daskalos
Η εκδήλωση, η οποία φιλοξενήθηκε στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Βριλησσίων, είχε μεγάλη συμμετοχή εκπαιδευτικών και στελεχών εκπαίδευσης από όλη την Αττική

Η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής πραγματοποίησε επιμορφωτική Ημερίδα το Σάββατο 22 Φεβρουαρίου 2025, με θέμα «Οι εκπαιδευτικοί μιλούν για τον εαυτό τους», στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος «Το σχολείο Οργανισμός και Κοινότητα Μάθησης».

Η εκδήλωση, η οποία φιλοξενήθηκε στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Βριλησσίων, είχε μεγάλη συμμετοχή εκπαιδευτικών και στελεχών εκπαίδευσης από όλη την Αττική.

Στην ημερίδα αναλύθηκε η διαδικασία της «Αξιολόγησης Ομοτέχνων», η οποία αποσκοπεί στην ενίσχυση της συνεργασίας και της συλλογικότητας μεταξύ των εκπαιδευτικών, με σκοπό τη βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου. 

Αναλυτικά:

Το Σάββατο 22-02-2025, η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής πραγματοποίησε επιμορφωτική Ημερίδα με θέμα «Οι εκπαιδευτικοί μιλούν για τον εαυτό τους», στα πλαίσια του ερευνητικούπιλοτικού προγράμματος «Το σχολείο Οργανισμός και Κοινότητα Μάθησης: Αξιολόγηση Ομοτέχνων – Συνεργατικές Πρακτικές Εκπαιδευτικών», στο Πνευματικό Κέντρο του Δήμου Βριλησσίων με μεγάλη συμμετοχή.

Η ημερίδα ξεκίνησε με το καλωσόρισμα του Διευθυντή Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής, κ. Παπαχρήστου Κωνσταντίνου, ο οποίος αναφέρθηκε στη μετατροπή ενός σχολείου σε οργανισμό που μαθαίνει και τόνισε ότι πρόκειται για μία διαδικασία που απαιτεί συνεχή προσπάθεια, δέσμευση και υποστήριξη από όλη τη σχολική κοινότητα.

Σκοπός της «Αξιολόγησης Ομοτέχνων» είναι η ανάπτυξη μορφών και δεσμών συλλογικότητας, συνεργασίας και εμπιστοσύνης, πρωτίστως με την πλήρη αξιοποίηση του γνωστικού κεφαλαίου του ανθρώπινου δυναμικού της.

Πρόκειται κατά βάση για μία μορφή αμοιβαίας μάθησης μεταξύ στοχαζόμενων επαγγελματιών, η οποία πραγματοποιείται στοχευμένα και οργανωμένα, προσαρμοσμένη στις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές συνθήκες.

Στην ημερίδα απηύθυνε χαιρετισμό με μήνυμά του ο Περιφερειακός Επόπτης Ποιότητας της Εκπαίδευσης Αττικής, κ. Προκόπιος Μανωλάκος, που τόνισε πως με σωστή προετοιμασία και μελετημένη δράση η αξιολόγηση ομοτέχνων μπορεί να αποφέρει ένα πολύτιμο εργαλείο για τη συνεχιζόμενη επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και τη δημιουργία μιας κουλτούρας διαρκούς βελτίωσης στην εκπαίδευση.

Η Επόπτρια Ποιότητας Εκπαίδευσης της ΔΠΕ Ανατολικής Αττικής, κ. Βασιλική Παπαδοπούλου, ανέφερε πως το Πρόγραμμα αγκαλιάστηκε από την εκπαιδευτική κοινότητα γιατί, πρώτα απ’ όλα, ανταποκρίνεται στις ανάγκες της, αλλά και στις απαιτήσεις της σύγχρονης κοινωνίας για παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης.

Στοχεύει στη βελτίωση του παρεχόμενου εκπαιδευτικού έργου με αποδέκτες τους/τις μαθητές/τριες και στον μετασχηματισμό της μαθησιακής διαδικασίας μέσα από την πράξη και τη στενή συνεργασία των εκπαιδευτικών.

Βρίσκεται στην καρδιά της εκπαίδευσης και για αυτό έχει υποστηρικτές τους ίδιους τους εκπαιδευτικούς. Επίσης, ο Δήμος Βριλησσίων, που με χαρά φιλοξένησε την ημερίδα στο Πνευματικό Κέντρο του δήμου, απηύθυνε χαιρετισμό διά του Αντιδημάρχου Παιδείας, διά Βίου Μάθησης και Νέας Γενιάς, κ. Χρήστου Γούναρη. Στη συνέχεια, πραγματοποιήθηκε η παρουσίαση πολύτιμων ερευνητικών αποτελεσμάτων της Α΄ φάσης υλοποίησης του Προγράμματος, από τον Επιστημονικά Υπεύθυνο, ομότιμο καθηγητή ΕΚΠΑ, κ. Γεώργιο Πασιά.

Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Αττικής

Στο πρόγραμμα συμμετέχουν το τρέχον σχολικό έτος 109 σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από όλη την Περιφέρεια Αττικής, με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων. Στην ημερίδα συμμετείχαν, δια ζώσης και εξ αποστάσεως, εκπαιδευτικοί και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό από τις σχολικές μονάδες του προγράμματος, οι οποίοι/ες κατέθεσαν την εμπειρία του σχολείου τους ως προς τη συμμετοχή του στις δράσεις του προγράμματος. Την ημερίδα παρακολούθησαν εκπαιδευτικοί, Διευθυντές/ντριες σχολικών μονάδων, Σύμβουλοι Εκπαίδευσης και λοιπά στελέχη Εκπαίδευσης από όλη τη χώρα. Τ

α σχολεία «μιλώντας για τον εαυτό τους» ανέδειξαν τη συμβολή του προγράμματος στην βελτίωση των εκπαιδευτικών πρακτικών και της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου τους, κύρια μέσω της ανάπτυξης συνεργατικών πρακτικών και της εφαρμογής του μοντέλου της «αξιολόγησης ομοτέχνων».

Η αποτελεσματικότητα του προγράμματος αποτυπώθηκε και στην εποικοδομητική συζήτηση που ακολούθησε, μεταξύ όλων των συμμετεχόντων/ουσών, τόσο της εκπαιδευτικής και επιστημονικής κοινότητας, όσο και των στελεχών Διοίκησης.

Εκφράστηκε για μια ακόμη φορά ο ενθουσιασμός και η δέσμευση των εκπαιδευτικών που ήδη συμμετέχουν στο πρόγραμμα, ενώ καταγράφηκε έντονο ενδιαφέρον από πολλές σχολικές μονάδες της Αττικής να προχωρήσουν στη μεταξύ τους δικτύωση.

Ευχαριστούμε θερμά όλους/ες για τη συμμετοχή τους και την συνδρομή τους στην επιτυχή πραγματοποίηση της ημερίδας.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

Παν.Πατρών: Tο 1ο στην Ελλάδα Πανεπιστημιακό Πιστοποιητικό Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς

Πανεπιστήμιο Αιγαίου: Το κορυφαίο πρόγραμμα ειδικής αγωγής στην Ελλάδα - Αιτήσεις έως 26/02

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
Τι λέει το Υπουργείο Παιδείας για την ένταξη δεκαπέντε ελληνικών σχολείων στο πρόγραμμα International Baccalaureate
«Στη χώρα μας προβλέπεται σταδιακή αύξηση των σχολείων που συμμετέχουν στο πρόγραμμα, ώστε, το σχολικό έτος 2028-2029, το IB να προσφέρεται σε όλα τα...
Τι λέει το Υπουργείο Παιδείας για την ένταξη δεκαπέντε ελληνικών σχολείων στο πρόγραμμα International Baccalaureate