ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΘΗΝΑΣ 3/4/2014
ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΩΡΟΛΟΓΙΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΙΕΚ- ΕΑΡΙΝΟ ΕΞΑΜΗΝΟ 2014Α
Η απόφαση του υφυπουργού Παιδείας Κ. Γκιουλέκα την 1η Απριλίου 2014 για την αλλαγή των ωρολογίων προγραμμάτων των ΙΕΚ ήρθε σαν κεραυνός εν αιθρία. Από πολλούς διευθυντές και εκπαιδευτές ΙΕΚ, ιδιωτικών και δημοσίων θεωρήθηκε ως πρωταπριλιάτικο αστείο.
Χρονικά τα γεγονότα έχουν ως εξής: Σεπτέμβριος 2013, ψηφίζονται τα νομοσχέδια με τις αλλαγές στην Τεχνική Επαγγελματική Εκπαίδευση και τον Κανονισμό Λειτουργίας των ΙΕΚ, ανατρέποντας όλους τους μέχρι τότε σχεδιασμούς που είχαν γίνει. Οκτώβριος 2013, ξεκινάει για τα δημόσια ΙΕΚ το έτος κατάρτισης με το χειμερινό εξάμηνο 2103, ενώ τα ιδιωτικά ΙΕΚ είχαν ήδη ξεκινήσει. Οι καινούριες ειδικότητες που ξεκινούν δεν έχουν οδηγούς σπουδών. (!!!) Τα ΙΕΚ καλούνται να χρησιμοποιήσουν τους παλιούς (!!!) για παρεμφερείς ειδικότητες και να προσαρμόσουν τα προγράμματά τους… Στις24/2/2014 αποστέλλονται στα ΙΕΚ ωρολογια προγράμματα προς εφαρμογή ενώ στις 27/2/2014 ξεκινάει η κατάρτιση για το εαρινό εξάμηνο 2014Α. Στις 5/3/2014 αποστέλλονται στα ΙΕΚ νέα ωρολογια προγράμματα που ανατρέπουν σε πάρα πολλές περιπτώσεις τα όσα έχουν ήδη ξεκινήσει! ( Είναι φανερό για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα ότι έχοντας ξεκινήσει η εκπαιδευτική διαδικασία δεν είναι δυνατόν να αλλάζει το αναλυτικό και ωρολόγιο πρόγραμμα, τόσο για τους σπουδαστές, όσο και για τους εκπαιδευτικούς. Ειδικά για τους τελευταίους αυτό σημαίνει ίσως και τη λύση της σύμβασής τους.). Στις 6/3/2014 με έγγραφο του Δ/ντή προγραμμάτων της Γενικής Γραμματείας Διά Βίου Μάθησης (η οποία εποπτεύει τα ΙΕΚ) κ. Μουζάκη ανακαλούνται τα προγράμματα που εστάλησαν τον προηγούμενο μήνα, για διαβούλευση και εφαρμογή τον Οκτώβριο του 2014. Δημιουργείται προσωρινά μια ανακούφιση στα ΙΕΚ. 1/4/2014 ο υφυπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Κ. Γκιουλέκας αποστέλλει προς όλα τα ΙΕΚ έγγραφο με την εντολή εφαρμογής των νέων προγραμμάτων. «Στο πλαίσιο της αναμόρφωσης των Ι.Ε.Κ., με την εφαρμογή των νέων ωρολογίων προγραμμάτων, τα οποία είναι αναρτημένα στον ιστότοπο της Γ.Γ.Δ.Β.Μ., σας ενημερώνουμε ότι από λήψεως της παρούσης ισχύει η έναρξη της εφαρμογής τους» ). Η εφαρμογή σημαίνει καταργήσεις μαθημάτων-προσθέσεις άλλων-αφαιρέσεις ωρών διδασκαλίας-απολύσεις εκπαιδευτών κ.λ.π.). Το έγγραφο αυτό είναι τόσο απίστευτο που θεωρείται πρωταπριλιάτικο αστείο. Στις 2/4/2014 η ΓΓΔΒΜ καλεί τα ΙΕΚ να αποστείλουν μέσα σε 2 μέρες (!) στοιχεία για τα μαθήματα, τις ειδικότητες και τις αλλαγές που προτείνουν. Οποιοσδήποτε έχει έστω και ελάχιστη σχέση με εκπαιδευτικές διαδικασίες μπορεί να καταλάβει το καινούριο κομφούζιο που δημιουργείται ξαφνικά, στη μέση του εξαμήνου…
Προβλήματα που προκύπτουν από την αλλαγή των προγραμμάτων. 1.Άμεσα τίθεται πρόβλημα με τις ενδιάμεσες εξετάσεις των μαθημάτων στα ΙΕΚ ( προόδους) οι οποίες έχουν οριστεί τις επόμενες μέρες. 2. Από το πρώτο προκύπτει το ερώτημα πάνω σε ποια μαθήματα θα γίνουν οι εξετάσεις αυτές, με ποια ύλη, με ποιους εκπαιδευτές , βαθμολόγηση κ.λ.π. 3. Τίθεται επίσης θέμα και με τις απουσίες των σπουδαστών (πάνω σε ποια μαθήματα; στα νέα ; στα παλιά; σε ποιο ποσοστό;). 4. Σοβαρότατο θέμα προκύπτει με τους εκπαιδευτές: τι γίνεται με τις συμβάσεις τους; Θα λήξουν άμεσα στον πρώτο μόλις μήνα; πως θα πληρωθούν οι ώρες που έγιναν μέχρι τώρα; στέκεται νομικά η λήξη της σύμβασής τους εν τω μέσω του εξαμήνου; 5.Για τους σπουδαστές που τελειώνουν τις σπουδές τους σ’αυτό το εξάμηνο τίθεται και ένα άλλο θέμα: σε ποια υλη θα δώσουν εξετάσεις πιστοποίησης οι σπουδαστές των ΙΕΚ όταν τελειώσουν τη φοίτησή τους, όταν έχουν διδαχθεί άλλα μαθήματα στο α’ εξάμηνο, άλλα στο β’ μέχρι σήμερα και άλλα από τώρα και στο εξής; Αντιδράσεις των ΙΕΚ. Οι πρώτες αντιδράσεις των ΙΕΚ ήταν έντονες: την αρχική έκπληξη και τη συνειδητοποίηση ότι δεν πρόκειται για πρωταπριλιάτικο αστείο τη διαδέχθηκε η οργή και η απόγνωση. Διευθυντές ΙΕΚ καλούνται εν μία νυκτί να αλλάξουν τα ωρολόγια και αναλυτικά προγράμματα των ειδικοτήτων. Σπουδαστές δεν ξέρουν τι να διαβάσουν για τις εξετάσεις. Εκπαιδευτές σαστισμένοι! Ωστόσο, υπάρχουν και ΙΕΚ (ιδιωτικά κυρίως) που αντέδρασαν θετικά, θεωρώντας ότι αυτή η αλλαγή για κάποιους λόγους τους ευνοεί… Γιατί γίνεται αυτή η αλλαγή τώρα;Η φαινομενικά ακατανόητη αυτή κίνηση του υπουργείου έχει το άλλοθι της υποχρέωσης εφαρμογής βάσει των ευρωπαϊκών προγραμμάτων στα οποία εντάσσονται τα εκπαιδευτικά προγράμματα των ΙΕΚ. Ο ίδιος ο υφυπουργός Παιδείας απάντησε στις αγωνιώδεις ερωτήσεις διευθυντών ΙΕΚ που τον συνάντησαν τυχαία σε ημερίδα στο Υπουργείο Παιδείας ότι είναι «συμβατική υποχρέωση». Ωστόσο πολλοί μέσα στο χώρο των ΙΕΚ μιλούν για επιβολή που ήρθε άνωθεν, δηλαδή από το γραφείο του Υπουργού Παιδείας και συγκεκριμένα από τον «άτυπο» σύμβουλό του Α. Λάσκαρη. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι την κίνηση αυτή την γνώριζαν λίγες μέρες πριν γίνει ορισμένοι διευθυντές δημοσίων ΙΕΚ και ορισμένα ιδιωτικά ΙΕΚ…
Τι πρέπει να κάνει η ΟΛΜΕ. Τα ΙΕΚ ανήκουν στην μεταδευτεροβάθμια εκπαίδευση, για την ακρίβεια στην κατάρτιση. Αν και φαίνεται ότι δεν αφορούν τους εκπαιδευτικούς δευτεροβάθμιας, γνωρίζουμε ότι τόσο οι διευθυντές τους (αποσπασμένοι μόνιμοι εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας), όσο και πολλοί ωρομίσθιοι εκπαιδευτές είναι εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας, που βρίσκουν συμπληρωματική ή και τη μόνη εργασία τους στα ΙΕΚ. Η απόλυσή τους, ένα μήνα μόλις μετά την έναρξη της εργασίας τους, προσθέτει και άλλες δεκάδες εκπαιδευτικούς στην ανεργία. Ο τρόπος με τον οποίο απολύονται δίνει μια εικόνα των διαφορετικών μορφών που μπορεί να πάρει η απόλυση εκπαιδευτικών: δεν είναι πάντα άμεση, δεν ανακοινώνεται ως γεγονός, θεωρείται μια παράπλευρη απώλεια άλλων αποφάσεων. Τελευταία, μετά την ανάθεση λειτουργίας των ΣΕΚ στα ΙΕΚ και μετά την ανακοίνωση της απορρόφησης των σε διαθεσιμότητα εκπαιδευτικών στα ΙΕΚ, φαίνεται ότι τα ΙΕΚ είναι συγκοινωνούντα δοχεία με τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και προδιαγράφουν το μέλλον και της δημόσιας εκπαίδευσης. Η διάλυση της δημόσιας εκπαίδευσης στη χώρα έχει πολλές εκφάνσεις και δεν αφορά μόνον την υποχρεωτική. Η απίστευτη (για κάθε εκπαιδευτικό λειτουργό) αλλαγή που επιβλήθηκε στα ΙΕΚ, δείχνει ότι δεν υπάρχει όριο στο που μπορεί να φτάσει η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας προκειμένου να εξυπηρετήσει τους κεντρικούς πολιτικούς της στόχους χωρίς κανένα ενδοιασμό και χωρίς βέβαια κανένα φραγμό: εκπαιδευτικό, ηθικό, οικονομικό (για τους άμεσα εμπλεκόμενους), πολιτικό κ.λ.π. Η παρέμβαση της ΟΛΜΕ πρέπει να είναι άμεση και η συνεργασία της με συλλόγους εκπαιδευτών ΙΕΚ στενή.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη