Ψηφίστηκε χθες Πεμπτη, κατά πλειοψηφία, στην Ολομέλεια της Βουλή η πολυτροπολογία του υπουργείου Παιδείας, η οποία αφορά:
- Την συστέγαση διαφορετικών μονάδων παροχής εκπαίδευσης και κατάρτισης
Ακολουθεί η τροπολογία

- Την ίδρυση παραρτημάτων από ελληνικά ΑΕΙ στην αλλοδαπή
Η τροπολογία συνοδεύεται και από τις απαραίτητες ουσιαστικές εγγυήσεις, ως προς τον έλεγχο των ακαδημαϊκών κριτηρίων της ίδρυσης ενός παραρτήματος, τις οποίες διασφαλίζει η πρόβλεψη περί πιστοποίησης των προγραμμάτων σπουδών από την Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης (ΕΘ.Α.Α.Ε.).
Για την άσκηση της εν λόγω αρμοδιότητας τίθεται ένα αποκλειστικό χρονικό όριο ενενήντα (90) ημερών, η άπρακτη παρέλευση του οποίου δεν κωλύει την ίδρυση του παραρτήματος.
Σε κάθε περίπτωση, με την τροπολογία, δεν θίγονται οι ελεγκτικές αρμοδιότητες της ΕΘ.Α.Α.Ε. στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της, από την άπρακτη παρέλευση της προθεσμίας.
Η διάταξη συμπληρώνεται, επίσης, με τις απαραίτητες εξουσιοδοτικές ρυθμίσεις που προβλέπουν τα στοιχεία που είναι απαραίτητα για την πλήρη και εύρυθμη λειτουργία του παραρτήματος, όπως η θητεία της προσωρινής διοίκησης, η δυνατότητα λειτουργίας παραρτήματος της Κεντρικής Βιβλιοθήκης του Α.Ε.Ι., ο αριθμός των μελών Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (Δ.Ε.Π.) του Α.Ε.Ι., που μπορούν να απασχοληθούν στο παράρτημα και η κατάρτιση του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του παραρτήματος.
Ανεξαρτήτως της μορφής που μπορεί να λάβει ένα παράρτημα Α.Ε.Ι., ως προς τη λειτουργία του εφαρμόζονται οι ρυθμίσεις του ν. 4957/2022 (Α’ 141).
Άλλωστε, η δομή, η εσωτερική διάρθρωση, η ακαδημαϊκή λειτουργία του παραρτήματος είναι συμφυής με αυτή του Α.Ε.Ι., με αποτέλεσμα η εκπαιδευτική και ερευνητική του δραστηριότητα να διέπονται από τις διατάξεις του ανωτέρω νόμου, από την απόφαση ίδρυσης και τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας.
0 Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας δεν ρυθμίζει εξαντλητικώς όλα τα ζητήματα, αλλά διαγράφει τις βασικές κατευθύνσεις, οι οποίες δεν αφίστανται από αυτές που θέτει το άρθρο 223 του ν. 4957/2022, αλλά προσαρμόζονται στις ιδιαιτερότητες του παραρτήματος.
Τέλος για την άμεση λειτουργία ενός παραρτήματος προβλέπεται ότι, μέχρι την έκδοση του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας του παραρτήματος, η λειτουργία του διέπεται από κανονιστικές αποφάσεις της διοίκησης ή της προσωρινής διοίκησης του παραρτήματος, τις διατάξεις του νόμου που διέπουν την οργάνωση και λειτουργία του Α.Ε.Ι., καθώς και τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Α.Ε.Ι..
Ακολουθεί το κείμενο της τροπολογίας



- Τα Μη Κρατικά Πανεπιστήμια:
Μεταβατική διάταξη για τις κτιριακές υποδομές και εγκαταστάσεις των παραρτημάτων Ν.Π.Π.Ε. σε περιοχές στις οποίες ήδη λειτουργούν ή δύναται να λειτουργήσουν πάσης Φύσεως εκπαιδευτικές δομές έως την ολοκλήρωση του χωρικού σχεδιασμού πρώτου επιπέδου και την έγκριση των τοπικών πολεοδομικών σχεδίων, κατέθεσε ο υπουργός Παιδείας Κυριάκος Πιερρακάκης , σήμερα (04/02/2025), προς ψήφιση, στη Βουλή.
Η χωροθέτηση, κατά παρέκκλιση των χρήσεων γης, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, κρίνεται κατάλληλη και αναγκαία επιλογή προς διασφάλιση τόσο της προστασίας του δομημένου περιβάλλοντος όσο και της προστασίας της παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών.
Σε κάθε περίπτωση, εφαρμόζονται οι κτιριολογικες απαιτήσεις, όπως προκύπτουν από την πολεοδομική νομοθεσία.
Ακολουθεί το κείμενο της τροπολογίας

Η υφυπουργός Παιδείας Ζέττα Μακρή, παρουσιάζοντας τα άρθρα της τροπολογίας στην Ολομέλεια της Βουλής είπε τα εξής:
Στο πρώτο άρθρο ορίζεται ότι το Συμβούλιο της Διοίκησης των Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων είναι εκείνο το όργανο που θα αποφασίζει για την ίδρυση ενός παραρτήματος στην αλλοδαπή και με τη ρύθμιση αυτή, όπως και με πολλές άλλες, ενισχύεται το αυτοδιοίκητο των Πανεπιστημίων, γιατί εκείνα πρέπει να διαπιστώνουν την ανάγκη ίδρυσης ενός παραρτήματος στο εξωτερικό, αλλά και το ότι βρίσκεται σε απόλυτη συνάφεια η ίδρυση αυτή με τους ακαδημαϊκούς σκοπούς του ιδρύματος. Εννοείται ότι υπάρχει πρόβλεψη η Εθνική Αρχή Ανώτατης Εκπαίδευσης να ελέγχει και να πιστοποιεί τα προγράμματα σπουδών, ώστε να υπάρχουν οι απαραίτητες εγγυήσεις για τα ακαδημαϊκά κριτήρια για την ίδρυση ενός παραρτήματος.
Είναι πολύ σημαντικό επίσης ότι προστίθενται εξουσιοδοτικές διατάξεις που περιέχουν τα απαραίτητα στοιχεία για την εύρυθμη λειτουργία ενός παραρτήματος. Ενδεικτικά, η θητεία της προσωρινής διοίκησης, η συμβατότητα της λειτουργίας παραρτήματος της Κεντρικής Βιβλιοθήκης, ο αριθμός των μελών διδακτικού και ερευνητικού προσωπικού, δηλαδή όλων αυτών που μπορούν να ασχοληθούν στο παράρτημα και ο εσωτερικός κανονισμός της λειτουργίας.
Στο άρθρο 2 ρυθμίζονται θέματα σχετικά με την εγκατάσταση των παραρτημάτων Νομικών Προσώπων Πανεπιστημιακής Εκπαίδευσης στη χώρα μας. Μέχρις ότου ολοκληρωθεί ο χορικός σχεδιασμός πρώτου επιπέδου και εγκριθούν τα τοπικά πολεοδομικά σχέδια, τα παραρτήματα νομικών προσώπων πανεπιστημιακής εκπαίδευσης μπορούν να εγκαθίστανται σε περιοχές στις οποίες ήδη λειτουργούν ή μπορούν να λειτουργούν εκπαιδευτικές δομές.
Με το άρθρο 3 δεν θα υπάρχει πια ο περιορισμός για τη συστέγαση διαφορετικών μονάδων εκπαίδευσης και κατάρτισης. Δίνεται συγκεκριμένη δυνατότητα να συστεγάζονται διαφορετικές μονάδες παροχής εκπαίδευσης και κατάρτισης, ανεξάρτητα από το αν ανήκουν στο ίδιο ή διαφορετικό φυσικό ή νομικό πρόσωπο ή ένωση προσώπων. Εξυπακούεται, όμως, ότι εξακολουθεί να απαγορεύεται η ταυτόχρονη λειτουργία διαφορετικών μονάδων εκπαίδευσης και κατάρτισης στους ίδιους διδακτικούς ή εργαστηριακούς χώρους.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/02
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση