Thumbnail
Επιστολή στον υπουργό ΥΠΑΙΘΑ και τον πρωθυπουργό από την ΠΕΚΑΓΕΠΕ για την άμεση κάλυψη των κενών

Tην ανάγκη για κάλυψη κενών στα Γερμανικά τονίζει η Πανελλήνια Ένωση Καθηγητών/τριών Γερμανικής Γλώσσας Π.Ε., με επιστολή της στον υπουργό Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού Κ. Πιερρακάκη και τον πρωθυπουργό Κ. Μητσοτάκη.

Όπως τονίζουν στην επιστολή τους, η Α φάση πρόσληψης Αναπληρωτών ΠΕ 07 ολοκληρώθηκε καλύπτοντας μόλις το 10% των κενών συνολικά και μόλις 8,5% συγκεκριμένα για τη Β βάθμια, μονοψήφιο ποσοστό προσλήψεων, υποβαθμίζοντας έτσι σοβαρά το επίπεδο της Β Ξένης Γλώσσας στη Δημόσια Εκπαίδευση.

«Είναι επιτακτική η ανάγκη τα κενά να καλυφθούν με καθηγητές ΑΠΩ, οι οποίοι θα συμπληρώνουν το ωράριό τους με Εργαστήρια Δεξιοτήτων ή με ολοήμερο, αφού υπάρχουν ακόμα πολλά κενά, γιατί στην Α φάση, κενά της Αβάθμιας καλύφτηκαν κυρίως με ΑΜΩ, καθεστώς που θίγει την αξιοπρέπεια του κλάδου και υποβαθμίζει την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης», τονίζουν χαρακτηριστικά.

Aναλυτικά

Η Α φάση πρόσληψης Αναπληρωτών ΠΕ 07 ολοκληρώθηκε καλύπτοντας μόλις το
10% των κενών συνολικά και μόλις 8,5% συγκεκριμένα για τη Ββάθμια, μονοψήφιο
ποσοστό προσλήψεων, υποβαθμίζοντας έτσι σοβαρά το επίπεδο της Β Ξένης
Γλώσσας στη Δημόσια Εκπαίδευση. Για τα 130 κενά Πλήρους Ωραρίου στην
Ββάθμια μόνο, προσλήφθηκαν μόνο 13 εκπαιδευτικοί Γερμανικών, εκ των
οποίων 5 σε ολόκληρη την Αττική! Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι μόνο στη Ββάθμια
Δυτικής Αττικής υπάρχουν 137 κενές ώρες!

Είναι επιτακτική η ανάγκη τα κενά να καλυφθούν με καθηγητές ΑΠΩ, οι οποίοι θα
συμπληρώνουν το ωράριό τους με Εργαστήρια Δεξιοτήτων ή με ολοήμερο, αφού
υπάρχουν ακόμα πολλά κενά, γιατί στην Α φάση, κενά της Αβάθμιας καλύφτηκαν
κυρίως με ΑΜΩ, καθεστώς που θίγει την αξιοπρέπεια του κλάδου και υποβαθμίζει
την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης.

Ο ορυμαγδός που επικρατεί στην εκπαίδευση λόγω των υφιστάμενων κενών σε όλες
τις ειδικότητες, επηρεάζει ειδικά τα Γερμανικά για τον επιπλέον λόγο, ότι βάσει της εγκυκλίου Φ.52/37359/Δ1/10-04-2024, την 01.10.2024 οι μαθητές θα αναγκαστούν να διδαχτούν τη γλώσσα για την οποία υπάρχει διαθέσιμος εκπαιδευτικός! Αυτό, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί ΠΕ 05 Γαλλικής είναι κατά πολύ περισσότεροι, οδηγεί αδιαμφισβήτητα στον εξοβελισμό της Γερμανικής Γλώσσας από τη Δημόσια Εκπαίδευση. Φυσικά μια τέτοια προοπτική
καταστρατηγεί εντελώς το δικαίωμα των μαθητών στην ελεύθερη επιλογή της Β
Ξένης Γλώσσας και οδηγεί σταδιακά, αλλά με σταθερά βήματα στον νιχιλισμό της.
Η εκ των ων ουκ άνευ τοποθέτηση των καθηγητών Γερμανικής για κάλυψη των
κενών της Β φάσης τεκμαίρεται και από την πρόθεση συλλήβδην των
εκπαιδευτικών ΠΕ 07 να συνδέσουν άμεσα και από το Δημοτικό το μάθημα των
Γερμανικών με το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας. Το Υπουργείο πρέπει
να σεβαστεί το αναφαίρετο δικαίωμα των μαθητών στην δωρεάν Εκπαίδευση, να
ενισχύσει έμπρακτα τον θεσμό της Β Ξένης Γλώσσας και να μην αφήσει ως μοναδική
λύση στους γονείς το φροντιστήριο ξένων γλωσσών, συμβάλλοντας έτσι στην άνθιση
της παραπαιδείας.

Ειδικά τα Γερμανικά, ως πανελλαδικώς εξεταζόμενο μάθημα, δεν έχουν ξεκινήσει
ακόμα να διδάσκονται σε πάρα πολλά Γυμνάσια και Λύκεια της χώρας, ενώ δυστυχώς
έχει γίνει πλέον σύνηθες φαινόμενο σε διάφορα σχολεία να μη διδάσκονται καθόλου
Γερμανικά, παρά την μεγάλη ζήτηση των μαθητών για την γλώσσα. Ενδεικτικά
αναφέρουμε ότι μόνο στην Αττική και μόνο στην Ε Δημοτικού, περίπου 3.500
μαθητές δεν θα διδαχτούν φέτος Γερμανικά, παρά την πρόθεση, επιλογή και
δήλωσή τους.

Ως εκπαιδευτικοί απαιτούμε την κάλυψη όλων των κενών στην Β φάση, η οποία
πρέπει να υλοποιηθεί πολύ άμεσα, καθώς με την παρούσα κατάσταση υποσκάπτεται
το κύρος και η ομαλή λειτουργία του Δημοσίου Σχολείου, υπονομεύεται η
εμπιστοσύνη προς αυτό και ταυτόχρονα οι αδυναμίες του σχολικού συστήματος
βαραίνουν τους μαθητές και τους γονείς τους.

Η κάλυψη των κενών πρέπει να γίνει ΚΑΙ ως αντιστάθμιση στη μηδαμινή
κάλυψη, στην οποία προέβη το Υπουργείο στην Α φάση, στους ελάχιστους
διορισμούς καθηγητών ΠΕ 07 που ανακοινώθηκαν το καλοκαίρι, αλλά και στην
καταστρατήγηση της επιλογής τόσων μαθητών που επέλεξαν Γερμανικά, αλλά
θα διδαχτούν Γαλλικά, παρά τη θέλησή τους.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kinimatografos_151218.jpg
ΑΠΘ - Φοιτητές τμήματος Κινηματογράφου: «Να συσταθεί εκπαιδευτικός κλάδος ΠΕ Κινηματογράφου»
«Από την ίδρυση των καλλιτεχνικών σχολείων έως και σήμερα οι απόφοιτοι της Σχολής μας, εργάζονται μόνο ως ωρομίσθιοι καθηγητές καθώς δεν έχει...
ΑΠΘ - Φοιτητές τμήματος Κινηματογράφου: «Να συσταθεί εκπαιδευτικός κλάδος ΠΕ Κινηματογράφου»