Κενά
Τα κενά εκπαιδευτικών (Γενικής Παιδείας, Ειδικής Αγωγής Τεχνικές ειδικότητες ) φτάνουν περίπου τα 100, που σημαίνει εκατοντάδες χαμένες ώρες για τους μαθητές.
Ενώ τα κενά είναι γνωστά το Υπουργείο προχωρά σε προσλήψεις ελάχιστων αναπληρωτών χωρίς να καλύπτει στην πραγματικότητα τις ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς.
Όλα αυτά σημαίνουν εκατοντάδες χαμένες ώρες για τους μαθητές. Είναι ενδεικτικό ότι στα σχολεία της επαρχίας λειτουργούν με ελάχιστους εκπαιδευτικούς (Χώρα Σφακίων , Παλαιόχωρα κλπ) ενώ ακόμα και τώρα μαθήματα τα οποία θα εξετασθούν πανελλαδικά δεν υπάρχουν καθηγητές για να τα διδάξουν (ΕΠΑΛ Κισάμου).
Την ώρα που πανηγυρίζουν το ΕΕΕΕΚ Κισάμου, δεν έχει ούτε Διευθυντή ούτε ένα μόνιμο εκπαιδευτικό, παρά μόνο αναπληρωτές συναδέλφους που μόλις διορίστηκαν πασχίζουν να το λειτουργήσουν.
Οι ελλείψεις σε εκπαιδευτικούς, η απουσία μόνιμων εκπαιδευτικών αποτέλεσμα της χρόνιας αδιοριστίας, η μη έγκριση τομέων και ειδικοτήτων στα ΕΠΑΛ δημιουργεί συνθήκες υποχρεωτικής μετακίνησης μαθητών από την επαρχία στο κέντρο του νομού.
Στο ΓΕΛ Σφακίων δεν λειτουργεί η θετική κατεύθυνση διότι οι μαθητές έφυγαν από το σχολείο τους για τα σχολεία στην πόλη των Χανίων.
ΕΠΑΛ
Εδώ και δύο χρόνια γίνεται μία συστηματική προσπάθεια συνολικής αναδιάταξης της Τεχνικής Εκπαίδευσης. Θυμίζουμε ότι από πέρσι ο προϊστάμενος της ΔΔΕ Χανίων προχωρά στην κατάργηση του τομέα Οικονομίας και Διοίκησης από το 2ο ΕΠΑΛ και το ΕΠΑΛ Βενιζέλου, χωρίς καμία αιτιολόγηση. Θυμίζουμε ότι το καλοκαίρι δεν εγκρίθηκαν ή δεν υπήρχαν στις επιλογές των μαθητών με το νέο σύστημα εγγραφών άλλες 5 ειδικότητες από τα ΕΠΑΛ Ε. Βενιζέλου, Κισάμου Βρυσών, κα, ενώ με την τωρινή υπογραφή του Υφυπουργού Παιδείας δεν εγκρίθηκαν άλλες 5 ειδικότητες και τομείς στα ΕΠΑΛ του νομού.
Είναι φανερό σε όλους ότι οι εξελίξεις στην Τεχνική εκπαίδευση αλλάζουν το χάρτη στο νομό αφού δημιουργούνται συνθήκες συρρίκνωσης των επαρχιακών σχολείων και συγκέντρωσης του μαθητικού δυναμικού στο κέντρο. Εξαφανίζονται ολόκληρες ειδικότητες από τα επαρχιακά ΕΠΑΛ, πάρα το γεγονός ότι υπάρχουν δυνατότητες για την στοιχειώδη επαγγελματική αποκατάσταση των μαθητών πχ ΕΠΑΛ Βρυσών στην ευρύτερη περιοχή. Οδηγούν σε συρρίκνωση τα δημόσια σχολεία με άμεσες συνέπειες στα μορφωτικά δικαιώματα και ανάγκες των μαθητών αλλά και συνολικά στις τοπικές κοινωνίες.
Τελικά ποιο αναπτυξιακό και παραγωγικό μοντέλο υπηρετεί το υπουργείο; Με ποια εκπαιδευτικά κριτήρια κλείνουν ειδικότητες και τομείς; Είναι τυχαίο το γεγονός ότι η ειδικότητα του τουρισμού απουσιάζει από τα περισσότερα ΕΠΑΛ ενώ την ίδια ώρα τα ξενοδοχεία και οι ιδιωτικές σχολές πουλούν πανάκριβα «πιστοποιητικά» εκπαίδευσης στον Τομέα του Τουρισμού;
Οι συνθήκες στα σχολεία
Είναι γνωστή η κατάσταση σε όλη την εκπαιδευτική κοινότητα αλλά και στην κοινωνία ότι τα σχολεία ειδικά του κέντρου λειτουργούν σε συνθήκες πραγματικής ασφυξίας. Εργαστήρια, βιβλιοθήκες, που μετατρέπονται σε μία νύχτα σε αίθουσες διδασκαλίας για να στεγάσουν τους μαθητές. Εργαστήρια στα ΕΠΑΛ που δεν χωρούν τους μαθητές για τα εργαστηριακά μαθήματα αναδεικνύουν με οξυμένο τρόπο την έλλειψη σχολικής στέγης αλλά και τις διαχρονικές ευθύνες όλων των αρμόδιων(Υπουργείο, ΟΤΑ κλπ) που άφησαν στη τύχη της τη δημόσια εκπαίδευση.
Αναπληρωτές
To Υπουργείο συνεχίζει την απαράδεκτη τακτική της αδιοριστίας, την καθιέρωση της ελαστικής εργασίας ως μοναδική μορφή εργασίας .Οι προσλήψεις των αναπληρωτών ελάχιστες και στα Χανιά, πέρα και μακριά από τις ανάγκες των σχολείων , των μαθητών και των εκπαιδευτικών . Σε όλα αυτά να προσθέσουμε το πρόβλημα στέγασης και για τους εκπαιδευτικούς με τα ανύπαρκτα σπίτια και τα νοίκια στα ύψη , με σίτιση πανάκριβη βάζοντας το θέμα της επιβίωσης σε πρώτη προτεραιότητα.
Τα σχολεία λοιπόν δεν βρίσκονται στην κανονικότητα, αντίθετα οι πολιτικές που εφαρμόζονται πλήττουν το δημόσιο σχολείο, τις μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών. Η ΕΛΜΕ Χανίων καλεί την εκπαιδευτική κοινότητα, τους εργαζόμενους να διεκδικήσουν το δικαίωμα στη μόρφωση, σε ένα δημόσιο σχολείο για όλα τα παιδιά με μόνιμες και σταθερές σχέσεις εργασίας για τους εκπαιδευτικούς. Παλεύουμε για :
διορισμούς μόνιμων εκπαιδευτικών για να καλυφθούν τα χιλιάδες κενά, να καταργηθεί το απαράδεκτο καθεστώς των αναπληρωτών, της ελαστικής εργασίας και της εργασιακής περιπλάνησης.
άμεση μείωση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών στα όρια του 2013 αλλά και γενικότερα μείωση του χρόνου εργασίας για το σύνολο των εργαζομένων.
να μειωθεί το όριο των μαθητών στις τάξεις: 20 στη γενική παιδεία, 15 στις κατευθύνσεις, 10 στα εργαστήρια.
Να εγκριθούν τώρα όλα τα ολιγομελή τμήματα στα ΕΠΑΛ!
Όχι στην κατάργηση επιλογής της β΄ ξένης γλώσσας.
Ουσιαστική μείωση των μαθητών στα τμήματα που φοιτούν παιδιά με ειδικές ανάγκες.
Καμία μετακίνηση μαθητών – εκπαιδευτικών.
Στέγη, σίτιση, δωρεάν μετακίνηση για τους εκπαιδευτικούς.
ΓΙΑ ΤΟ ΔΣ
Ο Πρόεδρος Ο Γ. Γραμματέας
Β. Λιόντος Μ. Γιακουμάκης
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 25/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη