Thumbnail
Σύλλογος ΠΕ "Η Αθηνά"

ΣΥΛΛΟΓΟΣ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ  Π.Ε.

« η Αθηνά »
Koρίνης 20, Γαλάτσι. Τηλ-φαξ  210-2912250,
 
18 Νοέμβρη 2013
ΠΡΟΣ: Όλους τους συναδέλφους
-μέλη του Συλλόγου, Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.                                                         
ΚΟΙΝ:  ΔΟΕ, Διαδίκτυο
 
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ Η ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟ ΑΦΑΝΙΣΜΟ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ!

ΔΙΝΟΥΜΕ ΕΝΩΜΕΝΑ ΤΗ ΜΑΧΗ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΟΥΝ!

Στις 5 του Νοέμβρη δημοσιεύτηκε σε ΦΕΚ το Π.Δ της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών, ενώ ήδη το Υπουργείο με εγκύκλιο του προχωρά σε γενίκευση του θεσμού της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας, με πρώτο βήμα τα “επιμορφωτικά σεμινάρια” των στελεχών εκπαίδευσης, οι ημερομηνίες των οποίων έχουν ήδη ανακοινωθεί. Μαζί με την εξωτερική αξιολόγηση που θα εφαρμοστεί από την επόμενη σχολική χρονιά από την Αρχή Διασφάλισης της Ποιότητας της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΑΔΙΠΠΔΕ) διαμορφώνουν ίσως το πιο αυστηρό πλέγμα γραφειοκρατικού – εξουσιαστικού ελέγχου της δημόσιας εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών σε ολόκληρη την Ευρώπη.

Στη σημερινή συγκυρία των απολύσεων στο δημόσιο τομέα και της πλήρους αποδόμησης του δημόσιου σχολείου, η πολυεπίπεδη αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και της σχολικής μονάδας (εξατομικευμένη, εσωτερική και εξωτερική αξιολόγηση) στοχεύει στην επίτευξη των μνημονιακών δημοσιονομικών στόχων για μείωση της απασχόλησης και των κοινωνικών δαπανών, στην πειθάρχηση των εκπαιδευτικών στο νέο σχολείο της αγοράς και της κατάρτισης και στη μετατόπιση των ευθυνών για την εκπαιδευτική κρίση από την κυρίαρχη εκπαιδευτική πολιτική στους μεμονωμένους εκπαιδευτικούς, τη σχολική μονάδα και τους ίδιους τους μαθητές.

Διαμέσου των διάφορων αξιολογήσεων επιχειρούν : 

α. Να δημιουργήσουν τις νέες δεξαμενές κινητικότητας – απόλυσης και να καθηλώσουν μισθολογικά τους εκπαιδευτικούς, με βάση τη σύνδεση της αξιολόγησης με το ενιαίο μισθολόγιο -βαθμολόγιο και τις ποσοστώσεις του. Επομένως, όπως και με την αξιολόγηση των μαθητών θεωρείται δεδομένος από τα πριν, ο αριθμός των εκπαιδευτικών που θα στιγματιστεί ως αποτυχημένος και στάσιμος υπηρεσιακά και μισθολογικά. 

β. Να προωθήσουν το φτηνό σχολείο της αγοράς, στο οποίο θα επικρατεί η χορηγία, η εμπλοκή επιχειρηματικών φορέων, η χρηματοδότηση από τους γονείς, η ταξική διαφοροποίηση των σχολικών μονάδων, η εκπαιδευτική πολυτυπία και ο άκρατος ανταγωνισμός. Στη θέση της εκπαιδευτικής κοινότητας και της συνεργασίας των εκπαιδευτικών και των σχολείων μεταξύ τους, θα έχουμε στο εξής μεμονωμένες σχολικές μονάδες που θα επιδιώκουν τη θεσμική επιβίωση τους, συχνά εις βάρος των υπόλοιπων σχολείων, υιοθετώντας, αναπόφευκτα, πρακτικές της αγοράς και της διαφημιστικής προβολής. 

γ. Να χειραγωγήσουν και να ελέγξουν τη διδακτική – μαθησιακή διαδικασία μετατρέποντας την σε ένα σύνολο προκατασκευασμένων, τυποποιημένων και ποσοτικών κριτηρίων. Με αυτό τον τρόπο, θα εντατικοποιηθεί η πολιτικός και ιδεολογικός έλεγχος του σχολείου και των εκπαιδευτικών από το κράτος σε πολύ πιο αυταρχική και συντηρητική κατεύθυνση. Πίσω από τη φαινομενική ρητορική της καινοτομίας και των ποικιλώνυμων ευρωπαϊκών προγραμμάτων κρύβεται ο παλαιός καλός επιθεωρητισμός, όχι πλέον μόνο της στείρας εθνικοφροσύνης, αλλά και του δογματισμού της αγοράς και της επιχειρηματικότητας. Η διδακτική της “επίδειξης και του φαίνεσθαι” κάτω από την πίεση του ανταγωνισμού και του κρατικού ελέγχου θα υποβαθμίσουν την ανάγκη της κριτικής από τη μεριά των εκπαιδευτικών του περιεχομένου και των πολιτικών στοχεύσεων των διάφορων προγραμμάτων .

Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και η αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας εντάσσονται λειτουργικά στη ενιαία επίθεση που δέχονται οι εκπαιδευτικοί και το δημόσιο σχολείο. Η ακύρωση των αξιολογικών διαδικασιών στην πράξη είναι για μας μέρος του αγώνα μας για την υπεράσπιση των κοινωνικών και μορφωτικών δικαιωμάτων όλων των εργαζομένων.

               Σε μια περίοδο που με απόφαση της κυβέρνησης, καταργούνται οι μόνιμοι διορισμοί, περικόπτονται δραματικά οι αναπληρωτές, συγχωνεύτηκαν και καταργήθηκαν 1.500 σχολικές μονάδες και ετοιμάζεται νέο κύμα καταργήσεων, μειώνονται κατά 70% οι επιχορηγήσεις των σχολείων, προωθείται η κατάργηση του δωρεάν βιβλίου, η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, όταν τα βιβλία της δεξιότητας και της πληροφορίας παραμένουν, όταν το νέο σχολείο της εργαλειακού τύπου μάθησης για τις ανάγκες της αγοράς ζει και βασιλεύει, όταν οι ταξικοί φραγμοί ενισχύονται, όταν οι υποστηρικτικές δομές διαλύονται, όταν οι μαθητές βιώνουν τις τεράστιες δυσκολίες της λαϊκής οικογένειας, την ανεργία και την απόλυση των γονιών τους, την ανασφάλεια και τη δυστυχία, η αναζήτηση των ευθυνών και των όρων βελτίωσης κυρίως και πρωτίστως στη σχολική μονάδα και στους εμπλεκόμενους με αυτή εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς είναι ανείπωτο θράσος!

       Η διαχρονική θέση του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. «η Αθηνά» είναι ξεκάθαρη: Δεν έχουμε διαφωνίες που αφορούν τον τρόπο και τις τεχνικές εφαρμογής της αξιολόγησης. Λέμε συνολικά ένα ξεκάθαρο «όχι στην αξιολόγηση», δώσαμε εδώ και χρόνια και δίνουμε και τώρα τη μάχη για να μην περάσει, να τη μπλοκάρουμε στην πράξη, γιατί αποτελεί κρίσιμο εργαλείο για την επιβολή της άθλιας αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, τη χειραγώγηση του μάχιμου εκπαιδευτικού και τη διάλυση του δημόσιου σχολείου. Καλούμε λοιπόν όλους τους συναδέλφους σε επαγρύπνηση και σε από κοινού συλλογική αντίσταση για να μην περάσουν τα εφιαλτικά, για το μέλλον μας, σχέδια του υπουργείου Παιδείας και της συγκυβέρνησης. Ακόμα:

·         Καλούμε τους συναδέλφους για την υπεράσπιση του συλλογικού μας «όχι στην αξιολόγηση» και στα προγράμματα της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων. Καλούμε τους συλλόγους διδασκόντων σε κάθε σχολείο, να επαναβεβαιώσουν την αρνητική απόφαση που πήραν την άνοιξη του 2010 για την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας. Ο Σύλλογος «Αθηνά» καλύπτει κάθε συνάδελφο και κάθε σύλλογο διδασκόντων σ’ αυτή την κατεύθυνση.

·         Καλούμε τους Δ/ντές των σχολικών μονάδων να μην συμμετέχουν στα επιμορφωτικά σεμινάρια για την αξιολόγηση και τους σχολικούς συμβούλους να μη συμπράξουν στην προετοιμασία τους.

·          Δηλώνουμε ότι ο «Σύλλογος Αθηνά», κατόπιν σχετικής ομόφωνης απόφασης, θα συνεχίσει να μπλοκάρει στην πράξη κάθε προγραμματισμένο σεμινάριο του υπουργείου που αφορά την αξιολόγηση και την αυτοαξιολόγηση, καθώς επίσης και θα διαγράψει από το Σύλλογο όσους θα μετέχουν ως αξιολογητές σε οποιαδήποτε διαδικασία αξιολόγησης

·          Για την πλήρη κάλυψη όσων καλούνται να συμμετάσχουν στα σεμινάρια της αξιολόγησης, αλλά και την μαζική παρουσία συναδέλφων στο μπλοκάρισμά τους από το σύλλογο, κηρύσσουμε στάσεις εργασίας για τις ημέρες και ώρες που θα επιχειρηθεί να διεξαχθούν τα σεμινάρια.

·         Με βάση τη θέση μας «κανένας αξιολογητής στην τάξη», σε κάθε απόπειρα επίσκεψης αξιολογητή και προσπάθειας εφαρμογής της αξιολόγησης καλούμε τους συναδέλφους να καλούν αμέσως το σύλλογο «ΑΘΗΝΑ». Επίσης λόγω της κρισιμότητας των στιγμών καλούμε τους σχολικούς συμβούλους να απέχουν το επόμενο διάστημα από επισκέψεις και παρουσίες στην τάξη, επιθεωρήσεις και συλλογή στοιχείων ανά εκπαιδευτικό που μπορεί να χρησιμοποιηθούν η να ζητηθούν μεταγενέστερα στη διαδικασία της αξιολόγησης. Καλούμε τους συναδέλφους, με την κάλυψη του συλλόγου, να αρνούνται τέτοιες επισκέψεις-επιθεωρήσεις, να μη δείχνουν εμπιστοσύνη σε «καλές προθέσεις», όταν δε διασφαλίζεται πλήρως ο χαρακτήρας των επισκέψεων και να ενημερώνουν το σύλλογο Αθηνά, ώστε να παρέμβει σε κάθε τέτοια περίπτωση. 

·         Ο Σύλλογος «Αθηνά» θα καλέσει άμεσα τους σχολικούς συμβούλους για να τους ενημερώσει για τις συλλογικές θέσεις και να τους δηλώσει τις ξεκάθαρες προθέσεις του εκπαιδευτικού κινήματος. Καλεί όλους τους συναδέλφους Διευθυντές των σχολείων να πάρουν θέση στο πλευρό του εκπαιδευτικού κινήματος κόντρα στα σχέδια του νέου επιθεωρητισμού, του κανιβαλισμού και των απολύσεων. Το αμέσως επόμενο διάστημα- και με δεδομένο ρόλο τον καθοριστικό ρόλο στη διαδικασία της αξιολόγησης που επιφυλάσσει στους Διευθυντές το κατάπτυστο Π.Δ της εργασιακής τρομοκρατίας, της ομηρίας και των απολύσεων, που δυναμιτίζει το κλίμα, τις σχέσεις, τον παιδαγωγικό ιστό και την αλληλεγγύη σε κάθε σχολική μονάδα- ο σύλλογος θα καλέσει σε συνάντηση όλους τους συναδέλφους Διευθυντές και Διευθύντριες για να χαράξουμε από κοινού δρόμους αντίστασης και ανυπακοής στον εφιάλτη του εργασιακού μας αφανισμού.  

·         Καλούμε τη ΔΟΕ να στηριχθεί στις διαθέσεις της πλειοψηφίας των συναδέλφων και να συντονιστεί με τις αποφάσεις των εκπαιδευτικών συλλόγων για να μπλοκάρουμε την εφαρμογή της αξιολόγησης και της αυτοαξιολόγησης στην πράξη σε συνάρτηση με την ανάπτυξη των αγώνων για την ανατροπή της βάρβαρης πολιτικής των μνημονίων Κυβέρνησης-ΕΕ-ΔΝΤ.

  Για τα παραπάνω ο Σύλλογος παρέχει πλήρη συνδικαλιστική κάλυψη σε όλους.

             ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ

           Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                       Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

       Θεοδωρόπουλος  Θοδωρής                                  Παζάλος  Γιώργος

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

donti.jpg
Οδοντίατρος προειδοποιεί για ένα «επίμονο» σημάδι στο στόμα που μπορεί να αποτελεί πρώιμο σύμπτωμα καρκίνου
Τα στοματικά έλκη που δεν θεραπεύονται εντός τριών εβδομάδων μπορεί να είναι ένα από τα πρώτα σημάδια καρκίνου του στόματος
Οδοντίατρος προειδοποιεί για ένα «επίμονο» σημάδι στο στόμα που μπορεί να αποτελεί πρώιμο σύμπτωμα καρκίνου
elliniki-glossa
Το ρήμα που έκανε λάθος μέχρι και ο Μπαμπινιώτης δεν γράφεται όπως νομίζουμε
Ο καθηγητής Μπαμπινιώτης, με τη βαθιά κατανόησή του στη γλωσσολογία και τη γλώσσα ως πολιτιστικό εργαλείο, υποδεικνύει την ορθότερη μορφή...
Το ρήμα που έκανε λάθος μέχρι και ο Μπαμπινιώτης δεν γράφεται όπως νομίζουμε