Θέμα: Αναδιάρθρωση Διεύθυνσης Φυσικής Αγωγής και σύσταση νέων τμημάτων.
Αξιότιμοι κύριοι
Υπουργέ Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων
Αναπληρωτή Υπουργέ Παιδείας και Θρησκευμάτων
Επειδή η Φυσική Αγωγή αποτελεί μια ποιοτική επένδυση για το μέλλον των παιδιών μας, είναι κατανοητή και αναγκαία η παρέμβαση της Πολιτείας, ούτως ώστε να διασφαλίζεται η ύπαρξη μίας δημιουργικής και αποτελεσματικής Διεύθυνσης, με στόχο την αναβάθμιση της Φυσικής Αγωγής και του Σχολικού Αθλητισμού.
Ως εκ τούτου προτείνουμε την οργάνωση της στα ακόλουθα 8 Τμήματα-Τομείς:
- Τμήμα Έρευνας και Τεκμηρίωσης, με βασικούς στόχους τον επαναπροσδιορισμό και την εφαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, την κατάρτιση νομοθετικών σχεδίων και διοικητικών πράξεων και την υποστήριξη προγραμμάτων διαρκούς επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών Φυσικής Αγωγής σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, τους Σχολικούς Συμβούλους και τα Πανεπιστημιακά Τμήματα και Σχολές (το Τμήμα αυτό υπάρχει ήδη και είναι ενσωματωμένο στο Τμήμα Α’ της Διεύθυνσης, χωρίς ωστόσο να έχει σημαντικό έργο στο ενεργητικό του).
- Τμήμα Πειραματικών Αθλητικών Σχολείων, με την λειτουργία στη αρχή δύο (2) αυτόνομων σχολικών αθλητικών μονάδων και με βασικούς στόχους του Τμήματος το θεσμικό πλαίσιο, την κατάρτιση πινάκων επιλογής εκπαιδευτικών, το αναλυτικό πρόγραμμα και τους μαθητές τους, την υλικοτεχνική υποδομή και την εξεύρεση πηγών χρηματοδότησης (σχετικό Τμήμα υπάρχει στη Διεύθυνση, επίσης ενσωματωμένο στο Τμήμα Α’, χωρίς παρουσίαση έργου από το 1012, έτος κατάργησης των Αθλητικών Τάξεων).
- Τμήμα Ειδικής Φυσικής Αγωγής, με βασικούς στόχους την επικαιροποίηση και την εφαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων Ειδικής Φυσικής Αγωγής στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη και την υποστήριξη προγραμμάτων διαρκούς επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών της Φυσικής Αγωγής, τις αθλητικές και πολιτιστικές δραστηριότητες και κατασκηνώσεις μαθητών με αναπηρία (το Τμήμα υπάρχει επίσης ενσωματωμένο στο Τμήμα Α’ της Διεύθυνσης, αλλά, δυστυχώς, με παρουσίαση έργου μόνο στις αθλητικές δραστηριότητες).
- Τμήμα Δραστηριοτήτων με βασικούς στόχους την μέριμνα για εκδηλώσεις και παρελάσεις, επίσης για τις αθλητικές δραστηριότητες σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και για την εκπροσώπηση της χώρας στους αγώνες της Διεθνούς Ομοσπονδίας Σχολικού Αθλητισμού (το Τμήμα υπάρχει στη Διεύθυνση, ενσωματωμένο στο Τμήμα Α’).
- Τμήμα Ολυμπιακής Παιδείας, με βασικούς στόχους το σχεδιασμό και την αξιοποίηση του υπάρχοντος εκπαιδευτικού υλικού, των προγραμμάτων και των δράσεων Ολυμπιακής Παιδείας και Εθελοντισμού (το Τμήμα λειτούργησε έως το 2007 και έκτοτε δεν υφίσταται).
- Τμήμα Οικονομικής Διαχείρισης, Εθνικών Γυμναστήριων και Χορηγιών, με βασικούς στόχους την κατάρτιση και εκτέλεση προϋπολογισμού δαπανών σχολικών πρωταθλημάτων, την προμήθεια και διαχείριση αθλητικού υλικού, την εποπτεία Εθνικών Γυμναστήριων και τις χορηγίες (το Τμήμα υπάρχει και είναι ενσωματωμένο στο Τμήμα Β’ της Διεύθυνσης).
- Τμήμα Αθλητισμού Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Κατασκηνώσεων, με βασικούς στόχους την διοικητική μέριμνα του έργου της Επιτροπής Αθλητισμού Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και την εποπτεία της Επιτροπής Μαθητικών Κατασκηνώσεων και Φιλοξενίας (το Τμήμα λειτούργησε έως το 1989 και έκτοτε δεν υφίσταται).
- Τμήμα Ευζωίας, με βασικούς στόχους τη διασφάλιση της υγιούς ανάπτυξης των παιδιών και των εφήβων μέσα από την υιοθέτηση ισορροπημένων συνηθειών διατροφής και σωματικής δραστηριότητας σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής, τους Σχολικούς Συμβούλους και τα Πανεπιστημιακά Τμήματα και Σχολές (το Τμήμα δεν υπάρχει στη Διεύθυνση).
Δυστυχώς τα τελευταία χρόνια η Διεύθυνση Φυσικής Αγωγής του ΥΠΟΠΑΙΘ δεν επέδειξε την απαιτούμενη ευαισθησία και αποτελεσματικότητα με συνέπεια την υποβάθμιση της Φυσικής Αγωγής και την συρρίκνωση των ωρών διδασκαλίας του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής στο σχολικό πρόγραμμα της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Είναι επιτακτική ανάγκη η Φυσική Αγωγή να ανακτήσει τον αρμόζοντα ρόλο της στην Εκπαίδευση και να αναβαθμιστεί, γιατί όπως ορίζουν η UNESCO και η Πανευρωπαϊκή Ένωση Φυσικής Αγωγής «δεν υπάρχει αγωγή χωρίς φυσική αγωγή» (nο education without physical education).
Ευελπιστούμε στην θετική ανταπόκριση σας και είμαστε πάντα στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε βοήθεια εμπίπτει στις αρμοδιότητές μας.
Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος Ο Γενικός Γραμματέας
Συμπλήρωσε τα στοιχεία σου στο Carrefour και κέρδισε 2.000 ευρώ
Π.ΕΝ.Ε.Λ.Φ.Α.
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
ΛΕΙΤΟΥΡΓΩΝ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
Αριθμός Σωματείου: 19620
Έλλης 3, 15232, Χαλάνδρι
Α.Φ.Μ. 997356224, Δ.Ο.Υ. Χαλανδρίου
ΤΗΛ.: 210 6755725
EMAIL: [email protected]
ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ: http://www.penelfa.gr
Αθήνα, 19.4.2015
Αριθμός πρωτ: 35
ΔΙΟΙΚΗΤΙΚ0 ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ
Πρόεδρος: Τριπόδης Νικόλαος 6972356658
Αντιπρόεδρος: Βούξινου Ανδριανή 6932796434
Γραμματέας: Γρυπάρης Ιωάννης 6944326657
Ειδικός Γραμματέας: Μαύρου Κυριακή 6977746346
Ταμίας: Παπαδόπουλος Κωνσταντίνος 6946003069
Μέλος: Γκαβέρα Νικολέττα 6977292396
Μέλος: Κατσαγκόλης Αθανάσιος 6977232766
Μέλος: Αγαλιανού Ολυμπία 6944101505
Μέλος: Καρούζος Χρύσανθος 6944373110
Μέλος: Καράκος Νικόλαος 6977086907
Μέλος: Κουγιουμτζής Κωνσταντίνος 6932300610
Προς:
Υπουργό Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων
κ. Αριστείδη Μπαλτά
Αναπληρωτή Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
κ. Τάσο Κουράκη
Κοιν:
Υφυπουργό Αθλητισμού
κ. Σταύρο Κοντονή
Γενικό Γραμματέα Υπουργείου Πολιτισμού, Παιδείας και Θρησκευμάτων
κ. Δημήτρη Χασάπη
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη