Εκπαίδευση
Κίνδυνος για αύξηση του ωραρίου χωρίς να αυξηθούν οι αποδοχές των εκπαιδευτικών – Τι ανέφερε το ανυπόγραφο e-mail που εστάλη από τη Δευτεροβάθμια Διεύθυνση Εκπαίδευσης

Εκπαιδευτικοί σε σχολεία της Ηλείας ενημερώθηκαν επειγόντως από τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας ότι πρέπει να επιβλέπουν τους μαθητές μέχρι να σχολάσουν, όταν απουσιάζουν εκπαιδευτικοί λόγω κενών.

Σύμφωνα με την ΑΡΠΑ καθηγητών Ηλείας, «στάλθηκε ανυπόγραφο email στα σχολεία από τη Διεύθυνση Β/θμιας Ηλείας με το οποίο προωθείτο επείγουσα ενημέρωση (μετά από οδηγίες του ΥΠΑΙΘΑ και της ΠΔΕ Δυτικής Ελλάδας) που τόνιζε ότι οι μαθητές αποχωρούν από τη Σχολική Μονάδα σύμφωνα με το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα για το οποίο έχουν έγκαιρα ενημερωθεί οι μαθητές και οι γονείς- κηδεμόνες των μαθητών και ότι συμπλήρωση κενών λόγω απουσίας εκπαιδευτικού δεν προβλέπεται και επομένως οι μαθητές παραμένουν στη σχολική μονάδα με την επίβλεψη των εκπαιδευτικών».

«Είναι ολοφάνερο ότι επιχειρείται η καταστρατήγηση εργασιακών δικαιωμάτων μας. Διευθυντές-ντριες σχολείων απαιτούν από συναδέλφους εκπλήρωση εργασιών που δεν προβλέπονται ( πχ. φύλαξη μαθητών-τριών στα κενά τους, αντικατάσταση στις διδακτικές ώρες απόντων εκπαιδευτικών). Ετοιμάζονται με όρους τετελεσμένων να μας αυξήσουν το ωράριο εργασίας (γεγονός που οδηγεί και στην έμμεση μείωση των αποδοχών μας) και ταυτόχρονα να δημιουργήσουν περαιτέρω κλίμα ασφυκτικού ελέγχου, φόβου και υποταγής μας. Κι αυτά ενώ δεν προβλέπονται πουθενά και δεν υπάρχει καμία νέα σχετική εγκύκλιος από το Υπουργείο Παιδείας» επισημαίνει στην ανακοίνωσή της.

Η ανακοίνωση της Αριστερής Ριζοσπαστικής Παρέμβασης (ΑΡΠΑ) καθηγητών Ηλείας

ΔΕΝ ΘΑ ΑΠΟΔΕΧΘΟΥΜΕ ΠΑΡΑΒΙΑΣΕΙΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΜΑΣ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

ΔΕΝ ΘΑ ΤΟ ΕΠΙΤΡΕΨΟΥΜΕ!

Με το ξεκίνημα της σχολικής χρονιάς, και ενώ κλιμακώνεται η επίθεση στο δημόσιο σχολείο, στάλθηκε ανυπόγραφο email στα σχολεία από τη Διεύθυνση Β/θμιας Ηλείας με το οποίο προωθείτο επείγουσα ενημέρωση (μετά από οδηγίες του ΥΠΑΙΘΑ και της ΠΔΕ Δυτικής Ελλάδας) που τόνιζε ότι οι μαθητές αποχωρούν από τη Σχολική Μονάδα σύμφωνα με το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα για το οποίο έχουν έγκαιρα ενημερωθεί οι μαθητές και οι γονείς- κηδεμόνες των μαθητών και ότι συμπλήρωση κενών λόγω απουσίας εκπαιδευτικού δεν προβλέπεται και επομένως οι μαθητές παραμένουν στη σχολική μονάδα με την επίβλεψη των εκπαιδευτικών. Στην παράσταση της ΕΛΜΕ στη Διεύθυνση Β/θμιας Εκ/σης (8/10) θέσαμε αυτό το ζήτημα στον ΔΔΕ και ζητήσαμε να μας γνωστοποιηθεί η νομοθεσία στην οποία στηρίζονται οι «οδηγίες» του ανυπόγραφου email. Σαφή απάντηση δεν λάβαμε, γιατί οι εντολές αυτές είναι έωλες και αντιτίθενται και στο ισχύον νομοθετικό πλαίσιο.

Είναι ολοφάνερο ότι επιχειρείται η καταστρατήγηση εργασιακών δικαιωμάτων μας. Διευθυντές-ντριες σχολείων απαιτούν από συναδέλφους εκπλήρωση εργασιών που δεν προβλέπονται ( πχ. φύλαξη μαθητών-τριών στα κενά τους, αντικατάσταση στις διδακτικές ώρες απόντων εκπαιδευτικών). Ετοιμάζονται με όρους τετελεσμένων να μας αυξήσουν το ωράριο εργασίας (γεγονός που οδηγεί και στην έμμεση μείωση των αποδοχών μας) και ταυτόχρονα να δημιουργήσουν περαιτέρω κλίμα ασφυκτικού ελέγχου, φόβου και υποταγής μας. Κι αυτά ενώ δεν προβλέπονται πουθενά και δεν υπάρχει καμία νέα σχετική εγκύκλιος από το Υπουργείο Παιδείας.

Υπενθυμίζουμε και επισημαίνουμε τα εξής:

Το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ’ ανώτατο, και όχι υποχρεωτικό, 30 ώρες τη βδομάδα και ρυθμίζεται με την παρ. 8 του άρθρου 13 του ν. 1566/1985 (167 Α΄), όπως έχει τροποποιηθεί με την παρ. 2 του άρθρου 101 του ν. 4823/2021 (136 Α΄). Το διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης καθορίζεται με α) την § 13 του άρθρου 14 του ν. 1566/1985, όπως αντικαταστάθηκε με την § Θ2, περ.2, του άρθρου πρώτου του ν. 4152/2013 και β) την § 3 του άρθρου 48 του ν. 2413/1996. Από την διατύπωση των δύο ως άνω προβλέψεων και από την νομολογία που έχει κρίνει το ζήτημα των ορίων διδακτικής αλλά και διοικητικής απασχόλησης των εκπαιδευτικών, προκύπτει σαφώς ότι υφίσταται διάκριση μεταξύ του διδακτικού ωραρίου, που ορίζεται σαφώς και του ωραρίου εργασίας, το οποίο σχετίζεται με την ανάθεση ορισμένου διοικητικού έργου. Ώρες διδασκαλίας είναι αυτές, που παρέχονται εντός της τάξης (συμπεριλαμβανομένων και των διαλειμμάτων) και δεν μπορεί να υπερβεί κατά περίπτωση τις οριζόμενες τον νόμο διατάξεις. Σύμφωνα με το νόμο: «Το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ’ ανώτατο 30 ώρες. Με τη λήξη του διδακτικού ωραρίου ο εκπαιδευτικός μπορεί να αποχωρήσει, εκτός αν του έχει ανατεθεί συγκεκριμένο έργο (άρθρο 13 παρ. 8 και άρθρο 14 παρ. 20 του νόμου 1566/1985 π.χ. συμμετοχή σε γιορταστικές, αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις,

ενημέρωση των γονέων, …τήρηση βιβλίων του Σχολείου, εκτέλεση διοικητικών εργασιών), ή υπάρχει συνεδρίαση του συλλόγου διδασκόντων. Κάθε άλλη απασχόληση είναι “παράνομη”. Επισημαίνουμε ότι ο νόμος 1566/1985 υπερισχύει απολύτως απέναντι σε οποιαδήποτε εγκύκλιο και ακόμη πως δε μπορεί κανείς να υποχρεώσει συνάδελφο να αντικαταστήσει στα διδακτικά του καθήκοντα απόντα συνάδελφο.

Ακόμη επισημαίνουμε πως το εργασιακό ωράριο των εκπαιδευτικών είναι κατ’ ανώτατο όριο 30 ώρες εβδομαδιαίως, εφόσον τους έχει ανατεθεί από τα όργανα διοίκησης του σχολείου συγκεκριμένο έργο. Κατά συνέπεια, εκπαιδευτικός που συμπληρώνει το διδακτικό του ωράριο και δεν του έχει ανατεθεί άλλη εργασία, μπορεί να αποχωρήσει από το σχολείο ή να προσέλθει πριν την έναρξη του εάν η έναρξη του διδακτικού ωραρίου δεν συμπίπτει με την έναρξη του ημερησίου σχολικού προγράμματος (Διοικητικό Εφετείο Αθηνών 438/2009, Α Δημοσίευση).. Για την αποχώρηση του αυτή δε χρειάζεται συνδικαλιστική κάλυψη. Εκπαιδευτικοί με πλήρες διδακτικό ωράριο δεν υποχρεούνται να καλύπτουν κενά λόγω απουσίας άλλου εκπαιδευτικού ή να απασχολούν τους μαθητές με οποιοδήποτε τρόπο. Δεν υφίσταται καμία υποχρέωση παραμονής στο σχολείο από την έναρξη έως τη λήξη λειτουργίας (8πμ-2μμ). Κατά συνέπεια δεν ευσταθεί ότι μπορεί συνάδελφος να «απασχολήσει» παιδιά στην τάξη στα πλαίσια του εργασιακού του ωραρίου. Επιτήρηση μαθητών προβλέπεται μόνο στο διάλειμμα και στην εφημερία μας.

Ενημερώνουμε τους συναδέλφους των σχολείων :

1. Κανένας Διευθυντής δεν μπορεί να προσθέτει στο διδακτικό ωράριο των συναδέλφων ώρες διδασκαλίας ή απασχόλησης των μαθητών στην τάξη ή εκτός τάξης σε περίπτωση απουσίας άλλου συναδέλφου. Κάθε ώρα υπερωριακής απασχόλησης με βάση την προβλεπόμενη νομοθεσία πρέπει να αμείβεται.

2. Κανένας Δ/ντής δεν μπορεί να αναθέσει έργο γραμματείας σε κανένα συνάδελφο. Αυτό αποτελεί αποκλειστική αρμοδιότητα του ΠΥΣΔΕ και οι ώρες ανάθεσης αντιστοιχούν στο διδακτικό ωράριο των εκπαιδευτικών.

3. Από πουθενά δεν προβλέπεται «υπηρεσία γραφείου». Συμπλήρωση ωραρίου γίνεται με απόφαση ΠΥΣΔΕ και κανένας διευθυντής δεν μπορεί να επινοεί τρόπους αύξησης ωραρίου κατά το δοκούν.

4. Όσον αφορά στις συνεδριάσεις των Συλλόγων Διδασκόντων: «Οι συνεδριάσεις γίνονται μέσα στο ωράριο εργασίας και σε καμιά περίπτωση σε ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων» (Ν. 1566 άρθρο 11 ΣΤ. 2). Καμία συνεδρίαση δε μπορεί να γίνεται εκτός εργασιακού ωραρίου ή σε αργίες. Τη μέρα που έχει συγκληθεί ο ΣΔ, μπορεί να γίνεται σύμπτυξη των διδακτικών ωρών, ώστε να μείνει χρόνος πριν τη λήξη του ωραρίου εργασίας για να συνεδριάσει ο ΣΔ.

5. Δεν εφαρμόζουμε καμιά προφορική εντολή της διοίκησης που αφορά καταστρατήγηση του πλαισίου εργασιακών δικαιωμάτων και σε κάθε περίπτωση να απαιτούμε έγγραφη και αιτιολογημένη εντολή.

6. Κανείς συνάδελφος, κανείς Σύλλογος Διδασκόντων, κανείς Διευθυντής να μην αποδεχθούν να εφαρμόσουν τις απαράδεκτες ανυπόγραφες οδηγίες.

7. Καλούμε τους συναδέλφους να μη συναινούν στην παραβίαση των εργασιακών δικαιωμάτων μας. Να μην αποδέχονται επιπλέον καθήκοντα που δεν προβλέπονται από καμία εκπαιδευτική διαδικασία και να επικοινωνούν με το σωματείο (ΕΛΜΕ) σε κάθε περίπτωση παραβίασής τους.

Η κυβέρνηση δεν έχει σταματήσει να επεξεργάζεται σχέδια για την επιβολή του 30ωρου εργασίας στα σχολεία δημιουργώντας όρους τετελεσμένων. Οι επιθέσεις στα εργασιακά δικαιώματα δεν έχουν τέλος. Να υπερασπιστούμε ατομικά και συλλογικά, με αποφάσεις των συλλόγων διδασκόντων, τα δικαιώματά μας. Ενισχύουμε τη συλλογική δράση, συμμετέχουμε στις διαδικασίες του συνδικαλιστικού κινήματος.

Διεκδικούμε:

1. Την πρόσληψη σε όλα τα σχολεία μόνιμου διοικητικού προσωπικού (γραμματείς, φύλακες, επιστάτες κ. ά.), θέσεις που ήταν ελάχιστες, και που καταργούνται μετά την αποψίλωση που έχουν υποστεί.

2. Στελέχωση του σχολείου με μόνιμο επιστημονικό και βοηθητικό προσωπικό (ψυχολόγοι, κοινωνικοί λειτουργοί, νοσηλευτές, ειδικό βοηθητικό προσωπικό).

3. Να λειτουργήσει Ενισχυτική και Πρόσθετη Διδασκαλία σε όλα τα σχολεία με προσλήψεις εκπαιδευτικών οι οποίοι θα καλύψουν και τις αυξημένες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών που δημιούργησε η περίοδος της πανδημίας.

4. Κανείς εκπαιδευτικός σε περισσότερα από 2 όμορα σχολεία.

5. Επαναφορά του ωραρίου στα επίπεδα του 2013.

ΟΧΙ ΣΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΟΛΥΕΡΓΑΛΕΙΟ!

ΥΠΕΡΑΣΠΙΖΟΜΑΣΤΕ ΤΑ ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ ΜΑΣ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

ΚΑΙ ΤΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΜΑΣ ΕΡΓΟ.

Διοίκηση Β/θμιας Εκπ/σης και ορισμένοι Διευθυντές σχολείων να σταματήσουν

να παραβιάζουν εργασιακά μας δικαιώματα! Δεν θα το επιτρέψουμε!

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

Είσαι άνεργος στο κέντρο της Αθήνας; ΠΑΡΕ ΤΩΡΑ έκτακτο επίδομα 1000 ευρώ 

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 24/12

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

κομικ
Mαθητές/τριες σχεδίασαν κόμικς για την κλιματική και περιβαλλοντική κρίση
Πρόκειται για μία δράση στο πλαίσιο του προγράμματος Youth Climate Action Fund που υλοποιήθηκε από την Athens Comics Library με την υποστήριξη του...
Mαθητές/τριες σχεδίασαν κόμικς για την κλιματική και περιβαλλοντική κρίση
eidiki agwgi
Απόφοιτοι Παιδαγωγικών 2025: Οι κορυφαίες εξ αποστάσεως σπουδές Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα
Σας παρουσιάζουμε τα 2 πρώτα βήματα στις σπουδές και στην επιμόρφωση στην Ειδική Αγωγή που κάνει το 90% των τελειόφοιτων και αποφοίτων Παιδαγωγικών...
Απόφοιτοι Παιδαγωγικών 2025: Οι κορυφαίες εξ αποστάσεως σπουδές Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα