Ανακοίνωση εξέδωσε η Πρωτοβουλία Εκπαιδευτικών Μουσικής σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα σχολεία και τις ελλείψεις του κλάδου.
«Πότε θα αναλάβει το Υπουργείο Παιδείας τις ευθύνες του ώστε σε κάθε σχολείο να υπάρχει αίθουσα μουσικής και να καλύπτονται οι πραγματικές ανάγκες του μαθήματος; Το σύγχρονο σχολείο είναι αυτό στο οποίο θα έπρεπε να θεωρείται αυτονόητη η ύπαρξη αιθουσών για κάθε μάθημα ειδικότητας», τονίζει η ανακοίνωση.
Η πραγματικότητα στα ελληνικά σχολεία είναι αρκετά προβληματική, καθώς οι ελλείψεις δεν περιορίζονται μόνο στο εκπαιδευτικό προσωπικό, αλλά και στα μουσικά όργανα και τα σχολικά βιβλία.
Η ανακοίνωση
«Χωρίς εκπαιδευτικούς Μουσικής Επιστήμης ΠΕ79.01 θα χτυπήσει το κουδούνι της νέας σχολικής χρονιάς σε τουλάχιστον 550 σχολεία της χώρας. Στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση το Υπουργείο Παιδείας κάλυψε μόνο το 67% των κενών (352 από 522) που δήλωσαν οι διευθύνσεις εκπαίδευσης, ενώ στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση κάλυψε μόλις το 11% των αναγκών (10 από 94).
Γιατί το Υπουργείο Παιδείας αδιαφορεί τόσο για το μάθημα Μουσικής Γενικής Παιδείας; Γιατί στην εγκύκλιο μετατάξεων εξαφανίζει τα 593 οργανικά κενά μουσικής που εμφανίζονταν μέχρι και το 2021, χωρίς να έχουν γίνει οι αντίστοιχες προσλήψεις; Γιατί δεν καλύπτονται επιτέλους αυτά τα 500+ οργανικά κενά Μουσικής Επιστήμης ΠΕ79.01,που υπάρχουν χρόνια τώρα, στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση με μόνιμο προσωπικό;
ΧΩΡΙΣ ΑΙΘΟΥΣΕΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ
Πότε θα αναλάβει το Υπουργείο Παιδείας τις ευθύνες του ώστε σε κάθε σχολείο να υπάρχει αίθουσα μουσικής και να καλύπτονται οι πραγματικές ανάγκες του μαθήματος; Το σύγχρονο σχολείο είναι αυτό στο οποίο θα έπρεπε να θεωρείται αυτονόητη η ύπαρξη αιθουσών για κάθε μάθημα ειδικότητας.
Ελάχιστα σχολεία διαθέτουν αίθουσα μουσικής, συνήθως αποτέλεσμα μεμονωμένων ηρωικών προσπαθειών. Στον ορίζοντα δεν διαφαίνεται καμία ενιαία πολιτική για το σύνολο της χώρας. Αντιθέτως ενιαία είναι η πολιτική που κλείνει σχολεία, συγχωνεύει τμήματα και στοιβάζει τους μαθητές σε κτίρια που συχνά είναι ακόμα και επικίνδυνα και δεν καλύπτουν ούτε τις στοιχειώδεις προδιαγραφές ενός σύγχρονου σχολείου. Πρόκειται για την πολιτική που θέλει να κατηγοριοποιήσει τα σχολεία και που αντιμετωπίζει την ολόπλευρη μόρφωση των μαθητών μας ως κόστος.
ΧΩΡΙΣ ΜΟΥΣΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ, ΟΥΤΕ ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ!
Ούτε τα απαραίτητα εργαλεία για μία σφαιρική μουσική παιδεία διατίθενται στα σχολεία μας. Συχνά κάνουμε μάθημα χωρίς μουσικά όργανα, κατάλληλα ηχεία, ακόμα και χωρίς σχολικά βιβλία!
Στο μάθημα μουσικής γενικής παιδείας οφείλουμε να προσφέρουμε στους μαθητές μία πολύπλευρη επαφή με τη μουσική, η οποία συμπεριλαμβάνει την ακρόαση μουσικής μέσω κατάλληλων ηχείων και τις βιωματικές εμπειρίες μέσα από το τραγούδι και το παίξιμο μουσικής. Ακόμα και για τα στοιχειώδη μουσικά όργανα θα πρέπει να παλέψει ένας εκπαιδευτικός σήμερα.
Ούτε καν το βιβλίο της μουσικής δεν διανέμεται στο σύνολο του μαθητικού πληθυσμού, παρά μόνο το τετράδιο εργασιών. Και σαν να μην έφτανε αυτό, στο τέλος κάθε σχολικής χρονιάς ζητείται από τους μαθητές να το επιστρέψουν στο σχολείο, ώστε να χρησιμοποιηθεί την επόμενη χρονιά από άλλους μαθητές! Έτσι, συχνά τα παιδιά κάνουν μάθημα σε “γραμμένα” βιβλία. Το σχολικό βιβλίο είναι επίσης εργαλείο για τη δουλειά μας και οι μαθητές μας το δικαιούνται.
Είναι αστείο στην εποχή που υποτίθεται ότι κάθε αίθουσα εξοπλίζεται με πανάκριβους διαδραστικούς πίνακες, για το μάθημα της μουσικής να μην διατίθενται ούτε τα στοιχειώδη. Πού είναι τα όργανα Orff (κρουστά, μεταλλόφωνα, ξυλόφωνα, κτλ), ηχητικοί σωλήνες, τα κατάλληλα ηχεία; Όπως τα σχολεία διαθέτουν θρανία, υπολογιστές, μπάλες μπάσκετ, οφείλουν να διαθέτουν και όργανα μουσικής.
ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ
- Να γίνουν άμεσα όλες οι προσλήψεις αναπληρωτών με συμβάσεις 12μηνης διάρκειας, για όλο το σχολικό έτος (1 Σεπτεμβρίου έως 30 Αυγούστου).
- Να καλυφθούν όλες οι οργανικές με μόνιμους διορισμούς και να συσταθούν νέες οργανικές στα ολιγοθέσια δημοτικά.
- Να δοθούν σε όλους τους μαθητές τα βιβλία της μουσικής και να μην επιστρέφονται στο τέλος της σχολικής χρονιάς.
- Να μπει χρονοδιάγραμμα για να αποκτήσουν όλα τα σχολεία αίθουσα μουσικής.
- Να εξοπλιστούν όλα τα σχολεία με όργανα μουσικής σε συνεργασία με τον εκπαιδευτικό μουσικής του σχολείου, με αποκλειστική χρηματοδότηση από το κράτος και τους δήμους.
Επίσης διεκδικούμε
- Να διδάσκεται η μουσική αποκλειστικά από εκπαιδευτικούς μουσικής.
- Ο χρόνος μετακίνησης από σχολείο σε σχολείο να συνυπολογίζεται στο διδακτικό ωράριο.
- Μάθημα μουσικής σε όλες τις βαθμίδες και σε όλο το εύρος της σχολικής εκπαίδευσης, από το νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο.
- Να επανέλθει το μάθημα μουσικής στην Α΄Λυκείου.
- Να ξαναγίνει η μουσική δίωρο μάθημα στο Δημοτικό.
- Δύο ώρες χορωδίας σε κάθε Δημοτικό, Γυμνάσιο και Λύκειο της χώρας.
- Να προσμετράται το δίωρο χορωδίας στον υπολογισμό των οργανικών θέσεων, καθώς και στα κενά για τις προσλήψεις αναπληρωτών.
- Όχι στην αδιαφάνεια μεταθέσεων και αποσπάσεων στα μουσικά σχολεία. Να γίνει πίνακας κατάταξης με σαφή κριτήρια, όπως ισχύει στη γενική παιδεία.
- Όχι στο «ψηφιακό σχολείο». Η μουσική διδάσκεται μόνο δια ζώσης.
ΚΑΛΟΥΜΕ
Τους Εκπαιδευτικούς Μουσικής να συσπειρωθούν στον υπό σύσταση σύλλογό μας για να διεκδικήσουμε μαζί λύσεις για τον κλάδο και να ωθήσουμε στην ανύψωση της σχολικής μουσικής παιδείας!»
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη