«Γιατί χρειάζονται εξετάσεις και χορηγίες για να έχουν τα σχολεία ΟΛΩΝ των παιδιών τα αυτονόητα; Καλά και ασφαλή κτήρια; Σύγχρονες υποδομές; Δημιουργικό μάθημα; Τέχνη; Αθλητισμό; Ψυχολόγους; Γιατί να φτιάχνονται καλά σχολεία για τους λίγους και τα σχολεία των πολλών να παραμένουν μέσα στα προβλήματα;»
Απάντηση δυστυχώς δεν αναμένεται να λάβουν οι μαθητές της Αθήνας που συνέταξαν αυτές τις ερωτήσεις, καθώς και πολλές ακόμα σχετικά με την επικείμενη λειτουργία των Ωνάσειων σχολείων. Οπως και δεν θα τους απαντηθεί η εξίσου εύλογη απορία:
«Οι μαθητές που πάμε ήδη σε αυτά τα σχολεία – χωρίς εξετάσεις- αλλά και οι καθηγητές μας τι θα γίνουμε από την νέα χρονιά; Αν αλλάξουν όλοι οι καθηγητές μας και αν οι νέοι καθηγητές στο σχολείο «ασχολούνται» με τα νέα μαθήματα και τους νέους μαθητές, με εμάς ποιος θα ασχοληθεί;»
Αν ήταν σταυρόλεξο, θα απαντούσε κανείς «απορία ψάλτου βηξ». Είναι όμως η νέα πραγματικότητα και τέτοιες ουσιαστικές ερωτήσεις, καλό θα ήταν να τις λάμβανε υπόψιν το Υπουργέιο Παιδείας προτού εξαγγείλει μέτρα-υπερπαραγωγή.
Αναλυτικά η ανακοίνωση των μαθητών
Το Υπ. Παιδείας και η κυβέρνηση της ΝΔ ανακοίνωσαν την μετατροπή 22 Γυμνασίων και Λυκείων της χώρας μας σε Ωνάσεια- Πρότυπα Σχολεία σε συνεργασία με το Ίδρυμα Ωνάση. Σε αυτά τα σχολεία οι μαθητές θα μπαίνουν με εξετάσεις και τεστ (ΣΤ Δημοτικού και Γ Γυμν) ενώ οι καθηγητές σε αυτά θα προσλαμβάνονται με κριτήρια που θα ανακοινώσει το Υπ. Παιδείας και το Ίδρυμα Ωνάση. Αυτά τα σχολεία θα αναβαθμιστούν σε κτήρια και υποδομές, θα έχουν ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς και θα κάνουν παραπάνω ώρες μαθήματα ρομποτικής, νέων τεχνολογιών, καλλιτεχνικής και αθλητικής Παιδείας.
Έχουμε ορισμένα ερωτήματα προς τον Υπουργό, όμως:
1. Οι μαθητές που πάμε ήδη σε αυτά τα σχολεία – χωρίς εξετάσεις- αλλά και οι καθηγητές μας τι θα γίνουμε από την νέα χρονιά; Αν αλλάξουν όλοι οι καθηγητές μας και αν οι νέοι καθηγητές στο σχολείο «ασχολούνται» με τα νέα μαθήματα και τους νέους μαθητές, με εμάς ποιος θα ασχοληθεί; Οι καθηγητές μας που θα πάνε;
2. Οι μαθητές συνολικά της γειτονιάς αν δεν «πετύχουν» στις εξετάσεις, σε ποιο Γυμνάσιο και Λύκειο θα πάνε; Θα στοιβαχτούν απλά στο διπλανό; Πόσοι πια θα μαζευόμαστε στις τάξεις των “απλών” Γυμνασίων και Λυκείων; Είμαστε ήδη 25άρια Τμήματα, πόσοι ακριβώς θέλετε να είμαστε στις τάξεις;
Πχ στην Κυψέλη λειτουργούν 4 Γυμνάσια και 2 Λύκεια για χιλιάδες μαθητές. Από αυτά 1 Γυμνάσιο και 1 Λύκειο (το 15ο Γυμνάσιο και 15ο Λύκειο) θα γίνουν Ωνάσεια- Πρότυπα. Αυτό σημαίνει θα μπορούν να έρχονται σε αυτά παιδιά από όλη την Περιφέρεια Αττικής, όχι μόνο της Κυψέλης.
Δηλαδή, εκατοντάδες κάθε χρόνο μαθητές Γυμνασίου της Κυψέλης που δε θα καταφέρουν να μπουν με εξετάσεις στο 15 θα στοιβάζονται στο μοναδικό Λύκειο που μένει στην περιοχή; Στο σχολείο (39ο ΓΕΛ), δηλαδή που έγινε viral γιατί έχουν διαβρωθεί τόσο πολύ τα θεμέλιά του που φαίνονται με γυμνό μάτι;
Αντίστοιχα, στο Πέραμα, στον Κολωνό, στο Μενίδι… Και αυτό αφορά τα παιδιά Δημοτικού και Γυμνασίου, τις γειτονιές μας, τα αδέρφια και τις οικογένειές μας.
3. Και τελευταίο και πιο σημαντικό: Γιατί χρειάζονται εξετάσεις και χορηγίες για να έχουν τα σχολεία ΟΛΩΝ των παιδιών τα αυτονόητα; Καλά και ασφαλή κτήρια; Σύγχρονες υποδομές; Δημιουργικό μάθημα; Τέχνη; Αθλητισμό; Ψυχολόγους; Γιατί να φτιάχνονται καλά σχολεία για τους λίγους και τα σχολεία των πολλών να παραμένουν μέσα στα προβλήματα; Τα χρήματα που οι γονείς μας πληρώνουν σε φόρους στο κράτος που πάνε; Γιατί δε δίνονται για να φτιαχτούν τα σχολεία μας; Γιατί πρέπει να το κάνει αυτό κάποιος ιδιώτης χορηγός; Έτσι θα γίνεται από δω και πέρα; Για ό, τι έλλειψη έχουμε θα «ψάχνουμε» χορηγούς; Αλλά, όταν λέμε πως δίνετε τα λεφτά των γονιών μας στα πολεμικά σχέδια του ΝΑΤΟ και όχι στα σχολεία μας, μας λέτε ότι είμαστε υπερβολικοί!
Κ. Πιερρακάκη, δώστε τις απαντήσεις σας αλλά ό, τι και να πείτε, οι μαθητές και οι μαθήτριες έχουμε από καιρό σταματήσει να ακούμε κάθε κυβέρνηση που όλο λέει πως θα αναβαθμίσει την Παιδεία μας. Γιατί, κάθε χρόνο τα σχολεία μας είναι μέσα στα προβλήματα. Κάθε χρόνο ανταγωνιζόμαστε ο ένας τον άλλον σε ατελείωτες εξετάσεις για «μια θέση στο όνειρο». Τώρα θέλετε να ανταγωνιζόμαστε από το Δημοτικό μπας και μπαίνουμε σε ένα «καλό» Γυμνάσιο.
Εμείς θέλουμε καλά σχολεία για όλους με ευθύνη του κράτους και όχι με το αν «βρεθεί» ένας χορηγός και «κάτι δώσει» (άραγε για την φουκαριάρα την μάνα του;)
Αυτό αξίζουμε και για αυτό θα συνεχίσουμε να αγωνιζόμαστε κάθε μέρα μέσα από τα μαθητικά μας συμβούλια μαζί με τους γονείς, τους καθηγητές μας και όλο το λαό.
ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΑΘΗΝΑΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 22/01
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση