Thumbnail
Σχετικά με το προσφυγικό/μεταναστευτικό

“EURINTEGRATE”
Make yoyr country a part of a great Europe for all

Το 5ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης από τo Σεπτέμβριο του 2016 συμμετείχε σε διετές πρόγραμμα Erasmus+ KΑ219 Βασική Δράση 2 Συνεργασία για Καινοτομία και Ανταλλαγή Καλών Πρακτικών Στρατηγικές Συμπράξεις Τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης (Κωδικός: 2016-1ES01-KA219-025442_5)με τίτλο EURINTEGRATE. Make Your Country a Part of a Great Europe For All”σεσυνεργασίαμετασχολεία:

  • Ies Joan Maria Thomas της Palma de Mallorca / Ισπανία
  • Staatliche Berufliche Oberschule του Schwandorf / Γερμανία
  • Liceo Scientifico G. Pellecchiaτου Cassino, Ιταλία
  • Lieksan Keskuskoulu της Φινλανδίας και
  • Samsun Anadolu Lisesi της Τουρκίας. 

Στόχος του προγράμματος ήτανη καλλιέργεια μιας θετικής στάσης απέναντι στους ξένους, ο προβληματισμός σε θέματα ένταξης και ενσωμάτωσης προσφύγων και μεταναστών στις χώρες υποδοχής μέσα από παιχνίδια ρόλων (roleplaygames). Ένα θέμα εξαιρετικά ενδιαφέρον και επίκαιρο. Όταν το σχολείο μας  ξεκίνησε να ασχολείται με το πρόγραμμα «Eurintegrate» το μεταναστευτικό είχε ήδη αρχίσει να απασχολεί όχι μόνο τους Έλληνες αλλά και ολόκληρη την Ευρώπη. Ένα πρόβλημα που γιγαντωνόταν μέρα με τη μέρα και ζητούσε λύση προς όφελος όλων μας. Ένα πρόβλημα που έχει να κάνει πρωτίστως με ανθρώπινες ζωές και δοκιμάζει τις ανθρωπιστικές αξίες κάθε εμπλεκόμενης ανθρώπινης κοινότητας. Πρόσφυγες έφταναν με κάθε δυνατό τρόπο στα ελληνικά νησιά, προωθούνταν με άναρχο τρόπο στην ενδοχώρα, πρόχειρες δομές πάσχιζαν να κάνουν βιώσιμη μία ασφυκτική κατάσταση, εικόνες ανθρώπων ταλαιπωρημένων, με την απελπισία ζωγραφισμένη στα μάτια τους, ανθρώπων που είχαν χάσει τα πάντα μέσα σε λίγα λεπτά, παιδιών πνιγμένων στις ακτέςκατέκλυζανσχεδόν καθημερινά τα δελτία ειδήσεων. Εικόνες που έκαναν το γύρο του κόσμου.

Κατά τη διάρκεια του διετούς αυτού προγράμματος είχαμε την ευκαιρία να γνωρίσουμε τόσο το πρόβλημα σε όλη του την έκτασηόσο και τις πρακτικές αντιμετώπισής του σε διάφορες χώρες. Είδαμε από κοντά τις δομές και τους τρόπους ένταξης προσφύγων στην κάθε χώρα. Επισκεφθήκαμε τα σχολεία των εταίρων μας, γνωρίσαμε τη χώρα τους, εργαζόμενοι μαζί τους πάνω στο κοινό μας θέμα. Οι μαθητές μας φιλοξενήθηκαν σε οικογένειες μαθητών των συνεργαζόμενων σχολείων και εργάστηκαν ομαδικά μαζί τους, επικοινωνώντας άριστα μαζί τους κι ανακαλύπτοντας όλα εκείνα που τους ένωναν. Ένας από τους βασικούς μας στόχους ήταν να ευαισθητοποιήσουμε πρώτα τους μαθητές που συμμετείχαν στο πρόγραμμα και το σύνολο της σχολικής μας κοινότητας και στη συνέχεια ολόκληρη την τοπική κοινωνία (παιδιά, εφήβους και ενήλικες) στο θέμα των μεταναστών-προσφύγων, κάτι που πετύχαμε με ενημερωτικές συναντήσεις διάχυσης των αποτελεσμάτων της δουλειάς μας.

Την άνοιξη του 2018 (από τις 19 ως τις 24 Μαρτίου) είχαμε τη χαρά να φιλοξενήσουμε τους εταίρους μας στο σχολείο μας,  να παρουσιάσουμε τους τρόπους αντιμετώπισης του προσφυγικού στην Ελλάδα, τις συνθήκες διαβίωσης των προσφύγων στη χώρα μας,  το πρόβλημα της ένταξής τους στις τοπικές κοινωνίες,την εκπαίδευση των παιδιών προσφύγων στην Ελλάδα και τις ιδιαίτερες εκπαιδευτικές τους ανάγκες,  θέματα δηλ. διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Συνοψίσαμε, τέλος, τα αποτελέσματα των πέντε προηγούμενων συναντήσεων, διαχέοντας τα παράλληλα σε ολόκληρη τη σχολική κοινότητα και την τοπική κοινωνία.Η συνεργασία του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων υπήρξε πολύτιμη σε αυτή μας την προσπάθεια.

Στην προσπάθειαευαισθητοποίησης μικρών και μεγάλων επιδιώξαμε τηνκαλλιέργειατης ενσυναίσθησης μέσω τουθεατρικού παιχνιδιού, ενός άριστου μέσουδιδασκαλίας-κοινωνικής ευαισθητοποίησης. Η λειτουργία θεατρικής ομάδας στο σχολείο μας υπό την καθοδήγηση της φιλολόγου μας Χρυσούλας Ιωακειμίδου, μέλους επίσης της παιδαγωγικής ομάδας του προγράμματος Eurintegrate, υπήρξε εξαιρετικά χρήσιμη προς αυτήν την κατεύθυνση.  Όλα τα συνεργαζόμενα σχολεία δημιούργησαν χαρακτήρες προσφύγων και θεατρικά δρώμενα, τα οποία παρουσιάστηκαν στη συνάντηση που έγινε στο σχολείο μας το Μάρτιο του 2018.  Το 5ο Γυμνάσιο Σταυρούπολης εκπροσωπήθηκε σε αυτήν την εκδήλωση με την παρουσίαση του θεατρικού έργου της κυρίας Χρυσούλας Ιωακειμίδου με τίτλο «The Bag» από 10 μέλη της θεατρικής μας ομάδας, τα οποία συμμετείχαν ταυτόχρονα και στο πρόγραμμα «Eurintegrate». Ένα έργο που  παρουσιάζει την προσφυγιά ως ένα διαχρονικό και πανανθρώπινο πρόβλημα, που αφορά κάθε άνθρωπο ανεξαρτήτως φυλής, χρώματος και θρησκείας.

Στην προσπάθειά μας να δείξουμε παραστατικά πως η μόρφωση και η ενεργή συμμετοχή σε πολιτιστικές δραστηριότητες μπορούν να βοηθήσουν έναν πρόσφυγα-μετανάστη να ενταχθεί με επιτυχία στη χώρα υποδοχής του, δημιουργήσαμε, επιπλέον, ένα πρωτότυπο επιτραπέζιο παιχνίδι (rolecardgame).

Ως επιστέγασμα της όλης προσπάθειας, επισκεφθήκαμε το Συμβούλιο της Ευρώπης, παρουσιάζοντας τα αποτελέσματα της δουλειάς μας στο πλέον αρμόδιο για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα όργανο της Ευρώπης.

 

Τα αποτελέσματα του διετούς αυτού προγράμματος, τα οποία παρουσιάστηκαν στη σχολική κοινότητα στην αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς, υπήρξαν ιδιαίτερα σημαντικά. Εφοδιασμένοι με γνώσεις και ευαισθητοποιημένοι στα προβλήματα των μεταναστών-προσφύγων μαθητές και γονείς δέχθηκαντον Σεπτέμβριο χωρίς αντίδραση τα πρώτα προσφυγόπουλα στις τάξεις. Τα παιδιά-πρόσφυγες κάθισαν στο ίδιο θρανίο τόσο με τα ελληνόπουλα όσο και με τα παιδιά παλαιότερων μεταναστών και έγιναν αποδεκτά ως ισότιμα μέλη της μαθητικής κοινότητας από τους υπόλοιπους μαθητές. Εξάλλου η περιοχή μέσα στην οποία βρίσκεται το σχολείο μας ευνοούσε μια τέτοια στάση, καθώς φιλοξενεί ένα μεγάλο αριθμό προσφύγων, που έφθασε στον ελληνικό χώρο σε κύματα τα τελευταία 100 χρόνια (από το 1922 μέχρι σήμερα). Μέσα σε αυτό το περιβάλλον το πρόγραμμα «Eurintegrate» βρήκε, λοιπόν, πρόσφορο έδαφος, κάνοντας σαφές ότι η μετανάστευση και η προσφυγιά είναι ένα θέμα πανανθρώπινο, γιατί μας αφορά όλους. Ένα θέμα που γίνεται έτσι κι αλλιώς σαφέστερο σε μια εποχή που τόσοι Έλληνες αναγκάζονται να πάρουν και πάλι το δρόμο  της ξενιτιάς λόγω της οικονομικής κρίσης.

 

Όλες οι σημαντικές και έκτακτες ειδήσεις σήμερα

ΕΛΜΕΠΑ: Το κορυφαίο πρόγραμμα Ειδικής Αγωγής στην Ελλάδα για διπλή μοριοδότηση

Το 1ο στην Ελλάδα Πρόγραμμα επιμόρφωσης Τεχνητής Νοημοσύνης για εκπαιδευτικούς με Πιστοποιητικό

Παν.Πατρών: Μοριοδοτούμενο σεμινάριο ΕΙΔΙΚΗ ΑΓΩΓΗΣ με 65Є εγγραφή - έως 19/7

ΕΥΚΟΛΕΣ πιστοποιήσεις ΙΣΠΑΝΙΚΩΝ - ΙΤΑΛΙΚΩΝ για ΑΣΕΠ - Πάρτε τις ΑΜΕΣΑ

2ος Πανελλήνιος Γραπτός Διαγωνισμός ΑΣΕΠ: Τα 2 μαθήματα εξέτασης και η ύλη

Google news logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Google News Viber logo Ακολουθήστε το Alfavita στo Viber

σχετικά άρθρα

Επίθεση στο Τελ Αβίβ
Χτύπημα στο Τελ Αβίβ: Οι Χούθι της Υεμένης πίσω από την επίθεση – Θα αποκαλύψουν λεπτομέρειες
Χτύπημα στο Τελ Αβίβ: Οι Χούθι της Υεμένης ανέλαβαν την ευθύνη και ανακοίνωσαν ότι θα αποκαλύψουν λεπτομέρειες
Χτύπημα στο Τελ Αβίβ: Οι Χούθι της Υεμένης πίσω από την επίθεση – Θα αποκαλύψουν λεπτομέρειες
σχολεία παιδιά
Σχολεία: Τι ισχύει ως προς τις εγγραφές – μετεγγραφές μαθητών όταν την επιμέλεια έχει ένας εκ των δυο γονέων
Τι ισχύει τελικά σύμφωνα με την εγκύκλιο
Σχολεία: Τι ισχύει ως προς τις εγγραφές – μετεγγραφές μαθητών όταν την επιμέλεια έχει ένας εκ των δυο γονέων
Παραλία στη Σέριφο
5 ημερήσιες εκδρομές κοντά στην Αθήνα για βόλτα σε αρχαιολογικούς χώρους και παραλίες
Εξάλλου μετά το περπάτημα κάτω από τον ήλιο, η βουτιά στη θάλασσα είναι απαραίτητη
5 ημερήσιες εκδρομές κοντά στην Αθήνα για βόλτα σε αρχαιολογικούς χώρους και παραλίες