Ημερίδα με στόχο την ενημέρωση και προετοιμασία των διευθυντών των σχολικών μονάδων που θα συμμετέχουν στην κύρια εφαρμογή της Διεθνούς Έρευνας PISA 2025 που θα διεξαχθεί από τις 17 Μαρτίου μέχρι και τις 11 Απριλίου, με τη συμμετοχή συνολικά 245 Δημόσιων και Ιδιωτικών Γυμνασίων, ΓΕΛ και ΕΠΑΛ σε ολόκληρη τη χώρα πραγματοποιήθηκε σήμερα Δευτέρα στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης.
Ο Γ.Γ. του υπουργείου Παιδείας, Ιωάννης Κατσαρός σημείωσε στον διαδικτυακό χαιρετισμό του πως «στόχος είναι να βελτιώσουμε τους όρους και τρόπους συμμετοχής του έμψυχου δυναμικού. Η έρευνα αυτή συγκεντρώνει διεθνώς μεγάλη συζήτηση για το κατα πόσο μπορεί να αξιοποιείται για να τροφοδοτεί τη σκεπή και τις επιλογές στην εκπαιδευτική πολιτική. Τα τελευταία χρόνια γίνεται μια προσπάθεια οι πολιτικές στην εκπαίδευση να βασίζονται σε ερευνητικά δεδομένα τα οποία σε πολλές χώρες είναι οργανωμένα σε εθνικό επίπεδο. Σε χώρες όπως η δίκη μας όπου δεν έχουμε ακόμη την κουλτούρα της λήψης αποφάσεων με βάση τεκμήρια που έρχονται απο την έρευνα και δεν έχουμε τη λογική της έρευνας που τροφοδοτεί τη λήψη αποφάσεων. Εκεί τα πρώτα βήματα γίνονται τώρα όπου αξιοποιούμε και κάποια διαγνωστικά συστήματα.
Όταν ξεκίνησε η έρευνα PISA εστίαζε στις επιδόσεις σταδιακά όμως εμπλουτίστηκε πλήρως όπου συγκεντρώνονται τα κοινωνικό οικονομικά στοιχεία που αφορούν τους μαθητές κάνοντας έτσι συσχετίσεις δεδομένων που μπορούν να εξηγούν προς τα που κινείται ένα εκπαιδευτικό σύστημα έχοντας ως βασικό γνώμονα, όχι μόνο τις επιδόσεις των μαθητών αλλά με έμφαση την επίτευξη ισότητας μέσα στο εκπαιδευτικό σύστημα και όσον αφορά στην πρόσβαση των παιδιών αλλά και στη δυνατότητα να αναπτύξουν τα ταλέντα και τις δυνατότητες τους».
Ο κ. Κατσαρός συμπλήρωσε πως το ζητούμενο είναι η επίτευξη υψηλών επιδόσεων για όλους τους μαθητές, «διασφαλίζοντας την ανθεκτικότητας τους όπου αναφερόμαστε στη δυνατότητα των μαθητών απο χαμηλά κοινωνικοοικονομικά περιβάλλοντα να έχουν επιδόσεις που δεν επηρεάζονται απο αυτό ή το μορφωτικό επίπεδο της οικογενείας τους και τους περιβάλλοντός τους».
Αναφερόμενος στις χαμηλές επιδόσεις της χώρας μας που καταλαμβάνει την 41η μέχρι την 44η θέση, σχολίασε πως «παρατηρείται μία κάμψη παγκοσμίως μετά το 2015 στις επιδόσεις των μαθητών. Στη χώρα μας είναι μεγαλύτερη από ότι σε άλλες χώρες. Σίγουρα μας αδικεί αυτό ως προς το τι κάνει το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Ένα μέρος των αποτελεσμάτων που είναι φτωχότερα απ αυτά που θα περίμενε η κοινωνία οφείλετε στον τρόπο με τον οποίο όλο αυτό οργανώθηκε και υλοποιήθηκε. Αν προσπαθήσουμε να δείξουμε στους μαθητές μας πως συμμετέχουν σε μία έρευνα με μεγάλης σημασίας για τη λήψη αποφάσεων στην εκπαιδευτική πολιτική και πως έχει σημασία η εικόνα που βγάζει προς τα έξω ένα εκπαιδευτικό σύστημα, τότε είμαστε βέβαιοι πως οι πιο συνειδητοποιημένη συμμετοχή τους και σαφώς με καλύτερους όρους συμμετοχή όσον αφορά στον εξοπλισμό και πιο ενημερωμένους εκπαιδευτικούς θα επιφέρουν πιστεύω διαφορετικά αποτελέσματα. Στόχος και της σημερινής ημερίδας είναι να αμβλύνουμε όσες δυσλειτουργίες υπάρχουν».
Απο την πλευρά του, ο Αλέξανδρος Κόπτης, περιφερειακός διευθυντής εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας υπογράμμισε πως «μπορούμε και πρέπει να ανέβουμε πιο ψηλά στα σκαλιά της αναβάθμισης της εκπαίδευσης και της αποτελεσματικότητα των μαθητών μας. Τα εργαστήρια δεξιοτήτων, οι δράσεις ενεργού πολίτη η φιλαναγνωσία, η τράπεζα θεμάτων όπου εισάχθηκαν ερωτήσεις τύπου PISA, τα νέα προγράμματα σπουδών που ασκούν την κριτική σκέψη είναι σίγουρα πως θα επιφέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Σας καλώ να βάλουμε τα δυνατά μας γιατί πρέπει να αποδείξουμε ότι το σχολείο στην Ελλάδα αλλάζει, οι μαθητές μας δικαιούνται και κατέχουν υψηλότερη θέση από αυτήν που φαινομενικά υπάρχει (41η-44η θέση)», κατέληξε ο ίδιος.
Πηγή: emakedonia.gr
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 12/02
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση