θρανία
«Δυστυχώς, ήδη άρχισαν να επαληθεύονται οι προβλέψεις όσων αντιλήφθηκαν την υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας μέσω των "Ωνάσειων Σχολείων»

Ενημέρωση 22/02/2025: Δυστυχώς, ήδη άρχισαν να επαληθεύονται οι προβλέψεις όσων αντιλήφθηκαν την υποβάθμιση της δημόσιας παιδείας μέσω των "Ωνάσειων Σχολείων": δείτε εδώ πού θα στεγαστούν οι μαθητές από τη νέα σχολική χρονιά στο 2ο ΓΕΛ Ξάνθης. Το σχολείο πάει στους μαθητές του Ωνάσειου, τα κοντέινερ για τους μαθητές "δεύτερης κατηγορίας". Μιλήστε μας ξανά για "Δράσεις Ενεργού Πολίτη" και "Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης". Τον ΣΒΑ 10 τον ισοπεδώσατε ήδη...

Αργοστόλι, 15 Φεβρουαρίου 2025

Το παρόν άρθρο γράφτηκε με αφορμή "λάθος" μου στην προηγούμενη ανάρτηση του μπλογκ μου, όπου αναλύω με επιχειρήματα και τεκμηρίωση γιατί δεν είναι και τόσο καλή ιδέα η ίδρυση "Ωνάσειων Σχολείων" σε υφιστάμενα σχολικά συγκροτήματα του Υπουργείου Παιδείας. Κατόπιν συζήτησης σε ομάδα εκπαιδευτικών στα ΜΚΔ, προέκυψε ότι με τη δημιουργία των Ωνάσειων, δεν θα σημειωθεί αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος: διαβάζοντας γραμμή γραμμή τις 36 σελίδες του σχετικού ΦΕΚ, έφτασα στην παρ. 7 Άρθρο 7 του Παραρτήματος Α' του Νόμου υπ'αριθ. 5174, ΦΕΚ 12Α'/30-01-2025, που ορίζει ότι οι μαθητές που έχουν ήδη ξεκινήσει το Γυμνάσιο ή το Λύκειο σε υφιστάμενο σχολείο το οποίο έχει επιλεγεί για "Ωνάσειο," θα ολοκληρώσουν τη βαθμίδα στο σχολείο τους και θα αποκτήσουν απολυτήριο Γυμνασίου ή Λυκείου με τον τίτλο του σχολείου ως είχε πριν τη μετατροπή του σε Ωνάσειο. Όντως, με τη στενή ερμηνεία του όρου "αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος", δεν υφίσταται κάτι τέτοιο και οφείλω να ζητήσω συγγνώμη για την παρερμηνεία εκ μέρους μου. Ωστόσο, η μελέτη του ΦΕΚ έφερε στην επιφάνεια άλλα στοιχεία, τα οποία θεωρώ πως οφείλω εξίσου να επισημάνω και να σχολιάσω... καθώς και να σταθώ στην πιο πάνω επισήμανση με πλαγιογραφή "στενή". Γιατί με ευρύτερη ματιά, τα πράγματα είναι αρκετά διαφορετικά. 

Οι "Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ" (UN Sustainable Development Goals, SDGs) 

Οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης υιοθετήθηκαν από τον ΟΗΕ το 2015, ως "χάρτης" για την "Ατζέντα Βιώσιμης Ανάπτυξης 2030", στην κατεύθυνση της "ειρήνης και ευημερίας για τους λαούς και τον πλανήτη, τώρα και στο μέλλον". Οι στόχοι υπάρχουν μεταφρασμένοι στα ελληνικά σε πολλούς  ιστότοπους, όπως π.χ. της ΕΛΣΤΑΤ, αλλά και του "Ψηφιακού Σχολείου" στο gov.gr

Το ότι ο ΟΗΕ ανέχεται να κυκλοφορεί ελεύθερος ένας εγκληματίας πολέμου καταδικασμένος από το Διεθνές Ποινικό Δικαστήριο δεν αποτελεί αντικείμενο της παρούσας ανάρτησης, όμως μας δίνει μια αρκετά καλή ένδειξη της υποκρισίας που εμπεριέχεται στις 4021 εκδηλώσεις, 1352 εκδόσεις και 7920 δράσεις που σχετίζονται με τα SDGs. Υποκρισία, την οποία δεν άργησε να υιοθετήσει και η ελληνική κυβέρνηση, εισάγοντας στο πρόγραμμα σπουδών της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης τις "Δράσεις Ενεργού Πολίτη".

Οι 17 "Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης" του ΟΗΕ, γνωστοί παγκοσμίως ως SDGs (Sustainable Development Goals). Στη συνέχεια θα δείτε πώς η σύμβαση μεταξύ της κυβέρνησης και του Ιδρύματος Ωνάση για τη δημιουργία "Ωνάσειων Σχολείων", έρχεται σε σύγκρουση με τους στόχους 10, 11 και 13. 

Οι "Δράσεις Ενεργού Πολίτη"  

 
 
Σύμφωνα με τον επίσημο ιστότοπο του προγράμματος, "ο ιστότοπος προωθεί όψεις και διαστάσεις του Προγράμματος Σπουδών Δράσεις Ενεργού Πολίτη. Το Πρόγραμμα Σπουδών Δράσεις Ενεργού Πολίτη διαρθρώνεται σε 17 θεματικές ενότητες, που αντιστοιχούν στους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ) - Sustainable Development Goals (SDGs) και απευθύνεται σε μαθητές και μαθήτριες τεσσάρων (4) ηλικιακών επιπέδων, Νηπιαγωγείο έως Γ' τάξη του Δημοτικού, Δ' έως ΣΤ' τάξη του Δημοτικού, Γυμνάσιο και Λύκειο. Ο ιστότοπος περιλαμβάνει προτάσεις δράσεων και προγραμμάτων για την επίτευξη των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων του Προγράμματος Σπουδών Δράσεις Ενεργού Πολίτη." 

Ο ιστότοπος έχει πλούσιο και πραγματικά αξιόλογο υλικό για εφαρμογή στην εκπαιδευτική διαδικασία: στην υποσελίδα "Δράσεις Ενίσχυσης Ενεργού Πολιτειότητας" παρουσιάζονται διάφορα σενάρια διδασκαλίας που αξίζει πραγματικά να υλοποιηθούν στις τάξεις των παιδιών μας, ενώ σε κάθε σενάριο δίνεται η σύνδεση με τους επιμέρους ΣΒΑ που εμπλέκονται σε αυτό. Ενδεικτικά, η Δράση "Μαλλιά, ένα αλλιώτικο και ξεχωριστό δώρο!" είναι μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για μαθητές Δ'-ΣΤ' Δημοτικού να αναπτύξουν ενσυναίσθηση και να εκτιμήσουν την ύψιστη αξία της υγείας μέσω των ενεργειών και δραστηριοτήτων που προτείνονται. 

Στην υποσελίδα "Θεσμικό Πλαίσιο" μπορούμε να βρούμε όλα τα ΦΕΚ και τις εγκυκλίους που διέπουν το Πρόγραμμα, με ημερομηνίες έκδοσης από Νοέμβριο 2024 έως και Ιανουάριο 2025. Χρονικά, θα μπορούσαμε να πούμε πως οι ημερομηνίες είναι σχεδόν ακριβώς παράλληλες με τις ημερομηνίες έκδοσης των αντίστοιχων εγγράφων για την ίδρυση Ωνάσειων Σχολείων...

ΣΒΑ και Ωνάσεια Σχολεία

Θα δούμε όμως, στη συνέχεια, ότι στον προγραμματισμό των Ωνάσειων Σχολείων δεν λήφθηκαν υπόψη οι ΣΒΑ του προγράμματος "Δράσεις Ενεργού Πολίτη". Αν και θα μπορούσα εύκολα να καταδείξω πώς τα Ωνάσεια Σχολεία με την τρέχουσα νομοθεσία τους έρχονται σε αντίθεση με περισσότερους ΣΒΑ, χάριν συντομίας θα εστιάσω στους Στόχους 10, 11 και 13, κάνοντας καταρχάς "αντιγραφή-επικόλληση" των ορισμών από τον ιστότοπο του προγράμματος. Οι επισημάνσεις με έντονα γράμματα είναι δικές μου. 

  • ΣΒΑ 10: Λιγότερες ανισότητες

"Προωθούν ενεργά τις ισότιμες ευκαιρίες, συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που αντιμετωπίζουν και μειώνουν τις ανισότητες στην εκπαίδευση, την απασχόληση και τις κοινωνικές υπηρεσίες."

 

  • ΣΒΑ 11: Βιώσιμες πόλεις και κοινότητες
    "Συμμετέχουν σε δράσεις που προάγουν τον βιώσιμο πολεοδομικό σχεδιασμό, συνεισφέροντας με ιδέες για τη βελτίωση των δημόσιων χώρων, τη μείωση των αποβλήτων και την αναβάθμιση των συγκοινωνιών στις κοινότητές τους."

 

  • ΣΒΑ 13: Δράση για το κλίμα 
    "Προωθούν ενεργά και συμμετέχουν σε προσπάθειες περιορισμού της κλιματικής αλλαγής, υποστηρίζοντας πρωτοβουλίες που μειώνουν τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου, προάγουν την ανανεώσιμη ενέργεια και ενθαρρύνουν βιώσιμες πρακτικές στις κοινότητές τους."

Αποδελτίωση του ΦΕΚ 12Α'/30-01-2025

Στη συνέχεια, επιλέγοντας καίρια σημεία του Νόμου 5174 ΦΕΚ 12Α'/30-01-2025 θα δείξω ότι κάπου η κυβέρνηση και το Ίδρυμα Ωνάση, φάσκουν και αντιφάσκουν. 

Θα κάνω μια παραδοχή, την οποία δεν θεωρώ καθόλου παρακινδυνευμένη, όμως ας με διορθώσει το Ίδρυμα Ωνάση αν τυχόν συμβαίνει κάτι τέτοιο... η παραδοχή είναι η εξής:

Η φιλοσοφία οργάνωσης και λειτουργίας των Ωνάσειων Σχολείων βρίσκεται σε πλήρη συμφωνία με τις "Δράσεις Ενεργού Πολίτη" του ΥΠΑΙΘΑ, και κατ'επέκταση, με τους 17 ΣΒΑ. 

Η σιγουριά με την οποία κάνω την ως άνω παραδοχή, πηγάζει αφενός από το γεγονός πως τα Ωνάσεια Σχολεία θα ακολουθούν το πρόγραμμα σπουδών του ΥΠΑΙΘΑ, αφετέρου από το ότι η σύγχρονη δομή των Σχολείων, η οποία τονίζεται επανειλημμένως στο Νόμο 5174, δεν μπορεί παρά να περιλαμβάνει την έμφαση σε προγράμματα που προωθούν τη βιώσιμη ανάπτυξη και την ευημερία των μαθητών, των κοινοτήτων και του πλανήτη γενικότερα. 

Ξεκινώ με μια κραυγαλέα ανισότητα, στη συνέχεια περνάμε σε μια βλαπτική για το περιβάλλον συγκοινωνιακή ρύθμιση, για να καταλήξω στο... φάσκουν και αντιφάσκουν. Ας τα πάρουμε όμως με τη σειρά: 

Μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα: 25 για τα Ωνάσεια, 29 και 30 για τα απλά δημόσια σχολεία! 

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α', Άρθρο 2, Μέρος Β, Παράγραφος 1, Εδάφιο ιγ) (σελ. 295 ΦΕΚ)

Ορίζεται ρητά ότι ο μέγιστος αριθμός μαθητών ανά τμήμα είναι 25, και μάλιστα σε περίπτωση ισοβαθμίας γίνεται... κλήρωση! 

Πολύ σωστά ορίζει το ΕΠ.Ε.Σ., αξιολογώντας τις συνθήκες λειτουργίας του σχολείου, ότι οι 25 μαθητές ανά τμήμα είναι ο μέγιστος αριθμός που εξασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία του τμήματος. 

Για το Ωνάσειο σχολείο. 

Αξίζει να δούμε λίγο τι ισχύει για το απλό σχολείο της γειτονιάς: ο αριθμός των μαθητών ανά τμήμα εξετάζεται κατά περίπτωση στην αρχή της σχολικής χρονιάς, με το "ταβάνι" να είναι στα 29 ή και 30 παιδιά, ανάλογα με το πώς θα κάνει τη "στρογγυλοποίηση" του "συν 10%" ο αρμόδιος Διευθυντής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Πάρα πολλά σχολεία ανά την επικράτεια λειτουργούν με τέτοιου πλήθους τμήματα.

"Σιγά τη διαφορά", θα πει ο καλοπροαίρετος αναγνώστης. Όμως ο γνώστης αναγνώστης, τουτέστιν ο καθηγητής, γνωρίζει πολύ καλά τις επιπτώσεις στην ποιότητα της δουλειάς του αν το τμήμα έχει 30  παιδιά. 

Γιατί όμως δεν ισχύει το ίδιο "πλαφόν" των 25 και για τα απλά δημόσια σχολεία; Είναι θέμα απλών μαθηματικών: με τη σύμπτυξη τμημάτων, εξοικονομεί "κεφάλια" το ΥΠΑΙΘΑ. Όσο μεγαλύτερα τα τμήματα, τόσο λιγότεροι οι καθηγητές. Μόνο που η εξοικονόμηση πόρων - και η επακόλουθη ανεργία των καθηγητών που μένουν απέξω επειδή το τμήμα δεν έχει 25, αλλά 29 ή 30 παιδιά - αφορά μόνο τα απλά δημόσια σχολεία και όχι τα Ωνάσεια. Των οποίων απλών σχολείων οι μαθητές και καθηγητές προφανώς δεν έχουν τα ίδια προνόμια με τα Ωνάσεια, αν και πάγιο αίτημα του εκπαιδευτικού κλάδου είναι αυτό ακριβώς που νομοθετήθηκε μόνο για τα Ωνάσεια: μέγιστος αριθμός μαθητών σε ΚΑΘΕ τμήμα και ΚΑΘΕ σχολείο, 25!!! 

Αντιγράφω από τον ορισμό του ΣΒΑ 10 ως άνω: 

"Προωθούν ενεργά τις ισότιμες ευκαιρίες, συμμετέχοντας σε πρωτοβουλίες που αντιμετωπίζουν και μειώνουν τις ανισότητες στην εκπαίδευση, την απασχόληση και τις κοινωνικές υπηρεσίες."

Καμία μείωση στις ανισότητες στην εκπαίδευση δεν επιφέρουν τα Ωνάσεια Σχολεία, με την τρέχουσα νομοθεσία. Αντιθέτως, οξύνουν τις ανισότητες. 

Πάνω από 3 τόνοι αέριοι ρύποι για τη μετακίνηση μόλις οκτώ (8) μαθητών από και προς το Ωνάσειο! 

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α', Άρθρο 5, Παράγραφος 3 (σελ. 305 ΦΕΚ) 

 

Θα κάνω μια υπόθεση εργασίας, με βάση τα οριζόμενα στην παραπάνω παράγραφο. Έστω ότι συμμετέχουν επιτυχώς στις εισαγωγικές εξετάσεις για το Ωνάσειο Γυμνάσιο Περάματος οκτώ (8) μαθητές από τα Μέγαρα: ο τόπος διαμονής των μαθητών βρίσκεται εντός της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Αττικής, όπου εντάσσεται το Ωνάσειο Περάματος, οπότε έχουν κάθε δικαίωμα να φοιτήσουν στο υπό ίδρυση σχολείο. Στα Μέγαρα δε, λειτουργούν τρία (3) Γυμνάσια, και υποθέτοντας ότι η κάθε πρώτη τάξη του κάθε Γυμνασίου έχει μόνο ένα (1) τμήμα, στα 75 κατ'εκτίμηση παιδιά που θα φοιτούσαν υπό άλλες συνθήκες στα σχολεία της γειτονιάς τους, είναι πολύ πιθανό τα 8 να θέλουν να φοιτήσουν σε Ωνάσειο. Μάλιστα, ενδεχομένως να έχουν οργανωθεί και ομάδες προετοιμασίας των μαθητών αυτών για τις εξετάσεις, σε φροντιστήριο μέσης εκπαίδευσης της περιοχής. Σύμφωνα με τα οριζόμενα στη σχετική διάταξη του ΦΕΚ, πρόκειται για ένα ρεαλιστικό σενάριο, και ας με διορθώσουν οι αρμόδιοι αν κάνω λάθος. Ένας επιπλέον λόγος που έχω επιλέξει τον αριθμό οκτώ (8), είναι επειδή δεν υπερβαίνει την ποσόστωση που έχει προβλεφθεί υπέρ των μαθητών της οικείας περιοχής του κάθε Ωνάσειου Σχολείου, που κυμαίνεται από 40 μέχρι 60% ανάλογα με τον πληθυσμό της περιοχής.

Για την καθημερινή μετακίνηση των μαθητών, η Περιφέρεια διαθέτει από το στόλο της - ή ναυλώνει - ένα βανάκι 8 θέσεων. Θα χρησιμοποιήσουμε απλά εργαλεία, εύκολα και ευρέως διαθέσιμα στο Διαδίκτυο με απλή αναζήτηση στο Google, προκειμένου να υπολογίσουμε τα συνολικά χιλιόμετρα που θα διανύει το βανάκι καθημερινά για την εξυπηρέτηση των μαθητών. Για λόγους ευκολίας, δεν θα συνυπολογίσουμε τις ιδιαίτερες ανάγκες συμμετοχής στους Ομίλους και τα Σύνολα. Στη συνέχεια, θα υπολογίσουμε το αποτύπωμα άνθρακα των μετακινήσεων αυτών. 

Χρησιμοποιώντας το πρώτο αποτέλεσμα ενός απλού "γκουγκλαρίσματος" - apostasi.gr - βλέπουμε ότι η οδική απόσταση μεταξύ των δυο σημείων είναι 38,8 χιλιόμετρα. 

Ο χάρτης και τα στοιχεία της διαδρομής. Για τους σκοπούς της παρούσας ανάλυσης, μας απασχολούν μόνο τα οδικά χιλιόμετρα. Τα κόστη διοδίων κλπ που επιβαρύνουν την Περιφέρεια, θα μπορούσαν να αποτελέσουν αντικείμενο άλλης ανάλυσης...

Πάμε τώρα να υπολογίσουμε το αποτύπωμα άνθρακα (carbon footprint) της διαδρομής. Την αναζήτηση την έκανα στα αγγλικά, επειδή μάλλον ως χώρα έχουμε μείνει πίσω στο θέμα αυτό και δεν βρήκα εύχρηστο εργαλείο στα ελληνικά. 

Παραδοχές: 

1) 38.8 χλμ η απλή διαδρομή, 77,6 με επιστροφή. Η στρογγυλοποίηση στα 78 χιλιόμετρα ημερησίως είναι ασφαλής. 

2) Συνολικός αριθμός ημερών μαθήματος στο σχολικό έτος 170

Με βάση τα παραπάνω, τα συνολικά χιλιόμετρα που διανύονται κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους είναι 13.360.

Χρησιμοποιώντας το εργαλείο carbon calculator στο carbonfootprint.com, προκύπτει ότι το  αποτύπωμα άνθρακα για ένα (1) όχημα που εξυπηρετεί τη μετακίνηση οκτώ (8) μαθητών από και προς τον τόπο διαμονής τους και το Ωνάσειο Σχολείο όπου φοιτούν είναι 3,31 τόνοι διοξειδίου του άνθρακα (CO2) ανά σχολική χρονιά.

Το αποτέλεσμα του υπολογισμού ξαφνιάζει... και φανταστείτε πόσο πολλαπλάσιο θα είναι το νούμερο αυτό, αν συνυπολογίσουμε και τις διαδρομές για συμμετοχή σε Ομίλους και Σύνολα, και για ΟΛΟΥΣ τους μαθητές και τις μαθήτριες που θα μετακινούνται καθημερινά από και προς τα Ωνάσεια!  

Από τα παραπάνω είναι προφανές ότι δεν έχει γίνει καμία απολύτως πρόβλεψη για τις δυσμενείς επιπτώσεις από τις μετακινήσεις των μαθητών των Ωνάσειων Σχολείων: ένα κατ'ελάχιστο ποσοστό 40% των μαθητών θα προέρχονται από απομακρυσμένες περιοχές, επιβαρύνοντας τόσο το συγκοινωνιακό φορτίο του αστικού οδικού δικτύου, όσο και το περιβάλλον. Για να μην αναφερθούμε στην ταλαιπωρία των παιδιών, "πιάνοντας" άλλους ΣΒΑ...

 

"Βιώσιμες πόλεις και κοινότητες"... "Δράση για το κλίμα"... "αναβάθμιση των συγκοινωνιών στις κοινότητές τους"... "μείωση εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου"... με τις πολυάριθμες και συχνά μακρινές και ενεργοβόρες διαδρομές μαθητών από κάθε άκρο της εκάστοτε Περιφέρειας, στα Ωνάσεια Σχολεία;;;

Τελικά, θα γειτνιάζουν ή δεν θα γειτνιάζουν τα Ωνάσεια με τα Πρότυπα;

Άρθρο 7, Παράγραφος 2 (σελ. 288 ΦΕΚ) και ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Α', Άρθρο 1, εδ. 3 (σελ. 293 ΦΕΚ)

 

 

 

Αποφασίστε τελικά: θα ωφεληθούν οι "λιγότερο προνομιούχες κοινωνικές ομάδες που λόγω των συνθηκών δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση σε Πρότυπα Σχολεία", με τη σύμβαση να εντάσσει στο Πρόγραμμα "πρωτίστως σχολικές μονάδες που δεν γειτνιάζουν με υφιστάμενα Πρότυπα Σχολεία"; Ή προκειμένου να ενταχθεί ένα σχολείο, θα αξιολογηθεί "ειδικότερα η γειτνίαση με άλλα Πρότυπα Σχολεία;" Φιλόλογος δεν είμαι, όμως νομίζω πως για να είναι σε συμφωνία οι δύο διατάξεις, θα έπρεπε η δεύτερη να γράφει μη-γειτνίαση. Διορθώστε με αν κάνω λάθος. 

Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, με ευρεία ερμηνεία, μέσω μιας ιστορίας...

Ένα παιδί μεγαλώνει στην Κυψέλη... ο μεγάλος αδελφός είναι ήδη στο Δημοτικό, καμαρώνει και ενίοτε "το παίζει έξυπνος" που μαθαίνει ήδη τόσα πράγματα στο σχολείο. Το παιδί τον κοιτάζει με θαυμασμό, αλλά και ζήλεια, περιμένοντας τη στιγμή που θα ξεκινήσει κι αυτός το σχολείο. Και έρχεται η πολυπόθητη στιγμή, και εγγράφεται στο Δημοτικό της γειτονιάς του, εκεί που πηγαίνει ο αδελφός του. Στα διαλείμματα παίζει με τα αδέλφια του και τους φίλους της γειτονιάς... και έρχεται η στιγμή που ο αδελφός του τελειώνει το Δημοτικό και εγγράφεται στο Γυμνάσιο της γειτονιάς, εκεί που φοιτούν ήδη τα παιδιά της γειτονιάς που έχουν τελειώσει το δημοτικό. Περιμένει και το παιδί να τελειώσει το Δημοτικό και να συναντήσει ξανά τους φίλους του στο Γυμνάσιο της γειτονιάς. 

Και έρχεται η σύμπραξη κυβέρνησης και Ιδρύματος Ωνάση, και καταργεί το Γυμνάσιο της γειτονιάς. 

Ήδη τα παιδιά έχουν νιώσει το τι σημαίνει για αυτά το "σπάσιμο της αλυσίδας", και ρωτάνε με αγωνία τη δασκάλα τους "Κυρία, τι θα κάνουμε τώρα;". Και η δασκάλα, δεν έχει απάντηση να τους δώσει. 

Τα ίδια θα συμβούν και για τη μετάβαση από Γυμνάσιο σε Λύκειο. Και σε πολλές γειτονιές. 

Μην εθελοτυφλείτε: έτσι λειτουργούν οι γειτονιές. Οι κοινότητες. Τα περιβάλλοντα. 

Η ίδρυση Ωνάσειων Σχολείων σε υφιστάμενες σχολικές μονάδες θα επιφέρει αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος, με την ευρεία έννοια που μόλις περιέγραψα. 

Μπορεί να αποφευχθεί! Αφήστε τα σχολεία της γειτονιάς ως έχουν, και ιδρύστε Ωνάσεια σε νέες σχολικές μονάδες. Όχι μόνο θα έχετε κερδίσει την αμέριστη υποστήριξη στο έργο σας από μαθητές, εκπαιδευτικούς, γονείς και την κοινωνία εν γένει, αλλά θα έχετε εξασφαλίσει, με σωστό σχεδιασμό, την επίτευξη των ΣΒΑ 10, 11 και 13. Και φυσικά, θα αποτελέσει μια πρώτης τάξεως ευκαιρία να δώσει το καλό παράδειγμα το ΥΠΑΙΘΑ - μαζί με το Ίδρυμα Ωνάση - για τις Δράσεις Ενεργού Πολίτη, περνώντας από τη θεωρία στην ΠΡΑΞΗ. 

Τέλος, ιδέες για το σωστό σχεδιασμό που ανέφερα πιο πάνω μπορείτε να βρείτε στην προτελευταία παράγραφο της προηγούμενης επιστολής μου. Η παρούσα αποτελεί συνέχεια και εμβάθυνση στις αντιφάσεις του τρέχοντος σχεδιασμού των Ωνάσειων Σχολείων, και παρακαλώ να πρωτοκολληθεί είτε ως συμπλήρωμα της προηγούμενης - η οποία έχει ήδη πάρει Α.Π. από το ΥΠΑΙΘΑ, για το δε Ίδρυμα Ωνάση απ'ότι έμαθα κατόπιν τηλεφωνικής επικοινωνίας με την εταιρία ΑΡΙΟΝΑ ΕΛΛΑΣ Α.Ε., υπεύθυνη για το θέμα είναι η υπογράφουσα τη σύμβαση κ. Στέλλα Τάτση - είτε με νέο Αριθμό Πρωτοκόλλου.

Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας, αναμένω με ανυπομονησία την απάντησή σας, τόσο σε αυτήν την ανοικτή μου επιστολή, όσο και στην προηγούμενη της 5ης Φεβρουαρίου 2025. 

Με εκτίμηση,

Ασημίνα Θεοφιλάτου

Διπλ. Ηλ/γος Μηχ/κος & Τεχν. Υπολ. Πολυτεχνικής Σχολής Πανεπιστημίου Πατρών

Πρώην καθηγήτρια Πληροφορικής στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση 

Νυν συνταξιούχος ΑμεΑ 

Αργοστόλι, Κεφαλονιά

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 24/02

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα