sxoliki_taxi
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων προχωράει άμεσα τη θεσμοθέτηση ενός νέου μαθήματος Ηθικής για μαθητές που επιλέγουν την απαλλαγή από τα Θρησκευτικά.

To 2025 φέρνει ένα νέο  μάθημα  (Ηθική) στα σχολεία αποκλειστικά για τους μαθητές που έχουν πάρει απαλλακτικό από την διδασκαλία των Θρησκευτικών. Το Υπουργείο Παιδείας έδωσε το πράσινο φως στο Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής ώστε να δρομολογηθεί η συγγραφή των εγχειριδίων που θα αποτελέσουν βασικό άξονα του θεματικού εκπαιδευτικού προγράμματος που θα αποτελέσει διδακτικό αντικείμενο για όσους μαθητές από την Γ Δημοτικού έως και την Γ Λυκείου έχουν καταθέσει σχετικό αίτημα και δεν παρακολουθούν στο ωρολόγιο πρόγραμμα της τάξης του τα Θρησκευτικά.

Οι αποφάσεις της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας, που έθεσαν ως υποχρεωτική τη δυνατότητα απαλλαγής για λόγους συνείδησης, οδήγησαν στη διαμόρφωση αυτής της πολιτικής.

Ο κύβος ερρίφθη, οι σχετικές διαδικασίες έχουν δρομολογηθεί και όπως ανακοινώθηκε το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), σε συνεργασία με το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών (ΕΚΠΑ), αναλαμβάνουν από κοινού την εκπόνηση Προγράμματος Σπουδών, Οδηγού για τον Εκπαιδευτικό, καθώς και προδιαγραφών εκπόνησης διδακτικού πακέτου για το μάθημα της Ηθικής, από τη Γ΄ τάξη Δημοτικού έως και τη Γ΄ Λυκείου, στο πλαίσιο των αποφάσεων της Ολομέλειας του Συμβουλίου της Επικρατείας.

Σύμφωνα με τις αποφάσεις, προτείνεται η διδασκαλία μαθήματος σχετικό με το γνωστικό αντικείμενο της Ηθικής για τους μαθητές και τις μαθήτριες που απαλλάσσονται από το μάθημα των Θρησκευτικών.

Το περιεχόμενο του νέου μαθήματος

Η Ηθική, όπως σχεδιάζεται, θα καλύπτει ένα ευρύ φάσμα θεμάτων που προωθούν:

  1. Ηθική αγωγή και ανάπτυξη δεξιοτήτων: Επικοινωνία, δημιουργικότητα, και αυτενέργεια.
  2. Ενεργή πολιτότητα: Ελεύθερους, υπεύθυνους, και κριτικά σκεπτόμενους πολίτες.
  3. Ανάπτυξη αξιών: Σεβασμός στη φύση, τον άνθρωπο, και την πατρίδα.

Οι θεματικές ενότητες του μαθήματος

  • Αξίες και Ηθικές Αρχές:

Δικαιοσύνη, ακεραιότητα, αλληλεγγύη.

  • Ηθικά Διλήμματα:

Ανθρώπινα δικαιώματα, βιοηθική, περιβαλλοντική ηθική.

  • Κοινωνική Αλληλεγγύη:

Υποστήριξη ευπαθών ομάδων, εθελοντισμός.

  • Διαπολιτισμικός Διάλογος:

Εκτίμηση της πολυπολιτισμικότητας, διαχείριση της διαφορετικότητας.

  • Ηθική και Τεχνολογία:

Τεχνητή νοημοσύνη, γενετική μηχανική

Αυξημένο ενδιαφέρον για απαλλαγές

Η εισαγωγή του μαθήματος Ηθικής μπορεί να οδηγήσει σε αύξηση των αιτήσεων απαλλαγής από τα Θρησκευτικά. Με τις τρέχουσες αιτήσεις να κυμαίνονται στις 10.500 ετησίως, το νέο πλαίσιο παρέχει στους γονείς και τους μαθητές περισσότερες επιλογές.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 10/03

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

nosokomeia
Σε κρίσιμη κατάσταση ο 3χρονος που παρασύρθηκε από ΙΧ στη Λάρισα - Νοσηλεύεται στη ΜΕΘ
Η είδηση του ατυχήματος έχει σοκάρει την τοπική κοινωνία, με πολλούς να εκφράζουν την αλληλεγγύη τους και την ελπίδα για την ανάκαμψη του μικρού...
Σε κρίσιμη κατάσταση ο 3χρονος που παρασύρθηκε από ΙΧ στη Λάρισα - Νοσηλεύεται στη ΜΕΘ
meloni
Μαθητές «εργαζόμενοι» και τα σχολεία της Μελόνι: Ανήλικος στην Ιταλία παραλίγο να χάσει το χέρι του στην επιχείρηση που «εκπαιδευόταν» τζάμπα
Επικίνδυνα για τους μαθητές «εργαζόμενους» και τα σχολεία της Μελόνι
Μαθητές «εργαζόμενοι» και τα σχολεία της Μελόνι: Ανήλικος στην Ιταλία παραλίγο να χάσει το χέρι του στην επιχείρηση που «εκπαιδευόταν» τζάμπα
πτυχ
Αγορά Εργασίας στην Ελλάδα: Ποιες είναι οι αιτίες για τα χαμηλά ποσοστά απασχόλησης νέων πτυχιούχων
Αυτή η ανισότητα κατατάσσει τη χώρα στην τελευταία θέση της ΕΕ ως προς την απασχόληση των νέων πτυχιούχων
Αγορά Εργασίας στην Ελλάδα: Ποιες είναι οι αιτίες για τα χαμηλά ποσοστά απασχόλησης νέων πτυχιούχων