Πειραιάς, 19/05/2014
Πρωτ: 56
ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ
Κολοκοτρώνη 6, Πειραιάς
Τηλ. : 2104124810
Φαξ : 2118007271
www.elmepeiraia.gr
Προς: Καθηγητές Δ/νσης Δ/θμιας Πειραιά
ΑΠΟΦΑΣΗ - ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΠΕΙΡΑΙΑ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΣΥΛΛΟΓΟΥΣ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ:
ΔΕΝ ΕΓΚΡΙΝΟΥΜΕ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ/ΕΚΘΕΣΕΙΣ –ΔΕ ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες
Το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ Πειραιά τονίζει για άλλη μια φορά ότι η όποια συμμετοχή στις ομάδες εργασίας και η κατάθεση οποιασδήποτε έκθεσης (ανεξάρτητα απ’ το περιεχόμενό της) θα χρησιμοποιηθεί από το Υπουργείο Παιδείας, για να νομιμοποιήσει, μέσω και της αξιολόγησης, την πολιτική των ταξικών φραγμών, της ανταγωνιστικότητας-κατηγοριοποίησης των σχολείων, των συγχωνεύσεων, της λιτότητας και της διαθεσιμότητας-απόλυσης εκπαιδευτικών.
Για να αναδειχτούν και, κυρίως, για να δοθούν λύσεις στα προβλήματα της εκπαίδευσης, απαιτούνται συλλογική δράση και αγώνες. Αυτό είναι το καθήκον μας – και όχι να γίνουμε συνένοχοι και διαχειριστές αυτής της κατάστασης, όπως επιδιώκει το Υπουργείο Παιδείας μέσω των ομάδων εργασίας της αξιολόγησης, των δεικτών, ερωτηματολογίων κ.λπ..
ΠΡΟΤΑΣΗ-ΑΠΟΦΑΣΗ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΑΚΤΙΚΟ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ
Στη συνεδρίαση του συλλόγου, όταν αυτή γίνει, η ΕΛΜΕ προτείνει στους συναδέλφους, είτε ορίστηκαν μέλη σε ομάδες εργασίας είτε όχι, να καταθέσουν και να υπερψηφίσουν για το πρακτικό το παρακάτω κείμενο-απόφαση του Δ.Σ.:
«Οι καθηγητές του………………………… αντιμετωπίζουμε, στην καθημερινή προσπάθεια για τη διαπαιδαγώγηση και τη μόρφωση των μαθητών μας, πολλά και οξυμμένα προβλήματα που αφορούν συνολικά το πλαίσιο λειτουργίας της εκπαίδευσης.
Είναι προφανές ότι η αξιολόγηση και οι σχετικές διαδικασίες της, π.χ. απαντήσεις σε ερωτηματολόγια, βαθμολόγηση δεικτών κ.λπ., μάλιστα με εντολή (!), δεν έχουν να προσφέρουν τίποτα στην ανάδειξη και κυρίως στη λύση των προβλημάτων της εκπαίδευσης και των εκπαιδευτικών.
Για τα προβλήματα του σχολείου και συνολικά της εκπαίδευσης, που είναι αποτέλεσμα της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, καταγεγραμμένα και γνωστά στο Υπουργείο Παιδείας, οι εκπαιδευτικοί είτε ως άτομα είτε ως σύλλογος είτε μέσα από την ΕΛΜΕ είτε από κοινού με τους γονείς και μαθητές έχουμε καταθέσει, προφορικά ή γραπτά, τις απόψεις μας και τα αιτήματά μας στη διοίκηση και στο Υπουργείο Παιδείας χωρίς καμία ανταπόκριση.
Κοινή διαπίστωση είναι ότι τα σχολεία λειτουργούν χάρη στο φιλότιμο, στην προσπάθεια και την προσφορά των εκπαιδευτικών που, εκτός από τα διδακτικά καθήκοντα, αναλαμβάνουν και διεκπεραιώνουν πλήθος άλλων εργασιών και δραστηριοτήτων.
Οι εκπαιδευτικοί και ο σύλλογος διδασκόντων θα συνεχίσουν, όπως έκαναν μέχρι τώρα στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων τους, να συμβάλλουν στη λειτουργία του σχολείου και ταυτόχρονα, μέσα από το σωματείο, ν’ αγωνίζονται για ένα σχολείο Δημόσιο Δωρεάν για όλους, χωρίς φραγμούς και διακρίσεις.
Ο σύλλογος διδασκόντων του ……………………., συνεπής με την προηγούμενη απόφασή του να μην ορίσει ομάδες εργασίας αυτοαξιολόγησης και με βάση τις αποφάσεις ΕΛΜΕ-ΟΛΜΕ, αποφασίζει, σχετικά με την «Έκθεση της γενικής εκτίμησης της σχολικής μονάδας», την «Έκθεση αξιολόγησης» και τα «Σχέδια δράσης», ότι δεν μπορεί να εγκρίνει οποιαδήποτε εισήγηση-έκθεση στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης».
ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΛΜΕ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΤΗΣ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗΣ ΤΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΔΙΔΑΣΚΟΝΤΩΝ
Επειδή έχει παρατηρηθεί ότι ορισμένες φορές παραβιάζονται οι δημοκρατικές διαδικασίες, το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ επισημαίνει τα εξής:
1) Οι εκπαιδευτικοί δεν είναι υποχρεωμένοι ν’ απαντήσουν στο Διευθυντή για το έργο τους στις ομάδες εργασίας. Ό,τι έχουν να πουν το λένε στο σύλλογο διδασκόντων α) με την τοποθέτησή τους και β) με την ψήφο τους. Στο πρακτικό του συλλόγου δεν καταγράφεται ονομαστικά η ψήφος των εκπαιδευτικών, αλλά αναφέρεται η άποψή τους μόνον εφόσον οι ίδιοι το ζητήσουν.
2) Καλούμε τους εκπαιδευτικούς να μην καταθέσουν καμία πρόταση-εισήγηση-έκθεση στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης, γιατί, ανεξάρτητα από προθέσεις και περιεχομένου, θα χρησιμοποιηθεί από το υπουργείο για την προώθηση της πολιτικής της αξιολόγησης. Καλούμε ακόμη τους συναδέλφους που, κάτω από καθεστώς εντολών και πιέσεων, διαμόρφωσαν κάποια εισήγηση ή έκθεση να υπερψηφίσουν κι αυτοί την πρόταση της ΕΛΜΕ.
3) Πριν κατατεθεί οποιαδήποτε, αν υπάρχει, έκθεση-εισήγηση είτε ομάδας είτε μεμονωμένου εκπαιδευτικού, θα πρέπει πρώτα ν’ αποφασίσει ο σύλλογος, σύμφωνα με την παραπάνω πρόταση της ΕΛΜΕ, αν αποδέχεται ή όχι να ακολουθήσει τη διαδικασία της έγκρισης εισηγήσεων στο πλαίσιο της αυτοαξιολόγησης. Αν ο σύλλογος αποφασίσει ότι δεν μπαίνει στη διαδικασία έγκρισης εισηγήσεων- εκθέσεων, τότε οι όποιες εισηγήσεις-προτάσεις κατατεθούν μπορούν να καταγραφούν στο πρακτικό ως άποψη αυτού που την καταθέτει, αλλά δεν μπορεί ν’ αποτελέσουν απόφαση του συλλόγου.
Η ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΝΑ ΑΝΑΡΤΗΘΕΙ, ΓΙΑ ΝΑ ΕΝΗΜΕΡΩΘΟΥΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ. ΤΗΣ ΕΛΜΕ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΣΑΒΒΑ ΣΑΒΒΑΣ ΣΤΑΘΗΣ ΣΚΛΑΒΕΝΙΤΗΣ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη