Με εκβιασμούς, απειλές και πειθαρχικές κυρώσεις επιχειρεί το Υπουργείο Παιδείας, σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις Εκπαίδευσης και το μηχανισμό των αξιολογητών, να επιβάλει την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών. Σύμβουλοι και διευθυντές βρίσκονται ξανά στην πρώτη γραμμή της εφαρμογής του σχεδίου, ωστόσο οι αντιδράσεις από τον κλάδο παραμένουν ισχυρές.
Η απεργία-αποχή που έχει κηρυχθεί από την ΑΔΕΔΥ και την Ε’ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης βρίσκεται σε πλήρη ισχύ, καλύπτοντας νομικά τους εκπαιδευτικούς σε όλα τα στάδια της διαδικασίας. Σύμφωνα με την ΕΛΜΕ, οι εκπαιδευτικοί δεν έχουν καμία υποχρέωση να συμμετέχουν στις προβλεπόμενες αξιολογικές διαδικασίες, ούτε να αναρτούν ατομικούς φακέλους, να καταθέτουν εκθέσεις αυτοαξιολόγησης ή να δέχονται παρακολούθηση διδασκαλίας από τους αξιολογητές.
Η πίεση προς τους εκπαιδευτικούς αυξάνεται, με διευθυντές και σχολικούς συμβούλους να αποστέλλουν ηλεκτρονικά προσκλήσεις για συνάντηση και σύναψη συμβολαίων αξιολόγησης. Σε αυτές τις περιπτώσεις, οι συμμετέχοντες στην απεργία-αποχή δηλώνουν εγγράφως την άρνησή τους, επικαλούμενοι τον αριθμό πρωτοκόλλου της δήλωσής τους.
Η ΕΛΜΕ καταγγέλλει ότι σε πολλές περιπτώσεις συντάσσονται μονομερή πρακτικά από τους αξιολογητές, τα οποία αποκρύπτουν τη συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην απεργία-αποχή. Παράλληλα, γίνεται λόγος για αυθαίρετα χρονοδιαγράμματα που στοχεύουν στην ψυχολογική πίεση των εκπαιδευτικών, αλλά και για απόπειρες μυστικής παρακολούθησης διδασκαλιών χωρίς τη γνώση του συλλόγου διδασκόντων.
Η στάση εργασίας που έχει κηρύξει η ΟΛΜΕ και η ΕΛΜΕ για τις ημέρες αξιολόγησης των εκπαιδευτικών αποτελεί ένα ακόμη μέσο συλλογικής αντίστασης. Οι εκπαιδευτικοί καλούνται να μην παραμένουν σιωπηλοί απέναντι σε μια διαδικασία που, όπως τονίζεται, αποσκοπεί στην υποβάθμιση του δημόσιου σχολείου και στη διάσπαση του κλάδου.
Με φόντο τις απειλές και τους εκβιασμούς που επιχειρούν να κάμψουν τις αντιστάσεις, η Ε’ ΕΛΜΕ απευθύνει μήνυμα ενότητας: η αξιολόγηση, όπως έχει σχεδιαστεί, δεν αποτελεί ατομική υπόθεση, αλλά συνολική επίθεση στα εργασιακά και μορφωτικά δικαιώματα. Οι νεοδιόριστοι, που εδώ και τέσσερα χρόνια δεν υπέκυψαν στις πιέσεις, καθώς και κάθε εκπαιδευτικός που αρνείται να υποχωρήσει, βρίσκονται στο επίκεντρο ενός αγώνα που, όπως υποστηρίζεται, «θα καθορίσει το μέλλον της εκπαίδευσης».
Η σύγκρουση για την αξιολόγηση παραμένει ανοιχτή και οι αντιδράσεις αναμένεται να ενταθούν το επόμενο διάστημα.
Αναλυτικά
Οδηγίες-βήματα για την αποτροπή της ατομικής αξιολόγησης σε όλα τα στάδια της (Α1-Α2-Β)
Οι αξιολογητ(ρι)ες σύμβουλοι-διευθυντ(ρι)ες ξαναχτυπούν!
Το ΥΠΑΙΘ, η ΔΙΔΕ και όλος ο αξιολογικός μηχανισμός τους με πιέσεις, εκβιασμούς, απειλές, πειθαρχικά και τρομοκρατία… Εμείς συνεχίζουμε με αξιοπρέπεια τη μάχη για την υπεράσπιση του δημόσιου σχολείου!
1. Είναι σε ΠΛΗΡΗ ΙΣΧΥ η απεργία – αποχή για την ατομική αξιολόγηση που κήρυξε η ΑΔΕΔΥ (15/7/2024) γα τους εκπαιδευτικούς και η απεργία αποχή της Ε ΕΛΜΕ (Μάρτιος 2024).
2. Υπογράφουμε όλοι/όλες οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, μόνιμοι/ες, νεοδιόριστοι/ες, αναπληρωτ(ρι)ες τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία – αποχή, την οποία και πρωτοκολλούμε στο πρωτόκολλο του σχολείου. Για όσες και όσους έχουν ήδη υπογράψει, αυτή ισχύει απολύτως. Καλούμε και όσες/όσους δεν το έχουν κάνει ακόμα, να υπογράψουν. Όλοι και όλες στην Απεργία Αποχή. Ο κλάδος ενωμένος μπορεί να νικήσει!
3. Η απεργία – αποχή καλύπτει σε όλες τις φάσεις τις συναδέλφισσες και τους συναδέλφους από όλα τα καθήκοντα που σχετίζονται με το στάδιο Α1, Α2 και Β. Από τη στιγμή που την υπογράφουν και την πρωτοκολλούν δεν προβαίνουν σε καμία άλλη ενέργεια. Υπενθυμίζουμε ότι η αποχή των εκπαιδευτικών από συγκεκριμένα καθήκοντα προβλέπεται από τις διατάξεις του ν.1264/1982, όπως αυτές έχουν ερμηνευτεί από τα αρμόδια Δικαστήρια (όλως ενδεικτικώς Δ.Εφ. 486/1995 κ.α.) και συνιστά απολύτως νόμιμη, συνταγματικά κατοχυρωμένη μορφή συνδικαλιστικής δράσης, αναγνωριζόμενη ως μορφή απεργίας η οποία καλύπτει τους συμμετέχοντες από κάθε πειθαρχική ευθύνη.
4. Καλούμε διευθυντές/ντριες να υπερασπίσουν κι αυτοί το δημόσιο δωρεάν σχολείο, την ισότητα και τη δικαιοσύνη στους συλλόγους διδασκόντων και να ταχθούν με τον αγώνα που δίνουν όλο αυτό το χρονικό διάστημα και οι νεοδιόριστες/οι και όλος ο κλάδος! Να μη δυναμιτίσουν το κλίμα στα σχολεία, να μη δεχτούν να τους μετατρέπουν σε αξιολογητ(ρι)ες.
5. Η απεργία – αποχή καλύπτει σε όλες τις φάσεις από όλα τα εξωδιδακτικά καθήκοντα που σχετίζονται με την ατομική αξιολόγηση του σταδίου Α1, Α2 και Β, όπως από τη συνάντηση με την/τον διευθυντή/ντρια, προϊσταμένη, την ενημέρωση/ανάρτηση ηλεκτρονικού ατομικού φακέλου στην Ψηφιακή Πλατφόρμα, την κατάθεση έκθεσης ατομικής αυτοαξιολόγησης κλπ.
6. Οι συνάδελφοι/ισσες που καλούνται σε συναντήσεις ΕΚΤΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΥ ΩΡΑΡΙΟΥ για τη σύναψη συμβολαίου για το στάδιο Α1 (από τους/τις «συμβούλους») και Α2 (τους/τις διευθυντ(ρι)ες-προϊσταμένες), απαντούν με τη δήλωση Απεργίας Αποχής και τον αριθμό πρωτοκόλλου της. Η πρόσκληση για την αξιολόγηση τους, είτε των αξιολογητών σχολικών συμβούλων είτε των διευθυντ(ρι)ών, αποστέλλεται υπηρεσιακά μέσω μέιλ και απαντούν με τη δήλωση της Απεργίας Αποχής, ως εξής:
«Σας ενημερώνω ότι συμμετέχω στην απεργία αποχή που έχει προκηρύξει η ΑΔΕΔΥ (15/7/2024) γα τους εκπαιδευτικούς και στην απεργία αποχή της Ε ΕΛΜΕ (Μάρτιος 2024) και έχω υπογράψει σχετική δήλωση συμμετοχής η οποία έλαβε τον υπ. αρίθμ. ….. αριθμό πρωτοκόλλου της σχολικής μονάδας.»
• Τα μονομερή πρακτικά που συντάσσονται από τους/τις αξιολογητ(ρι)ες «συμβούλους», διευθυντ(ρι)ες ΟΦΕΙΛΟΥΝ να αναγράφουν την συμμετοχή των εκπαιδευτικών στην απεργία-αποχή. Οι συνάδελφοι/ισσες δεν αδιαφορούν, δεν αρνούνται, ΑΠΕΡΓΟΥΝ! Δεν φέρουν «ατομική υπαιτιότητα», αλλά την ομόφωνη, συλλογική απόφαση του κλάδου! Απαιτούμε να το αναγράψουν και αν δεν το κάνουν, ενημερώνουμε το σωματείο. Έχουν και οι ίδιοι ευθύνη ,όχι μόνο αυτοί που τους δίνουν οδηγίες.
• Κανένας αξιολογητής, είτε διευθυντής, είτε σύμβουλος δεν έχει δικαίωμα να ορίζει αυθαίρετες ημερομηνίες που δεν προβλέπονται πουθενά και στοχεύουν στην ψυχολογική πίεση των συναδέλφων/ισσών. Δεν το επιτρέπουμε, ενημερώνουμε το σωματείο.
• Όταν ο/η «σύμβουλος» και ο/η διευθυντής/τρια ορίσει παρακολούθηση διδασκαλίας (2 ώρες σε σύνολο), συμμετέχουμε στις στάσεις εργασίας που έχει κηρύξει το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ και η ΕΛΜΕ (μονόωρη, δίωρη, τρίωρη) προκειμένου να είναι καλυμμένοι όλοι/όλες οι συνάδελφοι από κάθε άλλη διαδικασία της ατομικής αξιολόγησης που προβλέπεται εντός διδακτικού ωραρίου (π.χ. δειγματικές διδασκαλίες). Οι στάσεις εργασίας (μονόωρες, δίωρες, τρίωρες) γίνονται από τους συναδέλφους την ημέρα που τους όρισαν να τους αξιολογήσουν.
• Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων να σταθούν στο πλευρό του κάθε συναδέλφου/ισσας. Κανένας μόνος, καμία μόνη! Την ημέρα επίσκεψης των αξιολογητ(ρι)ων στα σχολεία μας συμμετέχουμε ΟΛΟΙ/ΟΛΕΣ στη στάση εργασίας. Ενημερώνουμε το σωματείο. Δηλώνουμε έμπρακτα τη στήριξη του αγώνα ενάντια στην αξιολόγηση! Όλοι/όλες μαζί στεκόμαστε δίπλα στους/στις συναδέλφους/ισσες που αξιολογούνται!
• Αν οι διευθυντές/τριες-αξιολογητές/τριες επιχειρήσουν κρυφά από τον σύλλογο διδασκόντων να κάνουν παρακολούθηση στην τάξη, για να εξετάσουν τον/την συνάδελφο/ισσα και να τον/την βαθμολογήσουν(!), δεν αδιαφορούμε. Το σχολείο είναι δημόσιο και επομένως όλες οι δραστηριότητες που διαπερνούν τη λειτουργία του, πρέπει να είναι σε γνώση όλων των μελών του συλλόγου διδασκόντων. Δηλώνουμε ότι δεν διαπραγματευόμαστε το δικαίωμά μας να γνωρίζουμε τι γίνεται μέσα στα σχολεία μας, αλλά και να αντιστεκόμαστε απέναντι στην αντιδραστική πολιτική που καταργεί θεμελιώδη εργασιακά, παιδαγωγικά, μορφωτικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα και κατακτήσεις. Το σωματείο και οι σύλλογοι διδασκόντων υπερασπίζουμε τις συλλογικές μας αποφάσεις.
• Δηλώνουμε για μία ακόμη φορά ότι η αξιολόγηση δεν είναι ατομική υπόθεση, αλλά υπόθεση ολόκληρου του κλάδου. Μεθοδεύσεις και διαδικασίες εν κρυπτώ δίνουν χέρι βοηθείας στην κυβέρνηση και το ΥΠΑΙΘ, αντιστρατεύονται τα συλλογικά μας δικαιώματα και τις ομόφωνες συλλογικές αποφάσεις του κλάδου. ΥΠΑΙΘ και αξιολογητές επιδιώκουν τη διάσπαση των εκπαιδευτικών, ώστε να τους/τις πιέσουν, να καλλιεργήσουν τη λογική των τετελεσμένων και της «αναγκαστικής» αποδοχής της αξιολόγησης.
• Σημειώνουμε ότι η οδηγία υπογραφής στο έγγραφο παραλαβής ότι «έλαβε γνώση», δεν αποτελεί υποχρέωσή μας. Καταγγέλλουμε απερίφραστα κάθε απόπειρα τρομοκράτησης με «φιλική» διάθεση «ενημέρωσης» περί πειθαρχικού παραπτώματος αν αρνηθεί ο/η εκπαιδευτικός να υπογράψει το έγγραφο παραλαβής καθώς τα πρακτικά δεν είναι εγκύκλιοι για να υπογραφεί τέτοια δήλωση!
• Επισημαίνουμε ότι σε κάθε περίπτωση και σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή και φάση της διαδικασίας, ακόμα και αν έχουμε αναρτήσει ηλεκτρονικό φάκελο, ακόμα και αν έχουμε κανονίσει ή και προχωρήσει σε συνάντηση με τον/την αξιολογητή/τρια, μπορούμε να υπογράψουμε τη δήλωση συμμετοχής στην απεργία αποχή και να σταματήσει η διαδικασία.
Στεκόμαστε όλες/όλοι ενωμένες/οι, με την ιστορική γνώση πως και αυτή τη φορά, η αξιολόγηση θα μείνει στα χαρτιά!
Χαιρετίζουμε τους συναδέλφους/ισσες μας νεοδιόριστους/ες που δεν τσίμπησαν στις απειλές και τους εκβιασμούς 4 χρόνια τώρα και συνεχίζουν! Χαιρετίζουμε κάθε συνάδελφο/ισσα ξεχωριστά που αντιστέκεται, μα και αυτούς/ες που αισθάνονται έντονα τα διλήμματα, καλώντας τους την κρίσιμη αυτή στιγμή να μην υποχωρήσουν ή/και να αλλάξουν στάση και να είναι παρόντες/ούσες στη μάχη που θα καθορίσει το πώς θα εργαζόμαστε και θα ζούμε ως εργαζόμενοι και ως άνθρωποι.
Επαναλαμβάνουμε για μια ακόμη φορά ότι η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ-ΔΙΑΛΥΣΗ των σχολείων και της εργασιακής μας ζωής δε θα περάσει. Μας βρίσκουν και θα μας βρίσκουν απέναντι συλλογικά, μαζικά, μαχητικά! Θα ακυρώσουμε την αξιολόγηση όλοι/ες μαζί! Κανένας και καμία μόνη!
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς
Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 26/02
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση