Το δεύτερο τρίμηνο στα Δημοτικά Σχολεία πλησιάζει στο τέλος του, με τους μαθητές να ετοιμάζονται να λάβουν τις βαθμολογίες τους. Δείτε αναλυτικά το χρονοδιάγραμμα και τη διαδικασία παράδοσης των ελέγχων.
Πότε λήγει το Β' Τρίμηνο;
Το δεύτερο τρίμηνο ξεκίνησε στις 11 Δεκεμβρίου και ολοκληρώνεται την Κυριακή 10 Μαρτίου 2024. Από την Δευτέρα 11 Μαρτίου, ξεκινά το τρίτο και τελευταίο τρίμηνο της σχολικής χρονιάς, το οποίο θα διαρκέσει μέχρι τις 15 Ιουνίου.
Πότε δίνονται οι βαθμοί στους μαθητές;
Μετά τη λήξη του Β’ τριμήνου, οι εκπαιδευτικοί θα έχουν λίγες ημέρες για να καταχωρίσουν τις βαθμολογίες των μαθητών. Οι γονείς και κηδεμόνες αναμένεται να παραλάβουν τις βαθμολογίες μέχρι την Τετάρτη 20 Μαρτίου.
Μαθητές Α’ & Β’ Δημοτικού: Δεν λαμβάνουν αριθμητική βαθμολογία. Οι γονείς ενημερώνονται με περιγραφική αξιολόγηση από τους εκπαιδευτικούς.
Μαθητές Γ’ έως ΣΤ’ Δημοτικού: Λαμβάνουν τους ελέγχους προόδου τους, όπως ισχύει σε κάθε τρίμηνο.
Ολοήμερο Σχολείο και Ενημέρωση Γονέων
Οι σχολικές μονάδες θα ανακοινώσουν σύντομα τις ακριβείς ημερομηνίες ενημέρωσης των γονέων, ώστε να προγραμματίσουν την παρουσία τους, ιδιαίτερα αν εργάζονται. Την ημέρα της παράδοσης των βαθμών, το ολοήμερο σχολείο αναμένεται να λειτουργήσει κανονικά, εκτός εάν υπάρξει διαφορετική απόφαση από τη διεύθυνση του σχολείου.
Πώς θα αξιολογηθούν οι μαθητές
Για την αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών κατά τη διάρκεια των τριμήνων συνεκτιμώνται από τους εκπαιδευτικούς επτά (7) κριτήρια.
Τα 7 κριτήρια αξιολόγησης των μαθητών, σύμφωνα με το ισχύον θεσμικό πλαίσιο που κοινοποίησε το Υπουργείο Παιδείας στα Δημοτικά σχολεία, είναι τα εξής:
Επίδοση του στα διάφορα μαθήματα
Προσπάθεια που καταβάλλει
Το ενδιαφέρον του
Οι πρωτοβουλίες που αναπτύσσει
Η δημιουργικότητά του
Η συνεργασία του με άλλα άτομα
Ο σεβασμός των κανόνων λειτουργίας του σχολείου
Η εγκύκλιος
Η Αρ. Πρωτ. Φ7/ 95955/Δ1/1.09.23 εγκύκλιος του Υπουργείου Παιδεία στο πεδίο Αξιολόγηση μαθητών/τριών ξεκαθαρίζει πώς πρέπει να γίνεται η αξιολόγηση των μαθητών στο δημοτικό σχολείο.
Η εγκύκλιος παραπέμπει στα παρακάτω θεσμικό πλαίσιο:
Για την αξιολόγηση των μαθητών και την επανάληψη τάξης στο Δημοτικό Σχολείο ισχύουν όσα προβλέπονται από τα Π.Δ. 8/1995 (Α΄3) & Π.Δ. 121/1995 (Α΄75) και από τη με αρ. πρωτ. Φ.7Α/ΦΜ/212191/Δ1/4-12-2017 Υ.Α. (Β΄4358), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.
Σύμφωνα με το Π.Δ. 8/1995, που είναι το ουσιαστικότερο, τα κριτήρια για την αξιολόγηση των μαθητών είναι τα εξής:
Η Αξιολόγηση του μαθητή είναι η συνεχής παιδαγωγική διαδικασία, με βάση την οποία παρακολουθείται η πορεία της μάθησής του, προσδιορίζονται τα τελικά αποτελέσματά της και εκτιμώνται, παράλληλα, άλλα χαρακτηριστικά του, τα οποία σχετίζονται με το έργο του σχολείου. Η αξιολόγηση αποτελεί οργανικό στοιχείο της διδακτικής-μαθησιακής διαδικασίας, η οποία αρχίζει με τον καθορισμό των στόχων και ολοκληρώνεται με τον έλεγχο της επίτευξης τους.
Η αξιολόγηση, ως εξατομικευμένη εκτίμηση της επίδοσης του μαθητή, δεν είναι αυτοσκοπός και σε καμία περίπτωση δεν προσλαμβάνει χαρακτήρα ανταγωνιστικό ή επιλεκτικό για το μαθητή του Δημοτικού Σχολείου. Αυτή δεν αναφέρεται μόνο στην επίδοση του στα διάφορα μαθήματα, αλλά και σε άλλα χαρακτηριστικά του, όπως είναι η προσπάθεια που καταβάλλει, το ενδιαφέρον του, οι πρωτοβουλίες που αναπτύσσει, η δημιουργικότητά του, η συνεργασία του με άλλα άτομα και ο σεβασμός των κανόνων λειτουργίας του σχολείου (Αρθρ. 1. παρ. 2 & 3).
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/02
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση