ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ
(Σχετικά με τη συνάντηση ΔΣ ΟΛΜΕ και γ.γ. υπουργείου Παιδείας στις 26/09)
Συνάδελφοι,
Την Δευτέρα 26/09 παραγματοποιήθηκε παράσταση διαμαρτυρίας της ΟΛΜΕ στο υπουργείο Παιδείας, με αφορμή τις νέες απανωτές εγκυκλίους σύμφωνα με τις οποίες ανατρέπονται οι όροι δημιουργίας τμημάτων στα ξενόγλωσσα μαθήματα με βάση το επίπεδο γλωσσομάθειας και την ίδια στιγμή αφαιρείται από το ωράριο των εκπαιδευτικών πληροφορικής το 2ωρο της υποστήριξης στις ερευνητικές εργασίες (project). Οι δύο τελευταίες εγκύκλιοι έρχονται να προστεθούν σε όλο το προϋπάρχον αντιεκπαιδευτικό και αντιπαιδαγωγικό πλαίσιο που συντηρεί και υλοποιεί η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας.
Με τις εγκυκλίους αυτές δημιουργούνται νέα επιπρόσθετα τεχνητά πλεονάσματα στις ειδικότητες τόσο των ξενόγλωσσων μαθημάτων όσο και της πληροφορικής.
Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, δια στόματος του Γενικού Γραμματέα, επιχείρησε να δημιουργήσει ένα θωλό τοπίο γύρω από τα προβλήματα χωρίς όμως να απαντήσει και να δεσμευτεί στα συγκεκριμένα αιτήματα που θέσαμε. Πιο συγκεκριμένα και σε ότι αφορά τους καθηγητές της Πληροφορικής, ο Γραμματέας έκανε λόγο για την «αξιοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού ώστε να ενισχυθεί το Ψηφιακό Σχολείο, το OpenEducation και η Ψηφιακή Πολιτική»! Απέναντι στα συγκεκριμένα ερωτήματα, αν προτίθεται να πάρει πίσω τις εγκυκλίους και να επαναφέρει το ωράριο στους υπεύθυνους εργαστηρίων και τι μέτρα θα πάρει για την ενίσχυση των μαθημάτων πληροφορικής, ο Γενικός Γραμματέας ψυθίριζε «ψηφιακές»… ιστορίες για αγρίους! Ακόμα και όταν θέσαμε επιτακτικά το ερώτημα αν σκοπεύει να βγάλει την Πληροφορική από τα σχολεία και τις τάξεις, απέφυγε με απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς και χωρίς ίχνος ψυχραιμίας να απαντήσει ή να δεσμευτεί για το αντίθετο.
Αναφορικά με το ζήτημα των ξενόγλωσσων μαθημάτων και στην απαίτησή μας να αποσυρθεί άμεσα η εγκύκλιος η οποία δημιουργεί σοβαρότατα παιδαγωγικά προβλήματα αλλά και νέα τεχνητά πλεονάσματα των ειδικοτήτων, το υπουργείο επεδίωξε γρήγορα να συγκαλύψει και να υποβαθμίσει το πρόβλημα. Ο Γραμματέας του υπουργείου δεν δεσμεύτηκε σε τίποτα απολύτως αλλά έκλεισε το μάτι πονηρά, λέγοντας πως «θα το ξαναδούν».
Τέλος σε ότι αφορά το ζήτημα με την έγκριση των ολιγομελών τμημάτων στους τομείς και τις ειδικότητες της Β’ τάξης των ΕΠΑΛ αλλά και τις Ομάδες Προσανατολισμού, περίσσεψε το θράσσος και η υποκρισία από την πλευρά του υπουργείου. Οι παράγοντες του υπουργείου υπογράμμισαν εξ’ αρχής πως «ισχύουν οι νόμοι και οι εγκύκλιοι», εννοώντας τα όσα επέβαλλαν στα μέσα του καλοκαιριού και τα οποία οδηγούν τα τραγικά αδιέξοδα που ζουν σήμερα μαθητές και εκπαιδευτικοί ιδιαίτερα στα ΕΠΑΛ. «Ποιο πρόβλημα υπάρχει να περπατήσει ένα παιδί 500 μέτρα παραπάνω για να πάει σε ένα άλλο σχολείο ώστε να βρει την Ομάδα Προσανατολισμού που επιθυμεί;» ήταν η κυνική και αδίστακτη δήλωση της ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας μπροστά στην απειλή της μετακίνησης μαθητών εξαιτίας των καταργήσεων Ομάδων, Τομέων και Ειδικοτήτων. Βέβαια την ίδια στιγμή, σε μια προσπάθεια να παρουσιάσουν τον – απών από τη συνάντηση – υπουργό Παιδείας ως «φιλολαϊκό» και «φιλοεκπαιδευτικό», οι παράγοντες δήλωσαν πως «ο υπουργός με προσωπικό του απόφαση και κατ’ εξαίρεση να επιτρέψει ολιγομελή τμήματα όπου ο ίδιος κρίνει».
Φαίνεται πως σύσσωμη η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, διακατέχεται από το γνωστό σύνδρομο του ναπολεοντισμού και της αυταρέσκειας. Επιβάλλει την πιο σκληρή αντιεκπαιδευτική πολιτική χωρίς να δίνει λογαριασμό σε κανέναν και έπειτα κοιτάζεται στον πολιτικό παραμορφωτικό καθρέφτη της και βάζει στον εαυτό της «άριστα 20». Τι κι αν χιλιάδες εκπαιδευτικοί μετατρέπονται σε λάστιχο και εκσφενδονίζονται σε δύο, τρία μέχρι και πέντε σχολεία. Τι κι αν άλλοι τόσοι μαθητές μετατραπούν στους νέους «εσωτερικούς πρόσφυγες» για να αναζητήσουν την Ομάδα Προσανατολισμού, τον Τομέα και την Ειδικότητα της επιλογής τους; Η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας με πρόσχημα την «παιδαγωγική» ευαισθησία, επιλέγει αλά καρτ ποια τμήματα και ποιες ειδικότητες θα λειτουργήσουν με γνώμονα μόνο τα δικά τις μικροκομματικά συμφέροντα στο ασφυκτικό πάντα πλαίσιο της εξαθλίωσης που επιβάλλει η μνημονιακή λαίλαπα.
Συνάδελφοι,
Η πολιτική που εξαθλιώνει τους εκπαιδευτικούς, καταδικάζει χιλιάδες στην ανεργία, υποβαθμίζει διαρκώς τη Δημόσια Εκπαίδευση και εκδιώχνει τους μαθητές από τα σχολεία δεν διορθώνεται αλλά ανατρέπεται.
Καλούμε όλους τους συναδέλφους να συμμετάσχουν μαζικά, αποφασιστικά και με αισιοδοξία στις επερχόμενες Γενικές Συνελεύσεις. Να πάρουν ξανά την υπόθεση της οργάνωσης των αγώνων στα χέρια τους, βάζοντας τέλος στο παρατεταμένο κλίμα της απογοήτευσης. Τα πράγματα μπορούν να πάνε αλλιώς!
Όλοι στις Γενικές Συνελεύσεις
Οργάνωση – Αντίσταση – Αγώνας!
27 Σεπτέμβρη 2016
ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ
ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΕΙΣ ΚΙΝΗΣΕΙΣ ΔΕ
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη