Thumbnail
Εκλογές στα Υπηρεσιακά Συμβούλια

Φθάνουν οι εκλογές της 5ης Νοέμβρη 2014 για τα υπηρεσιακά συμβούλια Β/θμιας, Α/θμιας εκπαίδευσης (ΠΥΣΔΕ-ΠΥΣΠΕ, ΑΠΥΣΔΕ-ΑΠΥΣΠΕ, ΚΥΣΔΕ-ΚΥΣΠΕ). Αξίζει άραγε να εστιάσουμε μόνο σε αυτές ξεκομμένα από το υπόλοιπο εκπαιδευτικό περιβάλλον που έχουν δημιουργήσει οι Μνημονιακές κυβερνήσεις (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ) τα 5 τελευταία χρόνια;

Ποιός αλήθεια ξεχνάει:

·                     Τους 2500 συναδέλφους της ΤΕΕ που σε μια νύχτα (με το Ν. 4172/13) απομακρύνθηκαν βίαια από τα σχολεία δίχως να έχουν φταίξει ποτέ, σε τίποτα! Από τους παραπάνω, περισσότεροι από 1600 βρίσκονται για 16ο μήνα στο Γολγοθά της διαθεσιμότητας. Μάλιστα σε τουλάχιστον 80 συναδέλφους (από τους προηγούμενους) έχει διακοπεί η μισθοδοσία!

·                     Την αύξηση του ωραρίου μας κατά 2 ώρες (Ν. 4152/2013), την επακόλουθη «παραγωγή» τεράστιου αριθμού υπεραριθμιών/πλεονασμάτων εκπαιδευτικών με τις ανάλογες τραγικές συνέπειες που βιώνουμε μέχρι σήμερα! Η αύξηση του ωραρίου άφησε-αφήνει και χιλιάδες συναδέλφους μας αναπληρωτές/ωρομίσθιους έξω από το Δημόσιο σχολείο.

·                     Την μεγάλη αύξηση των μαθητών στα τμήματα από 20-22 (κατά μέσο όρο) σε 27+ (Αρβανιτόπουλος-Σταϊκούρας/Υ.Α./16-09-2013). Αποτέλεσμα: μείωση της ποιότητας της διδασκαλίας μας και για πολλούς συναδέλφους νέες υπεραριθμίες και την ακόμα μεγαλύτερη προσωπική-οικογενειακή επιβάρυνσή τους!

·                     Τα δρακόντεια Πειθαρχικά (Ν. 4093/2012) με τα οποία οι Μνημονιακές κυβερνήσεις οδήγησαν-οδηγούν πολλούς εκπαιδευτικούς σε καθεστώς αργίας. Χωρίς καν δικαίωμα χρήσης «του τεκμηρίου αθωότητας» εκ μέρους τους!

·                     Την επιστράτευσή μας (Σαμαράς, Αρβανιτόπουλος/2013), «προληπτικά», πριν καν απεργήσουμε, διότι ως κλάδος αποφασίσαμε να αντισταθούμε στις Δυνάμεις κατοχής.

·                     Τα σχολεία Β/θμιας και Α/θμιας που τους έβαλαν λουκέτο αυτά τα χρόνια (σε σύνολο: περισσότερα από 1200, ενώ με κάποιες εκτιμήσεις προσεγγίζουν τα 1500).

·                     Το κατρακύλισμα των μισθών και των  κοινωνικών παροχών που μας έχουν επιβάλλει με τα αλλεπάλληλα Μνημόνια!

·                     Την ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών (ΠΔ 152/2013) όπου σε 2 από τα 15 κριτήρια αν ο εκπαιδευτικός κριθεί ελλιπής κρίνεται συνολικά ελλιπής. Εγγράφεται δε σε πίνακα μη προακτέων και για τα επόμενα 2 έτη (Ν. 4024/2011) στερείται του δικαιώματος προαγωγής. Υπάλληλος που εγγράφεται σε 2 διαδοχικούς πίνακες μη προακτέων, στον ίδιο βαθμό, παραπέμπεται (Ν. 3528/2007) σε υπηρεσιακό συμβούλιο το οποίο τον υποβιβάζει κατά ένα βαθμό ή τον απολύει!

-              Η ατομική μας αξιολόγηση συναρτάται με τη βαθμολογική μας εξέλιξη διότι αν κάποιος περάσει επιτυχώς την εφαρμογή των 15 κριτηρίων δεν σημαίνει πως αλλάζει και βαθμό διότι: α) πρέπει οπωσδήποτε να εξαντλήσει ένα ελάχιστο προκαθορισμένο χρονικό διάστημα παραμονής στο βαθμό του και β) να είναι η βαθμολογία του μέσα στο ανώτατο καθορισμένο ποσοστό προαγωγής (Ν. 4024/Άρθ. 7) από το βαθμό του στον επόμενο. Για παράδειγμα: Από το Δ στο Γ βαθμό μπορεί να προαχθεί  μέχρι και το 80% των κρινόμενων εκπαιδευτικών. (Σημείωση: Όχι το 80% των κρινόμενων). Στο ίδιο άρθρο δηλώνεται σαφώς πως τα εν λόγω ποσοστά μπορούν να μειώνονται! Σύμφωνα με τις υπηρεσιακές και δημοσιονομικές ανάγκες...

-              Η ατομική αξιολόγηση όμως συναρτάται και με τη μισθολογική μας εξέλιξη διότι παρά το γεγονός πως τα μισθολογικά κλιμάκια χορηγούνται ανά διετία-τριετία εάν ο εκπαιδευτικός (Ν. 4024/Άρθ. 12) δεν έχει επιτύχει την υλοποίηση της προβλεπόμενης στοχοθεσίας σε ποσοστό τουλάχιστον 50% για 2 συνεχή χρόνια, δεν εξελίσσεται μισθολογικά μέχρι να την επιτύχει.

·                     Tην Αξιολόγηση της σχολικής μονάδας που με τη μορφή της ΑΕΕ (Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου)/Αυτοαξιολόγηση σχολείου με τους 15 δείκτες (Κεδίκογλου/2013) αλλά και με τη μορφή της ΕΑΕΕ (Επιτροπές Αξιολόγησης Εκπαιδευτικού Έργου-μέλη των οποίων μπορεί να είναι και ιδιώτες)/Εξωτερική Αξιολόγηση (Ν. 4142/2013) οδηγεί στην κατηγοριοποίησή της σε σχέση με τις υπόλοιπες. Κάθε σχολική μονάδα γνωστοποιεί στο διαδίκτυο το πρόγραμμα δράσης και την έκθεση αυτοαξιολόγησής της (Ν. 3848/2010). Αυτά λαμβάνονται υπόψη από το Δήμο όταν αυτός εκπονεί το αναπτυξιακό πρόγραμμα της περιοχής του (Ν. 3879/2010) αλλά και στην ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών της, αν δηλ. η σχολική τους μονάδα πέτυχε σε μεγάλο ή μικρό ποσοστό τη στοχοθεσία της (Ν. 4024/2011).

Σε σχέση με τις Αξιολογήσεις, ποιός αλήθεια δεν αντιλαμβάνεται πως τα παραπάνω έχουν σχεδιασθεί για την οικονομική μας καθήλωση (σημειωτέον πως έως το 2016 και βαθμό να αλλάξει κάποιος λεφτά δεν παίρνει/μετά βλέπουμε αν δεν υπάρξουν νέα Μνημόνια..), την ανάπτυξη σκληρών ανταγωνιστικών σχέσεων μεταξύ μας σε κάθε Σύλλογο Διδασκόντων (ΣΔ), μεταξύ σχολικών μονάδων και τη δημιουργία νέων δεξαμενών διαθεσιμοτήτων-απολύσεων και τελικά τη διάλυση του Δημόσιου σχολείου!

                    Αλήθεια, που είναι το Παιδαγωγικό κλίμα που πρέπει να διέπει την εκπαιδευτική διαδικασία μέσα σε όλα αυτά;

                    Πάντως, οι ΟΛΜΕ-ΔΟΕ έχουν κηρύξει Απεργία-Αποχή από κάθε τύπο Αξιολόγησης καλώντας τους Διευθυντές και τους εκπαιδευτικούς κάθε ΣΔ να μην συμμετέχουν!

                    Σε ένα τέτοιο εκπαιδευτικό περιβάλλον (το οποίο εμπεριέχεται στο κοινωνικό περιβάλλον των εκατοντάδων χιλιάδων ανέργων, των ανθρώπων με τους αποδεκατισμένους μισθούς και συντάξεις, του ΤΑΙΠΕΔ, του ΕΝΦΙΑ, των απολυμένων της ΕΡΤ...) οι εκλογές της 5ης Νοέμβρη για μας τους εκπαιδευτικούς οδηγούν στην άποψη πως πρέπει:

-Να ηττηθούν: ο κυβερνητικός συνδικαλισμός (ΠΑΣΟΚ-ΝΔ) και όσοι φανερά ή κρυφά (ως δήθεν ανεξάρτητοι) υποστηρίζουν τις θέσεις του

- Να στηρίξουμε υποψηφίους-παρατάξεις που έχουν θέσεις με χαρακτηριστικά όπως: της στήριξης του Δημόσιου σχολείου, της συλλογικότητας, της εναλλαγής, της ανακλητότητας, των ανοικτών υπηρεσιακών συμβουλίων, την ύπαρξη πλειοψηφίας των αιρετών σε αυτά. Που οι αιρετοί θα είναι η αιχμή του δόρατος στους εκπαιδευτικούς αγώνες, φορείς των απόψεων της βάσης μέσα στα συμβούλια και παρόντες στους αγώνες των εργαζομένων έξω από αυτά για κατάργηση των Μνημονίων και υπέρ της μονομερούς διαγραφής του χρέους.

Οι υπόλοιποι από εμάς ας στηρίζουμε (όσο μπορεί ο καθένας) τους παραπάνω αιρετούς και τη συλλογικότητά μας στο Δημόσιο σχολείο. 

Παντελής Αθανασίου ([email protected])/ΑΓΩΝ. ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ Β-ΑΧΑЇΑΣ

ΜSc σε «Σπουδές στην Εκπαίδευση»

ΜSc στις «Επιστήμες της Αγωγής»

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

elliniki-glossa
Το ρήμα που έκανε λάθος μέχρι και ο Μπαμπινιώτης δεν γράφεται όπως νομίζουμε
Ο καθηγητής Μπαμπινιώτης, με τη βαθιά κατανόησή του στη γλωσσολογία και τη γλώσσα ως πολιτιστικό εργαλείο, υποδεικνύει την ορθότερη μορφή...
Το ρήμα που έκανε λάθος μέχρι και ο Μπαμπινιώτης δεν γράφεται όπως νομίζουμε