pierrakakis
«Σας ζητώ να διορθώσετε αυτή τη λανθασμένη απόφαση και να επιτρέψετε στους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν στο ενιαίο σύστημα κινητικότητας»

Για το μείζων ζήτημα της κινητικότητας και τη μη δυνατότητα συμμετοχής των εκπαιδευτικών σε αυτό έστειλε επιστολή στον υπουργό Παιδείας, Κυριάκο Πιερρακάκη, ο εκπαιδευτικός Θάνος Μούκας.

«Κύριε Υπουργέ, σας ζητώ να διορθώσετε αυτή τη λανθασμένη απόφαση και να επιτρέψετε στους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν στο ενιαίο σύστημα κινητικότητας. Παρακαλώ μην αλλάζετε εκ των υστέρων τους όρους με τους οποίους κάποιοι αποδεχθήκαμε το διορισμό μας. Μην κλονίζετε την εμπιστοσύνη μας απέναντί σας. Μην στερείτε την εξέλιξη σε ανθρώπους πανεπιστημιακής εκπαίδευσης. Μην επηρεάζετε αρνητικά τη ζωή των εργαζομένων του Υπουργείου που προΐστασθε. Ελπίζω να διαβάσετε αυτή την επιστολή και να πράξετε το δίκαιο για τους υπαλλήλους σας» επισημαίνει στην επιστολή του, την οποία δημοσιεύει το alfavita.gr.

H επιστολή ενός εκπαιδευτικού προς τον κ. Πιερρακάκη σχετικά με το δικαίωμα στην κινητικότητα

Αγαπητέ κ. Υπουργέ,

με το νόμο 5143/2024 καταργήσατε το δικαίωμα των εκπαιδευτικών να συμμετέχουν στην κινητικότητα των δημοσίων υπαλλήλων. Η απόφασή σας αυτή επηρεάζει άμεσα και με αρνητικό τρόπο τη ζωή μου και επιπλέον θεωρώ ότι είναι απολύτως λανθασμένη όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς για τους ακόλουθους λόγους:

1) Όταν διορίστηκα τον Αύγουστο του 2021 και αποφάσισα να αποδεχθώ το διορισμό μου έλαβα αυτή την απόφαση γνωρίζοντας ότι έχω το δικαίωμα να συμμετέχω στο ενιαίο σύστημα κινητικότητας. Για ποιο λόγο και με ποιο δικαίωμα αλλάζετε εκ των υστέρων τους όρους με τους οποίους διορίστηκα; Αν γνώριζα ότι δεν έχω το δικαίωμα της συμμετοχής στο ενιαίο σύστημα κινητικότητας είναι πολύ πιθανό να λάμβανα διαφορετική απόφαση!! Είναι πολύ σημαντικό ανάμεσα σε εργοδότη και εργαζόμενο να υπάρχει σχέση εμπιστοσύνης. Όταν αλλάζετε τους όρους εκ των υστέρων πώς γίνεται να σας εμπιστευτεί κάποιος;

2) Η απόφαση εξαίρεσης των εκπαιδευτικών από το ενιαίο σύστημα κινητικότητας συνιστά ή όχι άνιση μεταχείριση ανάμεσα στους υπαλλήλους του Δημοσίου; Για ποιο λόγο κάποιοι υπάλληλοι έχουν το δικαίωμα να βελτιώσουν τη θέση τους ενώ κάποιοι άλλοι όχι; Σε αυτό το σημείο να τονίσουμε ότι στερείτε τη δυνατότητα της εξέλιξης σε υπαλλήλους πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, κάτι που θεωρώ απαράδεκτο.

3) Υπάρχουν εκπαιδευτικοί που έχουν κουραστεί ή που δεν τους ταιριάζει η τάξη. Οι υπάλληλοι αυτοί, που είναι πανεπιστημιακής εκπαίδευσης, θα μπορούσαν να προσφέρουν πολλά περισσότερα από κάποια άλλη θέση του Δημοσίου. Για ποιο λόγο αυτοί οι υπάλληλοι να μην έχουν τη δυνατότητα να μετακινηθούν σε κάποια άλλη υπηρεσία ώστε να μπορούν να προσφέρουν στο Ελληνικό Δημόσιο το μέγιστο των δυνατοτήτων τους;

4) Ο μέσος όρος ηλικίας των εκπαιδευτικών είναι πολύ υψηλός κάτι που όπως καταλαβαίνετε δυσκολεύει το έργο των εκπαιδευτικών. Οι νεότεροι καθηγητές μπορούν να προσεγγίσουν πιο εύκολα τους μαθητές. Στερώντας το δικαίωμα στην κινητικότητα, στερείτε τη δυνατότητα να μπαίνουν στο εκπαιδευτικό σύστημα νεότεροι καθηγητές, ώστε να μειωθεί ο μέσος όρος ηλικίας των εκπαιδευτικών.

Αναφέρεται πολλές φορές το επιχείρημα ότι αν συμμετέχουν οι εκπαιδευτικοί στην κινητικότητα ότι θα δημιουργηθούν προβλήματα στα σχολεία. Το επιχείρημα αυτό είναι απολύτως έωλο διότι αφενός η συμμετοχή στο σύστημα της κινητικότητας προβλέπει να είναι καλυμμένες οι οργανικές θέσεις της υπηρεσίας από την οποία αποχωρεί ένας υπάλληλος τουλάχιστον κατά τα 2/3 και αφετέρου ο αριθμός των εκπαιδευτικών που μετατίθενται  σε άλλες υπηρεσίες είναι εξαιρετικά μικρός σε σχέση με το συνολικό αριθμό των εκπαιδευτικών. Το βασικό πρόβλημα των κενών στα σχολεία δεν είναι οι μεταθέσεις ή οι μετατάξεις, στις οποίες κενώνονται οργανικές θέσεις τις οποίες μπορείτε να πληρώσετε μέσω κανονικών διορισμών, αλλά οι αποσπάσεις, στις οποίες οι θέσεις είναι κενές και ταυτόχρονα δεσμευμένες.

Κύριε Υπουργέ, σας ζητώ να διορθώσετε αυτή τη λανθασμένη απόφαση και να επιτρέψετε στους εκπαιδευτικούς να συμμετέχουν στο ενιαίο σύστημα κινητικότητας. Παρακαλώ μην αλλάζετε εκ των υστέρων τους όρους με τους οποίους κάποιοι αποδεχθήκαμε το διορισμό μας. Μην κλονίζετε την εμπιστοσύνη μας απέναντί σας. Μην στερείτε την εξέλιξη σε ανθρώπους πανεπιστημιακής εκπαίδευσης. Μην επηρεάζετε αρνητικά τη ζωή των εργαζομένων του Υπουργείου που προΐστασθε. Ελπίζω να διαβάσετε αυτή την επιστολή και να πράξετε το δίκαιο για τους υπαλλήλους σας.

Σας ευχαριστώ θερμά για το χρόνο σας και είμαι πάντοτε στη διάθεσή σας.

 Με εκτίμηση

Θάνος Μούκας

Χημικός, MSc, PhD

ΠΕ04.02 - ΔΔΕ Β’ Αθήνας

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 18/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

iky-flag.jpg_501x267_q75_subsampling-2.jpg
Επιβεβαίωση alfavita.gr: Ερχονται νέες υποτροφίες ΙΚΥ σε Ευπαθείς Κοινωνικές Ομάδες (ΕΚΟ) και τρίτεκνους /πολύτεκνους
Το alfavita.gr είχε αποκαλύψει ότι ετοιμάζεται αυτή η προκήρυξη στις  22 Οκτωβρίου, με συνέντευξη της νέας προέδρου του ΙΚΥ κ.Βάσως Κιντή, και...
Επιβεβαίωση alfavita.gr: Ερχονται νέες υποτροφίες ΙΚΥ σε Ευπαθείς Κοινωνικές Ομάδες (ΕΚΟ) και τρίτεκνους /πολύτεκνους
Κινητοποίηση εκπαιδευτικών στην Κέρκυρα
Απεργία στην αξιολόγηση – Εκπαιδευτικοί Κέρκυρας: «Κινητοποίηση την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου»
Απεργία στην αξιολόγηση – Εκπαιδευτικοί Κέρκυρας: Στάσεις εργασίας για τη συμμετοχή στην κινητοποίηση
Απεργία στην αξιολόγηση – Εκπαιδευτικοί Κέρκυρας: «Κινητοποίηση την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου»
nipio_3.jpg
Ανησυχία σε δημοτικά και νηπιαγωγεία για την μείωση των μαθητών
Οι διευθυντές κάνουν μια σειρά προτάσεων προς την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας επισημαίνοντας πως «είναι ρεαλιστικές και εφαρμόσιμες και...
Ανησυχία σε δημοτικά και νηπιαγωγεία για την μείωση των μαθητών