Thumbnail
Ενωτική Αγωνιστική Κίνηση Α ΕΛΜΕ Κορινθίας

«…Δειλοί, μοιραίοι και άβουλοι αντάμα,
προσμένουμε ίσως κάποιο θάμα…»

Η θλιβερή κατάσταση στον χώρο της εκπαίδευσης είναι γνωστή. Σχεδόν κάθε «μεταρρύθμιση» που γίνεται έχει «λογιστική» χροιά και στόχο έχει είτε να περικόψει τις δαπάνες για τη Δημόσια Εκπαίδευση είτε να συγκαλύψει την περικοπή τους, υπηρετώντας τη νεοφιλελεύθερη πολιτική ΔΝΤ και ΕΕ και ετοιμάζοντας τον υποταγμένο μαθητή κι αυριανό πειθαρχημένο εργαζόμενο.

Απέναντι σε αυτήν την πολύπλευρη και καθολική επίθεση που θα ενταθεί το επόμενο διάστημα (Νέο Λύκειο με μείωση ωρών και περικοπή μαθημάτων, υποβάθμιση ΕΠΑΛ, περικοπή μισθών-συντάξεων, Αξιολόγηση-χειραγώγηση, κ.ά.), η ΟΛΜΕ δεν έχει σταθεί στο ύψος της. Στοιχεία της η παθητικότητα (χαρακτηριστικό ότι δεν μπόρεσε να υπερασπιστεί ούτε καν την ψηφοφορία για Διευθυντές στους Συλλόγους Διδασκόντων και τώρα επανέρχεται η αλήστου μνήμης «συνέντευξη»), η στάση αναμονής, οι αυταπάτες που έχει δείξει (χαρακτηριστικό δείγμα η συμμετοχή στον προσχηματικό «Διάλογο» - αλήθεια θα δώσει κανείς απολογισμό για αυτό;;;), ενίοτε η ενεργητική στήριξη της εκάστοτε Μνημονιακής κυβερνητικής πολιτικής, και γενικά μια στάση που είναι ανάξια της Ιστορίας και των Αγώνων της ΟΛΜΕ αλλά και της μαζικότητας του κλάδου. Ως λύση σε αυτήν την κατάσταση, η ΔΑΚΕ κι η ΠΕΚ/ΠΑΣΚ προτείνουν την επιστροφή στο χρεωκοπημένο παρελθόν που μας έφερε εδώ, οι ΣΥΝΕΚ προκρίνουν την αναμονή και την «κριτική συμπολίτευση» ενώ το ΠΑΜΕ τον απομονωτισμό. Θα τους αφήσουμε;;;

 

«…Κι όμως κινείται…»

Εμείς λέμε ότι η ΟΛΜΕ μπορεί να πάει αλλιώς! Με ανεξάρτητο συνδικαλισμό, με μαζικές Γενικές Συνελεύσεις, με ακηδεμόνευτους μαζικούς αγώνες (όπως αυτούς του 2013 που έφεραν πίσω τους συναδέλφους από τη διαθεσιμότητα), με πρωτοβουλίες από τα κάτω, με διεκδίκηση Συλλογικής Σύμβασης, με συντονισμό σωματείων.

Ένα Σωματείο όμως που θα ανοίγει και τη συζήτηση για το τι πραγματικά Σχολείο θέλουμε: ενιαίο, 12χρονο, δημόσιο, δωρεάν, δημοκρατικό, ανοιχτό για όλα τα παιδιά, ιδίως αυτά των πίσω θρανίων. Με αυτήν τη λογική, συμμετέχουμε στη ΓΣ και στις εκλογές για ανάδειξη αντιπροσώπων στο Συνέδριο ώστε να στείλουμε ένα μήνυμα σε όλους ότι δεν είμαστε δεδομένοι αλλά και να συμβάλλουμε ώστε να πάει η ΟΛΜΕ (κι η ελληνική Εκπαίδευση) αλλιώς!

 

Τι κάναμε στην ΕΛΜΕ μας;

 

Δημιουργικές Εργασίες: Στις 08/01/17 ζητήσαμε από τον Πρόεδρο και τον Γ.Γ. της Α’ ΕΛΜΕ Κορινθίας να συμπεριλάβει στην Η.Δ. του Δ.Σ. το ζήτημα των δημιουργικών εργασιών. Ως ΕΑΚ δεν είμαστε αντίθετοι σε εναλλακτικές μορφές μάθησης αλλά επιμένουμε στην ύπαρξη κατάλληλων προϋποθέσεων ώστε να αναπτυχθεί η κριτική σκέψη, η δημιουργική ικανότητα και η διεύρυνση των γνώσεων των μαθητών μας. Οι εργασίες θα έπρεπε να είναι οργανικά ενταγμένες στο μάθημα, να μην έχουν υποχρεωτικό χαρακτήρα και να εκπονούνται κατόπιν επιλογής από εκπαιδευτικούς και μαθητές, στο πλαίσιο ευρύτερων αλλαγών κατάργησης της στείρας απομνημόνευσης, ελάφρυνσης της ύλης, εναλλακτικών μορφών διδασκαλίας και εξέτασης, αποδυνάμωσης του ατομικιστικού ανταγωνισμού και της παραπαιδείας. Δυστυχώς όμως, το Υπουργείο επέβαλε υποχρεωτικά τις «δημιουργικές εργασίες» με τη σχετική εγκύκλιο να αποστέλλεται στα σχολεία μόλις στις 23/12/2016, χωρίς να έχει προηγηθεί καμία ενημέρωση στους εκπαιδευτικούς, καμία αναφορά στα αναλυτικά προγράμματα και καμία ελάφρυνση στη διδακτέα ύλη. Σε αυτό το πλαίσιο, καταθέσαμε σχετικό κείμενο το οποίο έγινε αποδεκτό από τα υπόλοιπα μέλη του Δ.Σ. (ανακοίνωση 16/01/17), στο οποίο μεταξύ άλλων καλέσαμε το ΔΣ της ΟΛΜΕ να «προχωρήσει άμεσα σε αποφάσεις, που θα οδηγούν σε ενέργειες και δράσεις ώστε να αντιμετωπιστεί όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται αυτό το ζήτημα αλλά και όλο το πλέγμα των αλλαγών, που προωθείται σε όλο το φάσμα της Εκπαίδευσης. Είναι αναγκαίο σε αυτήν τη φάση να οριστούν νέες Γενικές Συνελεύσεις και Συνέλευση εκπροσώπων των ΕΛΜΕ, ώστε να οργανωθεί η πάλη και ο αγώνας του κλάδου.». Στις 18/01/17 εκδόθηκε η πρώτη σχετική ανακοίνωση από το ΔΣ της ΟΛΜΕ και στις 25/01/17 η δεύτερη η οποία παρείχε «συνδικαλιστική κάλυψη σε όσους συναδέλφους δεν υλοποιήσουν τις Δημιουργικές Εργασίες». Στις 08/02/2017 υιοθετήσαμε σχετικό σχέδιο απόφασης άρνησης υλοποίησης των Δημιουργικών Εργασιών.

Μη παρακολουθούντες ΕΠΑΛ: Στις 08/01/17 ζητήσαμε από τον Πρόεδρο και τον Γ.Γ. να συμπεριλάβει στην Η.Δ. του Δ.Σ. το ζήτημα της ΥΑ 133381 που πρακτικά προέβλεπε χαρακτηρισμό φοίτησης στο τέλος του Α’ Τετραμήνου για τους μαθητές των ΕΠΑΛ. Ως ΕΑΚ εκτιμήσαμε ότι η εφαρμογή της συγκεκριμένης Υ.Α. θα οδηγούσε στη δημιουργία τεχνητών πλεονασμάτων εκπαιδευτικών και στο κλείσιμο τμημάτων στα ΕΠΑΛ. Θεωρούμε ότι η συγκεκριμένη Υ.Α. είναι ενταγμένη σε έναν γενικότερο σχεδιασμό που αποσκοπεί να κατευθύνει τους «πλεονάζοντες» εκπαιδευτικούς σε δομές μαθητείας. Στις 25/01/2017 το ΔΣ εξέδωσε ομόφωνα σχετική ανακοίνωση όπου απαίτησε την άμεση απόσυρση του Αρ.16 π.5 της Υ.Α. 133381/Δ4 και καλούσε τους συλλόγους διδασκόντων να μην συντάξουν την ειδική πράξη.

 

Θεματική εβδομάδα: Το υπουργείο αφού πρώτα μείωσε τις ώρες των μαθημάτων σε Βιολογία και Οικιακή Οικονομία, αποφάσισε να «επαναφέρει» ενότητες που αναπτύσσονταν στο πλαίσιο αυτών ακριβώς των μαθημάτων μέσω της φιέστας της «θεματικής εβδομάδας». Ουσιαστικά αντικαθιστά το μάθημα με πρόγραμμα χυλοποιώντας τις ειδικότητες. Η σχετική εγκύκλιος 23/12/2016 έχει όλο το «πακέτο αυτοαξιολόγησης σχολικής μονάδας»: υποχρεωτική συμμετοχή εκπαιδευτικών, ομάδα συντονισμού, φόρμα συμπλήρωσης σχεδίου υλοποίησης, φόρμα υποβολής στο ΙΕΠ για αποτίμηση υλοποίησης. Καταναγκασμός δηλαδή, γραφειοκρατικοποίηση, έμμεση αύξηση ωραρίου εντατικοποίηση της εργασίας, τυποποίηση, μετρήσιμα αποτελέσματα, δείκτες, ελεγχόμενο πλαίσιο, αναστάτωση του ωρολογίου προγράμματος, εμπλοκή φορέων (και ιδιωτικών επιχειρήσεων;) εκτός εκπαιδευτικής κοινότητας που καθορίζονται όμως αυστηρά από τον κατάλογο φορέων του Ι.Ε.Π. Η άποψη μας είναι ότι οι ενότητες της θεματικής εβδομάδας θα έπρεπε να αποτελούν αντικείμενο ενός ξεχωριστού μαθήματος Αγωγής Υγείας όπου οι μαθητές μας με επιστημονικά και παιδαγωγικά ορθό τρόπο θα διδάσκονταν: α) Διατροφή β) Εξαρτήσεις γ) Σεξουαλική αγωγή (διαφυλικές σχέσεις, έμφυλες ταυτότητες) δ) Κυκλοφοριακή αγωγή κ.ά. Στο ΔΣ που πραγματοποιήθηκε στις 24/01/2016 καταθέσαμε ως ΕΑΚ σχετική εισήγηση για το ζήτημα της θεματικής εβδομάδας ενώ παράλληλα προτείναμε το ακόλουθο σχέδιο πρακτικού προς τους συλλόγους διδασκόντων: «Δεν συμμετέχουμε ως σύλλογος διδασκόντων στην υποκρισία της θεματικής βδομάδας, με βάση την ανάλυση και την απόφαση της ΕΛΜΕ μας. Στηρίζουμε το επάγγελμα του εκπαιδευτικού και δεν θα μετατραπούμε σε απλοί εκτελεστές των αντιεκπαιδευτικών πολιτικών. Τα θέματα εκτός αναλυτικού προγράμματος να είναι προαιρετικά και να παίζουν υποστηρικτικό ρόλο και όχι να αποτελούν στοιχεία αξιολόγησης του μαθητή, του εκπαιδευτικού και του σχολείου.». Το σχέδιο αυτό καταψηφίστηκε ( 5-2 ) από τα μέλη της ΠΕΚ και της ΔΑΚΕ. Στο ΔΣ που πραγματοποιήθηκε στις 07/02/17 ο πρόεδρος της Α’ ΕΛΜΕ Κορινθίας πρότεινε ένα εναλλακτικό σχέδιο που είχε ήδη υιοθετηθεί από αρκετές ΕΛΜΕ. Ως ΕΑΚ αποδεχθήκαμε το συγκεκριμένο σχέδιο καθώς πρακτικά οδηγούσε στη μη υλοποίηση της εγκυκλίου. Δυστυχώς όμως, για άλλη μια φορά η πλειοψηφία του ΔΣ απέρριψε την πρόταση (4-3). Τελικά χρειάστηκε και τρίτη συνεδρίαση - ψηφοφορία (έκτακτη Γ.Σ 15/02/17) για να γίνει αυτό το σχέδιο πρακτικού ομόφωνα αποδεκτό από όλες τις παρατάξεις του ΔΣ.

 

Συλλογή Θεμάτων Εξετάσεων: Στις 06/03/17 καταθέσαμε προς ψήφιση σχετικό κείμενο-καταγγελία για την απόφαση της Προϊσταμένης Επιστημονικής και Παιδαγωγικής Καθοδήγησης ΔΕ της Περιφερειακής Διεύθυνσης Π&Δ Εκπαίδευσης Πελοποννήσου με την οποία ζητούνται από τους εκπαιδευτικούς τα θέματα των προχείρων διαγωνισμάτων του Α’ Τετραμήνου. Η ενέργεια αυτή της Διοίκησης προετοιμάζει το έδαφος για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού και την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και εμπεριέχει κινδύνους σε ό,τι αφορά τη δυνατότητα που δίνεται σε οποιονδήποτε έχει πρόσβαση στο υλικό να το χρησιμοποιήσει κατά το δοκούν (π.χ. τράπεζα θεμάτων, έκδοση βιβλίου κτλ.). Για αυτούς τους λόγους καλούσαμε: α) τους συναδέλφους μαζικά και συντονισμένα να μην αποστείλουν τα στοιχεία τα οποία τους ζητούνται, β) τον Περιφερειακό Διευθυντή Π&Δ Εκπαίδευσης Πελοποννήσου να αποσύρει το από κάθε πλευρά απαράδεκτο έγγραφο, γ) την ΟΛΜΕ να πάρει θέση. Το κείμενο της ΕΑΚ καταψηφίστηκε από την πλειοψηφία ΠΕΚ και ΔΑΚΕ (5-2), η οποία υιοθέτησε διαφορετική απόφαση. Στις 15/03/17 το ΔΣ της ΟΛΜΕ εξέδωσε σχετική καταγγελία.

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

sholiki-taxi-humor.jpg
Τα προσόντα ενός προοδευτικού δασκάλου ή γιατί η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας.
Η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας. Η δουλειά μας είναι να διδάξουμε αυτά τα...
Τα προσόντα ενός προοδευτικού δασκάλου ή γιατί η δουλειά μας δεν τελειώνει στη διδασκαλία των μαθηματικών, της γεωγραφίας, του συντακτικού, της ιστορίας.