Αίθουσα διδασκαλίας
Ανακοίνωση της Γ' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

Με ανακοίνωσή της η Γ' ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης αναφέρεται στο σχέδιο μετεγκατάστασης σχολικών μονάδων του Δήμου Θεσσαλονίκης που στεγάζονται σε λυόμενα κτίρια εντός των ορίων του  και άμεσης μετακίνησης τους σε άλλα σημεία της πόλης.

Όπως τονίζεται, «οι διευθύνσεις εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης και Κ. Μακεδονίας, νίπτουν τα χείρας και υποδεικνύουν «λύσεις» που οδηγούν σε υποβάθμιση με την απειλή της συγχώνευσης».

Χαρακτηριστικά αναφέρεται ότι «πληροφορηθήκαμε από τον ΠΔΕ ΚΜ, κ. Κόπτση (25\6) πως στο αίτημα του δήμου να του υποδείξει ποιο σχολείο στην περιοχή έχει επαρκείς διαθέσιμες αίθουσες για τη μεταφορά των διαπολιτισμικών σχολείων, ο Περιφερειακός Διευθυντής υπέδειξε το διδακτήριο του 3ου Γυμνάσιο – Λύκειο Θες\νίκης. Ισχυρίζεται πως υπάρχουν 8 αίθουσες, οι οποίες όμως δεν επαρκούν και πως για να φτάσουν στις τουλάχιστον 16 που είναι απαραίτητες, θα πρέπει να χωριστούν με γυψοσανίδες».

Η ανακοίνωση

«Το τελευταίο διάστημα βρίσκεται σε εξέλιξη σχέδιο μετεγκατάστασης σχολικών μονάδων του Δήμου Θεσσαλονίκης που στεγάζονται σε λυόμενα κτίρια εντός των ορίων του  και άμεσης μετακίνησης τους  σε άλλα σημεία της πόλης. Την πρωτοβουλία έχει ο Δήμος, ενώ οι διευθύνσεις εκπαίδευσης Θεσσαλονίκης και Κ. Μακεδονίας, νίπτουν τα χείρας και υποδεικνύουν «λύσεις» που οδηγούν σε υποβάθμιση με την απειλή της συγχώνευσης. Το σχέδιο περιλαμβάνει τόσο σχολεία της Πρωτοβάθμιας Γενικής και Ειδικής Αγωγής όσο και της Δευτεροβάθμιας, ανάμεσα τους και το Διαπολιτισμικό Γυμνάσιο και ΓΕΛ , για το διδακτήριο του οποίου ο Δήμος Θεσσαλονίκης επικαλείται εκθέσεις των τεχνικών υπηρεσιών του που το κρίνουν ακατάλληλο .

Λίγες μόλις μέρες πριν τη λήξη του σχολικού έτους και μετά από ένα διάστημα διαρροών και φημολογιών αλλά και επίμονων προσπαθειών της Γ΄ΕΛΜΕ-Θ για επίσημη ενημέρωση σχετικά με τη  μετεγκατάσταση των διαπολιτισμικών σχολείων, πληροφορηθήκαμε  από τον ΠΔΕ ΚΜ , κ. Κόπτση(( 25\6) πως στο αίτημα του δήμου να του υποδείξει ποιο σχολείο στην περιοχή έχει επαρκείς διαθέσιμες αίθουσες για τη μεταφορά των διαπολιτισμικών σχολείων, ο Περιφερειακός Διευθυντής υπέδειξε το διδακτήριο του 3ου Γυμνάσιο – Λύκειο Θες\νίκης. Ισχυρίζεται πως υπάρχουν 8 αίθουσες, οι οποίες όμως δεν επαρκούν και πως για να φτάσουν στις τουλάχιστον 16 που είναι απαραίτητες, θα πρέπει να χωριστούν με γυψοσανίδες!

Στη δε Ειδική Συνεδρίαση Λογοδοσίας της Δημοτικής Αρχής του Δήμου Θεσσαλονίκης (26/6) για τη σχολική στέγη,  ο δήμαρχος ανέφερε πως υπάρχει προφορική πρόταση του ΠΔΕ ,  έδειξε τη δυσαρέσκειά του σε σχέση με το ενδεχόμενο μη επαρκών αιθουσών  και δήλωσε ότι αναμένει την έγγραφη πρόταση της ΠΔΕ ,ώστε να δει πώς θα κινηθεί στη συνέχεια.

Δήμος και ΠΔΕ, ενώ σχεδιάζουν και δρομολογούν αρνητικές και με σοβαρές επιπτώσεις  για την εκπαιδευτική κοινότητα εξελίξεις, επιδίδονται σε αλληλομετάθεση ευθυνών και σκόπιμα  μέχρι τη στιγμή αυτή δεν έχουν κοινοποιήσει  θεσμικά και επίσημα στα σχολεία τις  αποφάσεις τους.

Δεν έχει απαντηθεί ούτε τεκμηριωθεί  ο ισχυρός που καθιστά επείγουσα τη μετεγκατάσταση των διαπολιτισμικών σχολείων , δεν έχει κοινοποιηθεί ούτε στο σωματείο ούτε στα σχολεία η έκθεση των υπηρεσιών του Δήμου για το αν πραγματικά το κτίριο του διαπολιτισμικού έχει πρόβλημα στατικότητας (και τι είδους) και για το αν αυτό μπορεί να επισκευαστεί,  και, το κυριότερο, δεν υπάρχει καμία δέσμευση ότι θα ανεγερθεί και με ποιο χρονοδιάγραμμα νέο κτίριο για να στεγαστούν τα διαπολιτισμικά σχολεία, ώστε να μπορεί να επιτελέσει τον ρόλο του.

Η ανάγκη να τερματιστεί η στέγαση σχολείων σε λυόμενες εγκαταστάσεις και η οικοδόμηση σύγχρονων σχολικών κτιρίων στον ίδιο χώρο όπου ήδη τα σχολεία αυτά στεγάζονται και λειτουργούν, ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΙΧΕ ΓΙΝΕΙ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΛΥΤΗ Η ΕΥΘΥΝΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ – ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ – ΔΗΜΩΝ – ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΙΩΝΙΣΗ ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗΣ.

Πόσο μάλλον όταν πρόκειται για διαπολιτισμικά σχολεία που έπρεπε  κυβερνήσεις, δήμος και  υπουργείο παιδείας εδώ και χρόνια να τα ενισχύσουν- στηρίξουν με κάθε τρόπο και μέσο , όχι μόνο με σύγχρονα διδακτήρια και υποδομές και  μικρό αριθμό μαθητών\τριων στα τμήματα  αλλά  και με μόνιμο εκπαιδευτικό προσωπικό που θα καλύπτει όλες τις ανάγκες των παιδιών που φοιτούν σ αυτά- τμήματα ΖΕΠ, ενισχυτικής διδασκαλίας, δεύτερης ξένης γλώσσας, ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί και με ανάλογο αναλυτικό πρόγραμμα.

Αντ΄αυτού προκρίνεται ως «λύση» η συστέγαση τεσσάρων!! σχολείων σε ένα διδακτήριο, όπου θα επιχειρηθεί η λειτουργία τους (sic!) με χωρισμό αιθουσών με γυψοσανίδες, για να στοιβαχτούν όπως- όπως οι μαθητές μας .

«Λύση» που απορρέει από την πολιτική των περικοπών και της λιτότητας , της συνεχιζόμενης υποχρηματοδότησης της εκπαίδευση. «Λύση» βολική  , ώστε να «καλυφθεί» με αυτόν τον τρόπο η ανάγκη ίδρυσης νέων διδακτηρίων στην περιοχή, να εξυπηρετηθεί  η μείωση των αναγκαίων  προσλήψεων- διορισμών με επικείμενες συγχωνεύσεις   και να εξασφαλιστεί η περαιτέρω μείωση των εκπαιδευτικών δαπανών . Το αφήγημα τους  περί  «ποιότητας της εκπαίδευσης» και τα κροκοδείλια δάκρυα περί ακατάλληλων υποδομών , που τώρα ανακάλυψαν !, δεν στοχεύουν παρά να αποκρύψουν  το φθηνό αγοραίο σχολείο τους.

Γι’  αυτό άλλωστε επιλέγεται η μεθόδευση να γίνονται αυτά χωρίς καμία ενημέρωση και διάλογο με την εκπαιδευτική κοινότητα, δίχως τεκμηρίωση για τον επείγοντα χαρακτήρα της μετακίνησης του διαπολιτισμικού.

Την ίδια στιγμή που επιδιώκουν το κλείσιμο ή τη μεταφορά σχολείων και στη λογική της εξυπηρέτησης των εργολαβικών και επιχειρηματικών συμφερόντων, στα πλαίσια της τουριστικοποίησης του κέντρου σε βάρος των κοινωνικών αναγκών. Καθόλου τυχαία διευκολύνουν το χτίσιμο -στους ελάχιστους ελεύθερους χώρους- ξενοδοχείων, πολυκαταστημάτων, parking, δίνουν εκατομμύρια ευρώ σε επενδυτές και εργολάβους για υπερκοστολογημένα ή αμφίβολης χρησιμότητας έργα.

Για άλλη μια φορά επιβεβαιώνεται η ουσία της πολιτικής του κόστους-οφέλους, που έχουν υπηρετήσει όλες οι κυβερνήσεις μέχρι τώρα, όπως και η σημερινή, στηριζόμενη στις οδηγίες της ΕΕ και σ αυτή τη λογική εντάσσονται και τα σχέδια δήμου και διοίκησης .

Η συγκεκριμένη πρόταση για μετακίνηση των διαπολιτισμικών σχολείων στο 3Ο  ΓΥΜΝΑΣΙΟ-ΓΕΛ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ εγείρει σοβαρά ζητήματα που αφορούν την ποιότητα της εκπαίδευσης και την ομαλή λειτουργία όλων των σχολείων που επηρεάζονται από τη διαδικασία της ΣΥΣΤΕΓΑΣΗΣ

  • Για την εύρυθμη λειτουργία των διαπολιτισμικών σχολείων, σχολείων ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, που το πρόγραμμά τους προσαρμόζεται σε αυτές, απαιτείται αυξημένος αριθμός αιθουσών (τμήματα γενικής παιδείας, κατευθύνσεις, ΖΕΠ, Β’ ξένη γλώσσα, γραφεία κλπ), παρότι  ο αριθμός των μαθητών είναι φαινομενικά μικρός.
  • Τα συγκεκριμένα  χρειάζονται περίπου 26 χώρους για τη λειτουργία τους. Κανένα σχολείο σε λειτουργία δεν μπορεί να διαθέσει άλλες τόσες αίθουσες χωρίς να υποβαθμιστεί η ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης σε περίπτωση συστέγασης. Κάτι τέτοιο σημαίνει για τα εμπλεκόμενα σχολεία μείωση διαθέσιμων χώρων, σύμπτυξη τμημάτων με αύξηση αριθμού μαθητών ανά τμήμα, λιγότερες εγγραφές προκειμένου να εξοικονομηθεί χώρος.
  • Τα σχολεία αυτά  δέχονται μαθητές από όλες τις περιοχές της Θεσσαλονίκης, το σημείο στο οποίο βρίσκονται είναι το πλέον κατάλληλο για την πρόσβαση με την αστική συγκοινωνία.  
  • Υπονομεύεται ουσιαστικά, για  να μην πούμε πως καθίσταται αδύνατη,  η ομαλή λειτουργία των σχολείων,  όταν σε ένα διδακτήριο θα στοιβαχτούν 4 σχολεία και  δυναμιτίζεται η όποια δυνατότητα ανάπτυξης τους. Εξάλλου  στους υπολογισμούς  του ΠΔΕ για 8 κενές αίθουσες στο συγκρότημα του 3ου, που έτσι κι αλλιώς δεν επαρκούν,   περιλαμβάνονται αίθουσες με τους 3 όλους και όλους διαδραστικούς πίνακες και γι΄αυτό  χρησιμοποιούνται  εκ περιτροπής από τα τμήματα, αίθουσες που  χρησιμοποιούνται για τις κατευθύνσεις και  ως εργαστήρια!

 Ο κίνδυνος συγχωνεύσεων τμημάτων των σχολείων είναι καθαρά ορατός.  

  • Με τη  συνύπαρξη μεγάλου αριθμού μαθητών σε έναν περιορισμένο χώρο δεν εξασφαλίζεται η ομαλή και ισότιμη ένταξη μαθητών από διαφορετικά πολιτισμικά υπόβαθρα. Επίσης κάνει πιο δύσκολη την επιτήρησή τους και ενδέχεται να αυξήσει τα προβλήματα ασφάλειας, τόσο από άποψη ατυχημάτων όσο και από άποψη διαχείρισης εκτάκτων αναγκών.

Ζητάμε από τον δήμο Θεσσαλονίκης 

  • Να ενημερώσει άμεσα και επίσημα  όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς (γονείς/κηδεμόνες, συλλόγους διδασκόντων, τα εκπαιδευτικά σωματεία) για το ζήτημα και να τους επιδοθεί η σχετική τεχνική έκθεση των υπηρεσιών του.
  • Αν όντως υπάρχουν προβλήματα στατικότητας, να επανεξετάσει τη δυνατότητα επισκευής του κτιρίου που στεγάζονται τα Διαπολιτισμικά σχολεία μέσα στο καλοκαίρι.
  • Αν το πρόβλημα είναι μη αναστρέψιμο, να εξασφαλίσει αποκλειστικά κρατική χρηματοδότηση για να χτιστεί άμεσα νέο σχολείο στο ίδιο οικόπεδο ή να βρει νέο οικόπεδο στην ίδια περιοχή και τότε μόνο να καταφύγει στην όποια προσωρινή λύση μεταστέγασης, με εύρεση  διδακτηρίου τέτοιου  ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή ένταξη των μαθητών και η παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης σε όλους .

Ο  Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας να άρει την απόφασή του για μεταφορά των διαπολιτισμικών σχολείων στο 3ο Γυμνάσιο Θεσσαλονίκης και αν είναι επείγουσα και άμεσα αναγκαία η μεταστέγαση του διαπολιτισμικού σχολείου  να διερευνηθεί η δυνατότητα  διδακτηρίου τέτοιου,  ώστε να διασφαλιστεί η ομαλή ένταξη των μαθητών και η παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης σε όλους .

Προχωράμε ως ΕΛΜΕ σε νέα συνάντηση με τον Περιφερειακό Διευθυντή Εκπαίδευσης Κ. Μ., την Παρασκευή 28-6-2024.

Παρεμβαίνουμε τη Δευτέρα 1-72024 , στις 4μμ στο Δημοτικό Συμβούλιο του δήμου Θες\νίκης. Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων των σχολείων και τους συλλόγους γονέων με ανακοινώσεις τους και  κοινές δράσεις παρεμβάσεις  να αποτρέψουμε τα σχέδια τους.

ΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΟΥΣ ΣΕ ΒΑΡΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ.»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ηλεκτρικά αμάξια: Γιατί "έμειναν" στην Αράχωβα προκαλώντας κομφούζιο

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

lexika
Τι σημαίνει η λέξη πεχλιβάνης: Η ιστορία της λέξης και σε ποιες περιπτώσεις χρησιμοποιείται
Μεταφορικά, ο όρος αναφέρεται σε κάποιον ήρωα, σε έναν ατρόμητο και θαρραλέο άνθρωπο, ενώ στην πραγματικότητα, η λέξη χρησιμοποιείται για να...
Τι σημαίνει η λέξη πεχλιβάνης: Η ιστορία της λέξης και σε ποιες περιπτώσεις χρησιμοποιείται
knossos-amphora_eforeia_arxaiotiton_archaeology.jpg
Το μυστήριο με τα μαλάκια σε τούβλα μινωικών κατασκευών: Η αρχαία χρήση τους στην Κρήτη
Η έρευνα επικεντρώθηκε στη χρήση των μαλακίων ως έμμεσων δεικτών για την αναγνώριση αποσυντεθειμένων πλίνθων λάσπης, ενός υλικού που χρησιμοποιούνταν...
Το μυστήριο με τα μαλάκια σε τούβλα μινωικών κατασκευών: Η αρχαία χρήση τους στην Κρήτη
ladi
Νέα έρευνα συνδέει γνωστά μαγειρικά λάδια με κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου
Οι όγκοι παρουσίασαν αυξημένα επίπεδα βιοενεργών λιπιδίων – μικρών λιπαρών μορίων που παράγονται κατά την πέψη των σπορέλαιων
Νέα έρευνα συνδέει γνωστά μαγειρικά λάδια με κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου