Όπως είναι γνωστό το μεσημέρι της Πέμπτης (07/11) πάνω από 200 εκπαιδευτικοί και εργαζόμενοι συγκεντρώθηκαν έξω από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δ’ Αθήνας στη Νέα Σμύρνη, προκειμένου να εκφράσουν την αλληλεγγύη τους στην Ελευθερία Παλαιστίδου, τη δασκάλα του 3ου Δημοτικού Σχολείου του Ταύρου, η οποία διώκεται επειδή θέλησε να αναδείξει το μήνυμα της ειρήνης, μέσα από τις εικαστικές δημιουργίες των μαθητών της.
Τα παιδιά στην τάξη της εκπαιδευτικού κλήθηκαν από την ίδια να δημιουργήσουν έργα με θέμα την ειρήνη. Μεταξύ των έργων, ήταν και ένα που περιελάμβανε το μήνυμα για «Λευτεριά στην Παλαιστίνη». Σύμφωνα με τα όσα έχουν γίνει γνωστά, η πρωτοβουλία της δασκάλας είχε σαν αποτέλεσμα να ξεκινήσει μια διαδικασία πειθαρχικής δίωξης της μετά από παρέμβαση του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δ΄ Αθήνας. Η εκπαιδευτικός κλήθηκε σε απολογία με την κατηγορία της παράβασης υπαλληλικού καθήκοντος. Την ημέρα που η παιδαγωγός απολογούνταν στον ενώπιον του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας, Ιωάννη Κουμέντου, οι συνάδελφοί της αλλά και γονείς του σχολείου και απλοί πολίτες, βρέθηκαν στο πλευρό της καθώς, όπως υποστηρίζουν, πρόκειται για παρέμβαση στο εκπαιδευτικό έργο της δασκάλας, η οποία απλώς δίδαξε τις αξίες της αλληλεγγύης και της καταδίκης του πολέμου.
«Κάντε ό,τι θέλετε μέσα στην τάξη αλλά μην τα βγάζετε προς τα έξω»
«Την ώρα που η συναδέλφισσα κατέθεσε την γραπτή απολογία της, στο γραφείο του διευθυντή ανέβηκαν μαζί της και ο δικηγόρος, Θανάσης Καμπαγιάννης, και το ΔΣ του Συλλόγου, αλλά και εκπρόσωποι από το ΔΣ της ΔΟΕ και ένας εκπρόσωπος από την εκτελεστική επιτροπή της ΑΔΕΔΥ», είπε στην Αφροδίτη Γκόγκογλου (ethnos.gr) η Γραμματέας του Συλλόγου Εκπαιδευτικών «Ο Παρθενώνας», Αδριανή Προκόπη και συνεχίζει: «στη συνάντηση που είχαμε, ο διευθυντής εκπαίδευσης είπε με τον πιο καθαρό τρόπο ότι, “κάντε ό,τι θέλετε μέσα στην τάξη σας, μην τα βγάζετε όμως προς τα έξω”. Μας είπε ακόμα ότι εμείς φταίμε για ό,τι συμβαίνει γιατί πολιτικοποιήσαμε αυτά που έκανε η συναδέλφισσά μας, πρώτο γράφοντας μέσα στην τάξη “Λευτεριά στην Παλαιστίνη”». Η κ. Προκόπη τονίζει ότι «ήταν ξεκάθαρα πολιτικό το επίδικο από την πλευρά, και του διευθυντή εκπαίδευσης, και του υπουργείου. Ώστε να μην ακούγεται καθόλου το συγκεκριμένο αίτημα». Όπως τονίζει η ίδια, ο διευθυντής εκπαίδευσης, «επέμενε στο σκεπτικό ότι ήταν πανό πολιτικού περιεχομένου το οποίο κρεμάστηκε δίπλα από την πινακίδα του σχολείου».
«Το υπουργείο δίνει την κατεύθυνση να μιλήσουμε για την αποταμίευση, όταν οικογένειες δεν μπορούν να βγάλουν την εβδομάδα»
Μιλώντας για το υπουργείο παιδείας, η κ. Προκόπη τονίζει: «αυτό που θα ήθελαν είναι ένα σχολείο το οποίο θα είναι αποστειρωμένο από οτιδήποτε κοινωνικό. Από οτιδήποτε συμβαίνει στην κοινωνία – γιατί το σχολείο είναι φορέας της κοινωνίας βέβαια. Άρα πολλά από τα ζητήματα τα οποία υπάρχουν εκεί έξω -από το πιο μικρό μέχρι το πιο μεγάλο- φτάνουν στο σχολείο. Το υπουργείο δίνει την κατεύθυνση να μιλήσουμε για την αποταμίευση, όταν έχουμε οικογένειες που δεν μπορούν να βγάλουν την εβδομάδα- ούτε καν τον μήνα. Θέλουν να συζητήσουμε για την αποταμίευση, αλλά να μη συζητήσουμε για σοβαρά, κοινωνικά θέματα».
Ένα σχολείο άχρωμο, άγευστο, άοσμο
Η ίδια, τονίζει ότι και σε άλλες περιπτώσεις υπήρξαν «κρούσματα» απόπειρας παρέμβασης του υπουργείου στο έργο των εκπαιδευτικών. «Ακόμα και στο κομμάτι που υπάρχει στα εργαστήρια δεξιά δεξιοτήτων για την σεξουαλική αγωγή – τον τρόπο που κάθε παιδί θα μάθει να προστατεύει το σώμα και τον εαυτό του, θα μάθει να λέει “όχι”, να ξεχωρίζει τις προκλήσεις. Πριν ενάμιση χρόνο είχαμε τη συναδέλφισσα που έδειξε στην τάξη την ταινία “Αγόρια στο ντους”, η οποία κυνηγήθηκε γιατί, όπως είπαν και εντός πολλών εισαγωγικών, “θα οδηγούσε τα παιδιά στην ομοφυλοφιλία”. Να ποινικοποιήσουμε δηλαδή και κάποια παιδιά που τώρα ανακαλύπτουν τον εαυτό τους, να μην μάθουν να αποδέχονται το διπλανό ή την διπλανή τους, ούτε το ίδιο τους το σώμα. Είναι δυνατόν, παιδιά που ακόμα ανακαλύπτουν τον εαυτό τους και δεν ξέρουν τι τους συμβαίνει, να θεωρούν ότι κάνουν κάτι κακό; Ότι νιώθουν, αισθάνονται ή σκέφτονται κάτι κακό;», αναρωτιέται.
«Αυτή είναι η μόνη κατεύθυνση του υπουργείου παιδείας, ένα σχολείο άχρωμο, άγευστο, άοσμο, που δεν θα ενοχλεί, δε θα γεννά ερωτήματα, ούτε θα καλύπτει τα κενά του συστήματος», καταλήγει.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 12/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη