paideias
Διευκρινίσεις σχετικά με τις υφιστάμενες τοποθετήσεις Υποδιευθυντών στα ΕΠΑ.Λ. - Αναλυτικά το έγγραφο

Το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε σε διευκρινίσεις σχετικά με τις υφιστάμενες τοποθετήσεις Υποδιευθυντών στα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.) κατά τη λήξη του Α΄ τετραμήνου μέσω σχετικού εγγράφου.

Η ανακοίνωση εξετάζει εάν οι υφιστάμενες τοποθετήσεις Υποδιευθυντών στις σχολικές μονάδες ΕΠΑ.Λ. επηρεάζονται από τις αλλαγές που επέρχονται στα αριθμητικά δεδομένα των τμημάτων, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 6 του άρθρου 24 της υπό στοιχεία 102791/ΓΔ4/10.09.2024 Κ.Υ.Α. (Β’ 5130).

Οι ενδιαφερόμενοι καλούνται να παρακολουθούν τις εξελίξεις και να ενημερώνονται σχετικά με τις διαδικασίες που θα ακολουθηθούν.

Από τη συνδυαστική εφαρμογή:  

α) της παρ. 5 του άρθρου 42 του ν. 4823/2021 (A’ 136) «…Υποδιευθυντής ορίζεται στις σχολικές μονάδες,  όπου φοιτούν περισσότεροι από εκατόν είκοσι (120) μαθητές. Αν στις σχολικές μονάδες του πρώτου  εδαφίου φοιτούν περισσότεροι από διακόσιους εβδομήντα (270) μαθητές, ορίζεται και δεύτερος  υποδιευθυντής. Στις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Σ.Μ.Ε.Α.Ε.) υποδιευθυντής  ορίζεται εφόσον φοιτούν περισσότεροι από τριάντα (30) μαθητές και αν φοιτούν περισσότεροι από  ογδόντα (80) μαθητές ορίζεται και δεύτερος υποδιευθυντής. Αν κατά τη διάρκεια της θητείας των  υποδιευθυντών ο αριθμός των μαθητών της σχολικής μονάδας, όπως διαμορφώνεται μέσα στον μήνα  Σεπτέμβριο, καθώς και κατά τη λήξη του Α’ τετραμήνου για τα Επαγγελματικά Λύκεια (ΕΠΑ.Λ.), δεν  δικαιολογεί τον ορισμό ενός ή περισσότερων υποδιευθυντών, σύμφωνα με τα προηγούμενα εδάφια,  με απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης ή του Περιφερειακού Διευθυντή Εκπαίδευσης για την  περίπτωση των Πρότυπων Σχολείων (Π.Σ.) και Πειραματικών Σχολείων (ΠΕΙ.Σ.) αναστέλλεται η άσκηση  των καθηκόντων του υποδιευθυντή ή των υποδιευθυντών που πλεονάζουν. Αν έχουν τοποθετηθεί  υποδιευθυντές Α’ και Β’, θεωρείται ως πλεονάζων κατά προτεραιότητα ο υποδιευθυντής Β’. Αν ο  αριθμός των μαθητών, όπως διαμορφώνεται μέσα στον μήνα Σεπτέμβριο, καθώς και κατά τη λήξη του  Α’ τετραμήνου για τα ΕΠΑ.Λ., δικαιολογεί τον ορισμό ενός ή περισσότερων υποδιευθυντών σε σχολική  μονάδα, για την οποία δεν είχε προκηρυχθεί τέτοια θέση, επιλέγονται και τοποθετούνται ένας ή  περισσότεροι υποδιευθυντές, αντίστοιχα, σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος Κεφαλαίου για το υπόλοιπο της τρέχουσας θητείας, κατά το οποίο εξακολουθούν να συντρέχουν οι προϋποθέσεις της  παρούσας…», 

β) της παρ. 1 του άρθρου 20 της υπό στοιχεία 102791/ΓΔ4/10.09.2024 Κ.Υ.Α. (Β’ 5130) «Η προαγωγή και  η απόλυση των μαθητών/τριών των Γυμνασίων, ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ, Γυμνασίων Ε.Α.Ε., Λυκείων Ε.Α.Ε., ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ-Λ και Ε.Ε.Ε.ΕΚ. εξαρτάται εκτός από την επίδοσή τους κι από την τακτική τους φοίτηση στο  σχολείο κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους. Η φοίτηση συνεπάγεται το δικαίωμα και την  υποχρέωση παρακολούθησης όλων των μαθημάτων που αναφέρονται στο πρόγραμμα σπουδών. Ως  παρακολούθηση νοείται η τακτική παρακολούθηση καθώς και η έγκαιρη προσέλευση στα μαθήματα  που αναφέρονται στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα…» και 

γ) της παρ. 6 του άρθρου 24 της υπό στοιχεία 102791/ΓΔ4/10.09.2024 Κ.Υ.Α. (Β’ 5130) «…Στην ειδική  πράξη του Συλλόγου των Διδασκόντων των ΕΠΑ.Λ. κάθε Α’ τετραμήνου, εφόσον έχει διαπιστωθεί ότι το  άθροισμα των απουσιών του/της μαθητή/ τριας είναι μεγαλύτερο από τον αριθμό απουσιών που  χαρακτηρίζει τη φοίτηση ως ανεπαρκή, ο/η μαθητής/ τρια χαρακτηρίζεται ως μη παρακολουθών/ούσα  και δε λαμβάνεται υπόψη: α) στα αριθμητικά δεδομένα του τμήματος για τις αναθέσεις των  μαθημάτων, θεωρητικών και εργαστηριακών, καθώς και β) στον προγραμματισμό τμημάτων για το  επόμενο σχολικό έτος, κενών και πλεονασμάτων των εκπαιδευτικών» προκύπτει ευθέως ότι οι υφιστάμενες τοποθετήσεις Υποδιευθυντών στις σχολικές μονάδες ΕΠΑ.Λ.  επηρεάζονται λόγω αλλαγών που επέρχονται στα αριθμητικά δεδομένα των τμημάτων, δεδομένου ότι αν  κατά τη διάρκεια της θητείας των υποδιευθυντών ο αριθμός των παρακολουθούντων μαθητών της  σχολικής μονάδας, όπως διαμορφώνεται κατά τη λήξη του Α’ τετραμήνου για τα Επαγγελματικά Λύκεια  (ΕΠΑ.Λ.), δεν δικαιολογεί τον ορισμό ενός ή περισσότερων υποδιευθυντών, τότε αναστέλλεται η άσκηση  των καθηκόντων του υποδιευθυντή ή των υποδιευθυντών που πλεονάζουν με απόφαση του Διευθυντή  Εκπαίδευσης. 

Σημειώνεται, τέλος, ότι ο Σύλλογος Διδασκόντων του ΕΠΑ.Λ. οφείλει να αποστείλει στον οικείο Διευθυντή  Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης την ειδική πράξη της παρ. 6 του άρθρου 24 της υπό στοιχεία  102791/ΓΔ4/10.09.2024 Κ.Υ.Α. (Β’ 5130).

Αναλυτικά το έγγραφο

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

2ος Πανελλήνιος γραπτός διαγωνισμός: Βγήκε η προκήρυξη - Αιτήσεις από 29/4 έως 14/5

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 21/04

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

pediki stathmi
Ποιοι θα λάβουν Voucher για Παιδικούς Σταθμούς και ΚΔΑΠ – Αναλυτικά τα κριτήρια και οι ημερομηνίες αιτήσεων
Παιδικοί Σταθμοί- ΚΔΑΠ 2025-2026: Αναλυτικός οδηγός για δικαιούχους και ποσά- Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις
Ποιοι θα λάβουν Voucher για Παιδικούς Σταθμούς και ΚΔΑΠ – Αναλυτικά τα κριτήρια και οι ημερομηνίες αιτήσεων
laptop
Όλες οι άδειες που δικαιούνται οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα
Σύμφωνα με τον οδηγό του ΚΕΠΕΑ της ΓΣΕΕ, οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα δεν δικαιούνται μόνο την ετήσια κανονική άδεια, αλλά επιπλέον 25...
Όλες οι άδειες που δικαιούνται οι εργαζόμενοι στον ιδιωτικό τομέα
DASKALOI
Υπουργείο Παιδείας: 30.000 μόνιμοι διορισμοί έως το 2027 και μείωση αναπληρωτών κατά 50%
Διορισμοί και προσλήψεις εκπαιδευτικών - Ο προγραμματισμός και το πρόβλημα με τις οργανικές θέσεις
Υπουργείο Παιδείας: 30.000 μόνιμοι διορισμοί έως το 2027 και μείωση αναπληρωτών κατά 50%
funds
Η σιωπηλή άλωση της Παιδείας: Όταν η ιδιωτική εκπαίδευση γίνεται όχημα πολιτισμικής μετάλλαξης
Η τάση εξαγοράς ιδιωτικών σχολείων από πολυεθνικούς εκπαιδευτικούς ομίλους και επενδυτικά funds δεν είναι μια απλή οικονομική πράξη. Αντιθέτως,...
Η σιωπηλή άλωση της Παιδείας: Όταν η ιδιωτική εκπαίδευση γίνεται όχημα πολιτισμικής μετάλλαξης