Αρ. Πρωτ.651 Αθήνα 14/2/2014
Προς
1. Τον Υπουργό Παιδείας
κ. Κωνσταντίνο Αρβανιτόπουλο
2. Τον Υφυπουργό Παιδείας
κ. Συμεών Κεδίκογλου
2. Συλλόγους Εκπαιδευτικών Π.Ε.
4. Τον Υπουργό Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του πολίτη
κ. Νικόλαο Δένδια
5. Γ.Α.Δ.Α.
ΘΕΜΑ: Σχετικά με την εμπλοκή της Γ.Α.Δ.Α. στη λειτουργία των σχολικών μονάδων
Με έγγραφό της, στις 6-2-2014, η Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής (Γ.Α.Δ.Α.), κάλεσε τα αστυνομικά τμήματα της Αττικής να μεθοδεύσουν προσωπικές επαφές – συναντήσεις με τους διευθυντές των σχολικών μονάδων με σκοπό την καταγραφή προβλημάτων και αναγκών αρμοδιότητας του υπουργείου Δημόσιας Τάξης, και ειδικότερα της Αστυνομίας, και να συντάξουν εμπεριστατωμένες εκθέσεις. Καλούνται, μάλιστα, οι Υποδιευθύνσεις της Αστυνομίας να καταγράψουν στοιχεία που αφορούν τα σχολεία, που ,σύμφωνα με το έγγραφο, έχουν μεγάλο όγκο σε ειδική φόρμα excel.
Είναι, πράγματι, αυξημένο το πρόβλημα της επιτήρησης και φύλαξης των σχολικών μονάδων σε ώρες, ιδιαίτερα, που δε λειτουργούν. Πλήθος σχολείων έχουν πέσει θύματα ληστειών (χάνοντας όλο τον κινητό εξοπλισμό τους), εξωσχολικά στοιχεία έχουν προκαλέσει πολλές καταστροφές και παρατηρείται, δυστυχώς, συχνά το φαινόμενο χρήσης ναρκωτικών κατά τις νυχτερινές ώρες σε σχολικούς χώρους.
Οι διευθυντές των σχολείων έχουν, κατ’ επανάληψη, διαμαρτυρηθεί γι’ αυτά τα φαινόμενα τόσο στους Δήμους όσο και στα αστυνομικά τμήματα της περιοχής τους, δίχως τη στοιχειώδη, έστω, ανταπόκριση από μέρους τους.
Αντίθετα, η απάντηση της πολιτείας στο οξυμένο πρόβλημα, ήταν η απόλυση των σχολικών φυλάκων, όπου υπήρχαν, με αποτέλεσμα τα σχολεία να μένουν εντελώς αφύλαχτα. Ελλιπέστατη είναι και η αστυνόμευση των περιοχών όπου υπάρχει αυξημένη παραβατικότητα και, φυσικά, των περιοχών γύρω από τα σχολεία.
Δημιουργούνται, επομένως εύλογα, κάποια ερωτήματα:
- Γιατί η πολιτεία αντί να φροντίζει για τη σωστή φύλαξη των σχολείων και να προχωρήσει στην πρόσληψη του απαραίτητου αριθμού σχολικών φυλάκων προχώρησε σε μαζικές «διαθεσιμότητες» - απολύσεις ακόμη και αυτών που εργάζονταν στα σχολεία;
- Με ποια αρμοδιότητα τα Αστυνομικά Τμήματα μπορούν να προχωρούν στη συλλογή και καταγραφή στοιχείων (όπως για παράδειγμα ο αριθμός των μαθητών του σχολείου) και στην «πρόσκληση» διευθυντών στα αστυνομικά τμήματα για «ενημερωτικές συναντήσεις» ; Χρειάζονται τέτοιες μέθοδοι αντί της τηλεφωνικής επικοινωνίας για την επισήμανση και καταγραφή των προβλημάτων που προαναφέραμε;
Το Δ.Σ. της Δ.Ο.Ε. καλεί την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας να παρέμβει άμεσα και να καταστήσει σαφές στην ηγεσία του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη ότι δεν είναι στην αρμοδιότητά της η συλλογή «όγκου» στοιχείων που αφορούν τη λειτουργία των σχολείων κι ότι είναι αδιανόητο το γεγονός της «πρόσκλησης» των διευθυντών σε πάσης φύσεως «συναντήσεις».
Καλούμε τους διευθυντές να μη δίνουν πληροφορίες που έχουν να κάνουν με τη λειτουργία των σχολικών μονάδων και κυρίως, σε καμία περίπτωση, στοιχεία των μαθητών και της εκπαιδευτικής κοινότητας και να μην ανταποκρίνονται σε αμφιβόλου χαρακτήρα και σκοπιμότητας «προσκλήσεις» για συγκεντρώσεις σε αστυνομικά τμήματα.
Για το ΔΣ της ΔΟΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη