σοβαδες
«Η κατάσταση έχει φτάσει οριακό σημείο, οι εκπαιδευτικοί συντονίζοντας τον αγώνα τους με τους γονείς και τους μαθητές»

Η Γ’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης με σχετική της ανακοίνωση καταγγέλλει την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατή στο 3ο ΓΕΛ Θεσσαλονίκης, με την πτώση σοβάδων κατά τη διάρκεια του μαθήματος.

«Ευτυχώς σήμερα έλειπαν πολλά παιδιά και όσα ήταν στην τάξη με τη παρότρυνση των εκπαιδευτικών είχαν έρθει στα μπροστινά θρανία κι έτσι δεν θρηνήσαμε θύματα…», αναφέρουν οι εκπαιδευτικοί.

Επιπλέον, τονίζουν πώς «τα προβλήματα θα οξυνθούν περισσότερο αν εφαρμοστούν τα σχέδια συγχωνεύσεων, συστεγάσεων και γενικότερα σαρδελλοποίησης των μαθητών που από κοινού επεξεργάζονται Δήμος, ΔΔΕ και Περιφερειακός Διευθυντής Κεντρικής Μακεδονίας».

Αναλυτικά:

Οι τεράστιες ευθύνες κυβέρνησης και δήμου για την άθλια κατάσταση στην οποία έχουν περιέλθει τα σχολεία του κέντρου της πόλης, αναδείχτηκαν με τη σημερινή αποκόλληση και πτώση σοβάδων σε τάξη του 3ου ΓΕΛ Θεσσαλονίκης κατά την ώρα του μαθήματος . Ευτυχώς σήμερα έλειπαν πολλά παιδιά και όσα ήταν στην τάξη με τη παρότρυνση των εκπαιδευτικών είχαν έρθει στα μπροστινά θρανία κι έτσι δεν θρηνήσαμε θύματα… Για το γεγονός ενημερώθηκε απευθείας η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, η οποία παρέπεμψε στο Δήμο. Αμέσως ενημερώθηκε η Αντιδημαρχία Παιδείας, η οποία με τη σειρά της παρέπεμψε στην Αντιδημαρχία Τεχνικών Έργων.

 Η υποχρηματοδότηση και η πολύχρονη αδιαφορία τόσο των διοικήσεων του δήμου όσο και των κυβερνήσεων, η έλλειψη προγραμματισμένου ελέγχου και συντήρησης των σχολείων του κέντρου έχουν φέρει τα σχολεία σε κατάσταση εγκατάλειψης  έτσι ώστε να απειλείται η ασφάλεια και η υγεία των μαθητών.

Τα προβλήματα θα οξυνθούν περισσότερο αν εφαρμοστούν τα σχέδια συγχωνεύσεων, συστεγάσεων και γενικότερα σαρδελλοποίησης των μαθητών που από κοινού επεξεργάζονται Δήμος, ΔΔΕ και Περιφερειακός Διευθυντής Κεντρικής Μακεδονίας υλοποιώντας την πολιτική του υπουργείου παιδείας για φθηνό κόστος στην παιδεία σύμφωνα με  τις υποδείξεις ΕΕ και ΟΟΣΑ.

Οργή στους γονείς, τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές προκαλεί το γεγονός ότι  παρόλο που η κατάσταση του κτιρίου όπου στεγάζονται το 3ο Γυμνάσιο και 3ο Λύκειο Θεσσαλονίκης είναι γνωστή στη Διοίκηση του Δήμου και των υπηρεσιών του, καθώς την ανέδειξαν εδώ και μήνες οι Σύλλογοι Γονέων και Κηδεμόνων, απαιτώντας να γίνουν οι απαραίτητες εργασίες συντήρησης, προκειμένου μαθητές και εκπαιδευτικοί να κάνουν μάθημα σε ασφαλές κτίριο, δεν έγινε καμία εργασία σ΄ αυτή την κατεύθυνση.

Αντίθετα, το καλοκαίρι, τα συνεργεία του Δήμου εργάστηκαν εντατικά στο χώρο των 3ου Γυμνασίου – Λυκείου για να χωρίσουν αίθουσες με γυψοσανίδες προετοιμάζοντας τη μετεγκατάσταση του Διαπολιτισμικού Λυκείου στο κτίριο, αγνοώντας τις ενστάσεις γονιών, εκπαιδευτικών, μαθητών όλων των εμπλεκόμενων σχολείων και υποτιμώντας τους κινδύνους και τα πολλαπλά προβλήματα που θα προκύψουν από το στοίβαγμα μαθητών\τριων τριών και μάλιστα  διαφορετικών τύπων σχολείων στο συγκεκριμένο διδακτήριο. Εξάλλου ουδέποτε γνωστοποιήθηκε αν έγινε έλεγχος από Υγειονομικές υπηρεσίες για την καταλληλότητα αυτών των παρεμβάσεων κι αν κατατέθηκε στις αρμόδιες υπηρεσίες κάποια έκθεση άδειας.

 Σε επισκέψεις στο σχολείο του Περιφερειακού Δ/ντή καθώς και των αντιδημάρχων Παιδείας και Τεχνικών έργων αναγνωρίστηκε από μεριάς τους η δυσκολία του εγχειρήματος καθώς και οι κίνδυνοι που θα προκύψουν αλλά ζητήθηκε, για άλλη μια φορά, από τους εκπαιδευτικούς να «βάλουν πλάτη». Μάλιστα, ο κ. Κόπτσης προέτρεψε τους καθηγητές να κάνουν «δύο εφημερίες αντί για μία»….

Απασχολημένος προφανώς όπως είναι με τα σενάρια συστεγάσεων, κατάργησης και συγχώνευσης τμημάτων, ο κος Κόπτσης δεν έχει μάλλον αντιληφθεί τη δυσμενή κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι εκπαιδευτικοί σε όλα σχεδόν τα σχολεία, καθώς οι μισοί από αυτούς αναγκάζονται να μετακινούνται από σχολείο σε σχολείο για 2, 4 ή 6 ώρες στο καθένα, και οι υπόλοιποι μισοί, που καλύπτουν το ωράριό τους σε μία σχολική μονάδα, επιφορτίζονται με εργασίες, που κανονικά αντιστοιχούν σε διπλάσιο προσωπικό. Στο 3ο Λύκειο συγκεκριμένα, οι καθηγητές έχουν εφημερία κάθε μέρα εκτός από τις δύο ή και παραπάνω εξωδιδακτικές εργασίες που έχει αναλάβει ο καθένας…

Ο δε αντιδήμαρχος τεχνικών έργων του δήμου Θεσσαλονίκης, έφτασε στο σημείο να εγκαλέσει ενώπιον των δημοσιογράφων τους εκπαιδευτικούς, επειδή τάχα δεν είχαν ενημερώσει την υπηρεσία του για τις φθορές που αντιμετωπίζει το κτήριο! Πρόκειται για ένα κατάφωρο ψέμα, που επιστρατεύεται για να αποποιηθεί ο δήμος τις ευθύνες του, καθώς, όπως σημειώσαμε και πιο πάνω, τα τεχνικά προβλήματα του κτηρίου είχαν επισημανθεί στον δήμο ήδη από το καλοκαίρι, όταν σχεδιαζόταν η μετακίνηση του Διαπολιτισμικού Γυμνασίου και Λυκείου στις εγκαταστάσεις του!   

Η κατάσταση έχει φτάσει οριακό σημείο. Οι εκπαιδευτικοί συντονίζοντας τον αγώνα τους με τους γονείς και τους μαθητές, απαιτούν:

•             Να ματαιωθεί κάθε σχέδιο ή σκέψη για συγχωνεύσεις, συστεγάσεις, συρρίκνωσης σχολείων.

•             Να γίνει ουσιαστικός έλεγχος όλων των σχολικών μονάδων σε όλα τα επίπεδα (στατική επάρκεια – προσεισμικός έλεγχος - έξοδοι διαφυγής - πυρασφάλεια - ασφαλής ηλεκτρολογική εγκατάσταση - επάρκεια σε προαύλια και χώρους συγκέντρωσης)  από αρμόδιες κρατικές ή δημοτικές υπηρεσίες και να εκδοθούν πιστοποιητικά καταλληλότητας για όλα τα σχολικά κτίρια άμεσα.

•             Κατασκευή νέων, ασφαλών και σύγχρονων σχολικών κτιρίων, αλλά και αναβάθμιση των σχολικών υποδομών για την εξυπηρέτηση των αυξημένων εκπαιδευτικών απαιτήσεων του 21ου αιώνα.

ΔΗΜΟΣΙΟ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΕ ΑΞΙΟΠΡΕΠΗ ΣΥΓΧΡΟΝΑ ΔΙΔΑΚΤΗΡΙΑ ΕΥΡΥΧΩΡΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΚΑΙ ΟΛΗ ΤΗ ΓΝΩΣΗ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Ηλεκτρικά αμάξια: Γιατί "έμειναν" στην Αράχωβα προκαλώντας κομφούζιο

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

lexika
Τι σημαίνει η λέξη πεχλιβάνης: Η ιστορία της λέξης και σε ποιες περιπτώσεις χρησιμοποιείται
Μεταφορικά, ο όρος αναφέρεται σε κάποιον ήρωα, σε έναν ατρόμητο και θαρραλέο άνθρωπο, ενώ στην πραγματικότητα, η λέξη χρησιμοποιείται για να...
Τι σημαίνει η λέξη πεχλιβάνης: Η ιστορία της λέξης και σε ποιες περιπτώσεις χρησιμοποιείται
knossos-amphora_eforeia_arxaiotiton_archaeology.jpg
Το μυστήριο με τα μαλάκια σε τούβλα μινωικών κατασκευών: Η αρχαία χρήση τους στην Κρήτη
Η έρευνα επικεντρώθηκε στη χρήση των μαλακίων ως έμμεσων δεικτών για την αναγνώριση αποσυντεθειμένων πλίνθων λάσπης, ενός υλικού που χρησιμοποιούνταν...
Το μυστήριο με τα μαλάκια σε τούβλα μινωικών κατασκευών: Η αρχαία χρήση τους στην Κρήτη
ladi
Νέα έρευνα συνδέει γνωστά μαγειρικά λάδια με κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου
Οι όγκοι παρουσίασαν αυξημένα επίπεδα βιοενεργών λιπιδίων – μικρών λιπαρών μορίων που παράγονται κατά την πέψη των σπορέλαιων
Νέα έρευνα συνδέει γνωστά μαγειρικά λάδια με κίνδυνο καρκίνου του παχέος εντέρου