Δώδέκα ολόκληρα χρόνια το ελληνικό κράτος προσπαθεί με πλήρη...αποτυχία, να φτιάξει ένα Πρότυπο Βιοκλιματικό Νηπιαγωγείο στην Ακαδημία Πλάτωνος, αλλά εφέτος η μελέτη Εφαρμογής και Τευχών Δημοπράτησης θα πρέπει να επικαιροποιηθεί -λογικό μετά από τόσα χρόνια...- κάτι που θα στοιχίζει στο δημόσιο, και κατ' επέκταση σε όλους μας, ακόμα 55.000 ευρώ...
Η περίπτωση αυτή, που επαναφέρει σήμερα το alfavita.gr είναι απολύτως ενδεικτική της κακοδαιμονίας και των αγκυλώσεων που εμποδίζουν, σε αρκετές περιπτώσεις, την ομαλή διεκπεραίωση έργων και, κυρίως, κοστιζουν περισσότερο στη χώρα. Η εξέλιξη και τύχη του Οικοπέδου είναι χαρακτηριστική του παχυδερμισμού όλων των κυβερνήσεων σε ότι αφορά λαϊκά αιτήματα. Ο χώρος χαρακτηρίστηκε ως χώρος ανέγερσης νηπιαγωγείων, έγινε αρχιτεκτονικός διαγωνισμός, βγήκε ανάδοχος, εξεδόθη άδεια οικοδομής και …μετά εξαφανίστηκε!
Ας τα δούμε αναλυτικά:
Το 2012, με απόφαση της περιφέρειας Αττικής, εντάχθηκε στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «Αττική» η μελέτη για τη δημιουργία ενός Πρότυπου και Βιοκλιματικού νηπιαγωγείου στην περιοχή της Ακαδημίας Πλάτωνος. Το 2013 έγιναν διάφορες ενστάσεις για τη μελέτη κι έτσι η έγκριση της αρχική μελέτης έγινε εντέλει τον Δεκέμβριο του 2014.
Το 2017 ο τότε υπουργός Παιδείας Κ.Γαβρόγλου, υπέγραψε την απόφαση με την οποία εγκρίνεται η κατασκευή του νηπιαγωγείου στη συμβολή των οδών Ευκλείδου-Αίμονος Δημοσθένους, δυναμικότητας 50 νηπίων, σε χώρο συνολικής μικτής επιφάνειας 600 τ.μ. Επιπλέον ο τότε γενικός γραμματέας του υπουργείου ενέκρινε τα επικαιροποιημένα τεύχη δημοπράτησης και διενέργειας του έργου, με προυπολογισμό 2.721.951 ευρώ, πλεον ΦΠΑ 24%. Τέλος το Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας πήρε απόφαση και αποδέχεται την υποχρεώση, όπως προκύπτει από το νόμο για τη λειτουργία και τη συντήρηση του κτιρίου του 130ο νηπιαγωγείου, το οποίο στεγαζόταν σε δύο μικρές αίθουσες στο 60ου δημοτικό σχολείου Αθηνών.
Ετσι φτάσαμε στον Μάιο του 2017 όπου με υπουργική απόφαση ανατέθηκε στην Αυτοτελή Διεύθυνση Κτηριακής και Υλικοτεχνικής Υποδομής (νυν ΔΤΥ) η κατασκευή του έργου. Κατατέθηκε αίτηση χρηματοδότησης στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα «ΑΤΤΙΚΗ».
Τον Ιούνιο 2017 όμως, τέθηκαν από τον Υπεύθυνο για τον έλεγχο της αίτησης στην Περιφέρεια κάποια στοιχεία όσον αφορά τη μελέτη του έργου προς διερεύνηση, κυρίως όσον αφορά την Η/Μ μελέτη και ιδίως τη μελέτη γεωθερμίας.
Με το αρ. πρωτ. Φ.476/97/130989/Α2/1-8-2018 ο Δικαιούχος (Αυτοτελής Δ/νση Κτηριακής και Υλικοτεχνικής Υποδομής) ,υπέβαλε αίτηση ανάκλησης της αίτησης χρηματοδότησης για την επανεξέταση του φακέλου λόγω ζητημάτων επικαιροποίησης τιμών και διερεύνησης εναλλακτικού σχεδιασμού...
Ως εκ τούτου, η σχετική Πρόσκληση έκλεισε χωρίς να εκδοθεί απόφαση ένταξης.
Κατόπιν των ανωτέρω για την υλοποίηση του έργου και λόγω της παρέλευσης μεγάλου χρονικού διαστήματος από την αρχική έγκρισή της μελέτης προέκυψε η ανάγκη επικαιροποίησης της μελέτης εφαρμογής (η οποία περιλαμβάνει αρχιτεκτονική μελέτη, στατική μελέτη και μελέτη ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων) και των τευχών δημοπράτησής της. Αυτό αποφασίστηκε στις 27/8/2024 με έγκριση του Κυριάκου Πιερρακάκη.
Με την ανωτέρω σχετική Απόφαση Υπηρεσιακού Γραμματέα Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. εγκρίθηκαν τα Τεύχη Διαγωνισμού με προεκτιμώμενη αμοιβή 55.443,20 € (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ 24%).
Η προεκτιμώμενη αμοιβή των προς επικαιροποίηση 2 / 2 μελετών προέκυψε ύστερα από γνωμοδότηση του Τεχνικού Συμβουλίου του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. (Πρακτικό της υπ’αριθμ. 1/02.04.2024 Συνεδρίασης).
Οι γονείς και η ταλαιπωρία των μαθητών...
Σε επιστολή τους προς το Υπουργείο Παιδείας τον Φεβρουάριο του 2024, ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του 60ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών και το σύνολο της σχολικής κοινότητας του 60ου Δημοτικού και του 130ου Νηπιαγωγείου Αθηνών ζητάνε επιτέλους λύση για την ανέγερση κτηρίου Νηπιαγωγείου στο πλαίσιο του έργου «Πρότυπο Βιοκλιματικό Νηπιαγωγείο στην Ακαδημία Πλάτωνος» (δυναμικότητας 50 νηπίων) που παρουσιάζει οδυνηρές και χρόνιες καθυστερήσεις.
Συγκεκριμένα, ενώ υπάρχει από το 2017, μετά από επίσης πολυετείς αγώνες των κατοίκων, έγκριση για την ανέγερση διδακτηρίου σε οικόπεδο του Ο.Τ . 37 περιοχής 75 Ακαδημίας Πλάτωνος του Δήμου Αθηναίων, εξακολουθεί να διαιωνίζεται η από τότε προσωρινή λύση της δημιουργίας “νέας” αίθουσας για το 130ο Νηπιαγωγείο με το…κόψιμο στα δύο της αίθουσας εκδηλώσεων του 60ου Δημοτικού της περιοχής.
Στην επιστολή τους, με τίτλο «Έγκριση κτηριολογικού προγράμματος – 130ου Νηπιαγωγείου Αθηνών, για την ανέγερση διδακτηρίου σε οικόπεδο του Ο.Τ. 37 περιοχής 75 Ακαδημίας Πλάτωνος του Δήμου Αθηναίων – στο πλαίσιο του έργου «Πρότυπο Βιοκλιματικό Νηπιαγωγείο στην Ακαδημία Πλάτωνος» (δυναμικότητας 50 νηπίων) επί του οικοπέδου που βρίσκεται επί των οδών Αίμονος – Ευκλείδου – Δημοσθένους, έκτασης 1425,51 τ.μ. και ιδιοκτησίας Περιφέρειας Αττικής (πρώην Νομαρχίας Αθηνών)», οι σχολικές κοινότητες του 60ου Δημοτικού και του 130ου Νηπιαγωγείου του Δήμου Αθηναίων υπογραμμίζουν μεταξύ άλλων και τα εξής:
«…[Με την “προσωρινή” λύση συστέγασης των σχολείων] το 130ο νηπιαγωγείο Αθηνών αδυνατεί να φιλοξενήσει νήπια πέραν του προβλεπόμενου αριθμού λειτουργίας του. Ως αποτέλεσμα προκύπτει σοβαρότατο πρόβλημα φιλοξενίας νηπίων. Κατά συνέπεια, τα παιδιά που θα ξεκινούσαν τη φοίτησή τους στο συγκεκριμένο νηπιαγωγείο διοχετεύονται σε άλλες μονάδες πιο μακριά από τη γειτονιά, με όλη τη δυσλειτουργία που αυτό συνεπάγεται για τις οικογένειές τους. Ακόμη, η περιορισμένη χωρητικότητα του νηπιαγωγείου αδυνατεί να τροφοδοτεί το δημοτικό με τον αναμενόμενο αριθμό παιδιών, υποβαθμίζοντας το σχολείο ποιοτικά και ποσοτικά».
«Πρόσθετα, τα παιδιά του νηπιαγωγείου φοιτούν σε ασφυκτικά μικρούς χώρους, μη λειτουργικούς για την εκπαιδευτική διαδικασία, οι οποίοι δεν είχαν σχεδιαστεί για αυτή τη χρήση αλλά κατ’ ανάγκη διαμορφώθηκαν σε τέτοιους και σε καμία περίπτωση δεν συμβαδίζουν με τις σύγχρονες παιδαγωγικές ανάγκες παιδιών και εκπαιδευτικών Το νηπιαγωγείο στεγάζεται σε δύο μικρές αίθουσες, σε αυτές προστέθηκε ακόμη μια μικροσκοπική αίθουσα, αποτέλεσμα νέας κατάληψης χώρου από το δημοτικό σχολείο, αυτή τη φορά από την αίθουσα πολλαπλών εκδηλώσεων. Επίσης, είναι σημαντικό να αναφέρουμε, ότι η νέα αίθουσα είναι απομακρυσμένη από τις δύο προϋπάρχουσες αίθουσες προκαλώντας ακόμη μεγαλύτερη δυσλειτουργία στην εκπαιδευτική διαδικασία».
«Παράλληλα, κτηριακά ζημιώνονται και τα παιδιά του δημοτικού. Δεν μπορεί να λειτουργήσει στο σχολείο η βιβλιοθήκη που θα επέτρεπε στα παιδιά να καλλιεργήσουν τη φιλαναγνωσία τους, μιας και το χώρο καταλαμβάνει το νηπιαγωγείο. Ούτε τα τμήματα ένταξης που λειτουργούν στο σχολείο δεν έχουν τον κατάλληλο χώρο για να διεκπεραιωθούν, με αποτέλεσμα στην ίδια αίθουσα να πραγματοποιούνται παράλληλα μαθήματα….»
Αποτέλεσμα ήταν να κατατεθεί και ερώτηση στη Βουλή από τον βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Π.Γερουλάνο.
Τέλος, τον Απρίλιο του 2024, οι γονείς επανήλθαν:
Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων του 60ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών με σχετική του επιστολή καταγγέλλει τα όσα συμβαίνουν με την συστέγαση του 60ου δημοτικού και του 130ου νηπιαγωγείου.
Συγκεκριμένα από το 2014 έχει εγκριθεί η ανέγερση ενός νηπιαγωγείου στην Ακαδημία Πλάτωνος με σκοπό να ενταχθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι μαθητές/μαθητριες, κάτι τέτοιο όμως δεν έχει συμβεί μέχρι και σήμερα, εφόσον τα δύο σχολεία συστεγάζονται, δημιουργώντας προβλήματα στην εκπαίδευση των παιδιών.
«Η σχολική κοινότητα δεν είναι διατεθειμένη να υπομείνει άλλο την παρούσα κατάσταση και τη γιγάντωση των προβλημάτων που η παγίωσή της επιφέρει. Δε θα ανεχτούμε άλλο και την αποποίηση των ευθυνών μεταξύ των φορέων που έχουν αποφασίσει την ανέγερση ενός νηπιαγωγείου απαραίτητου στην περιοχή που όμως δεν υλοποιείται», αναφέρουν χαρακτηριστικά οι γονείς.
Θα τους απαντήσει επιτέλους κάποιος;
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη