Thumbnail
Δημοκρατική Συνεργασία εκπαιδευτικών ΠΕ

Ανοίγουμε τον Εθνικό διάλογο για την Παιδεία με θέσεις!

1ο θέμα διαλόγου: Οι μόνιμοι διορισμοί στην εκπαίδευση, τα εργασιακά δικαιώματα των αναπληρωτών

                Ο Υπουργός Παιδείας κ. Φίλης, ανακοίνωσε πριν λίγες μέρες ότι θα προχωρήσει σε αλλαγές στην εκπαίδευση, θέτοντας τα ζητήματά της, σε ανοιχτό εθνικό διάλογο, ορίζοντας μάλιστα και επιτροπή Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία. Βέβαια ο ίδιος φρόντισε εξαρχής να τον υπονομεύσει νομοθετώντας, χωρίς κανένα διάλογο, σημαντικές διατάξεις για το θέμα της επιλογής των νέων Διευθυντών εκπαίδευσης, εισάγοντας μια πελατειακή – κομματική διαδικασία.

                Παρ όλα αυτά όμως, η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ανταποκρίνεται θετικά στο κάλεσμα του διαλόγου, αρκεί να μην είναι προσχηματικός, με κατευθύνσεις και λύσεις προαποφασισμένες. Αρκεί να μη γίνεται "για τα μάτια του κόσμου" με στόχο να αθωώσει τους έχοντες την ευθύνη από τις πράξεις και τις παραλείψεις τους.

                Ο διάλογος βέβαια πρέπει να έχει εισήγηση-πρόταση από το Υπουργείο Παιδείας και καθώς κάτι τέτοιο δε φαίνεται να είναι στις προθέσεις της πολιτικής ηγεσίας (είτε επειδή δεν έχει θέσεις για τα προβλήματα είτε επειδή νομίζει ότι βολεύεται με την απεραντολογία και την ασάφεια), με κίνδυνο να υπάρξει μια ατελείωτη έκθεση απόψεων και ιδεών που δε θα μπορέσει ποτέ να σχηματοποιηθεί και να γίνει κυβερνητική πράξη, η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ θα επιχειρήσει να θέσει το πλαίσιο του διαλόγου.

                Ως πρώτο θέμα διαλόγου επιλέγουμε τους μόνιμους διορισμούς στην εκπαίδευση και τα εργασιακά δικαιώματα των αναπληρωτών  και διεκδικούμε να δημιουργηθεί ένα νέο ρεαλιστικό επαγγελματικό πλαίσιο καθώς το παλιό έχει ξεπεραστεί από τη μεγάλη παραμονή των εκπαιδευτικών σε καθεστώς αβέβαιης εργασίας,  αφού η αναπλήρωση πια σε πολλές περιπτώσεις έχει ξεπεράσει και τον χρονικό ορίζοντα δεκαετίας!        

Οι  προτάσεις μας:

  • Κάλυψη όλων των οργανικών κενών στην εκπαίδευση με μόνιμους διορισμούς σε Γενική και Ειδική Αγωγή.
  • Πρόσληψη της συντριπτικής πλειοψηφίας των αναπληρωτών σε μία φάση, 20-25 Αυγούστου, ανεξάρτητα από τον φορέα χρηματοδότησης,  για κάλυψη όλων των κενών των σχολείων, τα οποία είναι ήδη γνωστά από τον Ιούνιο.
  • Διατήρηση δικαιώματος συμμετοχής σε επόμενη φάση προσλήψεων αναπληρωτών του    τρέχοντος έτους, αν η άρνηση θέσης του αναπληρωτή, έγινε σε φάση που πραγματοποιήθηκε μετά την 21η Φεβρουαρίου. Είναι εντελώς διαφορετικό ένας αναπληρωτής να διορίζεται σε έναν τόπο μακριά από αυτό των συμφερόντων του στην αρχή της σχολικής χρονιάς και διαφορετικό στο τέλος, όπου οι μισθοί επί της ουσίας δεν φτάνουν καν για τα έξοδα μετακίνησης και εγκατάστασης. 
  • Αποδέσμευση της χορήγησης κανονικής άδειας από την καταβολή της αποζημίωσης       στο τέλος της σύμβασης.
  • Κανένα πάγωμα της μισθολογικής εξέλιξης μετά τα 7 έτη αναπλήρωσης.
  • Προσμέτρηση των μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων των αναπληρωτών                    εκπαιδευτικών για τη μισθολογική τους κατάταξη, όπως ακριβώς ισχύει και για τους                              μόνιμους εκπαιδευτικούς.
  • Καταβολή όλων των επιδομάτων στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.
  • Σταθερή ημερομηνία πληρωμής για όλους τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Καμία         καθυστέρηση στις πληρωμές.
  • Ενιαίο πλαίσιο αδειών για μόνιμους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.
  • Απόσπαση κατά προτεραιότητα σε μόνιμο, σύζυγο αναπληρωτή εκπαιδευτικού, στην περιοχή που τοποθετήθηκε ο/η σύζυγος αναπληρωτής.
  • Δικαίωμα αμοιβαίων μετακινήσεων - αποσπάσεων αναπληρωτών εκπαιδευτικών,  μεταξύ 25-30 Αυγούστου, μέσω ηλεκτρονικής πλατφόρμας του Υπουργείου και με βάση τα μόρια του καθενός. Οι αμοιβαίες μετακινήσεις να συνεχίζονται και στις επόμενες φάσεις.
  • Δικαίωμα μετακίνησης αναπληρωτή που εκλέχτηκε σε ΟΤΑ στον τόπο εκλογής του, όπως ισχύει και για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς. Συνδικαλιστικά δικαιώματα στους αναπληρωτές, όπως και στους μόνιμους.

·        Συνυπηρέτηση αναπληρωτών. Να δίνεται η δυνατότητα ο πρώτος του πίνακα να ζητά μετακίνηση στο νομό του δεύτερου (αν υπάρχουν κενά για να μην παραβιάζεται ο πίνακας) ή να υπάρχει η δυνατότητα ένα ζευγάρι αναπληρωτών να κάνει κοινή δήλωση και να τοποθετούνται και οι δύο στην περιοχή πρόσληψης του δεύτερου σε μόρια.

  • Δικαίωμα συμμετοχής των αναπληρωτών εκπαιδευτικών σε όλα τα προγράμματα επιμόρφωσης.
  • Επανακαθορισμός μοριοδότησης σχολικών μονάδων.  
  • Επικαιροποίηση καταλόγου δυσπρόσιτων σχολικών μονάδων. 
  • Ηλεκτρονική υποβολή αίτησης και ηλεκτρονική δήλωση τοποθέτησης προκειμένου να σταματήσει η ταλαιπωρία των αναπληρωτών με τις ουρές στις Διευθύνσεις εκπαίδευσης.
  • Εξεύρεση ενιαίου για όλη τη Χώρα  δίκαιου και κοινά αποδεκτού τρόπου τοποθέτησης αναπληρωτών από τα ΠΥΣΠΕ, βάση προϋπηρεσίας και κοινωνικών κριτηρίων.

                Αναμένουμε την τοποθέτηση του Υπουργείου Παιδείας επί των θέσεων που καταθέτουμε. Οι βαρυσήμαντες δηλώσεις περί διαλόγου, κατάθεσης προτάσεων, προοδευτικής αντίληψης για την εκπαίδευση κλπ πρέπει να αποδειχθούν ότι δεν λέγονται απλά για τους τύπους. Τώρα είναι η ώρα για τις μεγάλες αλήθειες! Τι έχετε να πείτε στους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς κύριε Φίλη; Έχετε να πείτε κάτι εκτός από έκφραση συμπάθειας και κατανόησης με την οποία δεν μπορούν να ζήσουν; Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ανοίγει τον διάλογο που εσείς καλέσατε! Εσείς θα συμμετέχετε;

 

               

Δημοκρατική Συνεργασία

Εκπαιδευτικών Π.Ε.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

τάξη, έδρα, πίνακας, μαυροπίνακας, τετράδια
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ
Παρατάσεις, καθυστερήσεις, παλινωδίες σχετικά με τη διαδικασία συγγραφής, αξιολόγησης και εισαγωγής του πολλαπλού βιβλίου στα σχολεία της χώρας -...
Σήμερα στη Βουλή για το Πολλαπλό Βιβλίο και την Πανεπιστημιοποίηση της ΑΣΠΑΙΤΕ