Thumbnail
ΙΕΚ

Του Βασίλη Πλατή, φιλόλογου, δρος ιστορικού, υποδιευθυντή Δ.ΙΕΚ  Έδεσσας

Η συγκρότηση και λειτουργία ογδόντα τεσσάρων νέων τμημάτων στα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης (Δ.ΙΕΚ) κατά το τρέχον εαρινό εξάμηνο, που συνεπάγεται αύξηση του αριθμού των καταρτιζόμενων τουλάχιστον κατά χίλιους, οδηγεί σε ορισμένες «ασφαλείς» διαπιστώσεις για τις δυνατότητες της κατάρτισης στη χώρα μας.

 Με δεδομένο ότι τα ποσοστά της ανεργίας μεταξύ των νέων στην Ελλάδα είναι από τα υψηλότερα στην Ευρωζώνη, η επιλογή πολλών νέων να φοιτήσουν σε Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης αποτελεί μία πρόσφορη επαγγελματική διέξοδο. Πολύ περισσότερο που οι ειδικότητες που λειτουργούν τελευταία, ανταποκρίνονται στις ανάγκες της ­περιορισμένης έστω­ αγοράς εργασίας και κυρίως των τοπικών οικονομιών. Προφανώς σημαντική παράμετρος αυτής της επιλογής είναι και το γεγονός ότι η φοίτηση στα Δημόσια Ινστιτούτα Επαγγελματικής Κατάρτισης προσφέρεται δωρεάν.

Ωστόσο, η μελέτη του ανθρώπινου δυναμικού που καταρτίζεται στα Δημόσια ΙΕΚ παρουσιάζει και άλλου είδους «εκπλήξεις». Ένα σημαντικό ποσοστό καταρτιζόμενων ­περί το είκοσι τοις εκατό­ είναι φοιτητές, απόφοιτοι ΑΕΙ ή ΤΕΙ, ενώ αξιοπρόσεκτο είναι και το ποσοστό ατόμων μεγαλύτερης ηλικίας που κάνουν πράξη τη διά βίου εκπαίδευση και μάθηση.

Παράλληλα, η ίδρυση Δημόσιων ΙΕΚ σε φυλακές, όπου καταρτίζονται κρατούμενοι, καθώς και Δ.ΙΕΚ Ειδικής Αγωγής για άτομα που αντιμετωπίζουν προβλήματα όρασης και ακοής αναδεικνύει το κοινωνικό πρόσωπο της Πολιτείας και το έμπρακτο ενδιαφέρον της για τις λεγόμενες «ευπαθείς» ομάδες.

Από την άλλη πλευρά, είναι ανάγκη η διαφαινόμενη στροφή προς την τεχνική εκπαίδευση και κατάρτιση όχι μόνο να μην ανασχεθεί αλλά να ευνοηθεί περαιτέρω: με τον «εκσυγχρονισμό» των προγραμμάτων σπουδών ώστε να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες τάσεις της επιστήμης και να οριοθετούν με σαφήνεια τα γνωστικά αντικείμενα κάθε ειδικότητας, με τη συγγραφή χρηστικών εγχειριδίων που θα διευκολύνουν τους εκπαιδευτικούς καθώς και με την επιμόρφωση των τελευταίων αναφορικά με τον τρόπο «προσέγγισης» και επικοινωνίας με τους ενήλικους μαθητές. Κοντά σε αυτά, ζητούμενο είναι και η ενίσχυση των υποδομών της κατάρτισης (κυρίως εργαστηριακών) καθώς και η βελτίωση του υφιστάμενου πλαισίου για τη μαθητεία και τα επαγγελματικά δικαιώματα των αποφοίτων των Δ.ΙΕΚ.

Οι παραπάνω αναφορές τεκμηριώνουν, πιστεύουμε, την «πρόκληση» για το Υπουργείο Παιδείας να αναβαθμίσει την παρεχόμενη κατάρτιση στα Δημόσια ΙΕΚ σε συνδυασμό με γενικότερες παρεμβάσεις του στο πλαίσιο της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης.

Συμπλήρωσε στην Carrefour τα στοιχεία σου και κέρδισε δωροεπιταγή 200€

 

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 05/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

foto_education_notebook_phone_alfavita.jpg
Αξιολόγηση: «Μοναδική περίπτωση αυθαίρετης και παράνομης επιβολής ποινής σε βάρος εκπαιδευτικού»
Αξιολόγηση: «Η νέα αυτή προκλητική επίθεση αποτελεί νέα αυταρχική εκτροπή που αμφισβητεί - ποινικοποιεί το δικαίωμα στην απεργία»
Αξιολόγηση: «Μοναδική περίπτωση αυθαίρετης και παράνομης επιβολής ποινής σε βάρος εκπαιδευτικού»