μαθητές σχολείο
Η επεξεργασία των δεδομένων για τη μελέτη της μαθητικής διαρροής είναι σε εξέλιξη και η ολοκλήρωση αναμένεται εντός του 2024...

Το Ψηφιακό Υπουργείο Παιδείας δεν διαθέτει στοιχεία για τη σχολική διαρροή στη χώρα μας!

Αυτό το αδιανόητο γεγονός καυτηριάζει ο Συνήγορος του Πολίτη, ο οποίος ζήτησε να πληροφορηθεί τι συμβαίνει με τη σχολική διαρροή στη χώρα από το 2018 και μετά, αλλά δεν κατόρθωσε να βρεί στοιχεία ούτε από το ΥΠΑΙΘΑ, ούτε από το ΙΕΠ!

Με σημερινή του ανακοίνωση, ο Συνήγορος ουσιαστικά «αδειάζει» το Υπουργείο Παιδείας, τονίζοντας ότι ενώ ζήτησε στοιχεία αυτό αλά του παρέθεσε ... τις ισχύουσες διατάξεις που έχουν θεσπιστεί για την αντιμετώπιση του φαινομένου της διαρροής.

Περαιτέρω, το Παρατηρητήριο του ΙΕΠ, στην απάντησή του, υπογράμμισε ότι από το 2021 επεξεργάζεται μοναδικοποιημένα δεδομένα για τη μελέτη της μαθητικής διαρροής βάσει των ήδη εγγεγραμμένων μαθητών και μαθητριών, αλλά δεν έχει αρμοδιότητα ελέγχου των εγγραφών για την παρακολούθηση του πληθυσμού ανηλίκων που θα έπρεπε να εγγράφονται στην πρώτη εκπαιδευτική βαθμίδα και ως εκ τούτου δεν διαθέτει σχετικά στοιχεία. Επιπλέον ανέφερε ότι η επεξεργασία των δεδομένων για τη μελέτη της μαθητικής διαρροής είναι σε εξέλιξη και η ολοκλήρωση αναμένεται εντός του 2024...

Ο Συνήγορος, κατόπιν αυτών, εκφράζει τον έντονο προβληματισμό του για τα ακόλουθα ζητήματα:

  • Την απουσία στοιχείων για το φαινόμενο της σχολικής διαρροής από το 2018 μέχρι σήμερα.

  • Την αδυναμία άντλησης στοιχείων σχετικά με ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τα οποία κρίνονται ως απολύτως αναγκαία για την ανάδειξη τυχόν προβλημάτων και την κατάλληλη σχεδίαση των πολιτικών στην κατεύθυνση της άρσης του αποκλεισμού των ομάδων αυτών.

  • Τη μη παρακολούθηση της εγγραφής του πληθυσμού των παιδιών που θα έπρεπε

Αναλυτικά η ανακοίνωση του Συνήγορου του Πολίτη

Ο Συνήγορος του Πολίτη, στο πλαίσιο της αποστολής του για την προάσπιση και προαγωγή των δικαιωμάτων του παιδιού, πραγματοποίησε παρέμβαση, ώστε να διαπιστώσει τα ποσοστά της σχολικής διαρροής στη χώρα -λαμβάνοντας υπόψη και τα προσκόμματα στην πρόσβαση κατά την περίοδο της πανδημίας- και να συλλέξει στοιχεία ως προς τον υφιστάμενο μηχανισμό παρακολούθησης της φοίτησης στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση, από το αρμόδιο Υπουργείο.

Ειδικότερα, η Ανεξάρτητη Αρχή, απευθύνθηκε στο Υπουργείο Παιδείας και στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), επισημαίνοντας ότι, ύστερα από έρευνα στο διαδικτυακό τόπο του φορέα, δεν κατέστη δυνατό να εντοπισθούν δημόσια αναρτημένα δεδομένα αναφορικά με τη σχολική φοίτηση των παιδιών για το χρονικό διάστημα από το 2018 και μετά. Ο Συνήγορος διατύπωσε ερωτήματα για τη μεθοδολογία της καταγραφής και τα δεδομένα, τις προγραμματιζόμενες ενέργειες για την αναχαίτιση του φαινομένου της σχολικής διαρροής, καθώς και για την κρίσιμη παράμετρο της παρακολούθησης της εγγραφής του πληθυσμού ανηλίκων που, με βάση την ηλικία τους, θα πρέπει να φοιτήσουν στην πρώτη εκπαιδευτική βαθμίδα (προνήπιο).

Το Υπουργείο Παιδείας, στο απαντητικό του έγγραφο προς την Αρχή, παρέθεσε τις ισχύουσες διατάξεις που έχουν θεσπιστεί για την αντιμετώπιση του φαινομένου της διαρροής. Περαιτέρω, το Παρατηρητήριο του ΙΕΠ, στην απάντησή του, υπογράμμισε ότι από το 2021 επεξεργάζεται μοναδικοποιημένα δεδομένα για τη μελέτη της μαθητικής διαρροής βάσει των ήδη εγγεγραμμένων μαθητών και μαθητριών, αλλά δεν έχει αρμοδιότητα ελέγχου των εγγραφών για την παρακολούθηση του πληθυσμού ανηλίκων που θα έπρεπε να εγγράφονται στην πρώτη εκπαιδευτική βαθμίδα και ως εκ τούτου δεν διαθέτει σχετικά στοιχεία. Επιπλέον ανέφερε ότι η επεξεργασία των δεδομένων για τη μελέτη της μαθητικής διαρροής είναι σε εξέλιξη και η ολοκλήρωση αναμένεται εντός του 2024. Τέλος, το ΙΕΠ επεσήμανε ότι τα δεδομένα που τηρούνται στο Παρατηρητήριο δεν περιλαμβάνουν δημογραφικά στοιχεία σχετικά με ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, όπως ενδεικτικά η εθνική ή εθνοτική καταγωγή και η αναπηρία.

Κατόπιν των ανωτέρω, λαμβάνοντας υπόψη τη σημασία της απρόσκοπτης και αδιάλειπτης φοίτησης, ιδίως κατά το στάδιο της υποχρεωτικής εκπαίδευσης, ο Συνήγορος εκφράζει τον έντονο προβληματισμό του για τα ακόλουθα ζητήματα:

  • Την απουσία στοιχείων για το φαινόμενο της σχολικής διαρροής από το 2018 μέχρι σήμερα.

  • Την αδυναμία άντλησης στοιχείων σχετικά με ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τα οποία κρίνονται ως απολύτως αναγκαία για την ανάδειξη τυχόν προβλημάτων και την κατάλληλη σχεδίαση των πολιτικών στην κατεύθυνση της άρσης του αποκλεισμού των ομάδων αυτών.

  • Τη μη παρακολούθηση της εγγραφής του πληθυσμού των παιδιών που θα έπρεπε

-με βάση το υφιστάμενο θεσμικό πλαίσιο- να φοιτήσουν στην πρώτη εκπαιδευτική βαθμίδα, με αποτέλεσμα τον κίνδυνο, ακόμη και τα στοιχεία που θα τύχουν επεξεργασίας να μην αποτυπώνουν πλήρως τις προκλήσεις ως προς την πρόσβαση στη φοίτηση, περιοριζόμενα στα παιδιά που έχουν εγγραφεί ήδη.

Δείτε επίσης:

Η Απάντηση του ΥΠΑΙΘΑ για την (μη) παρακολούθηση σχολικής διαρροής

Η Επιστολή του Συνηγόρου

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 16/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

panelladikes
Υπουργείο Παιδείας: Εξετάζεται η πρόταση να οργανώνονται δυο φορές πανελλαδικές εξετάσεις για τους τελειόφοιτους Λυκείου
Πανελλαδικές δύο φορές τον χρόνο προς όφελος των μαθητών
Υπουργείο Παιδείας: Εξετάζεται η πρόταση να οργανώνονται δυο φορές πανελλαδικές εξετάσεις για τους τελειόφοιτους Λυκείου
KOLEGIA
Αγαπητά funds, καλώς ορίσατε στη χώρα των «ιθαγενών» ...
Διότι όταν μπορείς γενικά στην ιδιωτική εκπαίδευση να απολύσεις, όταν με όπλο την απόλυση μπορείς να στριμώξεις τον εκπαιδευτικό να εργαστεί χωρίς...
Αγαπητά funds, καλώς ορίσατε στη χώρα των «ιθαγενών» ...