«Το υπουργείο Παιδείας ανακοίνωσε τη μη κατάτμηση νέων και αναστολή της κατάτμησης τμημάτων σε Δημοτικά και σε Νηπιαγωγεία (από 3 σε 2 τμήματα και από 2 σε 1 τμήμα) για το σχολικό έτος 2024-2025» επισημαίνει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Π.Ε. Κερατσινίου-Περάματος «Νίκος Πλουμπίδης» και ο Σύλλογος Κορυδαλλού - Αγίας Βαρβάρας.
«Στον Πειραιά συγκεκριμένα, “χάνονται” 20 τμήματα Δημοτικών και Νηπιαγωγείων. Και αυτό ενώ υπήρχε θετική εισήγηση των σχολικών συμβούλων και της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Πειραιά, και υπάρχουν οι απαραίτητες αίθουσες σε κάθε σχολείο για να υποστηρίξουν τις κατατμήσεις αυτές.
Αυτή η εξέλιξη είναι απαράδεκτη, καθώς καθιερώνονται τμήματα 23 και 24 μαθητών ανά τμήμα, με πληθώρα γνωματεύσεων Παράλληλης Στήριξης και παρακολούθησης σε Τμήματα Ένταξης και ουσιαστικά βάζει στον «προκρούστη» τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών και ενισχύει τη λογική του κόστους- οφέλους» αναφέρει σε ανακοίνωσή του.
Η ανακοίνωση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Κερατσινίου-Περάματος «Νίκος Πλουμπίδης» και Κορυδαλλού - Αγίας Βαρβάρας
ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ ΤΜΗΜΑΤΩΝ!
ΟΙ ΜΟΡΦΩΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΜΑΣ ΔΕΝ ΜΠΑΙΝΟΥΝ ΣΤΟΝ «ΠΡΟΚΡΟΥΣΤΗ» ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΟΣΤΟΥΣ- ΟΦΕΛΟΥΣ
Εν μέσω του καλοκαιριού, & ενώ ετοιμάζεται να φέρει στη Βουλή το νομοσχέδιο «σφαγείο» για το «Ανοιχτό σχολείο», το Υπουργείο Παιδείας, συνεπές στην αντιεκπαιδευτική πολιτική των συγχωνεύσεων τμημάτων και αύξησης των μαθητών ανά τάξη, ανακοίνωσε τη μη κατάτμηση νέων και αναστολή της κατάτμησης τμημάτων σε Δημοτικά και σε Νηπιαγωγεία (από 3 σε 2 τμήματα και από 2 σε 1 τμήμα) για το σχολικό έτος 2024-2025.
Στον Πειραιά συγκεκριμένα, “χάνονται” 20 τμήματα Δημοτικών και Νηπιαγωγείων. Και αυτό ενώ υπήρχε θετική εισήγηση των σχολικών συμβούλων και της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Πειραιά, και υπάρχουν οι απαραίτητες αίθουσες σε κάθε σχολείο για να υποστηρίξουν τις κατατμήσεις αυτές.
Αυτή η εξέλιξη είναι απαράδεκτη, καθώς καθιερώνονται τμήματα 23 και 24 μαθητών ανά τμήμα, με πληθώρα γνωματεύσεων Παράλληλης Στήριξης και παρακολούθησης σε Τμήματα Ένταξης και ουσιαστικά βάζει στον «προκρούστη» τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών και ενισχύει τη λογική του κόστους- οφέλους.
Ενδεικτικά αναφέρουμε παρακάτω ορισμένες χαρακτηριστικές περιπτώσεις: Σε Δημοτικό στο Κερατσίνι, η Ε' τάξη το νέο σχολικό έτος 2024-2025 που έχει 46 μαθητές, με 8 γνωματεύσεις και 6 αιτήσεις με αριθμό πρωτοκόλλου στο ΚΕΔΑΣΥ θα μείνει 2 τμήματα. Επίσης, σε άλλο Δημοτικό του Κερατσινίου η Α' τάξη που θα σχηματιστεί το σχολικό έτος 2024-25 έχει 23 νέες εγγραφές και 1 επαναφοίτηση και, παρά το γεγονός ότι υπάρχει μία γνωμάτευση με αυτισμό παιδικής ηλικίας και 3 ακόμα γνωματεύσεις από το ΚΕΔΑΣΥ, δεν εγκρίθηκε η κατάτμησή τους. Αντίστοιχα, σε σχολείο του Κορυδαλλού σε ΣΤ' τάξη με 46 μαθητές εκ των οποίων 12 μαθητές Ρομά, με 7 διαγνώσεις και 2 αιτήσεις στο ΚΕΔΑΣΥ αναστέλλεται η κατάτμηση σε τρία τμήματα και γίνονται δύο.
Πάει περίπατο το παιδαγωγικό έργο των εκπαιδευτικών που μετατρέπονται σε «παιδοφύλακες», αφού με αυτόν τον τρόπο είναι αδύνατη η ισότιμη εκπαίδευση όλων των μαθητών ανάλογα με τις ανάγκες του καθενός.
Αυτό, μπροστά και στο νέο νομοσχέδιο για την ειδική αγωγή που προβλέπει έναν/μία αποκλειστικά εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης σε κάθε αίθουσα, έχει σοβαρές συνέπειες για τους εκπαιδευτικούς, τους μαθητές μας αλλά και τους γονείς τους. Θα μειωθούν δραστικά οι προσλήψεις αναπληρωτών, θα μειωθούν τα λειτουργικά κενά και για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς. Για τους μαθητές οι γονείς θα βάζουν πιο βαθιά ακόμη το χέρι στην τσέπη για να τους βοηθήσουν, δεδομένου της ελλιπούς στήριξης από παράλληλη στήριξη και λοιπού βοηθητικού προσωπικού και της όξυνσης των μαθησιακών δυσκολιών εντός της τάξης.
Καταδικάζουμε την αντιεκπαιδευτική πολιτική και καταγγέλλουμε τις πρακτικές του Υπουργείου Παιδείας, που οδηγεί σε χειροτέρευση της κατάστασης των σχολείων μας και υψώνει περισσότερους ταξικούς φραγμούς. Οι νόμοι και τα νομοσχέδια που έχουν ψηφιστεί και εφαρμοστεί από την κυβέρνηση της ΝΔ αλλά και τις προηγούμενες, έχουν στόχο την περαιτέρω κατηγοριοποίηση των σχολείων και την υποχρηματοδότησή τους, την υποβάθμιση του έργου των εκπαιδευτικών και την εξαθλίωση μαθητών, γονέων και εκπαιδευτικών με σκοπό το μεγαλύτερο κέρδος του κεφαλαίου.
ΔΕ ΘΑ ΤΟ ΑΦΗΣΟΥΜΕ ΝΑ ΠΕΡΑΣΕΙ!
ΟΛΟΙ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΚΑΙ ΕΝΑΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ!
Απαιτούμε:
Μαζικούς μόνιμους διορισμούς, μονιμοποίηση όλων των αναπληρωτών που εργάζονται τα τελευταία χρόνια στα σχολεία. Εξίσωση δικαιωμάτων μόνιμων και αναπληρωτών. Εδώ και τώρα 9μηνη άδεια ανατροφής. Εδώ και τώρα 12μηνη σύμβαση από Σεπτέμβριο μέχρι Αύγουστο.
Τμήματα 15 μαθητών σε Α΄, Β΄ τάξεις και ως 20 στις υπόλοιπες. Μείωση του ωραρίου των νηπιαγωγών και των συναδέλφων στα ολιγοθέσια σχολεία όπως στους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς. Τμήματα μέχρι 15 νήπια και 2η Νηπιαγωγό σε όσα λειτουργούν με περισσότερα.
Καμία απόλυση συναδέλφου, καμία διαθεσιμότητα από συγχωνεύσεις.
Μαζικούς μόνιμους διορισμούς για κάλυψη όλων των κενών, μονιμοποίηση των αναπληρωτών εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής, του ΕΕΠ και ΕΒΠ αλλά και όλων των αναγκαίων εργαζομένων στην Ειδική Αγωγή. Κάλυψη των αναγκών παράλληλης στήριξης σε όλα τα παιδιά με βάση τις γνωματεύσεις, να μπει τέρμα στις ιδιωτικές παράλληλες που έχουν πλημμυρήσει ειδικά και τυπικά σχολεία. Είναι ευθύνη του κράτους και πρέπει να την αναλάβει!
Νοσηλευτές σε όλα τα σχολεία ειδικά και τυπικά με εξειδικευμένες και κατάλληλα εξοπλισμένες σχολιατρικές υπηρεσίες. Καθώς και πλήρως στελεχωμένες κοινωνικές υπηρεσίες (κοινωνικοί λειτουργοί, ψυχολόγοι κλπ).
Την ανακοίνωση υπογράφουν οι Σύλλογοι:
Κερατσινίου-Περάματος «Νίκος Πλουμπίδης», Κορυδαλλού-Αγίας Βαρβάρας
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 6/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη