφορες περιοχές της χώρας φανερώνουν ότι τα λόγια της πρώην υφυπουργού Παιδείας είχαν υλική βάση και «γραμμή».

Και η «γραμμή» που «ξεχειλίζει» από κάθε μέτρο της επίσημης εκπαιδευτικής πολιτικής είναι μία λέξη: περικοπές στις προσλήψεις εκπαιδευτικών, μείωση των κρατικών δαπανών για τη σχολική εκπαίδευση!

Είναι φανερό ότι το υπουργείο «πατώντας» πάνω στη μείωση του μαθητικού πληθυσμού λόγω της υπογεννητικότητας (για την οποία δεν είναι ανεύθυνη αυτή η κυβερνητική πολιτική ούτε βεβαίως οι προηγούμενες) επιχειρεί να την εργαλειοποιήσει έτσι ώστε να προχωρήσει σε μεγάλες συγχωνεύσεις Σχολείων. Αντί δηλαδή να χρησιμοποιήσει την μείωση των μαθητών για την αραίωση των τμημάτων έτσι ώστε να προχωρά με καλύτερους όρους η μαθησιακή διαδικασία, να αναπνεύσουν οι τάξεις, οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί, να μπορέσει να φτάσει το μάθημα και ο δάσκαλος και στα «τελευταία» θρανία, αντίθετα συνεχίζει να φορτώνει τα τμήματα για με μειώνει το εκπαιδευτικό προσωπικό.

Να θυμίσουμε το φαινόμενο της αναστολής ή της κατάργησης της λειτουργίας σχολικών μονάδων σε όλη την Ελλάδα έχει πάρει εκρηκτικές μορφές τα τελευταία χρόνια. Η κεντρική Μακεδονία, η Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και η Ήπειρος είναι δυστυχώς «πρωταθλήτριες» στο κλείσιμο σχολείων. Με αποφάσεις των αρμοδίων οργάνων το καλοκαίρι του 2023 μπήκαν σε αναστολή λειτουργίας 117 σχολεία στην Κεντρική Μακεδονία, 31 σχολεία στην Ανατολική Μακεδονία και Θράκη και 29 σχολεία στην Ήπειρο.

Ας δούμε ενδεικτικά κάποιες περιπτώσεις

Αυθαίρετες μετακινήσεις μαθητών στη Λάρισα

Στη Λάρισα έχουν ξεπεράσει κάθε όριο οι προφορικές αφόρητες  πιέσεις της Διοίκησης της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Λάρισας-ακόμα και υπαλλήλων της υπηρεσίας- προς τους Διευθυντές Σχολικών Μονάδων για αυθαίρετες μετακινήσεις μαθητών από σχολείο σε σχολείο. Η Διοίκηση της εκπαίδευσης ζητά από τους Διευθυντές Σχολικών Μονάδων, να προχωρήσουν σε μετακινήσεις μαθητών χωρίς τη σύμφωνη γνώμη των γονέων, γεγονός παράνομο και πρωτοφανές στα εκπαιδευτικά χρονικά.

Σύμφωνα με ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Λάρισας «Κων/νος Κούμας» οι αυθαίρετες εντολές της Διοίκησης της Εκπαίδευσης Λάρισας, στο πλαίσιο της εφαρμογής της  αντιεκπαιδευτικής πολιτικής του Υπουργείου Παιδείας,  προκαλούν τεράστια αναστάτωση στους γονείς των μαθητών, ανατρέποντας τον οικογενειακό προγραμματισμό τους. Παράλληλα  μεγαλώνει ο αριθμός των μαθητών στις τάξεις προκαλώντας μεγάλες δυσκολίες στην εκπαιδευτική διαδικασία και στην ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου. Η συρρίκνωση των σχολείων αποτελεί ευθεία βολή στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Επίσης  δημιουργούνται τεχνητά πλεονάσματα – υπεράριθμες  εκπαιδευτικών που εξουθενώνονται μετακινούμενοι από σχολείο σε σχολείο, στοχοποιούνται και συκοφαντούνται ως «περίσσευμα». Ειδικότερα με τη βίαιη μετακίνηση  απειλείται η πρόσβαση στην εκπαίδευση της ευάλωτης ομάδας των Ρομά μαθητών μας αυξάνοντας τη σχολική διαρροή.

Στην Καβάλα αιφνιδιαστικά υποβαθμίζονται σχολεία

Λίγο βορειότερα, στην Καβάλα, όσο απίστευτο και αντιπαιδαγωγικό κι αν ακούγεται, οι διευθυντές δημοτικών σχολείων φέρονται να δέχθηκαν ενημέρωση από την διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σύμφωνα με την οποία  είναι πιθανή η συγχώνευση τμημάτων Α και Β δημοτικού (!) από τη νέα σχολική χρονιά σε περίπτωση που έχουν μικρό αριθμό μαθητών τα οποία και θα λειτουργήσουν πλέον με τη μορφή συνδιδασκαλίας, σαν να ήταν τμήματα ολιγοθέσιων σχολείων.

Ειδικότερα, αναφέρουν πως με την με αριθμ. Φ.11.2/2563 (20/06/2024) απόφαση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ν. Καβάλας, το 7ο Δημοτικό Σχολείο (Παναγία), το 14ο Δημοτικό Σχολείο (Προφήτης Ηλίας) και το 17ο Δημοτικό Σχολείο (Αγ. Παρασκευή) υποβαθμίζονται από εξαθέσια σε πενταθέσια και το Δημοτικό Σχολείο Φιλίππων από εξαθέσιο σε τετραθέσιο.

Είναι αποφασισμένο το υπουργείο Παιδείας όχι μόνο να προχωρήσει σε συγχωνεύσεις τμημάτων διαφορετικών τάξεων δημοτικού αλλά και σε κλείσιμο σχολείων και μέσα στην Καβάλα δήλωσε το μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Καβάλας Βασίλης Ποιμενίδης. Ο κ. Ποιμενίδης εξήγησε πως δηλωμένος σκοπός του υπουργείου είναι η συγχώνευση τάξεων πρώτης και δευτέρας για τμήματα εν συνόλω μικρότερα των 25 μαθητών, δίχως παιδαγωγικό κριτήριο ενώ συμπλήρωσε πως στα σχέδια του υπουργείου είναι και το λουκέτο σε σχολικές μονάδες.

«Οι αποφάσεις που θα καθορίσουν το μέλλον των σχολικών μονάδων, και φυσικά των παιδιών μας, δεν μπορούν να λαμβάνονται μονομερώς, αιφνιδιαστικά και σε βάρος της ποιότητας της παρεχόμενης εκπαίδευσης και ενός υγιούς σχολικού περιβάλλοντος. Ωστόσο, ο διάλογος θα πρέπει να έχει στόχο να αποφευχθούν συγχωνεύσεις τάξεων και κλείσιμο σχολείων και να εφαρμοστούν οι βέλτιστες λύσεις που θα αναβαθμίζουν την παιδεία και τη μόρφωση των παιδιών μας», καταλήγει η ανακοίνωση την οποία υπογράφουν τα Διοικητικά Συμβούλια του 7ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας, του 14ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας, του 17ου Δημοτικού Σχολείου Καβάλας, του Δημοτικού Σχολείου Φιλίππων.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Βάσεις Εισαγωγής: Πτώση σε Πολυτεχνεία και Νομικές αλλά οι Ιατρικές διεκδικούν να πάνε ψηλότερα

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 30/6

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα