Ανησυχούν οι νηπιαγωγοί αλλά και επισημαίνουν την έλλειψη αναφοράς για το Νηπιαγωγείο από το λόγο του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κυριάκου Μητσοτάκη στην 83η ΔΕΘ.
Τονίζουν, μέσω του Συλλόγου Αναπληρωτών Νηπιαγωγών, πως το Νηπιαγωγείο υπάγεται στο Υπουργείο Παιδείας και εντάσσεται στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.
Εκφράζουν την αντίθεσή τους στις θέσεις για επανεξέταση πόσων εκπαιδευτικών χωρά η εκπαίδευση του Κ.Μητσοτάκη και γράφουν πως "Ως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί της τάξης, που καλούμαστε να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας στις εσχατιές της Ελλάδος, τα τελευταία 10-12 χρόνια, αισθανόμαστε πλέον την ανάγκη να φωνάξουμε ότι αναπληρώνουμε τους ίδιους μας τους εαυτούς. "
Ακολουθεί η ανακοίνωση του Συλλόγου Αναπληρωτών Νηπιαγωγών:
Στις πρόσφατες προγραμματικές δηλώσεις του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας, κ. Κυριάκου Μητσοτάκη, για την Παιδεία, στα πλαίσια της επίσκεψής του στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης, δεν έγινε καμία απολύτως αναφορά στο δημόσιο Νηπιαγωγείο. Το ίδιο παρατηρούμε και στο πρόγραμμα της Ν.Δ., συγκεκριμένα στις σελίδες 16 και 17, όπου ο όρος «Νηπιαγωγείο» απουσιάζει ως δομή της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, ενώ προβλέπεται η χορήγηση κουπονιού αξίας 180 ευρώ το μήνα για την επιλογή παιδικού σταθμού από τους γονείς, εννοώντας προφανώς και Νηπιαγωγείου και θυμίζοντάς μας την άλλοτε πρόταση της ΚΕΔΕ για υπαγωγή των Νηπιαγωγείων στους Δήμους. Στα παραπάνω έρχεται να προστεθεί το δημοψήφισμα που πραγματοποιήθηκε εν όψει του 2ου Προσυνεδρίου της ΝΔ, τον Οκτώβριο του 2017, όπου στο ερωτηματολόγιο που διανεμήθηκε «εξαφανίστηκε» η προσχολική εκπαίδευση και το Νηπιαγωγείο από το σχολικό χάρτη, ενώ η μοναδική αναφορά που γίνεται αφορά στην προσχολική αγωγή και φροντίδα, θεωρώντας το Νηπιαγωγείο και τον παιδικό σταθμό ως ενιαία δομή.
Οφείλουμε να υπενθυμίσουμε πως το Νηπιαγωγείο υπάγεται στο Υπουργείο Παιδείας ήδη από το 1929, με την Εκπαιδευτική Μεταρρύθμιση και εντάσσεται στη στοιχειώδη, δηλαδή Πρωτοβάθμια, Εκπαίδευση, ενώ η φοίτηση σε αυτό είναι διετής. Οφείλουμε να κάνουμε σαφές, για ακόμα μια φορά, ότι στο δημόσιο Νηπιαγωγείο υλοποιείται συγκεκριμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, στα πλαίσια του Διαθεματικού Πλαισίου Προγράμματος Σπουδών, προσαρμοσμένο στις ανάγκες των νηπίων 4-6 ετών και υπό την εποπτεία του Υπουργείου Παιδείας. Συνεπώς, ουδεμία σχέση υπάρχει με τη φύλαξη, μέριμνα, φροντίδα και αγωγή που παρέχει ο παιδικός σταθμός σε βρέφη και νήπια έως 4 ετών. Επισημαίνουμε πως τον περασμένο Φεβρουάριο θεσμοθετήθηκε η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση, η οποία ήδη εφαρμόζεται σε 184 Δήμους της χώρας, με προοπτική επέκτασης και στους υπόλοιπους Δήμους την επόμενη τριετία. Η δίχρονη υποχρεωτική προσχολική εκπαίδευση αποτέλεσε αίτημα ετών τόσο των εκπαιδευτικών, όσο και της κοινωνίας, με στόχο την αναβάθμιση της προσχολικής εκπαίδευσης, την ισότιμη ένταξη των νηπίων 4-6 ετών στη δημόσια, δωρεάν εκπαίδευση και την ταυτόχρονη αποσυμφόρηση των παιδικών σταθμών, ώστε να «ανοίξουν» περισσότερες θέσεις για τα παιδιά των 3 ετών. Ένα αίτημα που δεν υποστηρίχτηκε και δεν ψηφίστηκε από τη Ν.Δ.
Σε πρόσφατη τηλεοπτική συνέντευξη, ο κ. Μητσοτάκης ανέφερε, μεταξύ άλλων, ότι θα πρέπει να επανεξετασθεί πόσοι καθηγητές και δάσκαλοι χρειάζονται, ενώ υπάρχουν περιθώρια ανακατανομής του προσωπικού του δημοσίου μέσα από διαδικασίες αξιολόγησης και κινητικότητας. Ως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί της τάξης, που καλούμαστε να παρέχουμε τις υπηρεσίες μας στις εσχατιές της Ελλάδος, τα τελευταία 10-12 χρόνια, αισθανόμαστε πλέον την ανάγκη να φωνάξουμε ότι αναπληρώνουμε τους ίδιους μας τους εαυτούς. Ότι οι 19.480 προσλήψεις αναπληρωτών που πραγματοποιήθηκαν στην Α φάση δεν αφορούν έκτακτες, αλλά πάγιες και διαρκείς ανάγκες της εκπαίδευσης. Συνεπώς, η εύρυθμη λειτουργία του εκπαιδευτικού συστήματος δε μπορεί να εξασφαλισθεί με τιμωρητικού τύπου αξιολογήσεις, μετακινήσεις ή απολύσεις, αλλά με την πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών και τη δημιουργία προγραμμάτων που έχουν ως στόχο την ανατροφοδότηση και βελτίωση του εκπαιδευτικού έργου.
Τέλος, εκφράζουμε την αντίθεσή μας στις δηλώσεις του κ. Μητσοτάκη για την ύπαρξη μεγαλύτερης ελευθερίας στην επιλογή διδακτικού προσωπικού, στη διαχείριση των πόρων και στην κατάρτιση προγράμματος σπουδών. Είναι βέβαιο πως μια τέτοια προοπτική θα οδηγήσει σε καταστρατήγηση της διαφάνειας και της αξιοκρατίας, θα δημιουργήσει σχολεία πολλαπλών ταχυτήτων, με «πλούσια» και «φτωχά» σχολεία και θα υποβαθμίσει σημαντικά την ποιότητα και κυρίως το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης.
Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα
ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση
Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό
ΑΣΕΠ: Η πιο Εύκολη Πιστοποίηση Αγγλικών για μόρια σε 2 ημέρες (δίνεις από το σπίτι σου με 95 ευρώ)
Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 3/11
ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ - ΓΑΛΛΙΚΩΝ - ΓΕΡΜΑΝΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ
2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη