Thumbnail
Φτιάχνουν Τμήματα για μόλις 55 μαθητές, ενώ πέρυσι φοιτούσαν 252 και πρόπερσι 277. Θα προκληθεί αναστάτωση σε εντεταλμένους απο εισαγγελείς επιτρόπους μαθητών με προσφυγικό status, που είτε έχουν καταθέσει χειρόγραφες αιτήσεις εγγραφής και ανανέωσής

Ακόμα και διαπολιτισμικό σχολείο οδηγεί σε διάλυση η επιμονή του υπουργείου Παιδείας για συγχωνεύσεις και περικοπες εκπαιδευτικών παντού!

Οπως καταγγέλλουν με υπόμνημά τους οι εκπαιδευτικοί του 2ου ΓΕΛ Διαπ/κής Εκπ/σης Ελληνικού, ξαφνικά, μέσα στον Αύγουστο, ζητήθηκε από το σχολείο να δημιουργήσει τμήματα στο myschool και να υπολογίσει κενά και πλεονάσματα για το 2024 – 2025 αυστηρά με τους μαθητές και μαθήτριες που είναι καταχωρισμένοι στην πλατφόρμα στις αρχές Αυγούστου.

«Με βάση το δυσχερές παραπάνω πλαίσιο είναι σαφές πως αυτοί οι μαθητές είναι ελάχιστοι (55 μαθητές στο σύνολο) και ο αριθμός τους δεν έχει καμία σχέση με τον μαθητικό πληθυσμό που έχει κάθε χρόνο το σχολείο μας (252 το 2023-2024, 277 το 2022-2023). Για να γίνει ακόμη πιο ξεκάθαρο το πρόβλημα που δημιουργείται, σας αναφέρουμε ότι, με βάση τους καταχωρισμένους στο myschool μαθητές και μαθήτριες, θα πρέπει να δημιουργήσουμε 2 τμήματα στην Α Λυκείου, 1 τμήμα στη Β Λυκείου και 1 τμήμα στη Γ Λυκείου, αντί για 6 τμήματα στην Α Λυκείου, 3 τμήματα στη Β Λυκείου και 3 τμήματα στη Γ Λυκείου, που δημιουργήθηκαν και λειτούργησαν κανονικά όλα τα τελευταία προηγούμενα χρόνια», σημειώνουν οι εκπαιδευτικοί και προσθέτουν:

«Η παραπάνω οδηγία θα έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μεγάλη αναστάτωση στο σχολείο μας. Θα προκαλέσει αναστάτωση σε εντεταλμένους απο εισαγγελείς επιτρόπους μαθητών με προσφυγικό status, που είτε έχουν καταθέσει χειρόγραφες αιτήσεις εγγραφής και ανανέωσής της είτε προτίθενται να το κάνουν, όπως κάθε χρόνο, κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Κυρίως, όμως, θα θέσει σε αβεβαιότητα και επισφάλεια ανήλικους μαθητές και μαθήτριες, που ανήκουν σε ευάλωτο πληθυσμό και που θα κινδυνεύσουν να βρεθούν μακριά από το σχολείο τους, γιατί οι κηδεμόνες τους δεν έχουν κωδικούς taxis net. Παράλληλα, κάτω από αυτές τις πιεστικές συνθήκες, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας αιφνιδιάζονται γιατί, λίγο πριν τον Δεκαπενταύγουστο, βρίσκονται μπροστά σε μια πραγματικότητα για την οποία δεν ενημερώθηκαν έγκαιρα. Με τον νέο τρόπο υπολογισμού κενών και πλεονασμάτων, που δεν σχετίζεται ούτε στο ελάχιστο με τις πραγματικές ανάγκες του σχολείου μας, οι περισσότεροι από αυτούς θα εμφανίζονται χωρίς ωράριο και θα αναγκαστούν να αναζητήσουν θέσεις σε άλλες σχολικές μονάδες»...

.

Το υπόμνημα

Το 2ο ΓΕΛ Διαπ/κής Εκπ/σης Ελληνικού αποτελεί το μόνο διαπολιτισμικό λύκειο στην Αττική (Ν2413/1996) και ο μαθητικός του πληθυσμός αποτελείται κυρίως από οικονομικούς μετανάστες, πρόσφυγες και ομογενείς, τους οποίους βάσει νόμου δέχεται από όλο το λεκανοπέδιο. Οι παραπάνω μαθητές και μαθήτριες έχουν δικαίωμα, βάσει της κείμενης νομοθεσίας για τις εγγραφές, να πραγματοποιήσουν πρώτη εγγραφή σε σχολείο καθ’ όλη την διάρκεια του σχολικού έτους, οποτεδήποτε δηλαδή έρθουν για εγκατάσταση στη χώρα μας. Αυτό σημαίνει ότι το σχολείο μας, λόγω της ιδιαιτερότητας του μαθητικού πληθυσμού, δέχεται σημαντικό όγκο εγγραφών πέραν των περιόδων του Ιουνίου-Ιουλίου και Σεπτεμβρίου, περιόδους κατά τις οποίες παραμένει ανοιχτό το myschool (οπότε δέχονται τον μεγαλύτερο όγκο των εγγραφών τους τα υπόλοιπα λύκεια της χώρας).

Οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών μας πραγματοποιούν εγγραφή ή ανανέωση εγγραφής στο σχολείο μας με τους παρακάτω τρόπους:

α) μέσω της πλατφόρμας e eggrafes κατά τα διαστήματα που αυτή είναι ανοικτή, αρχές Ιουλίου και αρχές Σεπτεμβρίου, με την προϋπόθεση ότι διαθέτουν κωδικούς taxisnet και ότι τα παιδιά προέρχονται από διαπολιτισμικό σχολείο. Δυστυχώς, δεν έχει προβλεφθεί η δυνατότητα σε μαθητές και μαθήτριες που δεν φοιτούσαν σε διαπολιτισμικό γυμνάσιο ή λύκειο να κάνουν ηλεκτρονική αίτηση εγγραφής στο σχολείο μας μέσω του e eggrafes. Επίσης, σε αυτό το σημείο θα πρέπει να σημειωθεί πως αρκετοί γονείς ή κηδεμόνες δεν διαθέτουν κωδικούς taxisnet.

β) μέσω χειρόγραφης αίτησης, που συνοδεύεται από όλα τα απαραίτητα δικαιολογητικά, η οποία κατατίθεται στο σχολείο, πρωτοκολλείται και καταχωρίζεται στην πλατφόρμα myschool μόλις αυτή ανοίξει, δηλαδη περί τα τέλη Σεπτεμβρίου του νέου σχολικού έτους.

Την τελευταία δεκαετία ο όγκος εγγραφών στα τέλη Σεπτεμβρίου (περί τις 200) ήταν τόσος που διαμοιραζόταν σε 12 τμήματα και κάθε χρόνο η προϊσταμένη αρχή γνωρίζοντας τις ιδιαιτερότητες του σχολείου μας ενέκρινε τη λειτουργία 6 τμημάτων στην Α Λυκείου, 3 τμημάτων στη Β Λυκείου και 3 τμημάτων στη Γ Λυκείου, τα οποία και λειτουργούσαν κανονικά με τους απαιτούμενους μαθητές και μαθήτριες όταν ολοκληρωνόταν ο μεγαλύτερος όγκος των εγγραφών, στην συντριπτική τους πλειοψηφία χειρόγραφες, και η καταχώρισή τους στο myschool περί τα τέλη Σεπτεμβρίου με μέσα Οκτωβρίου. Στη συνέχεια, λόγω της κινητικότητας του μαθητικού μας πληθυσμού, την οποία λαμβάνει υπ’όψιν η σχετική για τις εγγραφές εγκύκλιος, ως βασικό χαρακτηριστικό των μεταναστών και προσφύγων, κάποιοι μαθητές και μαθήτριες διέκοπταν τη φοίτησή τους και οι θέσεις καλύπτονταν σχεδόν άμεσα από νεοεισερχόμενες αιτήσεις. Πάντα οι νέες εγγραφές κατά την διάρκεια του χρόνου ήταν πολύ περισσότερες από τα αιτήματα διακοπής που δεχόμασταν.

Φέτος, όπως κάθε χρόνο, εντεταλμένοι από εισαγγελείς επίτροποι μαθητών και μαθητριών με προσφυγικό νομικό status έχουν ήδη καταθέσει χειρόγραφες αιτήσεις εγγραφής ή επανεγγραφής μαθητών. Επίσης, κηδεμόνες μαθητών και μαθητριών από το εξωτερικό, οι οποίοι προτίθενται να εγγράψουν παιδιά τους στο σχολείο με την επάνοδό τους στην Ελλάδα έχουν ήδη επικοινωνήσει με το σχολείο και έχουν ενημερωθεί για τα απαραίτητα οριζόμενα από τον νόμο έγγραφα για την εγγραφή των παιδιών τους στο σχολείο. Επιπρόσθετα, κηδεμόνες μαθητών του σχολείου μας που έκαναν επανεγγραφή, επειδη δεν ξέρουν καλά την ελληνική, δεν δήλωσαν ότι φοιτούσαν σε διαπολιτισμικό σχολείο, γιατί δεν το κατάλαβαν. Ταυτόχρονα, νέοι μαθητές, επειδή δεν προέρχονταν από διαπολιτισμικό σχολείο, αλλά θέλουν να φοιτήσουν σε αυτό, με τις e eggrafes βρέθηκαν σε άλλα λύκεια. Αυτοί οι μαθητές έχουν ήδη υποβάλει προφορικά αιτήματα για μετεγγραφή, από τα σχολεία στα οποία τοποθετήθηκαν, στο σχολείο μας. Η μετεγγραφή ήταν αδύνατο να συμβεί τον Ιούνιο αφού δεν είχε ολοκληρωθεί η χωροταξική κατανομή των μαθητών στα λύκεια και οι μαθητές δεν φαίνονταν στο myschool.

Φέτος ξαφνικά, μέσα στον Αύγουστο, ζητήθηκε από το σχολείο να δημιουργήσει τμήματα στο myschool και να υπολογίσει κενά και πλεονάσματα για το 2024 – 2025 αυστηρά με τους μαθητές και μαθήτριες που είναι καταχωρισμένοι στην πλατφόρμα στις αρχές Αυγούστου. Με βάση το δυσχερές παραπάνω πλαίσιο είναι σαφές πως αυτοί οι μαθητές είναι ελάχιστοι (55 μαθητές στο σύνολο) και ο αριθμός τους δεν έχει καμία σχέση με τον μαθητικό πληθυσμό που έχει κάθε χρόνο το σχολείο μας (252 το 2023-2024, 277 το 2022-2023). Για να γίνει ακόμη πιο ξεκάθαρο το πρόβλημα που δημιουργείται, σας αναφέρουμε ότι, με βάση τους καταχωρισμένους στο myschool μαθητές και μαθήτριες, θα πρέπει να δημιουργήσουμε 2 τμήματα στην Α Λυκείου, 1 τμήμα στη Β Λυκείου και 1 τμήμα στη Γ Λυκείου, αντί για 6 τμήματα στην Α Λυκείου, 3 τμήματα στη Β Λυκείου και 3 τμήματα στη Γ Λυκείου, που δημιουργήθηκαν και λειτούργησαν κανονικά όλα τα τελευταία προηγούμενα χρόνια.

Η παραπάνω οδηγία θα έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργηθεί μεγάλη αναστάτωση στο σχολείο μας. Θα προκαλέσει αναστάτωση σε εντεταλμένους απο εισαγγελείς επιτρόπους μαθητών με προσφυγικό status, που είτε έχουν καταθέσει χειρόγραφες αιτήσεις εγγραφής και ανανέωσής της είτε προτίθενται να το κάνουν, όπως κάθε χρόνο, κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς. Κυρίως, όμως, θα θέσει σε αβεβαιότητα και επισφάλεια ανήλικους μαθητές και μαθήτριες, που ανήκουν σε ευάλωτο πληθυσμό και που θα κινδυνεύσουν να βρεθούν μακριά από το σχολείο τους, γιατί οι κηδεμόνες τους δεν έχουν κωδικούς taxis net.

Παράλληλα, κάτω από αυτές τις πιεστικές συνθήκες, οι εκπαιδευτικοί του σχολείου μας αιφνιδιάζονται γιατί, λίγο πριν τον Δεκαπενταύγουστο, βρίσκονται μπροστά σε μια πραγματικότητα για την οποία δεν ενημερώθηκαν έγκαιρα. Με τον νέο τρόπο υπολογισμού κενών και πλεονασμάτων, που δεν σχετίζεται ούτε στο ελάχιστο με τις πραγματικές ανάγκες του σχολείου μας, οι περισσότεροι από αυτούς θα εμφανίζονται χωρίς ωράριο και θα αναγκαστούν να αναζητήσουν θέσεις σε άλλες σχολικές μονάδες.

Εάν, λοιπόν, οριστούν τα τμήματα του σχολείου μας όπως κάθε χρόνο με βάση τα πραγματικά δεδομένα, όπως άλλωστε υπαγορεύεται και από την κείμενη νομοθεσία, που είναι και οι αιτήσεις εκτός πλατφόρμας myschool μέχρι τα τέλη Σεπτέμβρη, θα είναι δυνατός ο σχεδιασμός για τη σχολική χρονιά και δεν θα χρειαστεί μεσούσης της σχολικής χρονιάς να δυναμιτιστεί η ομαλή λειτουργία του σχολείου με το να επαναπροσδιορίζονται τμήματα και πρόγραμμα. Συνεπώς, μόνο με την αποτύπωση των πραγματικών αναγκών του σχολείου θα εξασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία του, που θα απαντάει στις αυξημένες ανάγκες των ευάλωτων ομάδων του σχολικού μας πληθυσμού.

Με δεδομένες τις ιδιαιτερότητες του σχολείου μας σε σχέση με τις εγγραφές και ανανεώσεις εγγραφών που παρουσιάστηκαν αναλυτικά παραπάνω, θα θέλαμε να υπογραμμίσουμε ότι η φετινή οδηγία θέτει σε μεγάλο κίνδυνο την ίδια την ύπαρξη ενός σχολείου με μεγάλη και σταθερή πορεία στη Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και να ζητήσουμε η δημιουργία των τμημάτων του σχολείου, αλλά και ο υπολογισμός των κενών και πλεονασμάτων, να γίνει με βάση τις πραγματικές ανάγκες του σχολείου, όπως αυτές τεκμαίρονται από τη λειτουργία του τα τελευταία δέκα χρόνια και αποτυπώνονται σε 6 τμήματα στην Α Λυκείου, 3 τμήματα στη Β Λυκείου και 3 τμήματα στη Γ Λυκείου, και όχι την τόσο στρεβλή εικόνα που δημιουργείται από τα δεδομένα που φαίνονται στην πλατφόρμα του myschool, γιατί τυχαίνει αρκετοί γονεις και κηδεμόνες να μην έχουν ακόμη κωδικούς taxis net.

Οι εκπαιδευτικοί του 2ου ΓΕΛ Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Ελληνικού

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Τεχνητή νοημοσύνη
Τεχνητή Νοημοσύνη και νευρωνικά δίκτυα: Πόσο έξυπνες μπορούν να γίνουν οι μηχανές;
Τη σημασία των νευρωνικών δικτύων για την επιστήμη αναλύουν ο Γιάννης Φαρσάρης, καθηγητής πληροφορικής και συγγραφέας και η Ελευθερία Χατζημιχαήλ,...
Τεχνητή Νοημοσύνη και νευρωνικά δίκτυα: Πόσο έξυπνες μπορούν να γίνουν οι μηχανές;
τηγάνι
Τα δημοφιλή «καλά» λιπαρά που μας προφυλάσσουν από τον καρκίνο – Ο ρόλος των συμπληρωμάτων
Η έρευνα επικεντρώθηκε στη σχέση μεταξύ των επιπέδων ωμέγα-3 και ωμέγα-6 λιπαρών οξέων και του κινδύνου εμφάνισης 19 διαφορετικών τύπων...
Τα δημοφιλή «καλά» λιπαρά που μας προφυλάσσουν από τον καρκίνο – Ο ρόλος των συμπληρωμάτων