Thumbnail
Γ ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης

     Στις μέρες μας ζούμε το μεγαλύτερο κύμα βίαιης μετακίνησης πληθυσμών στην περιοχή μας από την εποχή του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου. Κράτη,  κυβερνήσεις και διεθνείς οικονομικοί και στρατιωτικοί οργανισμοί, ΕΕ και ΝΑΤΟ, δε διστάζουν να αιματοκυλήσουν περιοχές ολόκληρες, δημιουργώντας πολεμικές συγκρούσεις, ευνοώντας φυλετικούς και θρησκευτικούς ανταγωνισμούς καθώς και φασιστικές οργανώσεις με στόχο την εκμετάλλευση των περιοχών αυτών. Οι λαοί στην ευρύτερη περιοχή μας ζουν σε πρωτόγνωρες συνθήκες βίας και πολέμων, ακραίας φτώχειας και καταδίωξης. Εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι στην άλλη μεριά της Μεσογείου έχουν ήδη αφανιστεί από τις βόμβες, τις ασθένειες, την πείνα και την καταστροφή.

Οι εκπαιδευτικοί, όπως και η πλειοψηφία του ελληνικού λαού,  από την πρώτη στιγμή σταθήκαμε αλληλέγγυοι σε όλους αυτούς τους ανθρώπους, πρόσφυγες και μετανάστες, που κυριολεκτικά «ξεβράστηκαν» στη χώρα μας,  με την οργάνωση  βοήθειας, με συλλογή τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης, με την εβδομαδιαία παρουσία μας στην Ειδομένη αρχικά και στα στρατόπεδα στη συνέχεια, με εκδηλώσεις, κινητοποιήσεις και αντιπολεμικές- αντιιμπεριαλιστικές  διαδηλώσεις.

    Ωστόσο, οι αποφάσεις της ΕΕ και η συμφωνία της συνόδου κορυφής ΕΕ-Τουρκίας στις 18/03/2016, με την υπογραφή και της ελληνικής κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ, έβαλε οριστική ταφόπλακα σε ό,τι περιγράφει ο όρος «δικαιώματα προσφύγων», κουρελιάζοντας τη συνθήκη της Γενεύης και τα προβλεπόμενα για τους πρόσφυγες που χρήζουν διεθνούς προστασίας. Στέρησε από τους ανθρώπους αυτούς τη δυνατότητα να αναζητήσουν μια καλύτερη ζωή εκεί που θέλουν, να επανασυνδεθούν με τις οικογένειες τους, τους έκλεισε σε άθλια στρατόπεδα. Στον αγώνα μας, λοιπόν, ν’ ανοίξουν τα σύνορα και να εξασφαλιστεί η ελεύθερη και ασφαλής μετεγκατάσταση των προσφύγων στις χώρες του τελικού προορισμού τους, προστίθεται η πάλη για την ομαλή ένταξη τους στη χώρα μας, εγγράφοντας τα προσφυγόπουλα στο Δημόσιο Σχολείο, καθώς θεωρούμε ότι:

1. Η εκπαίδευση αποτελεί βασικό δικαίωμα όλων και επομένως πρέπει να παρέχεται δωρεάν και δημόσια σε όλα τα παιδιά που ζουν στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων και των παιδιών των προσφύγων και των μεταναστών. Το κράτος είναι υποχρεωμένο να συμβάλει αποφασιστικά ώστε όλα τα παιδιά και όλες οι ομάδες πολιτών να ξεπεράσουν τυχόν δυσκολίες και δυστοκίες και να κάνει την εκπαίδευση ελκυστική σε όλες και όλους και τα δημόσια σχολεία χώρο κάλυψης των εκπαιδευτικών αναγκών του κάθε μαθητή.

2. Η εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων και των μεταναστών χρειάζεται να πραγματοποιηθεί μέσα στα δημόσια σχολεία και νηπιαγωγεία, μαζί με τα υπόλοιπα παιδιά, με συνθήκες συνεκπαίδευσης. Απορρίπτουμε ως αντιπαιδαγωγική οποιαδήποτε απόπειρα, με κάθε δικαιολογία, να δημιουργηθούν χώροι "εκπαίδευσης" γκέτο, μακριά από τα δημόσια σχολεία είτε μέσα σε αυτά, αλλά εκτός της κανονικής τους λειτουργίας.

3. Η εκπαίδευση των παιδιών των προσφύγων και μεταναστών χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή γιατί τα παιδιά αυτά έχουν στερηθεί την εκπαίδευση για μεγάλο χρονικό διάστημα και έχουν ιδιαίτερα τραυματικές εμπειρίες. Γι' αυτό χρειάζονται επαγγελματίες εκπαιδευτικοί με σταθερές σχέσεις εργασίας μέσα από μαζικούς διορισμούς μόνιμου προσωπικού.

 Δυστυχώς, το Υπουργείο Παιδείας και η ελληνική κυβέρνηση προσανατολίζεται στη γκετοποίηση των προσφυγόπουλων. Τα προσφυγόπουλα ουσιαστικά δε συμμετέχουν στη δημόσια εκπαίδευση. 

Χαρακτηριστικά προβλέπεται ότι τα  Νηπιαγωγεία θα λειτουργούν  μόνο εντός των στρατοπέδων.

Δικαίωμα να εγγραφούν στο δημόσιο σχολείο έχουν μόνο τα παιδιά που διαμένουν σε διαμερίσματα ή ξενοδοχεία.

Για τα παιδιά από 7-15 χρονών το υπουργείο δημιουργεί μια νέα δομή, που ισχυρίζεται ότι ανήκει στο δημόσιο σχολείο αλλά λειτουργεί εντελώς αποκομμένα από τα υπόλοιπα παιδιά. Προβλέπει πως όταν υπάρχουν σχολεία κοντά στα στρατόπεδα, τότε δημιουργούνται τμήματα, τα ονομάζουν ΔΥΕΠ που λειτουργούν σε αυτά τα σχολεία, 2.00-6.00 το απόγευμα, με την προϋπόθεση ότι το σχολείο ΔΕΝ λειτουργεί εκείνη την ώρα!

 Όταν δεν υπάρχει σχολείο κοντά, όπως φυσικά στα περισσότερα στρατόπεδα, τα τμήματα αυτά (ΔΥΕΠ) φτιάχνονται και λειτουργούν μέσα στα στρατόπεδα, αλλά ανήκουν διοικητικά στο κοντινότερο σχολείο, ανοίγοντας  εκτός των άλλων και σοβαρά θέματα για τους εκπαιδευτικούς που θα εργάζονται στο δημόσιο σχολείο αλλά θα διδάσκουν στο στρατόπεδο συγκέντρωσης, υπό τον έλεγχο του διοικητή του στρατού!

  Σε όλα αυτά θα πρέπει να προστεθεί και η παντελής έλλειψη διαδικασιών ενημέρωσης – προετοιμασίας, μέχρι τώρα, γονιών προσφύγων και σχολείων από το κράτος και πολύ περισσότερο η ανυπαρξία δράσεων ενθάρρυνσης και εξασφάλισης των εγγραφών των παιδιών στα σχολεία.

  Ταυτόχρονα, οι δομές στα στρατόπεδα θα στελεχωθούν από μη μόνιμο προσωπικό, από εθελοντές, από εργαζόμενους σε ΜΚΟ,  από προγράμματα ΕΣΠΑ κοινωφελούς εργασίας, ακόμα και προγράμματα ΕΣΠΑ εθελοντικής εργασίας.

Οι μαχόμενοι εκπαιδευτικοί, που παλεύουμε ώστε να μη μείνει κανένα παιδί εκτός σχολείου, πρέπει να απαιτήσουμε:

- Εγγραφή όλων των παιδιών προσφύγων και μεταναστών εφόσον βέβαια το επιθυμόυν στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης, μέχρι να ικανοποιηθεί το αίτημα τους για μετεγκατάσταση τους στις χώρες τελικού προορισμού που είναι και δικό μας αίτημα.  Εγγραφή των κάτω των 4 ετών στους παιδικούς και βρεφονηπιακούς σταθμούς χωρίς προϋποθέσεις και με ευθύνη του κράτους. Στα νήπια με συνοδεία από κοινωνιολόγους ή παιδοψυχολόγους που θα είναι υπεύθυνοι και για την παρακολούθηση των σπουδών τους

- Για όσους πρόσφυγες είναι σε διαδικασία μετεγκατάστασης σε κάποια χώρα της Ευρώπης, εκμάθηση της γλώσσας της χώρας στην οποία επιθυμούν να εγκατασταθούν π.χ Γερμανικά, Γαλλικά κ.λπ.

-Πρόβλεψη για τη δωρεάν μεταφορά τους στα σχολεία 

-Ίδρυση ολιγομελών τάξεων υποδοχής  εκμάθησης της ελλ. Γλώσσας και τμημάτων ένταξης παντού 

-Πρόσθετες υποστηρικτικές δομές για τις ευπαθείς ομάδες

-Δωρεάν σίτιση και πλήρη υγειονομική περίθαλψη για όλους τους μαθητές/τριες

-Μαζικούς διορισμούς μόνιμου προσωπικού για την κάλυψη όλων των

εκπαιδευτικών αναγκών.

-Μαθήματα στους ενήλικες  πρόσφυγες που το επιθυμούν καθημερινά στις 2.00 -6.00 μμ στα σχολεία

Με βάση αυτό το βασικό πλαίσιο αιτημάτων απαιτούμε από την κυβέρνηση να εξασφαλίσει αξιοπρεπείς συνθήκες διαβίωσης στα παιδιά και τις οικογένειές τους, κεντρική μέριμνα και ευθύνη για την εκπαίδευση των ασυνόδευτων παιδιών καθώς και τα συνολικότερα αιτήματα μετακίνησης, ελευθεριών, νομιμοποίησης, ασύλου κλπ

Η ΕΛΜΕ, σε συνεργασία και με τις υπόλοιπες ΕΛΜΕ και τους συλλόγους Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης πρέπει άμεσα να πάρει πρωτοβουλίες ώστε να οργανωθούν επισκέψεις εκπαιδευτικών για την ενημέρωση των προσφύγων στα στρατόπεδα σχετικά  με τις διαδικασίες εγγραφής των παιδιών τους στα δημόσια σχολεία.

Να αντισταθούμε στις φοβικές και ρατσιστικές φωνές που αρνούνται τι δικαίωμα της εκπαίδευσης στα προσφυγόπουλα.

Τα σχολεία μας ανοιχτές αγκαλιές αλληλεγγύης για τα παιδιά των αποκλεισμένων ομάδων, όλων των φτωχών του τόπου μας ντόπιων, προσφύγων και μεταναστών!

 

Για το Δ.Σ

   Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                            Ο ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

 

ΓΙΑΝΝΗΣ ΛΑΘΗΡΑΣ                                             ΣΠΑΝΟΥΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 27/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

kataigida_vroxi
Έρχεται έντονη κακοκαιρία με καταιγίδες και χιόνια – Στο επίκεντρο Αττική και Θεσσαλία
Στο επίκεντρο καταιγίδων μεγάλης διάρκειας η Αττική και η Θεσσαλία - Πότε θα «χτυπήσουν»
Έρχεται έντονη κακοκαιρία με καταιγίδες και χιόνια – Στο επίκεντρο Αττική και Θεσσαλία
chess_skaki_ekpaideytikoi_aksiologisi_pionia.jpg
Εκπαιδευτικοί: Ποια είναι η αλήθεια για την παράνομη εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ για την απεργία-αποχή
Αντίδραση στην ενημερωτική εγκύκλιο του υπουργείου Παιδείας για την απεργία-αποχή των εκπαιδευτικών κατά της «αξιολόγησης»
Εκπαιδευτικοί: Ποια είναι η αλήθεια για την παράνομη εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ για την απεργία-αποχή
sxoleio
Αόρατα τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά στο ελληνικό σχολείο - Αναίτια αφαίρεση εγκεκριμένου υλικού πρόληψης της βίας και του εκφοβισμού
Αφαίρεση εκπαιδευτικού υλικού για τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά - Το ΙΕΠ στερεί το δικαίωμα στην ασφάλεια και την πρόληψη της βίας στα σχολεία
Αόρατα τα ΛΟΑΤΚΙ+ παιδιά στο ελληνικό σχολείο - Αναίτια αφαίρεση εγκεκριμένου υλικού πρόληψης της βίας και του εκφοβισμού